Grupy dyskusyjne   »   Pierscionki vs uszczelniacze...

Pierscionki vs uszczelniacze...



1 Data: Maj 19 2008 20:29:05
Temat: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: Lewis 

Witam.

Jako ze chodzi o moje auto więc nie chce sam prognozować usterki bo moze nie być miarodajna więc pytam Was ;)

A mianowicie jest sobie audi a6 c4 2.8 v6 30v i lubi brać troche oleju tak +- 0.8l/1000km.
Jak odpalam po nocnym postoju pojawia się chmurka niebieskiego dymu typowo smierdzocego przepalanym olejem, znika po kilku sekundach.
Jak jade spokojnie i dużo tocze się z puszczonym gazem "hamując silnikiem" przy odciętym paliwie to jak po pewnym czasie dodam gazu też pojawia się owa niebieska chmura i po chwili znika. Na luzie jak zrobie przegazówke tego dymu niema, podobnież przy ostrej jeździe z pedałem w podłodze tego dymu niema a jeśli już to naprawde śladowe ilości.
Jak jade sobie spokojnie utrzymując np 2000obr i 60km/h znajomy jadąc za mną stwierdził ze pojawia sie nieco niebieskiego dymu ale też nie ciągle.
I teraz pora na wróżenie z fusów czy innych jajecznic.
Zapieczone pierscienie czy wychodzone uszczelniacze i prowadnice zaworowe?
Auto siły ma raczej tyle ile powinno.
Jakieś patenty na dodatkowe diagnozy bez rozkręcania silnika?
Przegrzane raczej nigdy nie było, ma chłodnice oleju i wskaźnik temp oleju który nigdy nie przekracza 72stC.

Koszt naprawy? Jak sama góra to w 1500zł się zmieszcze?

Wolałbym zrobić to sam. Rozebrac głowice zawieźć do zakładu regeneracji głowic i złożyć. Nieraz rzędowe 4 już się robiło i chciałbym mieć pewność ze założyłem dobrej jakości uszczelki, niż ryzykować ze ktoś włoży komplet uszczelek za 200zł podczas gdy mu przywioze same uszczelki pod głowice za 300zł zakręci starymi szpilkami a po zakończeniu okaże sie ze zostało części na zegarek. Ale chyba nie starczy mi na to czasu.
Mógłby ktoś polecić jakić sprawiedliwy warsztat na zadupiu Polski - Podlsiu?

Aha poprzedni właściciel zalewał do niego 15w40 castrol high milage, a ja głupi chciałem dobrze i wlałem 10w40 magnateca, po czym apetyt na oleum wzrósł ;(

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW



2 Data: Maj 19 2008 20:51:49
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: MarcinJM 

Lewis pisze:

Witam.

Jako ze chodzi o moje auto więc nie chce sam prognozować usterki bo moze nie być miarodajna więc pytam Was ;)

Wyglada na uszczelniacze zaworow. Ale to naprawde wrozenie z fusow.
Zatarcie pierscieni w niegrzebanym silniku to rzadkosc. Jesli juz to zacieraja sie slabiej smarowane i narazone na wieksze temperatury pierscienie uszczelniajace, olejowe praktycznie wcale.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Maj 19 2008 12:14:26
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: hamberg 

Aha poprzedni właściciel zalewał do niego 15w40 castrol high milage, a ja
głupi chciałem dobrze i wlałem 10w40 magnateca, po czym apetyt na oleum
wzrósł ;(

faktycznie postawilbym na uszczelniacze ale...

nie zastanowilo Cie dlaczego taki silnik jest zalewany mineralem
15W40? Ja dowiadujac sie czegos takiego poszedlbym dalej...

4 Data: Maj 19 2008 21:31:07
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: Lewis 


nie zastanowilo Cie dlaczego taki silnik jest zalewany mineralem
15W40? Ja dowiadujac sie czegos takiego poszedlbym dalej...

Znam to auto i jego właściciela od 2 lat, zalewany był mineralem hmm czemu? zawsze lubił brać troche oleju ale uniego było to 0.5l na cały przebieg oleju czyli 10kkm więc raczej w normie i takiego dymienia nie było.
Auto było doinwestowywane pod względem estetycznym i technicznym, ale z tym olejem to faktycznie było dziwne, fakt faktem wlałem półsyntetyk i mam problem, lubie dbać o auto i nie chce tego zaklejać motodoktorem tylko zrobić co sie należy. Btw w serwisówce zalecany olej 10w lub 15w 40 więc tragedii niema. Sowją drogą nie był to najtańszy lotos a jednak jeden z lepszych minerali.

Skończy sie to pewnie na tym ze chciałbym zrobić wszystko co trzeba i jak sie już zdejmie głowice to przy okazji ze już rozebrany to jeszcze sprawdzi sie pierscionki panewki itp itd i z 1500zł moze zrobic sie 4000... Mam nadzieje ze to tylko góra..

Btw auto zasilane LPG Stag300, przebieg 260km, 1997r

Zostaje tylko problem tego do kogo sie udać zeby zrobił to bez zadnych cwaniakowań. Nie wierze w rzetelność ASO.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

5 Data: Maj 19 2008 13:30:57
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: hamberg 

Jest jezszcze jedna szansa dla auta - nie wyeliminuje usterki ale moze
obnizy troche branie oleju - sprobuj oleju Valvoline MaxLife 10W40 -
slyszalem juz wiele relacji ze zmniejszal branie oleju i to nie na
zasadzie smoly wlewanej do silnika.
Ten castrol o ktorym mowiles (15W40) sam zalewalem do mojego starego
silnika i wcale nie bylem zadowolony z tego oleju.


Skończy sie to pewnie na tym ze chciałbym zrobić wszystko co trzeba i jak
sie już zdejmie głowice to przy okazji ze już rozebrany to jeszcze sprawdzi
sie pierscionki panewki itp itd i z 1500zł moze zrobic sie 4000... Mam
nadzieje ze to tylko góra..

no zycze powodzenia bo troche szkoda auta

Zostaje tylko problem tego do kogo sie udać zeby zrobił to bez zadnych
cwaniakowań. Nie wierze w rzetelność ASO.

niestety znam kilka mechanikow ale w moich okolicach wiec tu nie
pomoge :(

6 Data: Maj 19 2008 21:31:29
Temat: Re: Pierscionki vs uszczelniacze...
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości

Jako ze chodzi o moje auto więc nie chce sam prognozować usterki bo moze nie być miarodajna więc pytam Was ;)

A mianowicie jest sobie audi a6 c4 2.8 v6 30v i lubi brać troche oleju tak +- 0.8l/1000km.
Jak odpalam po nocnym postoju pojawia się chmurka niebieskiego dymu typowo smierdzocego przepalanym olejem, znika po kilku sekundach.
Jak jade spokojnie i dużo tocze się z puszczonym gazem "hamując silnikiem" przy odciętym paliwie to jak po pewnym czasie dodam gazu też pojawia się owa niebieska chmura i po chwili znika. Na luzie jak zrobie przegazówke tego dymu niema, podobnież przy ostrej jeździe z pedałem w podłodze tego dymu niema a jeśli już to naprawde śladowe ilości.
[...]

Ty wierzysz w cuda że, to będą tylko uszczelniacze zaworowe ?
A6 kupuje sie po to żeby robić dużo km i do tego nie wiadomo
jak była "pałowana".

Imho trzeba zrobić tez pierścienie, wbrew pozorom uszczelki dobrych
firm (Elring/Goetze) są tanie więc można jeszcze dołożyć i kupić pierścienie ....


pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

Pierscionki vs uszczelniacze...



Grupy dyskusyjne