Pochwale ich, bo warto
1 | Data: Marzec 27 2007 23:13:42 |
Temat: Pochwale ich, bo warto | |
Autor: PMu. | http://www.skodaczesci.pl/ 2 |
Data: Marzec 28 2007 05:26:12 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: | On Mar 27, 11:13 pm, "PMu." wrote: Szkoda będzie sprzedawać autko, którego eksploatacja jest tania. Kup następną :P Pozdro !! 3 |
Data: Marzec 28 2007 20:01:53 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | napisał(a): On Mar 27, 11:13 pm, "PMu." wrote:Oczywiście myślałem o tym. Sęk w tym, że nie potrzebuję nowego auta a większe. Octavia I (OI) mała nie jest. Ma bagażnik np. na trzy rowery, sześć toreb i miejsca na trzy dorosłe osoby (w środku). Ale będę potrzebował coś o pojemności VW T4 lub T5. Na razie rysuje się wątła nadzieja, że konieczność migracji OI=>T4 odsunie się w czasie. OI to niezwykłe połączenie szwabskiej solidności, czeskiego wzornictwa i konieczności zaistnienia na rynku. W efekcie po Europie jeździ, i jeszcze długo będzie jeździć, ich mnóstwo. Ponieważ są ciekawe z zewnątrz, ubogie wewnątrz, ale dobrze wyposażone technicznie, mają świetną ergonomie, to wiele z nich się zmumifikuje, wpierw trafią do sekendhandowców a później zostaną wdzięcznym materiałem w rękach entuzjastów i hobbystów. Gdy o lagunach z podobnego rocznika, które zostały oddane na złomowiska z powodu awarii silnika lub elektroniki, już nawet rdza zapomni, to OI jeszcze długo będą śmigać po Europie. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Kupie.T4.Volkswagena.pl http://www.Lubie.OctavieI.Skode.pl 4 |
Data: Marzec 28 2007 19:34:09 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: hamberg | jeszcze długo będzie jeździć, ich mnóstwo. Ponieważ są ciekawe z to juz chyba fanatyzm jest... ale z tym "są ciekawe z zewnątrz" to troche jakby przegiales 5 |
Data: Marzec 28 2007 22:26:56 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | hamberg napisał(a): Przyzwyczajenie raczej.jeszcze długo będzie jeździć, ich mnóstwo. Ponieważ są ciekawe z Są ciekawe, skoro tak długo nie była zmienia sylwetka, podczas gdy sprzedawały się coraz lepiej. To daje sporą satysfakcję właścicielom. Kupiłem autko. Następnie przez wiele lat sprzedawane były niemal identycznie wyglądające autka jak to, którym wyjechałem z salonu (owszem, wnętrze stale ewoluowało). Co czuje właściciel auta, którzy decyduje się wydać kasę na wymarzony samochód. Czuje satysfakcję, bo w końcu jest?! Nowy Model, wiec kupuje. Jak się czuje, gdy kilka miesięcy później zaczynają jeździć uśmiechnięci, jak on niedawno, właściciele jeszcze nowszych Modeli? No, gorzej sie czuje przecież. Właściciele Octavi takich stresów nie mieli. Stąd miało warunki, żeby pojawić coś na podobieństwo, jak powiedziałeś, fanatyzmu. Oczywiście sama sylwetka może się podobać lub nie. Może być obojętna lub wkurzać. To zależy od gustów, które potrafią być różne. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Kupie.T4.Volkswagena.pl http://www.Lubie.OctavieI.Skode.pl 6 |
Data: Marzec 29 2007 10:00:05 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: gLiNa | PMu. wrote: Jak się czuje, gdy kilka miesięcy później zaczynają jeździć Trzeba bylo kupic garbusa ;) To dopiero musza byc szczesliwi uzytkownicy .... tyle lat produkcji. Moim zdaniem nie ma w calym swiecie takich fanatykow aby zrobili z OI obiekt kolekcjonerski. Wszystkie jak jeden maz beda staly pomiedzy Lagunami i innymi pospolitymi autami tych rocznikow tam gdzie konczy sie ich zywot. Pozdrawiam ,MG 7 |
Data: Marzec 30 2007 19:41:49 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: scream | Dnia Thu, 29 Mar 2007 10:00:05 +0200, gLiNa napisał(a): Trzeba bylo kupic garbusa ;) To dopiero musza byc szczesliwi uzytkownicy AFAIK to juz garbusów nie produkują, bodajże rok czy 2 lata temu ostatnia sztuka zjechała z taśmy. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. 8 |
Data: Marzec 29 2007 09:42:46 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: hamberg | Są ciekawe, skoro tak długo nie była zmienia sylwetka, podczas gdy Raczej dlatego ze jest to auto low endowe i firma nie chce inwestowac w ubieranie auta w nowe blachy bo to tylko koszty. Jakos nie byloby to satysfakcja dla mnie. Co czuje właściciel auta, którzy decyduje się wydać kasę na wymarzony Raczej jest to naturalna kolej rzeczy ze wchodzi nowy model a klepanie przestarzalego auta nie moze byc zaleta... Widze ze zalezy Ci na posiadaniu najnowszego modelu - czy wobec tego nie przeszkadza Ci ze inne firmy wypuszczaja coraz to nowsze modele a skodzina jest juz od chyba 10lat taka sama? Oczywiście sama sylwetka może się podobać lub nie. Może być obojętna lub Racja, ale przysadzistej i nieproporcjonalnej sylwetki o lekkosci czolgu nie nazwalbym ladna ani tym bardziej ciekawa. W tym aucie podobnie jak w Thalii, Albei widac ze auto bylo projektowane na hatchbacka i dupe mu dorobili na sile. Polecam blizej sie przyjrzec klasycznym sedanom - np. P406, Alfa 156, dowolny BMW sedan - od razu widac ze auto od poczatku mialo byc sedanem a nie ze gdzies po drodze wyklul sie pomysl dorobienia bagaznika do istniejacego pomyslu. Mimo wszystko gratuluje zadowolenia z auta - to jest najwazniejsze! Pzdr 9 |
Data: Marzec 28 2007 23:39:15 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Mateusz Papiernik | hamberg napisał(a): ale z tym "są ciekawe z zewnątrz" to troche jakby przegiales DGCC, IMHO OI ma piekna linie, ktora podoba mi sie o wiele bardziej niz wiekszosc nowych liftbackow/sedanow o podobnych aspiracjach. -- Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 10 |
Data: Marzec 29 2007 18:14:25 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Mateusz Papiernik napisał(a): hamberg napisał(a):Oczywiście, że TAK. Blachy do Octavi zaprojektował nie byle kto. Nie zapamiętałem kto oto był, ale mój znajomy Czech mówił o nim w superlatywach. Nie wynikało to li tylko z faktu, że Czech mówił o Czechu. Dalej gdzieś czytałem (i znowu nie pamiętam gdzie), że wzornictwo jest inspirowane jakimś czeskim trendem w sztuce (cholera, znowu nie pamiętam szczegółów), ale wyraźnie to widać po specyficznym kroju pisma napisu na tyłku "OCTAVIA". Ponieważ w czesko zaprojektowanym nadwoziu OI zmieściło sie dużo niemieckich części, wyposażenia i funkcjonalności, a pod spodem jedzie sprawdzone podwozie Golfa, to autko świetnie się sprzedawało i napędziło klientów na OII i Fabie. Porównanie ilości jeżdżących Lagun i OI mówi samo za siebie. Porównanie cen też. Zresztą nie tylko Lagun, weźmy inne autko o podobnych parametrach początkowych np Nubirę i porównajmy ceny tych samych roczników. Po prostu nock-aut. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Sprzedam.Skode.pl 11 |
Data: Marzec 29 2007 17:22:58 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 29 Mar 2007 18:14:25 +0200, PMu. napisał(a): Porównanie ilości jeżdżących Lagun i OI mówi samo za siebie. Porównanie A jak odejmiesz auta kupione na podstawie gastarbejterskiej legendy Golfa? Do tego jeszcze proste fakty, że na początku Octavia była najtańszym na rynku nowym opakowaniem do silnika TDI i dopiero później im odbiło, plus najgenialniejszy przekręt marketingowy na rynku polegający na wmówieniu burakom, że Octavia to auto klasy średniej, konkurujące z Peugeotem 406, Avensisem, Accordem, Xantią, Mondeo itp. i będziesz miał taki a nie inny wynik. Jak widać - sam dałeś się złapać. Porównując Octavię z Laguną porównujesz jabłka z gruszkami. Powinieneś porównać z Megane. I już tak różowo nie wyjdzie. Mimo, że np. Megane bardzo długo nie miało dobrego diesla w ofercie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 12 |
Data: Marzec 29 2007 19:04:14 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Waldek Godel napisał(a): PMu. napisał(a): To niewiele zostanie. Do tego jeszcze proste fakty, że na początku Octavia była najtańszym na Weź mnie nie rozśmieszaj :) Porównanie z P406, Laguną, czy Avensisem (że o Carinie nie wspomnę) to jedna wielka żałość. Corolla jest większa w środku (czym byłem zaskoczony). Jak widać - sam dałeś się złapać. Porównując Octavię z Laguną porównujesz Jeżeli mam być szczery, to Megane jest większe w środku od Octy. Z przodu może nie jest to tak widoczne, ale z tyłu? Porażka. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 13 |
Data: Marzec 30 2007 15:24:49 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-03-29 19:04, *Artur 'futrzak' Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jeżeli mam być szczery, to Megane jest większe w środku od Octy. Żartujesz, przecież nawet Lanos jest ciut większy od Megane ;) A tak na poważnie, to w porównaniu do Astry II Octavia jest ciut większa z przodu, wyraźnie ciaśniejsza z tyłu ale też ma sporo większy bagażnik (wersja kombi). W skrócie Octavia to dosyć mały kompakt z dospawanym ogromnym bagażnikiem :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 14 |
Data: Marzec 30 2007 17:37:30 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Mirek Ptak napisał(a): Żartujesz, przecież nawet Lanos jest ciut większy od Megane ;) Pamiętam. :) A tak na poważnie, to w porównaniu do Astry II Octavia jest ciut większa z przodu, wyraźnie ciaśniejsza z tyłu ale też ma sporo większy bagażnik (wersja kombi). W skrócie Octavia to dosyć mały kompakt z dospawanym ogromnym bagażnikiem :) Mniej więcej :) W sumie całkiem udany samochód, a marketing zrobił swoje. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 15 |
Data: Marzec 29 2007 17:59:49 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: hamberg | Jak widać - sam dałeś się złapać. Porównując Octavię z Laguną porównujesz albo porownajmy ilosc jezdzacych Superbow i Lagun i tez tak rozowo nie bedzie - raczej okaze sie ze superb to troche niewypal rynkowy. Jak to J.C. powiedzial "It cannot be cool - it has Skoda badge" ;) Z drugiej strony niezle polewaja z francuzow a szczegolnie renault :D 16 |
Data: Marzec 29 2007 20:07:02 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | hamberg napisał(a): albo porownajmy ilosc jezdzacych Superbow i Lagun i tez tak rozowo nie Czy ja wiem? Superbów trochę jeździ. Lagun zdecydowanie więcej. Passatów również. Klasa ta sama. Z drugiej strony niezle polewaja z francuzow a szczegolnie renault :D Może i dobrze? Przynajmniej za niewielkie pieniądze można kupić samochód na poziomie, a nie marketoidalny twór, który ma niewiele wspólnego z opowieściami... -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 17 |
Data: Marzec 30 2007 00:22:07 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): hamberg napisał(a):Mówicie jak dzieci. Porównywanie francuskich aut podatnych na uszkodzenia z niemiecką solidnością i prawdziwie ponadczasową bryłą samochodu jest dość śmieszne. Można się ostatecznie zgodzić, że porównanie starej Octavi z nowym Mondziakiem nie wypada korzystnie dla Octavi. Tyle, że porównujemy dwa różne auta, bo zaprojektowane w różnym czasie. Octavi I wyprodukowano, strzelam w ciemno, ponad milion egzemplarzy. Będą jeszcze długo jeździć po Europie, gdy francuskich braków z rocznika 1096-2004 nikt już nie będzie pamiętać. Jeśli idzie o marketing, to mylicie się całkowicie. Mówicie o czymś o czym nie macie bladego pojęcia. Żadne marketingowe zabiegi nie spowodują, że produkt, którym jest samochód, będzie sprzedawany przez osiem lat. A był. W dodatku na koniec dostał niezłą nagrodę. Dodatkowo pisanie o "marketingowych przekrętach" i "wmawianiu burakom" sugeruje braki w wychowaniu, czyli zakrawa o prostactwo. I jeszcze jedno. Co z tego, że Czeska? W Mlada Bolesław w 1996 roku rozpoczął pracę najnowocześniejszy w Europie zakład. Ale tego zrozumieć nie chcecie i nie będziecie mogli z waszym podejściem. BTW. Futrzak, do ciebie pytanie: Przecież policja jeździ Octaviami, a funkcjonariusze sobie chwalą te autka. Od dawna. Podpisujesz się pod zdaniem kolegi, że to buraki? -- Pozdrawiam, PMu. 18 |
Data: Marzec 29 2007 23:27:49 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 30 Mar 2007 00:22:07 +0200, PMu. napisał(a): Mówicie jak dzieci. Porównywanie francuskich aut podatnych na O.. będę miał nową stopkę. Dzięki. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 19 |
Data: Marzec 29 2007 22:48:32 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: hamberg | On Mar 30, 12:22 am, "PMu." wrote: Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):> hamberg napisał(a): bredzisz - jesli juz chcesz wiedziec to roznica miedzy mondeo nie polega na roznicy wieku!!! mondeo ma dluzsza historie niz octavia tylko forda bylo stac na wprowadzanie nowych modeli tymczasem skoda przez 11lat nie szarpnela sie na zadna znaczaca zmiane. Glowna roznica to przede wszystkim WIELKOSC!!! porownujesz chyba najmniejszego, ciasnego w srodku kompakta do wygodnej swietnie prowadzacej sie limuzyny klasy sredniej. Octa ze swoja podwinieta tylna osia i zajebiscie duzym nawisem tylnym nie moze sie rownac wygladem z jakimkolwiek klasycznym sedanem. 100 razy wolalbym "awaryjna" xantie albo P406 niz octavie - ale Ty oczywiscie wiesz lepiej - w koncu jezdzisz przeciez octavia... wlasciwie to prawie jak passat ;P 20 |
Data: Marzec 30 2007 14:37:05 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | PMu. napisał(a): Mówicie jak dzieci. ROTFL Porównywanie francuskich aut podatnych na ROTFL^2 - syndrom golfa. Można się ostatecznie zgodzić, że porównanie starej Octavi z nowym ROTFL^3 - wiek nie ma nic do rzeczy. Octavi I wyprodukowano, strzelam w ciemno, ponad milion egzemplarzy. ROTFL^4 - biedne te samochody na f. Psuły się i rdzewiały już na deskach kreślarskich ;) Jeśli idzie o marketing, to mylicie się całkowicie. Oczywiście :) Mówicie o czymś o czym nie macie bladego pojęcia. Z całą pewnością :) Żadne marketingowe zabiegi nie Nie, no skąd. Prawie jak Passat i do tego za pół ceny ;) Dodatkowo pisanie o "marketingowych przekrętach" i "wmawianiu burakom" ROTFL^5 Opowiadanie bajek i wciskanie kitu frajerom to typowy mechanizm. Jak widać na przykładnie Octy - trafili doskonale. I jeszcze jedno. Co z tego, że Czeska? W Mlada Bolesław w 1996 roku I co z tego? Ktoś tu napisał, że czeskie samochody są złe? BTW. Futrzak, do ciebie pytanie: Przecież policja jeździ Octaviami, a Tak, tak. Jeżdżą również Peugeotami, Renault, VW i innymi rożnymi wynalazkami. Podpisujesz się pod zdaniem kolegi, że to buraki? Co to ma do rzeczy? Był przetarg, oferta była najatrakcyjniejsza cenowo (albo ktoś miał znajomego w salonie) to kupili Octavie. ARO tez kupili. Osobiście nie mam nic do Octavii, czy czeskich samochodów, ale fanatyzm mnie przyprawia o napady głupawki. Poprawiłeś mi zdrowo humor swoimi opowieściami :) -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 21 |
Data: Marzec 30 2007 17:42:19 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: jerzu | On Fri, 30 Mar 2007 14:37:05 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg
Octavia = grupa VW = Kulczyk - proste? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 22 |
Data: Marzec 30 2007 18:02:16 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jerzu napisał(a): Octavia = grupa VW = Kulczyk - proste? Przetarg jest przetarg. Policja jeździ ostatnimi czasy chyba wszystkim, co się po drogach porusza - nie zauważyłem tylko marek japońskich. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 23 |
Data: Marzec 30 2007 18:36:10 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: jerzu | On Fri, 30 Mar 2007 18:02:16 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg Przetarg jest przetarg. Nie pamiętasz afery z przetargiem na VW Transportery dla policji? A ostatnia afera z ARO? Zresztą co za problem ustawić przetarg żeby pasowało tylko jedno auto - przykłady na to już były, nawet tutaj na grupie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 24 |
Data: Marzec 30 2007 18:43:47 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jerzu napisał(a): Nie pamiętasz afery z przetargiem na VW Transportery dla policji? A Oczywiście, że pamiętam. Sam w tym wątku pisałem o ARO i niewątpliwie zadowolonych funkcjonariuszach Policji z racji otrzymania tego super sprzętu ;) Zresztą co za problem ustawić przetarg żeby Wiem - j.w. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 25 |
Data: Marzec 30 2007 18:38:32 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: jerzu | On Fri, 30 Mar 2007 18:02:16 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg Policja jeździ ostatnimi czasy Hmmm... niech pomyślę. Mam - na śląskich drogach porusza się Nissan Primera GT. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 26 |
Data: Marzec 30 2007 18:48:40 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jerzu napisał(a): Hmmm... niech pomyślę. Mam - na śląskich drogach porusza się Nissan Możliwe. Może to jakiś gift? Faktem jest, że w zakresie sprzętów dwukołowych (nie chodzi o rowery) to dominują marki japońskie. Nie tylko Policja - pograniczniki mają takowe od dawna. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 27 |
Data: Marzec 30 2007 20:56:32 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Alex81 | In article says... Policja jeździ ostatnimi czasy Jakiś czas temu widywałem (bodajże w Opocznie), _czerwoną_ policyjną Corollę (gwoli ścisłości, nie żadna "tajniacka" - normalna, z białymi pasami, z napisami "Policja", z belką na dachu ;)). -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 28 |
Data: Marzec 30 2007 20:57:10 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Alex81 napisał(a): Jakiś czas temu widywałem (bodajże w Opocznie), _czerwoną_ policyjną Corollę (gwoli ścisłości, nie żadna "tajniacka" - normalna, z białymi pasami, z napisami "Policja", z belką na dachu ;)). Tak jak napisałem jerzemu - oprócz pojazdów przetargowych są również 'gifty' różnego autoramentu. Pojedynczy pojazd to nie flota. Policja je chętnie przyjmie. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 29 |
Data: Marzec 31 2007 16:07:40 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): PMu. napisał(a): Wygląda, że jesteś impregnowany na argumenty. Jka się sam przekonasz do własnego sposobu myślenia, to klapki na oczy i dalej jak w kieracie. Ale dal dobra sprawy wyjaśnię ci to DRUKOWANYMI LITERAMI. 1. Porównujesz zaprojektowany od nowa, w 1995 roku, samochód z samochodami projektowanymi na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Octavia w 1996 roku była całkiem inowacyjnym produktem na rynku motoryzacyjnym i zaskoczyła konkurencję. 2. Nikt nie ukrywał, ze OI jest zbudowana na płycie Golfa. Zawsze natomiast mówiono, ze na tylnych fotelach jest stosunkowo mało miejsca (20cm) na nogi przeciętnego pasażera. Mówiono też, ze ma ogromny bagażnik. 3. Podkreślano natomiast, że auto wywodzące się z kompaktów konkuruje z klasą średnią. I to okazało się prawdą skoro wielu klientów zamiast kupować Fordy Mondeo wybierało tańszą Skodę Octavię. 4. Tak się składa, że w latach 1996-200 jeździłem ówczesnym Mondeo i Peugeotem 406. Czterystkaszóstka była OK, bo lubię twardawe, ale funkcjonalne auta. Mondziak miał za to mocniejszy silnik. Po salonie w Paryżu, gdy Octavia ujrzała świat wiedziałem, że to autko podoba mi się. Nie zawiodłem się Octavia prowadziła (i nadal prowadzi) lepiej niz tamte autka. ABS, kontrola trakcji, 125KM, doskonałe zawieszenie powodują, że prowadzi sie doskonale. Zresztą z tego co wiem tamte dwa autka już nie są eksploatowane. 5. Octavia w standardzie była lepiej wypasiona technicznie niż ówczesne 406 i Mondziaki. Była też sporo tańsza. Była też postrzegana jako auto mniej nobliwe i nie cieszyła się zainteresowaniem złodziejów. Teraz, pozwól proszę, że wyjaśnię coś jako inżynier. 6. Jeżeli jest jakaś konstrukcja technicznie dobra to nie ma jej potrzeby poprawiać. Więc samochód był produkowany i świetnie się sprzedawał przez osiem lat. Poprawiano na szczęście wnętrze, bo faktycznie jest toporne. natomiast podwozie, silnik, blachy i reszta techniki sprawdziła się wyśmienicie. To jest zasadniczy dowód w porównaniu np. z Lagunami, które na polskie drogi i serwisy autoryzowane się zwyczajnie nie nadają. 7. Zanim zaczniesz dalej nadawać, weź kup sobie bilet lotniczy do jakiegokolwiek miasta w Europie. W promocji majowej jest tani, ostatecznie 150 zł to mniej niż jedno tankowanie. Leć, stań na dowolnej ulicy i policz proporcje LAGUN, MONDEO, OCTAVI, PEUGEOTÓW wyprodukowanych np w latach 99/01. Jak nie masz kasy lub czasu to skorzystaj z kamer internetowych. I jeszcze jedno. Co z tego, że Czeska? W Mlada Bolesław w 1996 roku Ja się nie pytam o legalność przetargów, ale o konkretnych funkcjonariuszy, więc nie zbaczaj z tematu. Kolega powiedział, o burakach a ja mówię, że funkcjonariusze są zadowoleni. Dlatego cie pytam, czy zgadzasz się z przedómwcą i uważasz tych funkcjonariuszy za buraków?
Żaden fanatyzm. Kiedyś ją kupiłem i jestem po wielu latach zadowolony, od sznurówek po kwiatki we włosach, z tamtego wyboru. Planowałem kupić samochód na 12-15 lat. Eksploatacja była tania, a nerwy tylko u patałachów w ASO. Na szczęście jest mnóstwo Rzetelnych Stacji Obsługi, którzy wiedzą jak działają VAGi. 30 |
Data: Marzec 31 2007 17:21:36 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | PMu. napisał(a): Wygląda, że jesteś impregnowany na argumenty. Jka się sam przekonasz do Prawie jak Passat :) Ale dal dobra sprawy wyjaśnię ci to DRUKOWANYMI LITERAMI. Nie krępuj się :) 1. Porównujesz zaprojektowany od nowa, w 1995 roku, samochód z Ja porównuję? To Ty to robisz. Ja stwierdziłem, że nie czego porównywać - jeżeli już to do kompaktów. Za przykłady podałem Megane i Corollę. Octavia w 1996 roku była całkiem inowacyjnym produktem na rynku Jakoż to innowacja? Ot kolejny samochód na rynku. W sumie dość udany. i zaskoczyła konkurencję. Jasne. 2. Nikt nie ukrywał, ze OI jest zbudowana na płycie Golfa. Zawsze W reklamach słyszałem tylko o tym ostatnim... 3. Podkreślano natomiast, że auto wywodzące się z kompaktów konkuruje z Dokładnie. Świetny marketing. Kupisz za dużo mniejsze pieniądze nadmuchanego kompakta, a będziesz się mógł czuć jak w klasie średniej. Ba, inni tez tak to będą postrzegać. Cóż za prestiż ;) 4. Tak się składa, że w latach 1996-200 jeździłem ówczesnym Mondeo i 406 twardawa? W porównaniu z Octavią? Uuuu - bajki opowiadacie kolego. Mondziak miał za to mocniejszy silnik. Trzeba było wybrać sobie 406 też z mocniejszym - jakiś problem? Po salonie w De gustibus. O tym się raczej nie dyskutuje. Nie zawiodłem się Octavia prowadziła (i nadal prowadzi) lepiej niz tamte Prawie jak Passat. Wręcz ideał. Zresztą z tego co wiem tamte dwa autka już nie są eksploatowane. Wyjrzałem przez okno i co widze? Żadnej Octavii, jest natomiast Pug 406 i o zgrozo - Mondeo V6 :) Octavię widuję co jakiś czas. 5. Octavia w standardzie była lepiej wypasiona technicznie niż ówczesne Tak? Hmmm. Była też sporo tańsza. Nic dziwnego. Była też postrzegana jako auto ??? Teraz, pozwól proszę, że wyjaśnię coś jako inżynier. Dawaj, dawaj - wczoraj był tu mgr. fizyk. 6. Jeżeli jest jakaś konstrukcja technicznie dobra to nie ma jej Truizm z technicznego punktu widzenia. Ekonomia jednak mówi, że opłacalnym jest poprawianie dobrych konstrukcji, by były lepsze. Ewentualnie gorsze, by wyciągnąć od klientów dodatkowe pieniądze. Więc samochód był produkowany i świetnie się Sprzedawał się dobrze, ponieważ był udany, tani i w oczach wielu ludzi należał do klasy punkt wyższej, niż sam reprezentował. To jest zasadniczy dowód w porównaniu np. z Lagunami, które na polskie Żaden dowód - raczej twoje wymysły. Laguny I były doskonałymi samochodami, a kłopotów z nimi nie było. Problemy były z Lagunami II - tyle, że to dopiero rok 2001 i choroby wieku dziecięcego. Octavia to typowy toporny VW na sprawdzonych podzespołach. Skuteczny, tani i ciasny. Nawet nie ma czego porównywać. 7. Zanim zaczniesz dalej nadawać, weź kup sobie bilet lotniczy do Dla mnie bomba. Jednak marketing zrobił wielu osobom wodę z mózgu :) Porównaj może proporcje w zakresie samochodów tej samej klasy i porównywalnych cen - Octavia, Golf, Megane, Corolla. Ja się nie pytam o legalność przetargów, ale o konkretnych Obawiam się, że by oceniać takie opinie, należy mieć odrobinę dystansu do zagadnienia, że o zrozumieniu pewnych mechanizmów nie wspomnę. Po latach tłuczenia się starymi polonezami wcale się nie dziwię, że o każdym nowym samochodzie powiedzą, że jest idealny :) To nie jest domena funkcjonariuszy. Kolega powiedział, o burakach a ja mówię, że funkcjonariusze są Dziwne wnioski wyciągasz, a jeszcze dziwniejsze jest zadawanie takich pytań mi. Żaden fanatyzm. Wiem, prawie jak Passat. Kiedyś ją kupiłem i jestem po wielu latach zadowolony, Ktoś Ci tego broni? Ciesz się, tylko nie dorabiaj do tego ideologii :( Planowałem kupić samochód na 12-15 lat. ROTFL - nie rozmawiamy o twoich planach, tylko o Octavii. Eksploatacja była tania, a nerwy tylko u patałachów w ASO. Do ASO - przecież się nie psują? Na szczęście jest mnóstwo Rzetelnych Stacji Obsługi, Chyba wszyscy wiedzą, jak działają 'VAGi'. PSA działa tak samo. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 31 |
Data: Marzec 31 2007 19:13:10 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: jerzu | On Sat, 31 Mar 2007 16:07:40 +0200, "PMu." 7. Zanim zaczniesz dalej nadawać, weź kup sobie bilet lotniczy do Może być Paryż? :-)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 32 |
Data: Marzec 31 2007 19:58:16 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jerzu napisał(a): 7. Zanim zaczniesz dalej nadawać, weź kup sobie bilet lotniczy do Nie bądź taki okrutny :) -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 33 |
Data: Kwiecien 06 2007 00:18:54 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): jerzu napisał(a):To Was zmartwię. Spodziewałem się takiej propozycji. Ja, żebym miał pewność, że wygrają renówki, bym wybrał bardziej francuskie miasto. Paryż, za sprawą emigrantów, słynie z wrogiego nastawienia do aut francuskich. Oni raczej liczą ile się ich uda spalić jednej nocy niż ile przejedzie obok. Ale zastanawiałem się nad jakimś sensownym sposobem porównania rożnych modeli i marek. Przyszło mi do głowy, że zaufanie klientów i jakość samochodów można świetnie oceniać porównując ceny aut używanych. Taki pomiar jest całkiem obiektywny, bo nie uwzględnia ceny salonowej, ale uwzględnia np. przywiązanie i zaufanie do marki oraz wyposażenie, jakość, trwałość, koszty eksploatacji. Czyli pokazuje jak klienci głosują portfelami. Chyba najbardziej miarodajne porównanie. Należy znaleźć do porównania samochody tego samego rocznika, podobnych silników i wyposażenia. Jak już takie wyznaczymy to poprzez wyszukiwarkę bardzo łatwo porównamy wartość marek i producentów. To co futrzak i jerzu, szukamy? BTW. Futrzak, musze ci podziękować. Dyskusja z Tobą, że Passat jest pravie jak Octavia (tylko za długi :), przypomniała mi, że też kiedyś miałem Passacika 75r. Poszedłem na strych i znalazłem stare części, łezka sie w oku zakręciła. Jak je odkurzę, to je postawię na allegro. Może dzięki temu kilka stówek zarobię. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Prawie.Jak.Passata.Sprzedam.Skode.pl 34 |
Data: Kwiecien 06 2007 00:36:46 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | PMu. napisał(a): Należy znaleźć do porównania samochody tego samego rocznika, podobnych Szukaj sobie - w klasie. BTW. Futrzak, musze ci podziękować. Dyskusja z Tobą, że Passat jest Póki co, to w kierunku wręcz przeciwnym - Octavia prawie jak Passat... przypomniała mi, że też kiedyś Piszesz ze strychu? -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 35 |
Data: Kwiecien 06 2007 23:18:53 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): PMu. napisał(a):Pękasz? Wygląda jakbyś kiedyś wziął kredyt na nowego Passata lub uzbierał na używanego a teraz żółć cię zalewa, że po kilku latach różnica ceny jest mniej wyrazista. No sorry stary, tak decyduje rynek. Boisz się sprawdzić? Zróbmy inaczej. Można porównać kwoty ubezpieczenia. Żeby było jasne. Wcale nie uważam, że Octavia jest prawie jak Passat. Passat był od dawna na drogach, gdy pojawiła się Octavia. Jedna z różnic, to ilość miejsca na tylnych fotelach - w Passacie można stolik do gry w karty wstawić. Jakbym był zamożniejszy też bym brał Passata. Niemniej Skoda zrobiła Octavią, klientom klasy średniej (również innych marek), dobrze. Ford musiał dobrze się przyjrzeć potrzebom klientów, żeby nowy Mondeo się właściwie sprzedawał. Renaut też próbował, ale Laguną II strzelił sobie w stopę. Rocznym Mondziakiem jechałem w zeszłym roku na Hintertux. Połowę trasy prowadziłem. Rzeczywiście świetne autko a diesel prawie jak benzynowy i oszczędny. Jeżeli człowieka stać i jest skłonny płacić za markę Ford Mondeo jest idealny. Laguną II kilka razy jeździliśmy na WJM. Kolega kupił Lagune, żeby pracowała a nie stała w warsztacie. Owszem była wygodna, dużo fajnych gadzetów, dość duży bagażnik, ale gdy się gadzety zaczęły psuć było praktycznie po zawodach. Gwoździem do trumny była wada zawieszenia, rozsypała się skrzynia biegów. Z francuzów jedynie C5 mi się obecnie podoba. Wracaliśmy w pięciu chłopa z bagażami z Dalmacji. Prowadzi się wyśmienicie, ma dużo miejsca, nie epatuje pierdołami (znaczy racjonalnie wyposażony). Nie potrafię ocenić awaryjności i kosztów eksploatacji.
Póki co, to w kierunku wręcz przeciwnym - Octavia prawie jak Passat... Chcesz, czy nie marka Volks-Wagen, jak nazwa wskazuje, to autko, gdzieś za Audi, ale trochę przed Oplem - żaden splendor. Jak klient ma kasę, żeby zapłacić za markę to bierze Forda lub Volvo. Gdzieś pomiędzy są chętni na Merce, Saby i BMW. Ale tacy na tą listę nie zaglądają. A już na pewno nie wiedzą o tej liście tacy, których stać na Jaguary, Porsche i wyżej. Internet jest wszędzie. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Prawie.Jak.Passata.Sprzedam.Skode.pl 36 |
Data: Kwiecien 06 2007 23:44:53 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | PMu. napisał(a): Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a): ROTFL Wygląda jakbyś kiedyś wziął kredyt na nowego Passata lub uzbierał na ROTFL^2 Sądzisz, ze po takich tekstach będziesz poważnie traktowany? Miałem wrażenie, że dyskusja była o Octavii, a nie moich kredytach - w sumie mało mnie interesuje jej cena, ponieważ zwyczajnie jest mała i poległa właśnie z tej przyczyny. No sorry stary, tak decyduje rynek. Boisz się sprawdzić? ROTFL^3 Porównywanie kwoty ubezpieczenia Octavii i Passata jest delikatnie powiedziawszy sporym nieporozumieniem w kontekście tego, co te samochody sobą reprezentują. Żeby było jasne. Wcale nie uważam, że Octavia jest prawie jak Passat. Cóż - to tylko Twój problem. Niemniej Skoda zrobiła Octavią, klientom klasy średniej (również innych Dobry tekst :) Długo będę się z tego śmiał. (...) Chcesz, czy nie marka Volks-Wagen, jak nazwa wskazuje, to autko, gdzieś Co zdanie, to kolejny uśmiech na mojej twarzy. Internet jest wszędzie. Zauważyłem. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 37 |
Data: Kwiecien 06 2007 23:49:06 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: przemak | Passat był od dawna na drogach, gdy pojawiła się Octavia. Jedna z Ale swoja droga to nobla dla projektanta octavii - ze udalo sie wmowic ludziom, ze to nie to samo co focus czy astra, tylko "oczko wyzej" to pikus, ludozerka to kupuje nie takie rzeczy, ale ona faktycznie tak wyglada z zewnatrz. W listopadzie kupowalem nowy samochod. Bralem tez pod uwage octavie, ale w sumie byla najdrozsza ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 38 |
Data: Kwiecien 07 2007 10:32:44 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | przemak > napisał(a): Ale swoja droga to nobla dla projektanta octavii - ze udalo sie wmowic ludziom, ze to nie to samo co focus czy astra, tylko "oczko wyzej" to pikus, ludozerka to kupuje nie takie rzeczy, ale ona faktycznie tak wyglada z zewnatrz. To już zostało wielokrotnie powiedziane, tylko niektóre osoby nie chcą tego przyjąć do wiadomości i na siłę będę ją porównywać z klasą wyżej, a nie z klasą jej właściwą. W listopadzie kupowalem nowy samochod. Bralem tez pod uwage octavie, ale w sumie byla najdrozsza ;-) Pisałem wcześniej, że Octavia mi się podoba i parę lat temu nawet się zastanawiałem na jej kupnem. W bezpośredniej konfrontacji poległa - wręcz byłem zaskoczony ciasnotą - szczególnie z tyłu. Mit upadł :) Podobnie jak ze starszym Toledo. Jak wsiadłem to się prawie klaustrofobii dorobiłem ;) Też słyszałem opinie, że to prawie jak Passat itd. Takie bujanie ślepego :) 39 |
Data: Marzec 30 2007 17:41:25 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: jerzu | On Fri, 30 Mar 2007 00:22:07 +0200, "PMu." BTW. Futrzak, do ciebie pytanie: Przecież policja jeździ Octaviami, a Policja jeździ też Oplami, Peugeotami, Renaultami... i wszystkie sobie chwalą. Po przesiadce z Poloneza każde auto będzie lepsze :-) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 40 |
Data: Marzec 30 2007 00:34:46 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: PMu. | Waldek Godel napisał(a): Dnia Thu, 29 Mar 2007 18:14:25 +0200, PMu. napisał(a):Weź mnie nie rozśmieszaj. Wystaw nosek z zaścianka. Po całej europie jeżdżi pełno Octavi. I pewnie, cała Europa jeździ na saksy do Raichu i przywozi secondhandowe Golfy? Tak? Zresztą nie tylko po Europie Octavie jeżdżą stadnie. Do tego jeszcze proste fakty, że na początku Octavia była najtańszym naTobie brukselko co wmówiono? Oczywiście kupiłeś taki, który nie ma żadnych reklam w mediach? Zrobili ci na specjalne zamówienie? Jak widać - sam dałeś się złapać.Ciągle się mylisz. Ale szkoda mi czasu, żeby ci to tłumaczyć. -- Pozdrawiam, PMu. http://www.Sprzedam.Skode.pl 41 |
Data: Marzec 29 2007 23:52:22 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 30 Mar 2007 00:34:46 +0200, PMu. napisał(a): Weź mnie nie rozśmieszaj. Wystaw nosek z zaścianka. Po całej europie Owszem. jeżdzą również Polonezy i łady. Bo też były tanie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.telekomunikacja.org "Porównywanie francuskich aut podatnych na uszkodzenia z niemiecką solidnością i prawdziwie ponadczasową bryłą samochodu jest dość śmieszne." 42 |
Data: Kwiecien 06 2007 10:23:45 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Andrzej K. Brandt | On 2007-03-30 00:52:22 +0200, Waldek Godel said: Weź mnie nie rozśmieszaj. Wystaw nosek z zaścianka. Po całej europie Waldek, nie przesadzaj. To nie ta półka. Skoda jest już postrzegana jako normalny, europejski samochód średniej klasy. Coś na poziomie Renault powiedzmy, oczywiście, że nie Mesia czy samego VW, ale nic klasy Łady czy Poldka - czyli egzotyczny wózek dla ubogich majsterkowiczy. -- Pozdrawiam, Andy 44 |
Data: Kwiecien 18 2007 23:06:59 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Andrzej K. Brandt | On 2007-04-06 11:04:13 +0200, Waldek Godel said: Dnia Fri, 6 Apr 2007 10:23:45 +0200, Andrzej K. Brandt napisał(a):[...] Przykro mi - skoro się bazuje na ofercie dla idiotów, nie można później Top Gear to nie jest audycja do traktowania na poważnie. Sam to uwielbiam, ale kierować się serio ich opiniami... (nie mam Skody :) ) -- Pozdrawiam, Andy 45 |
Data: Kwiecien 06 2007 10:20:04 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: Andrzej K. Brandt | Witam! OI to niezwykłe połączenie szwabskiej solidności, czeskiego wzornictwa i Wiesz co, Octavia to godne auto i nawet prawie je kupiłem, ale pochwała "czeskiego wzornictwa" to już przeginka. Octavia Mk. I brzydka nie jest, Mk. II jest dużo ładniejszy, ale do peanów za wzornictwo to jej daleko. A już w ogóle pierwsze słyszę o jakiejś zaznaczającej się szkole "czeskiego wzornictwa". Czeskie piwo, dziewczyny, zwłaszcza do gry w tenisa, to i owszem. Ale wzornictwo?!!? -- Pozdrawiam, Andy 46 |
Data: Marzec 28 2007 08:16:44 | Temat: Re: Pochwale ich, bo warto | Autor: WW | PMu. napisał(a): Na pochwałę zasługuje też szybka obsługa i wysyłka, kompetentna i No, no !! Pozdrawiam WW z Łodzi |