Grupy dyskusyjne   »   Po co mi dwa akumulatory?

Po co mi dwa akumulatory?



1 Data: Luty 25 2010 14:02:28
Temat: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB



2 Data: Luty 25 2010 14:20:56
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak mają?

Skoro masz  fabryczna polke pod drugi akumulator, to chyba wszyscy tak maja ?

Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej mozliwosci rozruchu.

J.

3 Data: Luty 25 2010 14:45:19
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

J.F. pisze:

Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika, co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej mozliwosci rozruchu.

A jak to sprawdzić?

MB

4 Data: Luty 25 2010 15:07:24
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Paweł W. 


Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika,
co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne
duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej
mozliwosci rozruchu.

A jak to sprawdzić?

Klemę zdjąć z jednego, a później z drugiego?


MB

p.

5 Data: Luty 25 2010 15:55:22
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Artur Miller 


Użytkownik "Paweł W."  napisał w wiadomości


Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika,
co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne
duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej
mozliwosci rozruchu.

A jak to sprawdzić?

Klemę zdjąć z jednego, a później z drugiego?


a gdy wszelkie metody zawiodą - przeczytać instrukcję obsługi :)

@

6 Data: Luty 25 2010 15:58:31
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Artur Miller pisze:

Użytkownik "Paweł W."  napisał w wiadomości
Dawniej sie dawalo drugi, jesli jeden nie wystarczal na rozruch silnika,
co sie w dieslach zdarzalo.

Ale to terenowka - podejrzewam ze ten jeden zasila wyciagarke i inne duperele, zeby sobie na biwaku nie rozladowac akumulatora ponizej mozliwosci rozruchu.
A jak to sprawdzić?
Klemę zdjąć z jednego, a później z drugiego?


a gdy wszelkie metody zawiodą - przeczytać instrukcję obsługi :)

Ej no, jakby w instrukcji o tym stało napisane, to bym gitary nie zawracał. Googla też użyłem.

MB

7 Data: Luty 25 2010 15:20:56
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Hinek 

Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał


I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...


Oszukali Cie...
:]

--
Hinek

8 Data: Luty 25 2010 15:28:59
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Miecio 

W dniu 2010-02-25 14:02, Marek Biernacki pisze:

Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB

W wielu dużych samochodach z dużą ilością dupereli można spotkać 2 akumulatory.

9 Data: Luty 25 2010 15:33:00
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Miecio pisze:

W dniu 2010-02-25 14:02, Marek Biernacki pisze:
Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB

W wielu dużych samochodach z dużą ilością dupereli można spotkać 2 akumulatory.

Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

MB

10 Data: Luty 25 2010 15:37:56
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Agent 0700 

Ale jak przyszło co do czego i temperatura spadła do -15st.C to ledwo kręcił o poranku. To ja dziękuję za taki luksus. Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-)

Wiesz co to difflock w ogóle?

Pozdrawiam

Jacek

11 Data: Luty 25 2010 16:01:00
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Agent 0700 pisze:

Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-)

Wiesz co to difflock w ogóle?

A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

No wiem żeby bez niego w błoto nie wjeżdżać.
Czyli - logicznie - jest po to, żeby z tego błota wyjeżdżać.

MB

12 Data: Luty 26 2010 10:22:45
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Agent 0700 

A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

Dołożyć się da, jakieś kilka tys. zł :-)

Szukaj na www.forum4x4.pl

Pozdrawiam

Jacek

13 Data: Luty 25 2010 09:21:16
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Pszemol 

"Marek Biernacki"  wrote in message

Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

???

Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-)

14 Data: Luty 25 2010 16:52:22
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Pszemol pisze:

Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator? :-)

Nic bardziej mylnego! To są zupełnie różne rzeczy. Odnoszę jednak wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka?

MB

15 Data: Luty 26 2010 10:24:46
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Agent 0700 

wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić difflocka?

Można dokupić. Dorabiają ludzie, ale koszty masakryczne. Lepiej wymienić most z identycznymi przełożeniami i z difflockiem.

Difflock to blokada mechanizmu różnicowego. Można używać tylko na śliskim, piachu itp.

Pozdrawiam

Jacek

16 Data: Luty 25 2010 19:05:56
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Chevy 


Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał w wiadomości

Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB

a nie masz tak czasami 24V instalacje ??

17 Data: Luty 25 2010 21:50:42
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: macko 


Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał w wiadomości

Witam,

dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

pozdrawiam
MB
-- -- -- -

Dwa akumulatory są stosowane po to żeby podnieść ilość Ah w samochodzie. Po
co więcej Ah? Ano po to żeby dokładając np. wyciągarkę, dodatkowe
oświetlenie lub Webasto nie martwić się o bilans energetyczny samochodu
(albo martwić się w mniejszym stopniu). W starych Toyotach np. serii 8 dwa
akumulatory były stosowane ponieważ rozrusznik był na 24V (pozostała
instalacja elektryczna była 12V). Jeśli słabo Ci kręci przy mrozie to
polecam wymianę tych akumulatorów.
Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?
Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze
robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy
faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może
wystarczą lepsze opony?

pozdr. macko

18 Data: Luty 26 2010 08:50:26
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?

98, ręczna

Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może wystarczą lepsze opony?

O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo.
A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może kosztować, bo na allegro nie widzę?

MB

19 Data: Luty 26 2010 12:20:26
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: macko 


Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał w wiadomości

Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?

98, ręczna


Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę
(zresztą masa problemów z nią była). Ale Toyota zawsze wypuszczała tyle
wersji, typów, modeli i modelików, innych na każdy rynek, że trudno to
ogarnąć. Proponuję zapytać na polskim forum TLC.


Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo
dobrze robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko
pytanie czy faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać
z blokad? Może wystarczą lepsze opony?

O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo.
A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może
kosztować, bo na allegro nie widzę?


Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody,
przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około
5kzł...lekko....


pzdr. macko

20 Data: Luty 26 2010 12:59:30
Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
Autor: Marek Biernacki 

macko pisze:

Użytkownik "Marek Biernacki"  napisał w wiadomości

Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę

Pewnie większość miała :)

Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody, przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około 5kzł...lekko....

To raczej odpuszczę. Szkoda kasy. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedzi.
Całkiem normalna ta grupa się wydaje :-)

pozdrawiam
MB

Po co mi dwa akumulatory?



Grupy dyskusyjne