Grupy dyskusyjne   »   Peugeot Partner 2.0 HDI

Peugeot Partner 2.0 HDI



1 Data: Marzec 09 2007 18:59:19
Temat: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Witam,
Dostałem taki samochód w pracy podobno ma 90KM
wszyscy się zachwycają tymi TURBO dieslami
a dla mnie to jest porażka. Może mam coś zepsute ?
na obrotomierzu przy 2 tys obrotów to jeszcze
jakoś przyspiesza dalej słabo, może mu się
turbina zepsuła ? ale wtedy powinna się palić
jakaś kontrolka ! Jest na dotarciu więc staram się
jeździć delikatnie nie przekraczam 3,5 tys obrotów
a i jeszcze jedno ma długie biegi, po mieście
da się jeździć tylko na 2 i 3. A 4 wchodzi przy 80 km/h
ja w swoim benzyniaku to przy 80 już 5 wrzucam.


Pozdrawiam.

MK



2 Data: Marzec 09 2007 20:09:28
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik MK napisał:

Witam,
Dostałem taki samochód w pracy podobno ma 90KM
wszyscy się zachwycają tymi TURBO dieslami
a dla mnie to jest porażka. Może mam coś zepsute ?
na obrotomierzu przy 2 tys obrotów to jeszcze
jakoś przyspiesza dalej słabo, może mu się
turbina zepsuła ? ale wtedy powinna się palić
jakaś kontrolka ! Jest na dotarciu więc staram się
jeździć delikatnie nie przekraczam 3,5 tys obrotów
a i jeszcze jedno ma długie biegi, po mieście
da się jeździć tylko na 2 i 3. A 4 wchodzi przy 80 km/h
ja w swoim benzyniaku to przy 80 już 5 wrzucam.


Pozdrawiam.

MK

Ja dodam że moje służbowe Berlingo HDI przy 170km/h jedzie w.g GPS'a 155km/h ;) a tak się zachwycałem że taki szybki, taki fajny ;) a tu błąd pomiaru 15km/h ;) oczywiście 155km/h jest jak najbardziej fabryczną prędkością max.

Pozdro !!

3 Data: Marzec 09 2007 19:15:03
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 09 Mar 2007 20:09:28 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Ja dodam że moje służbowe Berlingo HDI przy 170km/h jedzie w.g GPS'a
155km/h ;) a tak się zachwycałem że taki szybki, taki fajny ;) a tu błąd
pomiaru 15km/h ;) oczywiście 155km/h jest jak najbardziej fabryczną
prędkością max.

czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

4 Data: Marzec 09 2007 22:26:33
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Boombastic 

czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie

Nie jak w każdym samochodzie.

5 Data: Marzec 09 2007 22:48:07
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Fri, 09 Mar 2007 20:09:28 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Ja dodam że moje służbowe Berlingo HDI przy 170km/h jedzie w.g GPS'a
155km/h ;) a tak się zachwycałem że taki szybki, taki fajny ;) a tu błąd
pomiaru 15km/h ;) oczywiście 155km/h jest jak najbardziej fabryczną
prędkością max.

czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie

Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)
Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

6 Data: Marzec 09 2007 23:29:06
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: karkow 



Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)
Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ...

nieprawda, kiedys gdy jechalem 307mką fotoradar "zmierzyl" :-D predkosc i
dokladnie tyle samo co na licznku było;-)
pozdrawiam

7 Data: Marzec 10 2007 00:19:54
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "karkow"  napisał w wiadomości

Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)
Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ...
nieprawda, kiedys gdy jechalem 307mką fotoradar "zmierzyl" :-D predkosc i dokladnie tyle samo co na licznku było;-)

Dobre!
A było kupić jakiś starszy model ? :P

pozdro

PeJot

8 Data: Marzec 10 2007 00:02:51
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Łukasz C. 

PeJot - Krk napisał(a):

czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie

Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)
Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ...

ROTFL!

--
Łukasz C.

9 Data: Marzec 10 2007 21:30:25
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik ""Łukasz C.""  napisał w wiadomości

czyli standardowe 10% jak w każdym samochodzie
Raczej jak w wielu francuskich samochodach ;)
Był kiedyś test i w :francuzach" jest tragedia ...
ROTFL!

Hehe, a jednak - znajdę gazetkę to zeskanuję :)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

10 Data: Marzec 10 2007 08:02:52
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: GrzegorzG 


"MK"  wrote in message

Witam,
Dostałem taki samochód w pracy podobno ma 90KM
wszyscy się zachwycają tymi TURBO dieslami
a dla mnie to jest porażka. Może mam coś zepsute ?
na obrotomierzu przy 2 tys obrotów to jeszcze
jakoś przyspiesza dalej słabo, może mu się
turbina zepsuła ? ale wtedy powinna się palić
jakaś kontrolka ! Jest na dotarciu więc staram się
jeździć delikatnie nie przekraczam 3,5 tys obrotów
a i jeszcze jedno ma długie biegi, po mieście
da się jeździć tylko na 2 i 3. A 4 wchodzi przy 80 km/h
ja w swoim benzyniaku to przy 80 już 5 wrzucam.



no a co to jest 90km na tak ciezki samochod...

11 Data: Marzec 10 2007 18:25:09
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

no a co to jest 90km na tak ciezki samochod...

Dokładnie tak. Mam takiego i straszny muł chociaż jak jeździłem 1,9 to
przesiadka wydawała się przejściem na rakietę. Miekkie zawieszenie, wysoka
buda i spora masa sprawia że gdy przesiadam się na 90 KM (też diesel) mazdę
to dopiero czuję się jak w rakiecie tym bardziej że turbina niżej działa.
--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

12 Data: Marzec 10 2007 18:22:03
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Przetestowałem dziada i
w poniedziałek pojadę na serwis coś jest nie tak.
Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)
na 2 i 3 biegu wręcz aproksymuje do 5 tys obrotów.
Znajdę może kawałek prostej to sprawdzę na wyższych biegach
ale nie wydaje się aby na 5 biegu przekroczył 4,5 tys
silnik nie ma siły.

Nie mam innego porównania ale fiat brava z silnikiem 1.4 80KM
przy licznikowym 200 km/h na 5 biegu ma 6,5 tys obrotów
czyli na początku czerwonego pola, niby to benzyna ale bez turbo.

MK

13 Data: Marzec 10 2007 18:27:39
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)
na 2 i 3 biegu wręcz aproksymuje do 5 tys obrotów.
Znajdę może kawałek prostej to sprawdzę na wyższych biegach
ale nie wydaje się aby na 5 biegu przekroczył 4,5 tys
silnik nie ma siły.

Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel. Tu się
nie jeździ na wysokich obrotach.

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

14 Data: Marzec 10 2007 17:33:25
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:27:39 +0100, Marek P. napisał(a):

Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)
na 2 i 3 biegu wręcz aproksymuje do 5 tys obrotów.
Znajdę może kawałek prostej to sprawdzę na wyższych biegach
ale nie wydaje się aby na 5 biegu przekroczył 4,5 tys
silnik nie ma siły.

Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel. Tu się
nie jeździ na wysokich obrotach.

taaa.. a za pół roku będzie płacz na newsach - "te diesle, to miały być
takie trwałe... a tu już poleciała głowica i turbina się rozsypała"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

15 Data: Marzec 10 2007 18:38:06
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)
na 2 i 3 biegu wręcz aproksymuje do 5 tys obrotów.
Znajdę może kawałek prostej to sprawdzę na wyższych biegach
ale nie wydaje się aby na 5 biegu przekroczył 4,5 tys
silnik nie ma siły.

Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel.
Tu się nie jeździ na wysokich obrotach.

taaa.. a za pół roku będzie płacz na newsach - "te diesle, to miały
być takie trwałe... a tu już poleciała głowica i turbina się
rozsypała"

Sugerujesz że ma ciągnąć do 6 tys czy do odcięcia ?
Poprzedni przejechał 350 tys i silnik miał się dobrze a 4 tys raczej nie
przekraczałem.

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

16 Data: Marzec 10 2007 18:55:23
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Marek P. napisał(a):

Komputer ogranicza obroty do 5 tys, (czerwone pole od 5,5 tys)
na 2 i 3 biegu wręcz aproksymuje do 5 tys obrotów.
Znajdę może kawałek prostej to sprawdzę na wyższych biegach
ale nie wydaje się aby na 5 biegu przekroczył 4,5 tys
silnik nie ma siły.
Mój ma tak samo. To już drugi i myślałem że to normalne. To diesel.
Tu się nie jeździ na wysokich obrotach.
taaa.. a za pół roku będzie płacz na newsach - "te diesle, to miały
być takie trwałe... a tu już poleciała głowica i turbina się
rozsypała"

Sugerujesz że ma ciągnąć do 6 tys czy do odcięcia ?
Do czerwonego pola a dalej odcinać.

Poprzedni przejechał 350 tys i silnik miał się dobrze a 4 tys raczej nie przekraczałem.

OK przekraczać 4 tys czy nie, ale nie o to chodzi.
Silnik w miare ciągnie przy 2 tys obrotów a dalej nie.
To jest TURBO to przy 2 tys, 3 czy 4 powinien mieć ten sam moment.

Po co zakłada się turbo? aby wraz ze wzrostem obrotów zwiększać
ciśnienie przez co nie spada moment wraz ze wzrostem obrotów.

MK

17 Data: Marzec 10 2007 18:21:11
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:55:23 +0100, MK napisał(a):

Po co zakłada się turbo? aby wraz ze wzrostem obrotów zwiększać
ciśnienie przez co nie spada moment wraz ze wzrostem obrotów.

no cóż.. ja tam zawsze głupi myślałem, że doładowanie jest po to, żeby
można było dać więcej paliwa przy zachowaniu odpowiednich proporcji
mieszanki, ale człowiek się jak widać całe życie uczy...
tyle, że z latami coraz te teorie ciekawsze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

18 Data: Marzec 10 2007 19:49:09
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:55:23 +0100, MK napisał(a):

Po co zakłada się turbo? aby wraz ze wzrostem obrotów zwiększać
ciśnienie przez co nie spada moment wraz ze wzrostem obrotów.

no cóż.. ja tam zawsze głupi myślałem, że doładowanie jest po to, żeby
można było dać więcej paliwa przy zachowaniu odpowiednich proporcji
mieszanki,

zgadza się, przez co zwiększa się moc i przy okazji zwiększa elastyczność silnika na wyższych obrotach.
im większe obroty tym większa wydajność turbo.

Kilka lat temu pewnie z 10 lat temu miałem okazje przejechać
się sportowym  2.0 turbo był to opel calibra
fakt że miało to 200KM ale dzięki turbo ładnie ciągnie
od 2 do 7 tys obrotów, wciskasz pedał gazu i trzymasz
a samochód cały czas wciska cie w fotel.


MK

19 Data: Marzec 10 2007 20:05:11
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

Kilka lat temu pewnie z 10 lat temu miałem okazje przejechać
się sportowym  2.0 turbo był to opel calibra
fakt że miało to 200KM ale dzięki turbo ładnie ciągnie
od 2 do 7 tys obrotów, wciskasz pedał gazu i trzymasz
a samochód cały czas wciska cie w fotel.

Ale my cały czas piszemy o HDI (diesel)
Benzyną mozęsz ciągnąć do 7 tys. Diesel przy 4-5 tys już się jakby nasyca i
nie chce się kręcić.

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

20 Data: Marzec 10 2007 20:16:10
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Marek P. napisał(a):

Diesel przy 4-5 tys już się jakby nasyca i
nie chce się kręcić.

No to po to mu turbo się zakłada aby ciągnął
na wyższych obrotach i był bardziej elastyczny
tak jak silnik benzynowy.


MK

21 Data: Marzec 10 2007 20:23:01
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

MK wrote:

Marek P. napisał(a):

Diesel przy 4-5 tys już się jakby nasyca i
nie chce się kręcić.

No to po to mu turbo się zakłada aby ciągnął
na wyższych obrotach i był bardziej elastyczny
tak jak silnik benzynowy.

Ręce opadają. Patrz post Waldek Godel z godz. 20:09

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

22 Data: Marzec 11 2007 20:21:45
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 10 Mar 2007 20:16:10 +0100, MK  wrote:

No to po to mu turbo się zakłada aby ciągnął
na wyższych obrotach i był bardziej elastyczny
tak jak silnik benzynowy.

Turbo nmie sprawi, że czas indukcji i spalania nagle się zmniejszy, a
to jest ograniczeniem prędkości obrotowej silnika z obiegiem Diesla.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

23 Data: Marzec 10 2007 19:09:57
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 19:49:09 +0100, MK napisał(a):

zgadza się, przez co zwiększa się moc i przy okazji zwiększa
elastyczność silnika na wyższych obrotach.
im większe obroty tym większa wydajność turbo.

Bzdura, turbodiesel nigdy nie był elastyczniejszy od wolnossącego.
Turbina daje większą moc ale w znacznie węższym zakresie obrotów, ponieważ
zaczyna działać późno, odprężony silnik na niskich obrotach ma moc NIŻSZĄ
niż podobny wolnossący. Natomiast spadek mocy jest bardzo podobny, i przy
bardzo podobnych obrotach.

Poprawiono to w najnowszych dieslach z bezpośrednim wtryskiem, ale
poprawiono dół, powyżej 4000 moc leci na mordę jak dawniej (bo moment
poleciał dużo niżej)

Najnowsze silniki, jak 1.6 HDI mają najlepsze parametry w okolicach 2000
obrotów i w takim zakresie należy w miarę możliwości go utrzymywać.
2.0 HDI z osiołka najlepiej się czuł w zakresie 2500-3500 i tak trzymany
daje najlepsze parametry. Te dane są powszechnie dostępne i trzeba być
nieźle odpornym na fakty, żeby marudzić, że po 4700 nie ciągnie... to
zakrawa wręcz na głupotę.

Zresztą najwięcej diesli jest zarzynanych właśnie w służbowych autach,
gdzie kierowcy przesiadają się ze szlifierek 1.4 czy 1.6 które były
piłowane do oporu (bo to panie szef goni, trzeba szybko, szybko
szyyybciutko, a szefem byli kumple na lanczu którym trzeba było się
pochwalić jak się szybko przeleciało z tego miasta do innego miasta) na
diesle i piłują tak samo. I potem się bierze opinia, że diesle słabe,
głowice lecą, a turbiny jeszcze szybciej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

24 Data: Marzec 10 2007 21:07:13
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sat, 10 Mar 2007 19:49:09 +0100, MK napisał(a):

zgadza się, przez co zwiększa się moc i przy okazji zwiększa elastyczność silnika na wyższych obrotach.
im większe obroty tym większa wydajność turbo.

Bzdura, turbodiesel nigdy nie był elastyczniejszy od wolnossącego.

to znaczy że turbo zmniejsza użyteczny zakres obrotów silnika ?

Turbina daje większą moc ale w znacznie węższym zakresie obrotów, ponieważ
zaczyna działać późno, odprężony silnik na niskich obrotach ma moc NIŻSZĄ
niż podobny wolnossący. Natomiast spadek mocy jest bardzo podobny, i przy
bardzo podobnych obrotach.

nie bardzo to rozumiem.

Poprawiono to w najnowszych dieslach z bezpośrednim wtryskiem, ale
poprawiono dół, powyżej 4000 moc leci na mordę jak dawniej (bo moment
poleciał dużo niżej)

ok czyli diesel ciągnie do 4 tys obr i nie zależnie od turbo to jest granica ?

Najnowsze silniki, jak 1.6 HDI mają najlepsze parametry w okolicach 2000
obrotów i w takim zakresie należy w miarę możliwości go utrzymywać.
2.0 HDI z osiołka najlepiej się czuł w zakresie 2500-3500 i tak trzymany
daje najlepsze parametry. Te dane są powszechnie dostępne i trzeba być
nieźle odpornym na fakty, żeby marudzić, że po 4700 nie ciągnie... to
zakrawa wręcz na głupotę.

spokojnie jeżdżąc prywatnym (fiat brava),fakt że benzynowym wyższy bieg wrzucam przy 4 tys obrotów tak więc 4700 nie są wcale takimi wysokimi.

Zresztą najwięcej diesli jest zarzynanych właśnie w służbowych autach,
gdzie kierowcy przesiadają się ze szlifierek 1.4 czy 1.6 które były
piłowane do oporu (bo to panie szef goni, trzeba szybko, szybko
szyyybciutko, a szefem byli kumple na lanczu którym trzeba było się
pochwalić jak się szybko przeleciało z tego miasta do innego miasta) na
diesle i piłują tak samo. I potem się bierze opinia, że diesle słabe,
głowice lecą, a turbiny jeszcze szybciej.

Głównie poruszam się po mieście, prywatnym mogę jechać na jednym biegu
od 20 do ponad 100 głównie na trójce, jak potrzeba to mogę depnąć do
odcięcia 130.

Teraz pytanie to jak tym HDI się poruszać ?
niby zakres jest od 1 tys do 5,5 tys obr gdzie się zaczyna czerwone pole
ale co widze z odpowiedzi to nie ma sensu kręcić więcej jak 4 tys.
czyli użyteczny zakres będzie od 1 do 4 tys obr ?

trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę
jeździć od 1 - 7 tys obr !


MK

25 Data: Marzec 10 2007 20:11:39
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:07:13 +0100, MK napisał(a):

to znaczy że turbo zmniejsza użyteczny zakres obrotów silnika ?


oczywiście

nie bardzo to rozumiem.

trudno, zdarza się..

ok czyli diesel ciągnie do 4 tys obr i nie zależnie od turbo to jest
granica ?

każdy silnik ciągnie tyle ile go zaprojektowano i zrobiono. diesle
zazwyczaj kończą nisko, poniżej 5000

spokojnie jeżdżąc prywatnym (fiat brava),fakt że benzynowym wyższy bieg
wrzucam przy 4 tys obrotów tak więc 4700 nie są wcale takimi wysokimi.

a w dieslu można przy 2500 i to cała różnica

Głównie poruszam się po mieście, prywatnym mogę jechać na jednym biegu
od 20 do ponad 100 głównie na trójce, jak potrzeba to mogę depnąć do
odcięcia 130.

tylko po co?

niby zakres jest od 1 tys do 5,5 tys obr gdzie się zaczyna czerwone pole
ale co widze z odpowiedzi to nie ma sensu kręcić więcej jak 4 tys.
czyli użyteczny zakres będzie od 1 do 4 tys obr ?

nie, tak jak napisałem - 2500-3500. nawet nie przeczytałeś dokładnie?

trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę
jeździć od 1 - 7 tys obr !

nowoczesności nie mierzy się obrotami. szczególnie maksymalnymi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

26 Data: Marzec 10 2007 21:47:18
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:07:13 +0100, MK napisał(a):

to znaczy że turbo zmniejsza użyteczny zakres obrotów silnika ?


oczywiście

nie bardzo to rozumiem.

trudno, zdarza się..

ok czyli diesel ciągnie do 4 tys obr i nie zależnie od turbo to jest granica ?

każdy silnik ciągnie tyle ile go zaprojektowano i zrobiono. diesle
zazwyczaj kończą nisko, poniżej 5000

spokojnie jeżdżąc prywatnym (fiat brava),fakt że benzynowym wyższy bieg wrzucam przy 4 tys obrotów tak więc 4700 nie są wcale takimi wysokimi.

a w dieslu można przy 2500 i to cała różnica

w bravce też mogę wrzucać wyższy przy 2,5 tys
ale wtedy nie będzie taka dynamiczna.


Głównie poruszam się po mieście, prywatnym mogę jechać na jednym biegu
od 20 do ponad 100 głównie na trójce, jak potrzeba to mogę depnąć do
odcięcia 130.

tylko po co?
aby uzyskać maksymalną moc i wyprzedzić szybko np TIRa.

niby zakres jest od 1 tys do 5,5 tys obr gdzie się zaczyna czerwone pole
ale co widze z odpowiedzi to nie ma sensu kręcić więcej jak 4 tys.
czyli użyteczny zakres będzie od 1 do 4 tys obr ?

nie, tak jak napisałem - 2500-3500. nawet nie przeczytałeś dokładnie?

OK czyli ilu obrotów mam nie przekraczać ?

trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę
jeździć od 1 - 7 tys obr !

nowoczesności nie mierzy się obrotami. szczególnie maksymalnymi.

nie ale nowocześniejszy -> lepsze parametry !

Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować.
koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM
i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo
natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie
wogóle nie przyspiesza.

MK

27 Data: Marzec 10 2007 21:50:25
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować.
koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM
i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo
natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie
wogóle nie przyspiesza.

Czytasz te posty czy piszesz aby pisać?
Leona porównujesz do Partnera. Może lepiej sprawdź jak to TDI sprawuje się w
Caddy
Jeśli już chcesz porównać to może do 307ki.
--
Pozdr

Marek P.

28 Data: Marzec 10 2007 22:05:18
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Marek P. napisał(a):

Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować.
koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM
i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo
natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie
wogóle nie przyspiesza.

Czytasz te posty czy piszesz aby pisać?
Leona porównujesz do Partnera. Może lepiej sprawdź jak to TDI sprawuje się w Caddy
Jeśli już chcesz porównać to może do 307ki.

nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie
samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo)
przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów
i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment.
natomiast partner HDI traci moment obrotowy wraz ze wzrostem obrotów.

MK

29 Data: Marzec 11 2007 00:51:04
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Alex81 

In article   says...

nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie
samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo)
przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów
i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment.

Ale jesteś absolutnie przekonany że mówił cały czas o tym samym biegu?
Inna sprawa że mocno przesadził ;)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

30 Data: Marzec 11 2007 07:48:52
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Alex81 napisał(a):

In article   says...
nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie
samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo)
przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów
i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment.

Ale jesteś absolutnie przekonany że mówił cały czas o tym samym biegu?


Raczej tak, każdy wie że im wyższy bieg tym gorzej samochód przyspiesza.


Inna sprawa że mocno przesadził ;)


Może będę miał okazje dziś innego turbo diesla przetestować.

MK

31 Data: Marzec 11 2007 22:24:48
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: JanuSz 

Użytkownik MK napisał:

Alex81 napisał(a):
In article   says...
nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie
samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo)
przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów
i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment.

Ale jesteś absolutnie przekonany że mówił cały czas o tym samym biegu?


Raczej tak, każdy wie że im wyższy bieg tym gorzej samochód przyspiesza.

W turbodieslach niekoniecznie. We fiacie (odcięcie 5300) po zmianie z 4 na 5 przy ok 4000 na 5 przy ok 2700 przyspiesza lepiej. O przyczynach napisali przedpiścy. Najlepsze przyspieszenie jest od 2000 do 3500, dlatego benzynowy zwykle zostaje daleko z tyłu na światłach, bo nim kierownik wkręci silnik na wysokie obroty, to już może tylko poczytać tylną rejestrację.



Inna sprawa że mocno przesadził ;)


Może będę miał okazje dziś innego turbo diesla przetestować.

MK

32 Data: Marzec 11 2007 22:38:46
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Piotr P 

JanuSz napisał(a):

Użytkownik MK napisał:
Alex81 napisał(a):
In article   says...
nic nie rozumiecie, skoro przy 100 i przy 150 ma takie
samo przyspieszenie to znaczy że (przykładowo)
przy 100 ma 3000 tys obrotów przy 150 ma 4500 obrotów
i przy 3000 i przy 4500 ma ten sam moment.

Ale jesteś absolutnie przekonany że mówił cały czas o tym samym biegu?


Raczej tak, każdy wie że im wyższy bieg tym gorzej samochód przyspiesza.

W turbodieslach niekoniecznie. We fiacie (odcięcie 5300) po zmianie z 4 na 5 przy ok 4000 na 5 przy ok 2700 przyspiesza lepiej. O przyczynach napisali przedpiścy. Najlepsze przyspieszenie jest od 2000 do 3500, dlatego benzynowy zwykle zostaje daleko z tyłu na światłach, bo nim kierownik wkręci silnik na wysokie obroty, to już może tylko poczytać tylną rejestrację.

Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Choć po ostatnich jazdach Avensisem 2.2 coraz bardziej podobają mi się traktory.




Inna sprawa że mocno przesadził ;)


Może będę miał okazje dziś innego turbo diesla przetestować.

MK

33 Data: Marzec 11 2007 21:49:35
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 11 Mar 2007 22:38:46 +0100, Piotr P napisał(a):

Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie
proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Choć po ostatnich jazdach Avensisem 2.2 coraz bardziej podobają mi się
traktory.

Na upartego 3 - mój stary diesel ma odcięcie przy 98 na III biegu. Tylko
jest zasadnicze pytanie - PO CO? skoro można przy 60 wrzucić V i osiągnąć
to samo szybciej, z mniejszym spalaniem i nie męcząc silnika.
To zresztą silnie zależy od przełożeń skrzyni - turbodiesle mają inne niż
wolnossące itp.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

35 Data: Marzec 12 2007 21:25:43
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 12 Mar 2007 21:47:19 +0100, Piotr P napisał(a):

Ale sam przyznasz że ani to zdrowe nie będzie ciągnąć go tak na 3-ce,
ani najszybsze. A jak zaczniesz biegi zmieniać to coś tam czasu

Dlatego właśnie zapytałem retorycznie po co tak ciągnąć.

stracisz. Choć jak powiedziałem traktorki robią się coraz milsze w
użytkowaniu i czasami nawet mi odpowiada wlec się przy 2,5-3 rpm, mając
do tego niezłe przyspieszenie. Tylko ta cena zakupu :(

zawsze były miłe, tylko trzeba było mieć właściwy silnik. Citroenowski 1.9D
wyprzedzał konkurencję o epokę (biorąc pod uwagę, ze to konstrukcja z
późnych lat 70), podobnie 1.4D a potem 1.5D

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

36 Data: Marzec 12 2007 09:13:42
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Stanislaw Chmielarz 

Piotr P wrote:

Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest
takie
proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?

Xantia 1.9 TD jak mocno przyspieszam to piatke wrzucam przy 130.

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:http://wap.uniprojekt.com

37 Data: Marzec 12 2007 18:47:46
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: JanuSz 

Użytkownik Piotr P napisał:



Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Do 100 - 3 biegi
do 140 - 4 biegi, choć lepiej przy 120 wrzucić piątkę - lepiej przyspieszy, ale stracę czas na zmianę biegu.
Tyle że w benzynowym musisz ruszyć od razu na wysokich obrotach, bo stracisz czas.

Choć po ostatnich jazdach Avensisem 2.2 coraz bardziej podobają mi się traktory.





Nie muszą wyć silnikiem, żeby dobrze przyspieszać. A benzynowy jak wyje   to i pije - i tu jest zaleta diesla. Choć jeśli ktoś lubi taką melodię i chce za nią zapłacić, to dlaczego nie? :)

38 Data: Marzec 12 2007 19:47:46
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

JanuSz napisał(a):

Użytkownik Piotr P napisał:


Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Do 100 - 3 biegi

Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI
dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę

do 140 - 4 biegi,
na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę.

Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80
i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce
to będzie się tak samo bujać.

w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM
i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów
natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów
myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma.


MK

39 Data: Marzec 12 2007 19:47:46
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

JanuSz napisał(a):

Użytkownik Piotr P napisał:


Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Do 100 - 3 biegi

Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI
dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę

do 140 - 4 biegi,
na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę.

Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80
i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce
to będzie się tak samo bujać.

w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM
i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów
natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów
myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma.


MK

40 Data: Marzec 12 2007 19:47:46
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

JanuSz napisał(a):

Użytkownik Piotr P napisał:


Jeżeli porównujesz silniki o tej samej mocy to chyba nie jest takie proste. Ile  biegów musisz użyć w dieslu żeby dojść do 100? 140?
Do 100 - 3 biegi

Sprawdziłem Peugeot Partner 2.0 HDI
dojdzie na 3 do 100 ale od 70 do tych 100 będzie przyspieszał minutę

do 140 - 4 biegi,
na 4 biegu do 100 to jeszcze jakoś dojdzie ale do 140 będzie się bujać minutę.

Problem polega w elastyczności silnika, np jadę na 5 biegu 80
i chce wyprzedzić TIRa i czy zredukuję na 3 bieg czy będę robić na 5tce
to będzie się tak samo bujać.

w weekend miałem okazje jako pasażer testnąć astrę CDTI 90KM
i dużo lepiej ciągnie równo przyspiesza w pełnym zakresie obrotów
natomiast silnik HDI ciągnie dobrze tylko do 3 tys obrotów
myślałem że jest uszkodzony ale ten typ tak podobno ma.


MK

42 Data: Marzec 14 2007 08:50:31
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: JanuSz 

Użytkownik Piotr P napisał:


Wyje czy nie wyje to kwestia wyciszenia, kultury pracy silnika i przyzwyczajeń kierowcy;)

O,zwłaszcza to. Wysokie obroty są miłe dla ucha, ale niemiłe dla kieszeni.

Mnie nie boli jak dokręcam silnik do 5-6

J.w.

tysięcy ale dla kierowcy diesla było by to mordowanie silnika, bo jeździ on przecież na codzień z niższymi obrotami.

Mój do 5 tys radzi sobie nieźle, mimo że diesel, przy 5300 ma odcięcie. Powyżej 4 tys już pracuje trochę podobnie do benzyny, ale wolę nie patrzyć na komputer :)

Ekonomiczność to zupełnie inna historia - zużycie benzyny zawsze było wyższe. Pozostają dyskusje typu gaz, beznyna czy diesel, ale nie o tym tu dyskutowaliśmy.

No tak. Dla mnie (w zakresie dyskusji) zaletą diesla jest to, że jadąc np 60 na 4 nie muszę redukować, aby szybko przyspieszyć. Wystarczy dodać gazu.

43 Data: Marzec 10 2007 20:53:28
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:47:18 +0100, MK napisał(a):

nie ale nowocześniejszy -> lepsze parametry !

Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować.
koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM
i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo
natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie
wogóle nie przyspiesza.


może załóż magnetyzery i świetlówki. Ja wysiadam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

44 Data: Marzec 10 2007 22:19:08
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: MK 

Waldek Godel napisał(a):

Dnia Sat, 10 Mar 2007 21:47:18 +0100, MK napisał(a):

nie ale nowocześniejszy -> lepsze parametry !

Wnioskuje z tego że właściciele diesli lubią trochę bajerować.
koleś ma seata leona tdi podobno jakieś 150 KM
i on mówi że przy 100 czy przy 150 przyspiesza tka samo
natompast peugeot partner HDI do powyżej 100 to praktycznie
wogóle nie przyspiesza.


może załóż magnetyzery i świetlówki. Ja wysiadam.

Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód
90KM TURBO to powinno zrobić to ma mnie wrażenie
i ten pojazd powinien mieć jakieś depnięcie.

natomiast moje odczucia są podobne jak bym jechał
starym katettem i przy mocniejszym depnięciu
jest sporo hałasu i zero efektu
a każdy co ma diesla strasznie go zachwala
więc piszę tu bo chcę to zrozumieć o co
w tym dieslu chodzi bo jak dla mnie to porażka.

MK

45 Data: Marzec 11 2007 00:40:50
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Boombastic 

Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód
90KM TURBO to powinno zrobić to ma mnie wrażenie
i ten pojazd powinien mieć jakieś depnięcie.

90 K  to 90 KM, nie ma znaczenia czy z turbo, czy z diesla, czy z benzyny.
To jest po prostu słaby silnik i koniec. Czego oczekujesz? Wbicia w fotel i
odlotu do 200 km/h? Przecież to jest osiołek do pracy.

46 Data: Marzec 14 2007 08:40:14
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Wlodek 

Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód
90KM TURBO to powinno zrobić to ma mnie wrażenie
i ten pojazd powinien mieć jakieś depnięcie.

90 K  to 90 KM, nie ma znaczenia czy z turbo, czy z diesla, czy z
benzyny. To jest po prostu słaby silnik i koniec. Czego oczekujesz?
Wbicia w fotel i odlotu do 200 km/h? Przecież to jest osiołek do
pracy.

No niby tak ale jednak te 90koni moze byc oddane w rozny
sposob i jak komus akurat przypasi charakter silnika
to bedzie mu sie wydawalo, ze moze duzo wiecej.
Dodatkowo nowego silnika trzeba sie troche "nauczyc".
Jednym pasi, ze im wiecej gazu tym lepiej ciagnie, drudzy
wola, zeby zaraz po nacisnieciu gazu przyspieszal
a co pozniej to ich zbytnio nie obchodzi.
Ja na ten przyklad wole wariant pierwszy ale niestety
przyjdzie mi obecnie jezdzic wariantem zblizonym do 2 :(
(tak pracuje oplowski 2.0 dth (100KM)- juz 2 razy wycofywalem
sie z wyprzedzania, natomiast jazda 120 konnym jtd w vectrze C
bardziej przypomina wariant pierwszy i to juz jest zupelnie
inna bajka, duzo fajniejszy silnik)

W.

47 Data: Marzec 11 2007 17:51:32
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: blackbird 

Nie o ot mi chodziło, ale że jako dostałem samochód
90KM TURBO to powinno zrobić to ma mnie wrażenie
i ten pojazd powinien mieć jakieś depnięcie.

90KM w Partnerze i kopniecie? Nie zartuj...

natomiast moje odczucia są podobne jak bym jechał
starym katettem i przy mocniejszym depnięciu
jest sporo hałasu i zero efektu

Jakim Kadetem? Chyba kazdy sprawny benzynowy Kadet od 1.4 poczynajac bedzie
mial lepsze przyspieszenie niz ten Partner i nie ma w tym nic dziwnego.

a każdy co ma diesla strasznie go zachwala
więc piszę tu bo chcę to zrozumieć o co
w tym dieslu chodzi bo jak dla mnie to porażka.

Bo tak juz jest, ze wiekszosc osob bedzie zachwalac przyspieszenie nawet
jezdzac CC700. Ze spalaniem tez jest podobnie - malo aut spala tyle ile
producent przewiduje, wiekszosc osob deklaruje gdzies tak 2/3 - 4/5 normy
fabrycznej.

48 Data: Marzec 10 2007 21:46:13
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Marek P. 

trochę słabo na nowoczesny silnik skoro w 10 letniej bravce mogę
jeździć od 1 - 7 tys obr !

W Bravo masz 100 km/h na V biegu przu ok 3000 obr/min ja w HDI mam przy 2000
150 masz pewnie przy 5-6 tys a w HDI 3000 obr.min
Chłopie. oprócz silnika jest jeszcze skrzynia.
I nie porównuj znowu benzyny do ropniaka.
Skoro się już uparłeś na tego Fiata to pojeździj JTD i sprawdż sam.
--
Pozdr

49 Data: Marzec 10 2007 17:55:27
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 10 Mar 2007 18:38:06 +0100, Marek P. napisał(a):

Sugerujesz że ma ciągnąć do 6 tys czy do odcięcia ?
Poprzedni przejechał 350 tys i silnik miał się dobrze a 4 tys raczej nie
przekraczałem.

Nie, wręcz przeciwnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

50 Data: Marzec 11 2007 13:53:21
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: MK 

Po testach innego turbo diesla i rozmowach
ze znajomymi doszedłem do wniosku że ten typ
tak ma i pomimo zastosowania turbiny
francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.

znajomy przewiózł mnie dziś astrą CDTI
i co zauważyłem że ten silnik równo ciągnie
w całym zakresie obrotów ale mówił
że to najlepszy diesel na świecie
i w dodatku podobno skonstruowany przez fiata.


MK

51 Data: Marzec 11 2007 13:08:32
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 11 Mar 2007 13:53:21 +0100, MK napisał(a):

Po testach innego turbo diesla i rozmowach
ze znajomymi doszedłem do wniosku że ten typ
tak ma i pomimo zastosowania turbiny
francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.

noo.. wiosna idzie.. trolle z nor wyłażą... chłopaki, możecie letnie opony
spokojnie zakładać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

52 Data: Marzec 11 2007 16:00:38
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: Stanislaw Chmielarz 

MK wrote:

Po testach innego turbo diesla i rozmowach
ze znajomymi doszedłem do wniosku że ten typ
tak ma i pomimo zastosowania turbiny
francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.

Co Ty gadasz czlowieku? Ma Xantie 1.9 TD i spoko kreci do 4 tys.
obrotow jak potrzebuje cos wyprzedzic na szybko.
Normalnie na trasie jade na okolo 3tys. obrotow.
Przy 2500 turbina ledwo doladowywuje.

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:http://wap.uniprojekt.com

53 Data: Marzec 11 2007 22:28:38
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: JanuSz 

Użytkownik Stanislaw Chmielarz napisał:


Co Ty gadasz czlowieku? Ma Xantie 1.9 TD i spoko kreci do 4 tys.
obrotow jak potrzebuje cos wyprzedzic na szybko.
Normalnie na trasie jade na okolo 3tys. obrotow.
Przy 2500 turbina ledwo doladowywuje.


Masz stary silnik. Nowsze mają już wysoki moment od ok 1700.

54 Data: Marzec 12 2007 20:23:54
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: Łukasz 

MK wrote:

francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.



<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak
burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać
2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie
ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.


--
 Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
 Suzuki SJ410 86r. 1.0  4x4  i  P.M.S Edition
 Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition
 Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne
 gg  i  telefon : http://www.jeszke.org     e-mail : antyspamowy

55 Data: Marzec 14 2007 08:53:08
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: JanuSz 

Użytkownik Łukasz napisał:


<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów.

Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie?

  No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

56 Data: Marzec 15 2007 02:45:04
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: blackbird 

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic
prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w
normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie
predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.

57 Data: Marzec 16 2007 08:34:37
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: icek 

blackbird napisał(a):

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.

U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.
heh...

ja to widze tak..
ten Pan od zawsze benzyna rulez,
to jego pierwsze jazdy dieselkiem..

z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy
co lepsze, diesel czy benzyna :)

jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super..
ja nie narzekam
a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :)
ale lepiej zmienic bieg na 3,5k
turbinka od 1,7k się włącza
jest ok i nie narzekam :)


--
pozdros
icek

58 Data: Marzec 12 2007 20:23:54
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: Łukasz 

MK wrote:

francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.



<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak
burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać
2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie
ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.


--
 Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
 Suzuki SJ410 86r. 1.0  4x4  i  P.M.S Edition
 Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition
 Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne
 gg  i  telefon : http://www.jeszke.org     e-mail : antyspamowy

59 Data: Marzec 14 2007 08:53:08
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: JanuSz 

Użytkownik Łukasz napisał:


<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów.

Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie?

  No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

60 Data: Marzec 15 2007 02:45:04
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: blackbird 

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic
prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w
normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie
predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.

61 Data: Marzec 16 2007 08:34:37
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: icek 

blackbird napisał(a):

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.

U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.
heh...

ja to widze tak..
ten Pan od zawsze benzyna rulez,
to jego pierwsze jazdy dieselkiem..

z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy
co lepsze, diesel czy benzyna :)

jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super..
ja nie narzekam
a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :)
ale lepiej zmienic bieg na 3,5k
turbinka od 1,7k się włącza
jest ok i nie narzekam :)


--
pozdros
icek

62 Data: Marzec 12 2007 20:23:54
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: Łukasz 

MK wrote:

francuskie diesle są do niczego,
w dodatku podobno bardzo awaryjne
i mam nie przekraczać 2,5 tys obrotów.



<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak
burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać
2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie
ciągnie powyżej tych obrotów. No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.


--
 Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
 Suzuki SJ410 86r. 1.0  4x4  i  P.M.S Edition
 Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition
 Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne
 gg  i  telefon : http://www.jeszke.org     e-mail : antyspamowy

63 Data: Marzec 14 2007 08:53:08
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: JanuSz 

Użytkownik Łukasz napisał:


<rotfl> A to dobre. Ja moim HDI zrobiłem 140kkm przez dwa lata, idzie jak burza, mało pali i sie nie psuje. Kto Ci powiedział żeby nie przekraczać 2,5tyś obr ? Co prawda ja przy 2,5 zmieniam bieg, bo po prostu już nie ciągnie powyżej tych obrotów.

Naprawdę? To w jakim zakresie ciągnie?

  No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

64 Data: Marzec 15 2007 02:45:04
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: blackbird 

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.



U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic
prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w
normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie
predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.

65 Data: Marzec 16 2007 08:34:37
Temat: Re: Peugeot Partner 2.0 HDI (podsumowanie)
Autor: icek 

blackbird napisał(a):

 No może czasem go przeciągne do 3tyś obr.

U mnie przeciąganie o jest dopiero powyżej 4000.

Kupiles diesla i chcesz zeby jezdzil jak benzynowy... Trzeba bylo kupic prawdziwy silnik (benyznowy) i nie musialbys przeciagac, tylko jezdzilbys w normalnym, zakresie obrotow np. miedzy 4000 a 6500, zamiast w zakresie predkosci obrotowych sprzetu rolniczego, ktory meczy sie powyzej X obrotow.
heh...

ja to widze tak..
ten Pan od zawsze benzyna rulez,
to jego pierwsze jazdy dieselkiem..

z moim kumplem zawsze się po pijaku kłócimy
co lepsze, diesel czy benzyna :)

jak się człowiek przyzwyczai to diesel jest super..
ja nie narzekam
a na francuskim 1.9 cdi do 3,5-4k ciągne i jedzie :)
ale lepiej zmienic bieg na 3,5k
turbinka od 1,7k się włącza
jest ok i nie narzekam :)


--
pozdros
icek

Peugeot Partner 2.0 HDI



Grupy dyskusyjne