Pierwszy samochód do 13 tys
1 | Data: Luty 25 2016 17:14:36 |
Temat: Pierwszy samochód do 13 tys | |
Autor: heĹ›ka | Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyĹ› ( 80% jazdy po mieĹ›cie ) 2 |
Data: Luty 25 2016 19:02:00 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 25.02.2016 o 17:14, heĹ›ka pisze: Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyĹ› ( 80% jazdy po mieĹ›cie ) Szkoda na poobijanie. Kup coĹ› za kilka tys, a jak nauczysz siÄ™ jeĽdzić, to za rok czy dwa wymienisz na lepsze. 3 |
Data: Luty 26 2016 14:33:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-25 o 17:14, heĹ›ka pisze: Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyĹ› ( 80% jazdy po mieĹ›cie ) Benzyna? Zrozumiałe że gusty sÄ… różne, jednak wykazywać wyższoć benzyny nad ropniakiem może tylko ktoĹ› co nie zna zalet silników diesla. 4 |
Data: Luty 26 2016 14:38:48 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 Benzyna? Zrozumiałe że gusty s± różne, jednak wykazywać wyższo¶ć benzyny ??? Szczególnie przy naprawach ;) No chyba że mówisz o starych dieslach, do których można nawet odlać się po dobrej imprezie i też pojad±. A tak na poważnie. Ciekawe jak zamierzasz wykazać wyższo¶ć diesla np. w codziennej jaĽdzie w odcinkach 5-10km po mie¶cie ;) -- pozdrawiam szerszeń 5 |
Data: Luty 26 2016 15:04:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 Naprawy?, b±dĽmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata nowoczesnym (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także sporo młodszego benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak falowały tak faluj±. Jak czasem zdarzało mu się zgasn±ć na skrzyżowaniu. tak nadal ga¶nie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie prawie złomowej, przyczyna - poza niemożliwo¶ci± wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak w¶cieklicy" - noga na podłodze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodz±cych do końca skali na obrotomierzu. Nikt nie był w stanie tego naprawić.. Wyższo¶ć w mie¶cie - choćby płynniejsze ruszanie spod ¶wiateł. Nie ma możliwo¶ci aby zgasł na skrzyżowaniu. 6 |
Data: Luty 26 2016 15:17:39 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100 Nikt nie był w stanie tego naprawić.. Od 20 lat ujeżdżam rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0 problemów o których mówisz ;) ale nie o tym Wyższo¶ć w mie¶cie - choćby płynniejsze ruszanie spod ¶wiateł. Nie ma Nie masz pojęcia o czym piszesz prawda? Ja o zupie, Ty o dupie, a Wszystko to z perspektywy 3 samochodów z jakimi masz codzienny kontakt ;) -- pozdrawiam szerszeń 7 |
Data: Luty 26 2016 17:25:18 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 15:17, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100 Też ja nie piszę że benzyniak to pewno¶ć że będ± problemy. Wcze¶niej jeĽdziłem Mustangami, a moje przedostatnie auto to benzynowa Vectra. Wszystkie (za wyj±tkiem ostatniego Mustanga) praktycznie bezawaryjne wozy. Zdaje się że my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle skoro od zarania dziejów jeĽdzisz tylko benzyniakami? Ja na podstawie do¶wiadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników. Jest jeszcze czwarty, uwierz że gdybym podał koszty napraw przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to przeżyłby¶ duży szok ;-) 8 |
Data: Luty 27 2016 06:30:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Zdaje się że my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle skoro od zarania dziejów jeĽdzisz tylko benzyniakami? Ja na podstawie do¶wiadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników. My¶lę że jak by¶ tego Forda Mustanga miał w dieslu to zmieniłby¶ zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korańczyki które miałe¶ to dupiane auta... Gdyby¶ miał toyoty, hondy w benzynie miałby¶ lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo japończykami jeżdżę w wersji benzynowej i ZERO kłopotów z silnikiem. 9 |
Data: Luty 27 2016 18:49:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny szajs a diesle to już tylko super. Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to niekoniecznie łatwo¶ć napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady usun±ć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty. 10 |
Data: Luty 28 2016 08:58:21 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze: No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków. Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca No wła¶nie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie. Ja mam Acura TL-S, wolnoss±cy benzyniak 3,5litra V6 286HP i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-) 11 |
Data: Luty 28 2016 19:04:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
I kto tu próbuje generalizować?
Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłe¶ się jakby wygl±dała jej konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta stały u Ciebie w garażu to którym by¶ jeĽdził chętniej? 12 |
Data: Luty 28 2016 23:27:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Scobowski | W dniu 28.02.2016 o 19:04, Trybun pisze: Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłe¶ się jakby wygl±dała jej No widzisz. Wsi±dĽ, przejedĽ się, posłuchaj silnika - na wolnych, podczas przyspieszania, przy prędko¶ci autostradowej+ , skup się na wibracjach przenoszonych na samochód, poniuchaj spaliny obydwu w wieku 8 lat - przestaniesz zadawać niem±dre pytania. Ew. zapytaj o 3,0TFSI ;-) 13 |
Data: Luty 29 2016 06:42:27 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze: No ty! :-) Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca Pewnie wci±ż tym moim, wolnoss±cym bo nie cierpię dziury w gazie jak± wyczuwałem przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprężark±. A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnętrza aut od VW/Audi - jako¶ nie lubię ich wersji "ergonomii", wolę dużo bardziej to, do czego mnie przyzwyczaili Japończycy z Hondy/Toyoty. 14 |
Data: Marzec 01 2016 09:35:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Tak ogólnie to zaczynam się zastanawiać czy nie dyskutuję z kim¶ komu brakuje przysłowiowej "pi±tej klepki".. Kto¶ ze zdaniem "tylko benzyna" (i japończyk) zarzuca mi generalizowanie.
Nie ma żadnej dziury, ci±gnie równo jak po sznurku od najniższych do końca możliwo¶ci. Jak s±dziłem - tego TDI dyskwalifikuje tylko twoje przypuszczenie ze ma jakie¶ wyimaginowane wady. 15 |
Data: Marzec 01 2016 07:23:30 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze: Gdzie ja powiedziałem że tylko benzyna albo że tylko japończyk? Może Ty masz z czytaniem problemy? :-) Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca JeĽdziłem próbnie jakim¶ 2-litrowym VW CC w 2009 roku. Była wyraĽna dziura w turbo któr± wyczuje każdy kto jest do dużych i mocnych, wolnoss±cych silników przyzwyczajony... Kto¶ kto do turbo jest przyzwyczajony pewnie nie zauważy. 16 |
Data: Marzec 04 2016 11:12:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:23, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Bez komentarza. Wizja jałowej dyskusji o dup*e maryni a nie o motoryzacji.
Ja o 3litrowym TDI. I tu dziura jest niewidoczna. Także w moim 1.5litrowym CRDI jej nie wyczuwam. I nie jest to raczej uwarunkowane przyzwyczajeniem, ponieważ na 'stałe" jeżdżę turbodieslem od niedawna. A ten VW którym jeĽdziłe¶ 2009 to z jakiego rocznika? Być może wyposażony był w jak±¶ przedpotopow± turbinę? 17 |
Data: Kwiecien 02 2016 11:57:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca To była nówka CC w salonie VW w USA. 18 |
Data: Luty 29 2016 08:41:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Sat, 27 Feb 2016 06:30:59 -0600 Po prostu Ford, Po prostu bzdura, mój poprzedni miał 250kkm i zero pboblemów z silnikiem, jeszcze poprzedni miał na liczniku około 200k mil, ale licznik zatrzymał mu się zanim go kupiłem więc nie wiem ile miał naprawdę i to samo, obecny ma około 170kkm i chodzi jak ta lala. Jako¶ nie pasuje to do Twojej teorii :) -- pozdrawiam szerszeń 19 |
Data: Luty 29 2016 08:39:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100 Zdaje się że my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle Problemy z wnioskowaniem. Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy że to jedyne samochody jakimi jeżdzę. Dieslami też jeżdzę, ale nie swoimi. Ja nie kupię diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu tryby jazdy. Większo¶ć moich odcinków jazdy go około 6 km, raz na tydzień około 15, taki life jak ma się wszędzie blisko. Diesel nie do¶ć że w takim trybie skotłowałby tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go zakatował. Dlatego pisałem, pisanie że jeste¶ w stanie wykazać zawsze wyższosć diesla nad benzyn± i do teg oargumentujesz to jak±¶ wyimaginowan± płynno¶ci± ruszania ze ¶wiateł jest pisaniem bzdur. -- pozdrawiam szerszeń 20 |
Data: Luty 29 2016 13:45:01 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 08:39, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100 Pytaj±cy postawił warunek - musi być benzyna, byłem tylko ciekawy co jest tego przyczyn±. Bo jak dla mnie diesel jest the best. Żeby nie było - większo¶ć moich jazd to też jazda miejska i krótkie odcinki. Ze względu na to że do benzynowca mam zimowy zestaw kół, no i ma on o jakie¶ 5cm wyższy prze¶wit, a więc zim± to jazda głównie benzynowcem. Jednak nie da się nie odczuć zmiany komfortu gdy od czasu do czasu wyjadę z garażu dieslem. Nie wyimaginowan±, także przy ci±gnięciu przyczepki, a już najwyrazi¶ciej to widać przy podjeĽdzie na mój (do¶ć stromy) podjazd (kanał). Przyjeżdżaj± do mnie na ten kanał kierowcy nie tylko z mojej miejscowo¶ci, ale także z s±siednich. Generalnie sprawa tak wygl±da że benzyna to ryk silnika, smród gumy i przypalanego sprzęgła, a diesel to tylko lekko podniesione ponad jałowy bieg - obroty. 21 |
Data: Luty 27 2016 06:28:35 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Naprawy?, b±dĽmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata nowoczesnym (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także sporo młodszego benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak falowały tak faluj±. Jak czasem zdarzało mu się zgasn±ć na skrzyżowaniu. tak nadal ga¶nie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie prawie złomowej, przyczyna - poza niemożliwo¶ci± wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak w¶cieklicy" - noga na podłodze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodz±cych do końca skali na obrotomierzu. Nikt nie był w stanie tego naprawić.. No to wykazałe¶ wyższo¶ć diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję! 22 |
Data: Luty 27 2016 18:49:54 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczn± skrzyni±. Spod ¶wiateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewno¶ci że auto się zadławi przy ruszaniu. 23 |
Data: Luty 27 2016 18:54:23 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote: Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczn± skrzyni±. No to wła¶nie podałe¶ przyczynę, dla której lepiej uczyć się na benzyniaku. Choćby dlatego, żeby nauczyć się ruszać ze ¶wiateł;) BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z kierowc±;) Shrek. 24 |
Data: Luty 28 2016 09:48:49 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 18:54, Shrek pisze: On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote: Zbyt dosłownie wszystko bierzesz. Nie da się opisać wrażeń z jazdy dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to daj± się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczno¶ć ogrzewania wnętrza auta, no i cena czę¶ci eksploatacyjnych.. Z tym że to drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocze¶nie o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł" pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiego¶ papieru a w benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartuj±c informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż zacz±łem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra. 25 |
Data: Luty 28 2016 10:34:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z No sorry, ale jak kto¶ pisze, że wad± benzyny jest trudne ruszanie spod ¶wiateł... ;) Nie da się opisać wrażeń z jazdy Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywi¶cie mało, ale w trasie... W nowych dochodz± problemy z DFP. Turbiny - disle już maj± w standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo. Oczywi¶cie można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo płacisz, co jednak obiektywnie też jest wad±. Z tym że to No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;) Shrek. 26 |
Data: Luty 28 2016 09:06:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: Dokładnie to samo wrażenie odniosłem. Nawet w najgorszych, najbardziej sziciastych autach benzynowych nie mam problemu z ruszaniem spod ¶wiateł - wystarczy wyczuć silnik i z każdym sobie poradzisz. Nawet jak do Pandy załadujesz ludzi :-) Nie da się opisać wrażeń z jazdy Licz± się koszty eksploatacji (liczone cało¶ciowo) w porównaniu do funkcjonalno¶ci auta, jego niezawodno¶ci i komfortu jazdy. Nie można wyj±ć jednego czynnika i zapominać o reszcie. Z tym że to :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te same 7zł. 27 |
Data: Luty 28 2016 16:08:52 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 16:06, Pszemol wrote: :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te W Polsce w supermarketach nie sprzedaj± filtrów:P Shrek. 28 |
Data: Luty 28 2016 19:06:20 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze: On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: Tak, w niczym nie min±łem się z faktami. PojeĽdzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±dĽ się znowu na benzynę a sam sobie u¶wiadomisz jak w benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod ¶wiateł.
Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG. Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdż±cy 3litrowym TDI deklaruje ¶rednie spalanie na 5.5litra ON... Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.
Nic nie zmienia, wrażenie że ceny s± sztucznie zawyżane pozostaje. Dał mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I do tego 4 litry oleju, cało¶ć "pu¶cił" za stówkę, oddzielnie kosztowałoby to mnie 126zł. 29 |
Data: Luty 28 2016 19:23:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 19:06, Trybun wrote: No sorry, ale jak kto¶ pisze, że wad± benzyny jest trudne ruszanie Jeżdziłem i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I żadnym nie miałem problemów z ruszaniem spod ¶wiateł. Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywi¶cie mało, ale w trasie... W A nie ma? A z Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się czę¶ciej sypał. Nie ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy przebieg. Nic nie zmienia, wrażenie że ceny s± sztucznie zawyżane pozostaje. Dał Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w eksploatacji. Shrek. 30 |
Data: Luty 29 2016 13:46:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 19:23, Shrek pisze:
Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort użytkowania.
To ty mi odpowiedz, moj± odpowiedĽ masz powyżej.
Wcale nie musi być bardziej uci±żliwy pod względem awaryjno¶ci od dużo młodszej benzyny.
To ty mi teraz spróbuj wyja¶nić jak to może być w inny sposób kalkulowane niż sztucznie, skoro kawałek tekturowego wkładu kosztuje dwa razy drożej niż kompletny filtr do benzynowca? Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem benzynowców? 31 |
Data: Marzec 01 2016 06:57:26 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote: Jeżdziłem i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I żadnym nie No dobrze. A co to jest komfort użytkowania - że trzeba umieć sprzęgło pu¶cić i gazu dodać? Bez jaj. Jakby¶ się powoływał na ruszanie pod strome górki albo wyci±ganie pojazdu zakopanego w błocie to miałoby to sens (tylko co to za argument za dislem w mie¶cie)? Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się czę¶ciej sypał. Nie Oczywi¶cie, że wcale nie musi, ale zazwyczaj jest. Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w Ale jakie ma to znaczenie? Płacisz tyle co wołaj±, więc diesel jest droższy w utrzymaniu. Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania NIe wiem. Może elitarno¶ć psaka w tedei;) Shrek. 32 |
Data: Marzec 01 2016 09:36:55 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 06:57, Shrek pisze: On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote: Dla mnie to wła¶nie jest elementem komfortu, możliwo¶ć "dostojnej" jazdy w mie¶cie. Diesel pod tym względem jest do tego bardziej predysponowany.
No dobrze, ale czy jest sens to wła¶nie wybierać jako kryterium?
Z jakiego¶ powodu kto¶ zawyża ceny czę¶ci zamiennych/eksploatacyjnych do silników zasilanych ON, i wła¶nie zastanawiam się nad tego powodem. Elitarno¶ć? A CRDI? A może to że porostu ropniaki s± lepsze, bardziej przyjazne i na swój sposób bardziej użyteczne wła¶cicielowi, a lepsze jak wiadomo z prostego równania - przeważnie jest droższe od gorszego.. 33 |
Data: Marzec 01 2016 10:16:50 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote: No dobrze. A co to jest komfort użytkowania - że trzeba umieć sprzęgło No jak wolisz - u mnie operowanie sprzęgłem i gazem nie powoduje dyskomfortu;) Wcale nie musi być bardziej uci±żliwy pod względem awaryjno¶ci od dużo Je¶li z jednej strony mamy "komfort ruszania" a z drugiej to, że jest większe prawdopodobieństwo, że po prostu nie ruszysz;) Elitarno¶ć?Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania Hint - małe, włochate;) A CRDI? A może to że porostu ropniaki s± lepsze, bardziej Robisz na siłę zaletę z wady. Po co? Shrek 34 |
Data: Marzec 04 2016 11:15:05 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 10:16, Shrek pisze: On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote: Kwestia przyzwyczajenia. No i gusty s± różne. Jednak dziwi mnie poczucie komfortu manualnej benzyny w konfrontacji z automat+diesel.
Oczekuję odpowiedzi na sens istnienia aut osobowych z silnikiem diesla. Tego że mimo że s± droższe w zakupie to mimo wszystko sprzedaj± się nieĽle. 35 |
Data: Marzec 05 2016 08:51:21 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: A CRDI? A może to że porostu ropniaki s± lepsze, bardziej
Ależ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania dużej ilo¶ci kkm w trasach. I tyle. Więc kupowanie diesla to przejechania 6 km do pracy w mie¶cie mija się z celem. Shrek. 36 |
Data: Marzec 05 2016 16:40:13 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: Ależ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania dużej Dwulitrowego tak - mija się z celem. Ale te mikrodiesle to już swobodnie nadaj± się do użytku miejskiego. 37 |
Data: Marzec 05 2016 16:49:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 16:40, cef wrote: W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: Może i się nadaj±, ale jakie ma to zalety? Shrek. 38 |
Data: Marzec 05 2016 17:31:45 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 16:49, Shrek pisze: On 05.03.2016 16:40, cef wrote: A musi mieć? Ważne, że się sprzedaj±. 39 |
Data: Marzec 05 2016 17:39:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 17:31, cef wrote: Ależ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania dużej No jak nie ma żadnych zalet, to IMHO dalej bez sensu;) Chyba że tańszy w zakupie i utrzymaniu od "mikrobenzyny". Ważne, że się sprzedaj±. Różne rzeczy sprzedaj± - http://www.theguardian.com/business/2014/dec/17/30000-people-bought-crap-on-black-friday-literally-cards-against-humanity :) Shrek 40 |
Data: Marzec 05 2016 18:59:17 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 17:39, Shrek pisze: On 05.03.2016 17:31, cef wrote: Nie ma dwóch rzeczy na raz. Albo jest tańszy w zakupie albo w utrzymaniu (eksploatacji) I do czego¶ ludzi można przekonać. 41 |
Data: Marzec 05 2016 19:56:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 18:59, cef wrote: No jak nie ma żadnych zalet, to IMHO dalej bez sensu;) Chyba że tańszy w No własnie w tym problem, że w mie¶cie to diesel jest droższy i w zakupie i prawdopodobnie w eksplatacji. Shrek. 42 |
Data: Marzec 05 2016 21:30:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: On 05.03.2016 18:59, cef wrote: Ja nie wiem jaki jest. Widocznie sprzedawca umie przekonać, że jest inaczej, albo nie jest inaczej ale ludziom to zwisa i chc± mieć nieekonomicznie. Zapytaj tych co kupuj± małe diesle do miasta, co nimi kierowało. 43 |
Data: Marzec 05 2016 21:57:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 21:30, cef wrote: W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: Ale to z tob± dyskutuje. Więc jak masz jakie¶ argumenty to dawaj;) Shrek. 44 |
Data: Marzec 06 2016 00:09:35 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 21:57, Shrek pisze: No własnie w tym problem, że w mie¶cie to diesel jest droższy i w Ale ja nie mam argumentów, bo ja nie sprzedaję ani nie chce mi się wyliczać Usiłuję ci wytłumaczyć, że widocznie eksploatacja jest tańsza, bo cena sprzedazy jest widoczna czarno na białym, że wyższa. Zreszt± zawsze całe to wyliczanie polegało na tym, że diesel jest droższy w zakupie, ale wła¶nie tańszy w eksploatacji. Jak kto¶ sobie wyliczył, ze nawet jeżdżac te 6km po mie¶cie wyjdzie mu taniej niż benzyna, to kupuje ropniaka. 45 |
Data: Marzec 06 2016 07:45:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 06.03.2016 00:09, cef wrote: Ale to z tob± dyskutuje. Więc jak masz jakie¶ argumenty to dawaj;) Nie - to że ludzie takie autka kupuj± (a kupuj± w ogole?) nie znaczy, że to sieopłaca. Ludzie kupuja całe mnóstwo rzeczy, których racjonalnie nie da się wytłumaczyć - marketning. Zreszt± zawsze całe to wyliczanie polegało na tym, że diesel jest Zawsze to było tak, że diesle nie maały DPF i dwumasy, a dawniej i turbin. Jak kto¶ sobie wyliczył, ze nawet jeżdżac Jak kto¶ tak wyliczył, to znaczy, że żle policzył:P Shrek. 46 |
Data: Marzec 06 2016 10:01:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-06 o 07:45, Shrek pisze: Zreszt± zawsze całe to wyliczanie polegało na tym, że diesel jest Ludzie różnie licz±. Kupuj±, bo kalkuluj±, że te dpf, dwumasy, turbiny dadz± o sobie znać wtedy, kiedy oni już skonsumuj± w eksploatacji nadwyżkę z ceny zakupu i wydatkami będzie martwił się kto inny. Albo kalkuluj±, że bed± jeĽdzić bardzo długo i koszty wymiany tych elementów też się zamortyzuj± w mniejszym zużyciu paliwa. 47 |
Data: Marzec 06 2016 10:10:29 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 06.03.2016 10:01, cef wrote: Jak kto¶ tak wyliczył, to znaczy, że żle policzył:P Albo kupuj± bo ładny kolor ma. Je¶li jedynym argumentem, że co¶ ma sens jest, że ludzie to kupuj±, to po raz kolejny przypomnę, że całkiem niedawno kupili pokaĽn± ilo¶ć krowiego gówna, z napiesem bulshit na opakowaniach;) Shrek 48 |
Data: Marzec 06 2016 13:05:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 05.03.2016 o 21:30, cef pisze: W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: No bo często jest inaczej. Diesel jest tańszy, albo przynajmniej nie jest droższy w zakupie od porównywalnej turbobenzyny, w eksploatacji również. Wolnoss±ce złomy (które pewnie nieucy bior± za normalny napęd) do porównania z turbodieslem nie startuj±, mija się to totalnie z celem. To by było tak jakby¶ porównywał odrzutowiec do AN-2. 49 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:13 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. A tak w ogóle to z jakiego powodu te diesle s± postrzegane pozytywnie gdy bierzemy pod uwagę długie trasy, a na krótkie to już nie? Pomijam już to stosunkowo długie nagrzewanie wnętrza. - O ile nie ma fabrycznego podgrzewania foteli i kierownicy - spokojnie wystarczy mata nagrzewaj±ca na fotel i ciepło mamy zaraz po zajęciu miejsca. 50 |
Data: Marzec 08 2016 12:29:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote: Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. A to już zależy tylko od tego za ile ta praca i jakie s± alternatywy dojazdu. A tak w Ponieważ mniej pal±. Jak dużo jeżdzisz to opłaca się zapłacić więcej za disla bo zwróci ci w mniejszych kosztach paliwa. Dodatkowo sam już wspomniałe¶ że kiepsko się nagrzewaj± - przy czym nie dotyczy to tylko wnętrza a również silniaka. A niedogrzany silnik pali zauważalnie więcej. Innymi słowy - raz że jak będzie wiecznie niedogrzany to wcale mniej nie spali, dwa że nawet jak optymistycznie ¶rednio spali o te dwa litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczędzisz raptem 400PLN. A na diesla wydasz jakie¶ 4 tysie więcej. Po prostu się nie opłaca. Już pomijaj±c to, że statystycznie s± bardziej awaryjne - bo raz że bardziej skomplikowane, dwa że Niemcy nie kupuj± sobie diesli do jeżdzenia do ko¶cioła, tylko wylatuj± nimi duże przebiegi na autostradach - więc statystycznie będzie miał większy przebieg od benzyny. Shrek 51 |
Data: Marzec 14 2016 13:16:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze: On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote: No tak, tu masz rację.
Bo ja wiem czy mniej. Ten litr/półtora mniej na sto nie robi aż takiej różnicy na plus.. Przynajmniej ja tak s±dzę. oczywi¶cie opisuję tu nie dane z katalogów a do¶wiadczenia własne, pomijaj±c instalację gazow± w benzyniaku. Benzyna też musi się dogrzać.. 52 |
Data: Marzec 14 2016 18:31:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 14.03.2016 13:16, Trybun wrote: W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze: No więc jaka jest ekonomiczna zaleta diesla? Benzyna też musi się dogrzać.. Też, ale robi to szybciej - bo więcej pali. W mie¶cie się wyrównuje - dopiero w trasie diesle s± ekonomiczniejsze. Shrek 53 |
Data: Marzec 09 2016 18:50:51 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. ... -- - Mam 6 km do pracy i przystanki na obu końcach. Mogę wsi±¶ć w samochód i zajechać w 12 min (ale już wiemy, że nie opłaca się) lub ... wyj¶ć godzinę wcze¶niej i zajechać autobusem. I tak 2x dziennie, razem 2h. Czyli ... maj±c 6 km do pracy nie ma sensu ruszać się z domu. Reasumuj±c, jak pieprzyć to pieprzyć. 54 |
Data: Marzec 14 2016 13:16:46 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-09 o 18:50, re pisze:
Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyj¶cia. 55 |
Data: Marzec 15 2016 10:11:25 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyj¶cia. -- - Nie "chodzi co godzina", ale godzina jedzie. Bo: 1. mu się nie spieszy, robi np mał± pętelkę przez centrum miasta akurat przed ostatnim przystankiem 2. jedzie co 30 min, więc może nawet o tyle trzeba wcze¶niej jechać a statystycznie o połowę 3. na przystanek też trzeba wyj¶ć wcze¶niej by nie spóĽnić się np z powodu niedziałaj±cej windy czy bo akurat on wcze¶niej przyjechał. I tak wychodzi prawie godzina. Może taksówka byłaby bardziej opłacalna aczkolwiek .. na zakupy po pracy też mam taksówk± pojechać ? 56 |
Data: Marzec 14 2016 13:15:45 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: Wobec tego że mam w garażu auta z obydwoma wersjami silników, muszÄ™ powiedzieć że mocno naciÄ…gana jest ta teoria. Na co dzieĹ„ jeżdżÄ™ także w taki sposób że dojeżdżam do pobliskiego miasteczka około 10 km i wracam. Mimo że benzyniaka mam z gazem to jeżdżÄ™ głównie dieslem, a to ze wzglÄ™du na komfort. Na dłuższe trasy także dieslem i tu także jedynym motywem jest komfort (żeby nie było - wyposażenie wnÄ™trza na tym samym poziomie, w benzynowcu nawet lepszy zestaw audio, - nagłoĹ›nienie znacznie lepiej brzmi). Benzyniak to praktycznie w teren, tam gdzie ze wzglÄ™du na niezbyt wysoki przeĹ›wit w dieslu muszÄ™ z niego zrezygnować. A Ty piszesz ze diesel jest rzekomo do czegoĹ› konkretnego stworzony, i odwrotnie - do czegoĹ› innego siÄ™ nie nadaje.. Ja twierdzÄ™ że gdyby nie wysoki przeĹ›wit to do garażu z benzyniakiem pewnie nawet bym nie zajrzał częściej niż raz do roku, - wyjazd na obowiÄ…zkowy przeglÄ…d techniczny. 57 |
Data: Luty 28 2016 20:42:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Jarek |
Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG. Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdż±cy 3litrowym TDI deklaruje ¶rednie spalanie na 5.5litra ON... To ten ch... jechał niedawno przede mn± 70 km/h ;) Przy takiej prędko¶ci każdy pali mało. 58 |
Data: Luty 29 2016 13:46:23 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 20:42, Jarek pisze:
ch...? Czyżby jakie¶ kompleksy? 59 |
Data: Marzec 01 2016 19:05:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Jarek |
To ten ch... jechał niedawno przede mn± 70 km/h ;) ch...? Czyżby jakie¶ kompleksy? Żadnych. Po prostu nie lubię zawalidrogów. 60 |
Data: Marzec 04 2016 11:16:01 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 19:05, Jarek pisze:
Trzeba było dodusić swoim benzynowcem i wyprzedzić!.. 61 |
Data: Luty 29 2016 07:34:02 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze: No sorry, ale jak kto¶ pisze, że wad± benzyny jest trudne ruszanie Nie wiem sk±d Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować sprzęgłem i gazem. Wcze¶niejsze benzynówki nie gasły mi wcale na ¶wiatłach i tak, mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 62 |
Data: Luty 29 2016 13:46:49 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze: Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który benzynie co najwyżej może czy¶cić buty, czy nadal pozostać wiernym swoim do¶wiadczeniom z użytkowania pojazdów z takimi silnikami... 63 |
Data: Luty 29 2016 06:51:10 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze: Raczej postaraj się poszerzyć swoje horyzonty... Bo budujesz generalizuj±ce opinie na temat jednego Hyundaia i35. 64 |
Data: Marzec 01 2016 09:38:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:51, Pszemol pisze:
No no, kto¶ kto od baardzo dawna jeĽdzi benzynowymi japońcami zarzuca mi ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy jeden mu "się skończył" to woziłem go po Polsce w poszukiwaniu następcy, niestety nie znaleĽli¶my odpowiedniego. Z niemałym trudem dał się namówić na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzył mi się że tego Tico nie zamieniłby nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico także "się skończył". teraz wożę go po Polsce bo poszukuje na następce kolejnego Tico... Jaki z tego morał? Jak dla mnie nie warto się na stałe wi±zać z jedna mark±, bo dobrych aut jest na pęczki. A życie w złudzeniu że jeĽdzi się tym najlepszym jest tylko złudzeniem. A do i35 to ja się dopiero przymierzam, oczywi¶cie z silnikiem CRDI. 65 |
Data: Marzec 01 2016 07:24:40 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message No no, kto¶ kto od baardzo dawna jeĽdzi benzynowymi japońcami zarzuca mi ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy jeden mu "się skończył" to woziłem go po Polsce w poszukiwaniu następcy, niestety nie znaleĽli¶my odpowiedniego. Z niemałym trudem dał się namówić na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzył mi się że tego Tico nie zamieniłby nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico także "się skończył". teraz wożę go po Polsce bo poszukuje na następce kolejnego Tico... Jaki z tego morał? Jak dla mnie nie warto się na stałe wi±zać z jedna mark±, bo dobrych aut jest na pęczki. A życie w złudzeniu że jeĽdzi się tym najlepszym jest tylko złudzeniem. Masz rację... przy odrobinie szczę¶cia uda Ci się kupić takie auto które będzie ruszać spod ¶wiateł bez trudno¶ci i bez gaszenia :-) 66 |
Data: Marzec 04 2016 11:16:50 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:24, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Przyczepiłe¶ się jak rzep tego skrzyżowania. A przy kupnie następnego wozu głównym kryterium i tak będzie rodzaj spalanego paliwa. Może by¶ i srebrny, i czarny, a nawet niebieski pod warunkiem że dieselek i nie kombi. Najlepiej bez FAPu i dwumasy. 67 |
Data: Marzec 12 2016 18:49:51 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: z | W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze: Przyczepiłe¶ się jak rzep tego skrzyżowania. A przy kupnie następnego Co¶ czuję że takie stare trupy jak mój 1,4 D4D w Yarisie będ± w cenie :-) z 68 |
Data: Marzec 14 2016 13:18:04 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-12 o 18:49, z pisze: W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze: A mi się marzy co¶ w stylu 2.2litra z Opla Recorda z lat 80tych. Nie szło go zadusić nawet jad±c na 5tce z prędko¶ci± 20km/h. Wymiana ¶wiec i końcówek wtryskiwaczy (w przeliczeniu) około 100zł.. 69 |
Data: Marzec 01 2016 08:12:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze:
Zaczynam się zastanawiać - uwierzyć Tobie że diesel to badziewie, który Kto niby tak napisał? benzynie co najwyżej może czy¶cić buty, czy nadal pozostać wiernym Jak widzisz jeżdżę dieslem i następny tez będzie diesel - napisałem tylko, że musiałem się do diesla przyzwyczaić i że żadna benzyna nie gasła mi przy ruszaniu bez gazu (nadal uważam, że łatwiej jest tak ruszyć samochodem benzynowym). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 70 |
Data: Marzec 01 2016 09:38:55 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 08:12, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze: Sorry, najwyraĽniej Ľle Cię zrozumiałem. 71 |
Data: Luty 29 2016 06:45:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Tak, w niczym nie min±łem się z faktami. PojeĽdzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±dĽ się znowu na benzynę a sam sobie u¶wiadomisz jak w benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod ¶wiateł. :-))) Masz fajne problemy. Może wykup sobie parę godziń w Nauce Jazdy, co? Nic nie zmienia, wrażenie że ceny s± sztucznie zawyżane pozostaje. Dał mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I do tego 4 litry oleju, cało¶ć "pu¶cił" za stówkę, oddzielnie kosztowałoby to mnie 126zł. :-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny s± niskie bez "targowania się". 72 |
Data: Marzec 01 2016 09:39:20 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:45, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Głupawe i czepliwe, mimo to dziękuję Ci za te "rady". 73 |
Data: Luty 27 2016 19:23:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 27.02.2016 o 18:49, Trybun pisze: W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: I tylko to. A potem musisz lewarować biegami co kilka sekund, zwłaszcza jak chcesz dynamiczniej w mie¶cie pojechać. W turbobenzyniaku nie musisz, bo zakres użytecznych obrotów jest dużo większy, a biegi dłuższe. Na trasie sytuacja się odwraca - dieslem rzadziej musisz redukować, porównywalnemu benzyniakowi czę¶ciej nie wystarcza mocy na wysokich biegach. 74 |
Data: Luty 28 2016 08:59:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: Nigdy nie miałem takich problemów przy ruszaniu benzyniakami... Może powiniene¶ popracować nad prac± nad sprzęgłem? A w między czasie, kupuj auta z automatyczn± skrzyni±. :-) 75 |
Data: Luty 28 2016 19:08:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 15:59, Pszemol pisze:
Niestety, nie jestem w stanie opisać różnic ruszania spod ¶wiateł w autach z tymi dwoma silnikami. Jest spora różnica na korzy¶ć diesla, ale to trzeba samemu ocenić. Wiesz, to tak trochę jak z kobitkami - kręcisz z jedn± i uważasz że jest super, aż do czasu gdy nie spróbujesz z inn±.. ;-) 76 |
Data: Luty 28 2016 17:25:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Maciek | W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej oProponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że co¶ słabo idzie. No i szedł. Smród z bębnów :-> -- Pozdrawiam Maciek 77 |
Data: Luty 28 2016 19:10:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 17:25, Maciek pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: Nie, nie w tym problem. Akurat regulacji (przesmarowania) wymagała linka ręcznego, ale w dieslu,. 78 |
Data: Luty 29 2016 06:46:44 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Maciek" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: :-)))) 79 |
Data: Luty 27 2016 17:32:06 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Lewis | W dniu 2016-02-26 o 15:04, Trybun pisze: Naprawy?, b±dĽmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy? Tam samo jakby¶ miał usterkę w dieslu to by¶ krzyczał ze diesel jest ble. Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria tego nie zmieni. -- Pozdrawiam Lewis 80 |
Data: Luty 27 2016 18:51:48 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie s± w stanie go naprawić. Takie dywagacje zacz±łbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe auto z silnikiem diesla jest o jak±¶ 1/3 droższe od benzynowca.. Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto? No bo tylko patrzeć jak ON znowu będzie droższy niż E95, podobno jest na dodatek bardziej awaryjny, no i o gorszym komforcie użytkowania... Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku z powyższym dziwi± mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna". 81 |
Data: Luty 28 2016 09:01:57 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze: A jest to reguł±? Sprawdzałe¶? Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto? Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto się mocno zastanowić... Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku Poczekaj aż diesle zaczn± dbać o emisję spalin również w czasie jazdy a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy silnika. 82 |
Data: Luty 28 2016 19:11:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Mogę pisać tylko o autach które mnie interesuj±, takim jest chociażby Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu reguł±.
Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prze¶witem i napędem 4x4, a nie szoruj±ca podwoziem o podłoże zabawka. Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-) 83 |
Data: Luty 29 2016 06:50:10 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze: Czyli "auta z dieslem s± 1/3 droższe" jest reguł±, bo akurat tak ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty się słyszysz? Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto? ?? Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie? A Tesla P85D to na ile kół ma napęd? Literka D, doczytaj... Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w poważnych tarapatach po ostatnich swych machlojkach i przekrętach. Mało tego, okazało się, że machlojki jakie wyszły u VW stosuj± też inni producenci diesli... 84 |
Data: Marzec 01 2016 09:40:26 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:50, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Raczej siebie o to zapytaj. Ja przegl±dałem stronę Hyundaia, i widzę że u nich diesle to sporo wyższy wydatek. Jeżeli gdzie¶ u innego producenta znajdziesz sytuację odwrotn± to będę zaskoczony. Gwoli ¶cisło¶ci przegl±dałem także strony Kii, Dacii i Renault. Wszędzie to samo - diesle sporo droższe.
Nie mam pojęcia o Tesli. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model tej marki? Ja o tych hybrydowych toczydełkach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam.
Jako¶ nie obiło mi się to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy. 85 |
Data: Marzec 01 2016 07:26:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto się mocno zastanowić... To doczytaj. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model tej marki? Doczytaj :-) Warto. Ja o tych hybrydowych toczydełkach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam. W wersji hybrydowej robi się dzi¶ nawet duże SUVy. Jeszcze raz: doczytaj. Jako¶ nie obiło mi się to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy. Bo mało czytasz i zatrzymałe¶ się z wiedz± na 20-letniej historii. 86 |
Data: Marzec 04 2016 11:17:25 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:26, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Ale po co? Wg wiedzy jaka posiadam to auto i tak nie bardzo się nadaje do wyjazdów w teren. Poza tym cena, po co mi jaka¶ dogłębna wiedza o kawiorze skoro mnie na niego nie stać?
Jasne, co chwila jakie¶ reklamowy bełkot - Lexus, podwójna moc hybrydy.
Mylisz się, jeżeli chodzi o czytelnictwo to czytałem i czytam naprawdę dużo. "Problem" tylko w tym że nigdy nie traktowałem i nie traktuję słowa pisanego jak prawdy objawionej. A już nawet nie do pomy¶lenia jest dla mnie abym na podstawie tego co wyczytałem mógł pouczać innych. 87 |
Data: Marzec 01 2016 17:51:37 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 01.03.2016 o 09:40, Trybun pisze: Nie mam pojęcia o Tesli. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model Tak, w pi±tek w Warszawie spotkałem takowy.... 88 |
Data: Marzec 01 2016 22:11:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomo¶ci Nie mam pojęcia o Tesli. Czy jest w Polsce użytkowany choć jeden model tej marki? Po Nowym S±czu jeżdż± dwa, tj. dwa widziałem (z miejscowymi tablicami, tj. jedna z S±cza, druga spod). Nie dziwi to, bo zagęszczenie milionerów mamy duże ( http://natemat.pl/115551,nowosadecka-liga-milionerow ), ale chyba tylko jeden podnosi regularnie "poprzeczkę motoryzacyjn±": http://nowysacz.naszemiasto.pl/plebiscyt/wyniki/zobacz-samochody-w-motostajni-korala-wyniki,15027,t,id.html Nie wiem, do kogo należ± tesle. -- Yogi(n) 89 |
Data: Luty 26 2016 15:56:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Chris | W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 12km dom>praca następne 12km praca>dom plus przelotki raz na miesi±c po 200km na trasie. Jazda benzyniakiem Volvo V40 1.8 spalanie ok 11l do nawet 15l w zimie. Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7 (lato) Ja mam zysk na dieslu, i żeby nie był to nic się nie psuje a najechane ma już 210ty¶. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 90 |
Data: Luty 26 2016 17:54:18 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: J.F. | Użytkownik "Chris" napisał w wiadomo¶ci grup Lacznie z trasa ?12km dom>praca następne 12km praca>domA tak na poważnie. Ciekawe jak zamierzasz wykazać wyższo¶ć diesla np. w codziennej jaĽdzie w odcinkach 5-10km po mie¶cie ;) Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7 Ja mam vectre diesla. Owszem, przyjemnie sie robi na autostradzie, jak komputer przy 150 pokazuje ponizej 7 ... czasami niestety. W trasie nieautostradowej niestety wiele mniej nie pali. Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka oszczednosc. Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-) A moze i do 7 w trasie bym zszedl ? W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel przekracza 10. A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem. LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ... J. 91 |
Data: Luty 29 2016 10:58:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Chris | W dniu 2016-02-26 o 17:54, J.F. pisze: Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik Tylko nowe silniki to nowe instalacje LPG za 8-10k bo to już sekwencja i często dotrysk paliwa a to staje się po prostu mało opłacalne. Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-) Przy nowym pewnie bez problemu. W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel Ja też nie mam lekkiej nogo i ¶rednia na dzi¶ to 7l bo zima. A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem. Tylko że LPG = stare auto gdzie koszta instalacji s± niskie. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 92 |
Data: Luty 26 2016 21:41:03 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: DiabeĹ‚son | W dniu 2016-02-26 o 15:56, Chris pisze: ma już 210ty¶.ty¶? 93 |
Data: Luty 26 2016 16:02:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹ›ci grup Podoba mi siÄ™ mazda 3 :)Benzyna? Zrozumiałe że gusty sÄ… różne, jednak wykazywać wyższoć benzyny nad ropniakiem może tylko ktoĹ› co nie zna zalet silników diesla. Hm, a sa jeszcze jakies ? Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc coraz oszczedniejsze. No i zagazowac sie daja :-) J. 94 |
Data: Luty 26 2016 17:27:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 16:02, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹ›ci grup Nie mam pojÄ™cia. To nic że droższe, za komfort jazdy można płacić wyższÄ… cenÄ™, a w aucie z silnikiem diesla jest on naprawdÄ™ wysoki jeżeli porównamy go z benzyniakiem. Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimĹ› wzglÄ™dem bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wrÄ™cz postawić tezÄ™ że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesnoć wychodzi bokiem znacznie bardziej niż ropniakom. I takie zagazowanie zdaje siÄ™ być jedynÄ… zaletÄ… w stosunku do diesla. Jednak nie każdy benzyniak dobrze toleruje jazdÄ™ na LPG. 95 |
Data: Luty 26 2016 18:58:24 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze: Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimĹ› wzglÄ™dem Fantasta. Pozdrawiam 96 |
Data: Luty 27 2016 18:52:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 18:58, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze: Realista..:-P 97 |
Data: Luty 28 2016 01:57:56 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimĹ› wzglÄ™dem Bardziej awaryjne sÄ… silniki z turbinami niż bez. SÄ… dziĹ› produkowane jakieĹ› dizle bez turbin ? Benzyniaki bez turbin jeszcze robiÄ…. :-) I co na to realista ? Pozdrawiam 98 |
Data: Luty 28 2016 09:49:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewnoć krótszego przebiegu bez awarii. 99 |
Data: Luty 29 2016 01:14:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-28 o 09:49, Trybun pisze: Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimĹ› wzglÄ™dem Pozdrawiam 100 |
Data: Luty 29 2016 13:47:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 01:14, RadoslawF pisze:
Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinÄ™ bardziej awaryjne to warto pomyĹ›leć o właĹ›nie takim wyborze. ZresztÄ…, bez żadnych filozofii, im wiÄ™cej elementów w silniku czy osprzÄ™cie tym wiÄ™ksze prawdopodobieĹ„stwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od jakichĹ› tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina działa na rzecz kierowcy. 101 |
Data: Luty 29 2016 17:42:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze: Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewnoćJasne, twoje przekonanie to argument. :-) Zwłaszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto. PrzestaĹ„ siÄ™ może wreszcie oĹ›mieszać. Pozdrawiam 102 |
Data: Marzec 01 2016 09:40:47 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 17:42, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze: Turbina to przydatny dodatek nie tylko na trasy liczone w setkach kilometrów. Nie chcÄ™ być niegrzeczny, ale takim podejĹ›ciem sam siÄ™ oĹ›mieszasz. 103 |
Data: Marzec 01 2016 10:23:40 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze: Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewnoćJasne, twoje przekonanie to argument. :-) A przydatny w przejazdach do pracy na dystansie kilku kilometrów ? czy jednak bardziej kłopotliwy niż przydatny ? Nie chcÄ™ być niegrzeczny, ale takim podejĹ›ciem sam siÄ™ oĹ›mieszasz. Nie dla wszystkich a jak jednak to nie tak mocno jak ty. Pozdrawiam 104 |
Data: Marzec 04 2016 11:17:58 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 10:23, RadoslawF pisze: W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze:Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować auta. Z jakimkolwiek on by nie był silnikiem.,. Ale wracajÄ…c do meritum - oczywiĹ›cie w takim wypadku benzyna byłaby bardziej użyteczna. Przecież tu nie chodzi o jakiĹ› Ĺ›lepy fanatyzm a o konkretne korzyĹ›ci jakie można uzyskać takiego czy innego silnika.
Oj, musiałbym bardzo siÄ™ postarać aby Ci dorównać.. 105 |
Data: Marzec 04 2016 14:10:07 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-03-04 o 11:17, Trybun pisze: Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupowaćNie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewnoćJasne, twoje przekonanie to argument. :-) I znowu mierzysz wszystkich swojÄ… miarÄ…, miarÄ… człowieka młodego zdrowego i bez doĹ›wiadczenia. Nie każdy bez problemów przejdzie codziennie te pięć kilometrów w jednÄ… stronÄ™ i tyle samo z powrotem. Nie każdy jest przedstawicielem handlowym i robi dziennie sto czy dwieĹ›cie kilometrów. WiÄ™c pisanie tak jak ty że tylko dizel bo jest najlepszy w wielu przypadkach (powiedział bym że w wiÄ™kszoĹ›ci) jest nieprawdziwy. Pozdrawiam 106 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-04 o 14:10, RadoslawF pisze: Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować Młody a jednak na tyle dojrzały aby orientować siÄ™ co dla mnie lepsze a co gorsze. Bez oglÄ…dania siÄ™ na panujÄ…cÄ… obecnie modÄ™, samodzielnie dokonywać wyborów. 107 |
Data: Marzec 08 2016 14:29:27 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF |
Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować Nie dyskutujemy/dyskutowaliśmy o tym co jest lepsze dla ciebie. :-) Pozdrawiam 108 |
Data: Marzec 14 2016 13:18:57 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-08 o 14:29, RadoslawF pisze:
A jednak, i to wcale nie ja zaczÄ…łem.. 109 |
Data: Marzec 05 2016 10:28:02 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować auta. Z jakimkolwiek on by nie był silnikiem.,. ... -- - Co poza autem przetransportuje równie szybko i komfortowo ? 110 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:42 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 10:28, re pisze:
MożliwoĹ›ci należy rozpatrywać w oparciu o lokalizacjÄ™. 111 |
Data: Luty 28 2016 11:34:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Jeszcze. N/A coraz wiÄ™kszymi krokami idzie w kierunku bycia niszÄ… rynkowÄ… w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie silniki zostanÄ… tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze modele Dacii, Skody czy Opla. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 112 |
Data: Luty 28 2016 12:27:39 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin N | W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Jeszcze. N/A coraz wiÄ™kszymi krokami idzie w kierunku bycia niszÄ… Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i do tego coĹ› elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla. -- MN 113 |
Data: Luty 28 2016 17:09:44 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 28 Feb 2016 12:27:39 +0100, Marcin N napisał(a): W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t? 114 |
Data: Luty 28 2016 18:23:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin N | W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze: Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t? Nie pytaj mnie, tylko inżynierów Toyoty. Oni wstawiaj± 1.8. Widocznie ma jakie¶ zalety. Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w w±skim zakresie obrotów? -- MN 115 |
Data: Luty 28 2016 19:55:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 28 Feb 2016 18:23:12 +0100, Marcin N napisał(a): W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze: Ale to nie jest to taki klasyczny silnik wolnoss±cy. Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w w±skim zakresie obrotów? No wła¶nie na to. Bo wbrew pozorom to silnik turbo lubi tylko w±ski zakres obrotów. A dlatego Toyota poszła w silnik Atkinsona, bo potrzebowali też szerokiego zakresu obrotów, tyle że ze sprawno¶ci± w zakresie niższych obrotów. A słab± moc maksymaln± takiego zestawu skompensowano pomocnicznym silnikiem elektrycznym. Bo obecne hybrydy to takie pół-hybrydy - zwykły silnik spalinowy z mechanicznym przeniesieniem napędu, jedynie wspomagany przez silnik elektryczny. A s±dzę, że w przyszło¶ci raczej pójdzie to w stronę przekładni elektrycznej i silników elektrycznych jako jedynego napędu, to wtedy agregat zasilaj±cy to na pewno będzie silnik turbo. 116 |
Data: Luty 26 2016 21:57:07 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 26.02.2016 o 16:02, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹ›ci grup I pewnie dołożenie im turbo plus bezpoĹ›redniego wtrsyku, oznacza że robiÄ… siÄ™ coraz mniej skomplikowane, mniej wrażliwe i w ogóle wolne od wad wszelkich? Bo chyba nie mówisz o jakichĹ› starych wolnossÄ…cych sieczkarniach, coĹ› takiego do osobówek siÄ™ nie nadaje... 117 |
Data: Luty 27 2016 06:31:56 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Hm, a sa jeszcze jakies ? A ktoĹ› siÄ™ jeszcze dziĹ› interesuje LPG przy obecnych cenach ropy??? 118 |
Data: Luty 27 2016 13:51:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote: "J.F." wrote in message LPG 1,69, PB95 3,92 Shrek. 119 |
Data: Luty 28 2016 09:22:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote: No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie... Bo zawartoć energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna. Ale jeĹ›li już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika zajÄ™tego przez butlÄ™, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok... Ale nowego auta chyba byĹ› przy dzisiejszym klimacie paliwowym tak nie skrzywdził nowÄ… instalacjÄ… LPG? 120 |
Data: Luty 28 2016 17:05:32 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote: A ktoĹ› siÄ™ jeszcze dziĹ› interesuje LPG przy obecnych cenach ropy??? Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92. Ale jeĹ›li już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika Powiedzmy 15 PLN różnicy na 100km (bo benzyny na podpałkÄ™ trzeba, "przeglÄ…d" droższy). 3000 kosztuje naprawdÄ™ dobra instalacja. Zwraca siÄ™ po 20 kkm. Czyli zależnie od przebiegu rocznego od pół roku do najdalej dwóch, chyba że weĽmiemy przebiegi z motoallegro;) zajÄ™tego przez butlÄ™, Albo koła zapasowego. Ja akurat nie potrzebujÄ™ dużo miejsca w bagażniku wiÄ™c zapas wożÄ™. I tak na codzieĹ„ mi miejsca wystarcza a jak gdzieĹ› dalej jedziemy to żona pod klapÄ™ zapakuje, ile by tam miejsca nie było;) nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok... A co tu dbać. Dobrze zrobić instalacjÄ™ i jeżdzić. No dbać o regulacjÄ™ zaworów, jak nie ma kasowania hudraulicznego i dwa filtry wiÄ™cej zmieniać. Raz na jakiĹ› czas spojrzeć na mapy, albo jak siÄ™ nie umie to podjechać do dobrego gazownika. Ale nowego auta chyba byĹ› przy dzisiejszym klimacie NaprawdÄ™ nowego to rzeczywiĹ›cie łatwo skrzywdzić bo to zwykle bezpoĹ›redni wtrysk paliwa i albo jakieĹ› hokus pokus z jeżdzeniem na 20% PB i 80 LPG, albo instalacja płynnego LPG. A ta jest jeszcze raczej zbyt droga żeby siÄ™ przy moich przebiegach opłacało. To jest miÄ™dzy innymi powód dla którego na razie samochodu nie zmieniam. Mimo że jeĽdzi na LPG od 6 lat jakoĹ› mu siÄ™ w silnik nic nie chce stać;) Shrek. 121 |
Data: Luty 29 2016 06:55:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote: To dolicz jeszcze amortyzacjÄ™ kosztów instalacji i przeglÄ…dów, Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie trwałoĹ›ci silnika i zabranie pojemnoĹ›ci bagażnika - dolicz to wszystko i nie brancluj siÄ™ cenÄ… litra, bo to nie o to chodzi. JakiĹ› tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens. Ale dla przeciÄ™tnego człowieka to jest brandzlowanie siÄ™ różnicami 10zł na miesiÄ…c. Ale jeĹ›li już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika A przeciÄ™tny człowiek jeĽdzi autem 3-4 lata i wymienia na nowe :-) Ale nowego auta chyba byĹ› przy dzisiejszym klimacie Trybunowi nie rusza spod Ĺ›wiateł ;-) 122 |
Data: Luty 29 2016 18:40:37 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
To dolicz jeszcze amortyzacjÄ™ kosztów instalacji i przeglÄ…dów, Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie trwałoĹ›ci silnika i zabranie pojemnoĹ›ci bagażnika - dolicz to wszystko i nie brancluj siÄ™ cenÄ… litra, bo to nie o to chodzi. JakiĹ› tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens. Ale dla przeciÄ™tnego człowieka to jest brandzlowanie siÄ™ różnicami 10zł na miesiÄ…c. -- - Policzmy: 10 zł*12 miesiÄ™cy=120zł/rok * 7 lat=1000 zł Czyli według Pszemola używajÄ…c gazu uzyskujemy zwrot 1000zł w czasie 7 lat. A teraz rzeczywistoć. W przeciÄ…gu 7 lat udało siÄ™ 3 razy objechać kulÄ™ ziemskÄ… czyli ... 140 tysiÄ™cy kilometrów, czyli ... 20 tysiÄ™cy na rok, czyli ... taki sobie przebieg. LPG kosztuje mniej wiÄ™cej 3zł taniej niż benzyna, czyli ... na każdy wlany litr mamy mniej wiÄ™cej tyle zysku. PrzejechaliĹ›my 140 tysiÄ™cy km, samochód pali nam 10 litrów/100km, czyli ... spaliliĹ›my 140 000*10/100=14 000 litrów, czyli ... wydaliĹ›my na to ... 14 000 * 3 = 42 tysiÄ…ce złotych. I teraz hit: samochód kosztował właĹ›nie te 13 tysiÄ™cy jak w temacie, czyli .... dziÄ™ki oszczÄ™dnoĹ›ci na paliwie moglibyĹ›my kupić jeszcze ... 3 takie samochody. 123 |
Data: Marzec 01 2016 07:13:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 29.02.2016 13:55, Pszemol wrote: "Shrek" wrote in message |