Witam!
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio,
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki). Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w
takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka.
PS.
Wiem, ¿e mo¿na zmostkowaæ styki w ISO, aby radio otrzymywa³o zasilanie
ca³y czas, ale nie o to mi chodzi ;)
Pozdrawiam serdecznie
--
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net
2 |
Data: Grudzien 20 2006 00:41:05 |
Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. |
Autor: Grejon |
Filip Krze¶niak napisa³(a):
Witam!
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio,
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki).
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?
--
Grzegorz Joñca GG: 7366919 Odkryj sieæ na nowo! < http://www.mozilla.org/firefox>
< http://www.fitness4you.pl> - wszystko dla aktywnych
3 |
Data: Grudzien 20 2006 01:09:44 | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. | Autor: Filip Krze¶niak |
Grejon napisa³(a):
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?
Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.
Z instrukcji:
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem
cewki zap³onowej"
--
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net
4 |
Data: Grudzien 20 2006 08:42:40 | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2006-12-20 01:09, Filip Krze¶niak napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Grejon napisa³(a):
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?
Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.
U mnie kiedy¶ w Astrze F siê da³o na I s³uchaæ radia - wtedy wci¶niêty jest czujnik immobilizera (mo¿na nawet by³o przekrêciæ kluczyk do pozycji B i radio gra³o do momentu wyjêcia kluczyka).
Na 100% da siê podpi±æ do kostki przewód w którym jest 12V stale - nawet jaki¶ tam powinien byæ w okolicy.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autok±cik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
5 |
Data: Grudzien 20 2006 09:05:47 | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. | Autor: Pawel Kodymow |
Nie.
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana.
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak.
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest.
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.
Z instrukcji:
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II
przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem
cewki zap³onowej"
Czyli nie pozostaje ci nic innego jak ominac stacyjke i podlaczyc zasilanie
bezposrednio do radyjka. Pewnie nawet masz juz podprowadzony pod kostke
przewod, ktory ma stale napiecie, wiec wystarczy go zamienic z tym, ktory
dostaje zasilanie po przekreceniu kluczyka. Latwo go wiec bedzie znalesc
nawet bez schematu.
Pawel
6 |
Data: Grudzien 20 2006 08:36:55 | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. | Autor: Slv |
Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w
takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka.
Dok³adnie tak, je¶li silnik posiada mechaniczny przerywacz w uk³adzie
zap³onowym, to mo¿e sie zdarzyæ, ¿e przy unieruchomionym silniku styki bêd±
akurat zwarte i przez cewkê pop³ynie znacznie wiêkszy pr±d ni¿ podczas pracy
silnika /specyfika obci±¿enia indukcyjnego, nie chcê nudziæ szczegó³ami/.
Mo¿e to oczywi¶cie spowodowaæ uszkodzenie cewki WN, a z ca³± pewno¶ci± jej
nie pomo¿e.
Slv
| | | | |