Grupy dyskusyjne   »   Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM

Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM



1 Data: Luty 26 2008 18:01:11
Temat: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: andy 

Witam
w przypadku 406 kombi jaka jest różnica pomiędzy tymi wersjami silnika?
biorąc pod uwagę koszty eksploatacji i żywotność silnika na który się
zdecydować?
z góry dziękuję za pomoc

andrzej



2 Data: Luty 26 2008 19:03:28
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

andy pisze:

w przypadku 406 kombi jaka jest różnica pomiędzy tymi wersjami silnika?
biorąc pod uwagę koszty eksploatacji i żywotność silnika na który się zdecydować?
z góry dziękuję za pomoc

90. nie ma FAP, nie ma kola dwumasowego. 90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.

3 Data: Luty 26 2008 20:37:30
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

andy pisze:
w przypadku 406 kombi jaka jest różnica pomiędzy tymi wersjami silnika?
biorąc pod uwagę koszty eksploatacji i żywotność silnika na który się zdecydować?
z góry dziękuję za pomoc

90. nie ma FAP, nie ma kola dwumasowego. 90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.
Silniki 2.0 HDi 110KM występowały też w wersji bez FAP. Warto poszukać.
Koszy eksploatacji są podobne. Zużycie paliwa w 110KM niewiele wyższe niż w 90, a silnik zapewnia lepszą dynamikę podczas jazdy. Dodatkowo - wersja 110 zwykle była lepiej wyposażona od "budżetowej" 90.
Chipowanie - można, ale u uczciwej i sprawdzonej firmy. Czasem zdarzają się cuda.

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

4 Data: Luty 26 2008 19:40:40
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: Franc  

90. nie ma FAP,

A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię:
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej
dodatkowej puchy.

nie ma kola dwumasowego.

dokładnie  to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze).
Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami
dwumasowymi nie dzieje.
Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica)

90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.

Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu
już 110km/h a nawet więcej.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

niczym niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia II, kombi, 2.0Hdi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Luty 26 2008 21:30:51
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Franc "  napisał w wiadomości:

A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.


Określ dokładnie gdzie jest ten "tłumik" - jeśli wychodzi zaraz od turbiny to, to właśnie FAP jest...



--
Bugatti

V12 TDI

6 Data: Luty 27 2008 09:12:35
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Franc pisze:

90. nie ma FAP,

A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię:
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej
dodatkowej puchy.

nie mylicie, bo jezdzicie taka wersja w 307.

nie ma kola dwumasowego.

dokładnie  to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze).

kolo dwumasowe sprzegla - 2000pln, chociaz od jakis 2 miesiecy Sachs lub Valeo robia zamiennik jednomasowy. mylisz koło *pasowe* od *dwumasowego* to sa dwie *odmienne* rzeczy. Pasowe masz wlasnie przy osprzecie silnika , a dwumasowe to sprzeglo tak w uproszczeniu.

Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami
dwumasowymi nie dzieje.

To masz szczescie, albo nie masz dwumasowki. Poszukaj na forum puga jak ludzie na to psiocza,

Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica)

i intercooler'a. brak zmiennej geometrii jest akurat + bo od niedawna Garet zaprzestal produkcji zestawow regeneracyjnych do sprezarek o zmiennej geometrii (bylo na grupie(). Wiec pewno pad sprezarki w HDI 110 (w zasadzie jest to 107 koni) bedzie duzo bardziej bolesny na portfela.

90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.

Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu
już 110km/h a nawet więcej.

110 koni jest juz OK, ja chce chipowac 307 na 115 koni.

Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM



Grupy dyskusyjne