90. nie ma FAP,
A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię:
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej
dodatkowej puchy.
nie ma kola dwumasowego.
dokładnie to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze).
Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami
dwumasowymi nie dzieje.
Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica)
90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.
Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu
już 110km/h a nawet więcej.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--
niczym niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia II, kombi, 2.0Hdi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Luty 26 2008 21:30:51 |
Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM |
Autor: Bugatti |
Użytkownik "Franc " napisał w wiadomości:
A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
Określ dokładnie gdzie jest ten "tłumik" - jeśli wychodzi zaraz od turbiny to, to właśnie FAP jest...
--
Bugatti
V12 TDI
6 |
Data: Luty 27 2008 09:12:35 | Temat: Re: Peugeot 406 2.0 HDI - 90 czy 110 KM | Autor: Marcin J. Kowalczyk |
Franc pisze:
90. nie ma FAP,
A tu się chyba mylicie kolego, bo ten 90KM ma jakiś dodatkowy tłumik na drodze.
W swojej Xantii (2.0HDi, 110KM) wymieniałem ostatni tłumik więc pracownik
warsztatu sprawdzał w jakimś katalogu tłumików i patrzyłem mu przez ramię:
były chyba 8 różnych wersji układu wydechowego ale wszystkie 90KM miała
dodatkową puchę przy samym silniku (różnica była tylko na ostatnim tłumiku ze
względu na mk I /mk II i liftback /kombi) a wersja 110KM nie miała tej
dodatkowej puchy.
nie mylicie, bo jezdzicie taka wersja w 307.
nie ma kola dwumasowego.
dokładnie to nie ma dwumasowego koła pasowego od paska wielorowkowego napędu
osprzętu, bo koło zamachowe jest dwumasowe w obu. Ale to już nie jest duży
problem, zaczęły takie koła kosztować (ponć normalne pieniądze).
kolo dwumasowe sprzegla - 2000pln, chociaz od jakis 2 miesiecy Sachs lub Valeo robia zamiennik jednomasowy. mylisz koło *pasowe* od *dwumasowego* to sa dwie *odmienne* rzeczy. Pasowe masz wlasnie przy osprzecie silnika , a dwumasowe to sprzeglo tak w uproszczeniu.
Moja Xantia 2.0HDi 110KM ma ~220kkm i jeszcze nic się z tymi kołami
dwumasowymi nie dzieje.
To masz szczescie, albo nie masz dwumasowki. Poszukaj na forum puga jak ludzie na to psiocza,
Nie ma też turbiny o zmiennej geometrii (bo chyba taka jest różnica)
i intercooler'a. brak zmiennej geometrii jest akurat + bo od niedawna Garet zaprzestal produkcji zestawow regeneracyjnych do sprezarek o zmiennej geometrii (bylo na grupie(). Wiec pewno pad sprezarki w HDI 110 (w zasadzie jest to 107 koni) bedzie duzo bardziej bolesny na portfela.
90 warto odrazu zachipowac na 115-120 koni bo jest malawo.
Może i 90KM jest maławo, ale 110KM w Xantii wystarcza całkowicie, po mieście
nawet jest strasznie, bo lekko wciśniesz gaz, nie popatrzysz na licznik a tu
już 110km/h a nawet więcej.
110 koni jest juz OK, ja chce chipowac 307 na 115 koni.
| |