Grupy dyskusyjne   »   Po co kilka gaznikow w motocyklach ?

Po co kilka gaznikow w motocyklach ?



1 Data: Sierpien 07 2009 10:51:08
Temat: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Pawel_sm 

Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
cylindra w motocyklach.

W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.

Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

Pozdrawiam



2 Data: Sierpien 07 2009 11:02:04
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Jackare 


W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.

Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?



Żeby miał większą moc, lepsze przyspieszenie, lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego, bardziej równomierne zasilanie, lepsze wypełnienie cylindra mieszanką, mniejszy pływ niekorzystnych zjawisk falowych występujących w kolektorach dolotowych i większe dochody serwisu z tytułu synchronizacji gaźników.
Wysokoobrotowe silniki to trochę inna bajka niż wolnoobrotowce które swobodnie można zasilić jednym gaźnikiem dla niewysilonych silników.

--
Jackare

3 Data: Sierpien 07 2009 12:01:25
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: fv 

Pawel_sm wrote:

W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,

Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki.
Umożliwiało to często zasilanie motoru w mieszankę w wystarczającej ilości.

Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie.

Popatrz na mnogość gaźników tak jak na wtrysk wielopunktowy. Ta sama idea, tylko umiejscowienie
nieco inne.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

4 Data: Sierpien 07 2009 14:01:57
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Shreek 

fv pisze:

Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów często były w jednej obudowie.

To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w   jednej obudowie.

--
M.

5 Data: Sierpien 07 2009 13:27:18
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 07 Aug 2009 14:01:57 +0200, Shreek
 wrote:

To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
  jednej obudowie.

 Masz na myśli gażniki typu register czy takie jak np. DCOE?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

6 Data: Sierpien 07 2009 15:30:04
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: fv 

Shreek wrote:

fv pisze:

Legendarne są wręcz gaźniki Weber. Podwójne gaźniki do samochodów
często były w jednej obudowie.

To, że Weber miał dwie gardziele to nie znaczy, że były to dwa gaźniki w
 jednej obudowie.

Podwójny weber:
http://www.google.pl/search?q=weber+DCOE
http://www.team-bhp.com/forum/modifications-accessories/24508-weber-double-body-horizontal-draught-carb.html

http://twincarbs.com/

Masz rację, dwie gardziele nie oznaczają dwóch gaźników.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

7 Data: Sierpien 07 2009 18:13:37
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Jacot 

fv  wrote:

Gwoli jasności, nie jest to prawda. Auta sportowe "z epoki" miały często dwa gaźniki.

A 12 nie laska?;) tez bywalo. Wszytko zalezy do jakiego celu silnik
mial sluzyc.


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

8 Data: Sierpien 07 2009 12:42:15
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Kizior 

Ogolnie nie wchodzac w szczegoly daje to lepsze osiagi. Co do samochodow to
w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.
--
Kizior

9 Data: Sierpien 07 2009 12:43:21
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Kizior 

Byla to co prawda wersje po tuningu Shnitzera

10 Data: Sierpien 07 2009 20:53:15
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior
wrote:

Co do samochodow to
w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.

 Które M3 miało sześć gaźników?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Sierpien 11 2009 19:19:29
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Sqeeb 

On Fri, 7 Aug 2009 20:53:15 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:

> Co do samochodow to
> w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane jak w moto.

 Które M3 miało sześć gaźników?

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

12 Data: Sierpien 11 2009 20:40:16
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Kuczu 

Sqeeb pisze:

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

Nie, to osobne przepustnice dla kazdego cylindra. Podobny system jak w nowoczesnych motocyklach z wtryskiem. Silniki samochodowe, nawet te z wielopunktowym wtryskiem maja wspolna przepustnice i osobne wtryskiwacze. Ten silnik BMW ma osobno dla kazdego cylindra komplet wtryskiwacz + przepustnica.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

13 Data: Sierpien 11 2009 19:12:16
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 11 Aug 2009 19:19:29 +0200, Sqeeb
 wrote:

 Które M3 miało sześć gaźników?

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14

 Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
 32), ale tam też nie było gaźników.

Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

 ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
 osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

14 Data: Sierpien 11 2009 21:55:46
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Sqeeb 

On Tue, 11 Aug 2009 19:12:16 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:

 Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
 32), ale tam też nie było gaźników.

No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.

Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.
 
> Co prawda nie wiem co to jest ten 'throttle body' ale na pewno nie
> jest to gaźnik, a chyba o to chodziło Kiziorowi...

 ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
 osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

Indywidual? ;)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

15 Data: Sierpien 11 2009 20:42:18
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 11 Aug 2009 21:55:46 +0200, Sqeeb
 wrote:

 Sześć gaźników w czterocylindrowcu? ;))) E36 miało S50B30 (lub
 32), ale tam też nie było gaźników.

No co Ty czytać nie umiesz? Pisze jasno przeca "It has four
separate throttle bodies". Czyli jeden TB na cylinder.

-- 8<--
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior
wrote:
Co do samochodow to
w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
jak w moto.
-- 8<--

 S14 był w E30, nie w E36.

Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

 W żadnej M nie było gaźników.

 ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
 osobne przepustnice, po jednej na cylinder.

Indywidual? ;)

 Individual. Lepiej? :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

16 Data: Sierpien 12 2009 17:27:19
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Sqeeb 

On Tue, 11 Aug 2009 20:42:18 +0000 (UTC)
Robert Rędziak wrote:

-- 8<--
On Fri, 7 Aug 2009 12:42:15 +0200, Kizior
wrote:
> Co do samochodow to
> w BMW M3 E36 widzialem 6 garkow i 6 gaznikow synchronizowane
> jak w moto.
-- 8<--

 S14 był w E30, nie w E36.

> Akurat przy R6 nie znalazłem nic co by pasowało do poszlaki.

 W żadnej M nie było gaźników.

Sorry Winetou! ;-)
 
>>  ITB (Indywidual Throttle Bodies) to nie gaźniki, to po prostu
>>  osobne przepustnice, po jednej na cylinder.
>
> Indywidual? ;)

 Individual. Lepiej? :)

Może być ;]

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

17 Data: Sierpien 07 2009 14:05:22
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Shreek 

Pawel_sm pisze:

Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

W tym samym celu w jakim we współczesnych samochodach są wtryski wielopunktowe.

Idea zasilania każdego cylindra oddzielnie była już dawno znana jednak koszt gaźników był wysoki (w motocyklach i samochodach sportowych stosowano mniej kompromisowe rozwiązania więc i stosowano po kilka gaźników) - teraz przy taniej elektronice i stosunkowo prostych wtryskiwaczach masz to wszędzie.

--
M.

18 Data: Sierpien 07 2009 18:19:19
Temat: Re: Po co kilka gaznikow w motocyklach ?
Autor: Sqeeb 

On Fri, 07 Aug 2009 10:51:08 +0200
Pawel_sm wrote:

W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze.

Hem... a któryś tam wypust dużego fiata nie miał przypadkiem dwóch
gaźników?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

19 Data: Sierpien 08 2009 00:46:07
Temat: Podsumownie: Re: Po co komu PRM
Autor: Piotr May 

Pawel_sm pisze:

Zastanawiam sie od dluzszego czasu i nie wymyslilem ani nigdzie nie
znalazlem konkretnej przyczyny montowania odzielnego gaznika dla kazdego
cylindra w motocyklach.
W starych samochodach byl jeden gaznik na caly silnik i bylo dobrze,
w CZ 350 byl jeden gaznik na 2 cylindry (ale to dwusuw) i tez bylo dobrze. Po co kazdy cylinder ma oddzielny gaznik ?

I za to nalezy kochac ta grupe. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym problemem, ale .. zafascynowany watkiem, tym bardziej ze sam jezdzilem CZtka, poczytalem tu, poczytalem tam.. no i madrzejszy znow jestem. Mimo ze myslalem ze glupi umre.

dzieki

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Po co kilka gaznikow w motocyklach ?



Grupy dyskusyjne