Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
1 | Data: Sierpien 07 2009 10:51:08 |
Temat: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | |
Autor: Pawel_sm | Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie 2 |
Data: Sierpien 07 2009 11:02:04 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Jackare |
W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Żeby miał większą moc, lepsze przyspieszenie, lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego, bardziej równomierne zasilanie, lepsze wypełnienie cylindra mieszanką, mniejszy pływ niekorzystnych zjawisk falowych występujących w kolektorach dolotowych i większe dochody serwisu z tytułu synchronizacji gaźników. Wysokoobrotowe silniki to trochę inna bajka niż wolnoobrotowce które swobodnie można zasilić jednym gaźnikiem dla niewysilonych silników. -- Jackare 3 |
Data: Sierpien 07 2009 12:01:25 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: fv | Pawel_sm wrote: W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki. Umożliwiało to często zasilanie motoru w mieszankę w wystarczającej ilości. Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie. Popatrz na mnogość gaźników tak jak na wtrysk wielopunktowy. Ta sama idea, tylko umiejscowienie nieco inne. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 4 |
Data: Sierpien 07 2009 14:01:57 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Shreek | fv pisze: Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie. To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w jednej obudowie. -- M. 5 |
Data: Sierpien 07 2009 13:27:18 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 07 Aug 2009 14:01:57 +0200, Shreek To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w Masz na myśli gażniki typu register czy takie jak np. DCOE? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 6 |
Data: Sierpien 07 2009 15:30:04 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: fv | Shreek wrote: fv pisze: Podwójny weber: http://www.google.pl/search?q=weber+DCOE http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessories/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.html http://twincarbs.com/ Masz rację, dwie gardziele nie oznaczają dwóch gaźników. -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 7 |
Data: Sierpien 07 2009 18:13:37 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Jacot | fv wrote: Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki. A 12 nie laska?;) tez bywalo. Wszytko zalezy do jakiego celu silnik mial sluzyc. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ 8 |
Data: Sierpien 07 2009 12:42:15 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Kizior | Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to 9 |
Data: Sierpien 07 2009 12:43:21 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Kizior | Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera 10 |
Data: Sierpien 07 2009 20:53:15 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior Co do samochodow to Które M3 miało sześć gaźników? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Sierpien 11 2009 19:19:29 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Sqeeb | On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC) > Co do samochodow to http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14 Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi... -- Pozdrawiam, Sqeeb 12 |
Data: Sierpien 11 2009 20:40:16 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Kuczu | Sqeeb pisze: Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet wtryskiwacz + przepustnica. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 13 |
Data: Sierpien 11 2009 19:12:16 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb Które M3 miało sześć gaźników? Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub 32), ale tam też nie było gaźników. Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu osobne przepustnice, po jednej na cylinder. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 14 |
Data: Sierpien 11 2009 21:55:46 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Sqeeb | On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC) Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder. Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki. > Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie Indywidual? ;) -- Pozdrawiam, Sqeeb 15 |
Data: Sierpien 11 2009 20:42:18 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub -- 8<-- On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior wrote: Co do samochodow to-- 8<-- S14 był w E30, nie w E36. Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki. W żadnej M nie było gaźników. ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu Individual. Lepiej? :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Sierpien 12 2009 17:27:19 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Sqeeb | On Tue, 11 Aug 2009 20:42:18 +0000 (UTC) -- 8<-- Sorry Winetou! ;-) >> ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu Może być ;] -- Pozdrawiam, Sqeeb 17 |
Data: Sierpien 07 2009 14:05:22 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Shreek | Pawel_sm pisze: Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ? W tym samym celu w jakim we współczesnych samochodach są wtryski wielopunktowe. Idea zasilania każdego cylindra oddzielnie była już dawno znana jednak koszt gaźników był wysoki (w motocyklach i samochodach sportowych stosowano mniej kompromisowe rozwiązania więc i stosowano po kilka gaźników) - teraz przy taniej elektronice i stosunkowo prostych wtryskiwaczach masz to wszędzie. -- M. 18 |
Data: Sierpien 07 2009 18:19:19 | Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ? | Autor: Sqeeb | On Fri, 07 Aug 2009 10:51:08 +0200 W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze, Hem... a któryś tam wypust dużego fiata nie miał przypadkiem dwóch gaźników? -- Pozdrawiam, Sqeeb 19 |
Data: Sierpien 08 2009 00:46:07 | Temat: Podsumownie: Re: Po co komu PRM | Autor: Piotr May | Pawel_sm pisze: Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie I za to nalezy kochac ta grupe. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym problemem, ale .. zafascynowany watkiem, tym bardziej ze sam jezdzilem CZtka, poczytalem tu, poczytalem tam.. no i madrzejszy znow jestem. Mimo ze myslalem ze glupi umre. dzieki -- piomay www.piomay.riders.pl |