Grupy dyskusyjne   »   Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.

Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.



1 Data: Grudzien 20 2006 00:05:56
Temat: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Filip Krze¶niak 

Witam!
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio,
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki). Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w
takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka.

PS.
Wiem, ¿e mo¿na zmostkowaæ styki w ISO, aby radio otrzymywa³o zasilanie
ca³y czas, ale nie o to mi chodzi ;)

Pozdrawiam serdecznie
--
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net



2 Data: Grudzien 20 2006 00:41:05
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Grejon 

Filip Krze¶niak napisa³(a):

Witam!
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio,
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki).

A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Odkryj sieæ na nowo! <http://www.mozilla.org/firefox>
<http://www.fitness4you.pl> - wszystko dla aktywnych

3 Data: Grudzien 20 2006 01:09:44
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Filip Krze¶niak 

Grejon napisa³(a):

A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?

Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.

Z instrukcji:
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem
cewki zap³onowej"

--
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net

4 Data: Grudzien 20 2006 08:42:40
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2006-12-20 01:09,  Filip Krze¶niak napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Grejon napisa³(a):
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?

Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.

U mnie kiedy¶ w Astrze F siê da³o na I s³uchaæ radia - wtedy wci¶niêty jest czujnik immobilizera (mo¿na nawet by³o przekrêciæ kluczyk do pozycji B i radio gra³o do momentu wyjêcia kluczyka).
Na 100% da siê podpi±æ do kostki przewód w którym jest 12V stale - nawet   jaki¶ tam powinien byæ w okolicy.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autok±cik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

5 Data: Grudzien 20 2006 09:05:47
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Pawel Kodymow 


Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.

Z instrukcji:
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II
przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem
cewki zap³onowej"


Czyli nie pozostaje ci nic innego jak ominac stacyjke i podlaczyc zasilanie
bezposrednio do radyjka. Pewnie nawet masz juz podprowadzony pod kostke
przewod, ktory ma stale napiecie, wiec wystarczy go zamienic z tym, ktory
dostaje zasilanie po przekreceniu kluczyka. Latwo go wiec bedzie znalesc
nawet bez schematu.

Pawel

6 Data: Grudzien 20 2006 08:36:55
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.
Autor: Slv 


Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w

takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka.

Dok³adnie tak, je¶li silnik posiada mechaniczny przerywacz w uk³adzie
zap³onowym, to mo¿e sie zdarzyæ, ¿e przy unieruchomionym silniku styki bêd±
akurat zwarte i przez cewkê pop³ynie znacznie wiêkszy pr±d ni¿ podczas pracy
silnika /specyfika obci±¿enia indukcyjnego, nie chcê nudziæ szczegó³ami/.
Mo¿e to oczywi¶cie spowodowaæ uszkodzenie cewki WN, a z ca³± pewno¶ci± jej
nie pomo¿e.

Slv

Po³o¿enie kluczyka w stacyjce.



Grupy dyskusyjne