Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości
Najlepiej by było znaleźć przejściówkę. Oplowskie ISO do radia oplowskiego
firmowego jest zgodne w 99% z iso zwyklym, ale ma jeden haczyk -
zamienione są napięcia "+12v na stałe" z "+12v po włączeniu zapłonu",
przez co jest zamieszanie i radio nie wyłącza się po przekręceniu
kluczyka.
Niektóre radia mają na tą okazję w środku przełącznik (przynajmniej jeden
kenwood jakiego miałem tak miał), ale dużo łatwiej zrobić przejściówkę
kulturalną.
Czyli, ponieważ ISO C10 ma trzy wtyki (2 x 8 pin i 1 x 10), to mogę odciąć
ten rząd z 10 wtykami i podłączyć resztę do zwykłego wtyku ISO w radiu, i
jedyną konsekwencją tego będzie, to że nie będzie mi się radio włączało po
przekręceniu kluczyka?
W zasadzie wisi mi ta zależność "włączanie radia, po włączeniu zapłonu" bo i
tak mam zdejmowany panel w radiu i będę go ściągał.
Czy jakieś skutki uboczne takiego rozwiązania jeszcze widać? :)
Dzięki za rozjaśnianie w głowie
jacek
4 |
Data: Lipiec 22 2007 12:21:02 |
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel |
Autor: Grejon |
jacek w. pisze:
Czyli, ponieważ ISO C10 ma trzy wtyki (2 x 8 pin i 1 x 10), to mogę odciąć ten rząd z 10 wtykami i podłączyć resztę do zwykłego wtyku ISO w radiu, i jedyną konsekwencją tego będzie, to że nie będzie mi się radio włączało po przekręceniu kluczyka?
W zasadzie wisi mi ta zależność "włączanie radia, po włączeniu zapłonu" bo i tak mam zdejmowany panel w radiu i będę go ściągał.
Czy jakieś skutki uboczne takiego rozwiązania jeszcze widać? :)
Hm... nietrzymanie pamięci? Jeśli połączysz te kabelki odwrotnie (tzn. stałe napięcie podasz tam, gdzie powinien być "zapłon") to tak może być.
Dzięki za rozjaśnianie w głowie
jacek
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
5 |
Data: Lipiec 23 2007 09:37:29 | Temat: Re: Podłączenie radia, Opel | Autor: Richardek |
jakie odciąć?! bez przesady! nie można tego kulturalnie załatwić?
Ciekawe co powiedziałbyś kupując auto z takimi "przeróbkami".
6 |
Data: Lipiec 23 2007 18:59:36 | Temat: Re: Podłączenie radia, Opel | Autor: Grejon |
Richardek pisze:
jakie odciąć?! bez przesady! nie można tego kulturalnie załatwić?
Ciekawe co powiedziałbyś kupując auto z takimi "przeróbkami".
Ale ossochozzi?? Co ja niby chcę odcinać? :)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
7 |
Data: Lipiec 23 2007 22:32:55 | Temat: Re: Podłączenie radia, Opel | Autor: jacek w. |
Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości
jacek w. pisze:
Samochód to Opel Astra Classic r. 2000, kabel do podłączenia radia to ISO
C10 (przynajmniej tak ten wtyk wygląda), radio zwykłe ze złączem ISO.
Czy muszę szukać jakiejś przejściówki z ISO C10 na zwykłe ISO? (Jakoś
takich w necie nie widać...)
Najlepiej by było znaleźć przejściówkę. Oplowskie ISO do radia oplowskiego
firmowego jest zgodne w 99% z iso zwyklym, ale ma jeden haczyk -
zamienione są napięcia "+12v na stałe" z "+12v po włączeniu zapłonu",
przez co jest zamieszanie i radio nie wyłącza się po przekręceniu
kluczyka.
Niektóre radia mają na tą okazję w środku przełącznik (przynajmniej jeden
kenwood jakiego miałem tak miał), ale dużo łatwiej zrobić przejściówkę
kulturalną.
..
Kupiłem przejściówkę. Facet na moje zapytanie o "zamienione +12v na stałe z
+12v po włączneniu zapłonu" zrobił takie aha! i przełożył jeden kabelek, we
wnętrzu wtyku :)
Radio działa i śmiga jak należy.
Razem ze złączem do anteny kosztowało mnie to 25 zł.
Jeszcze raz dzięki za pomoc wszystkim.
| | | |