Miałem podobny problem do Twojego. Samochód postał sobie kilka dni i już
stres. Po 2-tygodniowym urlopie nie było mowy o rozruchu, nawet latem.
Teraz jak ręką odjął.
Pojeżdzę kilka dni na brata aku i zobaczymy. Przed chwila sprawdzałem na
włączonych światłach szybie, dmuchawie 14,1V ładowanie. W tym samochodzie
przez 8 lat juz 3 akumulator. Co dziwne nowa futura z oczkiem nigdy (3 rok)
nie zaświeciło na zielono (choc nie mialem jej w innym samochodzie wiec nie
wiem), w każdym razie jak oddałem jeszcze na gwarancji to naładowali i było
zielone i podobno wszystko ok z akku.
Ta futura ma chyba juz 3 albo 4 lata wiec moze poprostu juz pada:(
Dodatkowo mam problem z wolnymi obrotami i to też od akku bo jak naładuję to
w miare równo chodzi a jak rozładowany to strasznie rzuca silnikiem. Pewnie
to krokowy ale nikt nie moze mi dopasowac bo katalogi twierdzą że jest
całkiem inny niż mój:(
6 |
Data: Grudzien 14 2008 13:33:12 |
Temat: Re: Poblem z ładowaniem akumulatora |
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek |
ZS pisze:
W 306 1,6 '98 mam problem z akumulatorem. Po 4 dniach gdy stoi samochod juz nie chce odpalić. Po odpaleniu na kablach przejechaniu kilku km juz normalnie dziala. Gdy codziennie jeżdzę nie ma problemu ale jak postoi 2 dni to juz jest problem. Juz od dawna to sie dzieje ale gdy nadchodzi zima jest gorzej. Na pewno to nie akumulator bo na innym jest tak samo. Mam future i nigdy samochod nie naładował go tak żeby zielone się świeciło:(
Sprawdzałem miernikiem i prąd przy alarmie właczonym 80mA wiec wydaje sie ok. Przy ładowaniu natomiast jest 14,5V ale co kilka sekund spada do 0 albo bardzo mało bo miernik chyba co 1s mierzy. Pewnie tu jest ten problem:(
Co to moze być bo pewnie powinno byc stałe napiecie. Czy to alternator czy regulator napiecia? Moze cos innego taki dziwny efekt moze dawać?
W spoczynku akumulator ma 12,20V ale np gdy pochodzi chwile to 13,5V po wyłaczeniu silnika.
Ja jednak poszukałbym czegoś w instalacji.
Moim zdaniem, masz gdzieś przerwę na obwodzie alternator - akumulator. Przy odłączonym akumulatorze i załączonym silniku, silnik będzie dalej pracował. Sprawdź połączenie przewodu do akumulatora (zaśniedziała klema, oberwany przewód), sprawdź przewód do rozrusznika i alternatora. Sprawdź też ładowanie między masą, a zaciskiem dodatnim alternatora (14,4V) oraz klemą dodatnią, a zaciskiem wzbudzenia alternatora (0V - przejście).
--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins
|