Czy ktoś wie którędy idą kable do podgrzewania tylnej szyby?. Niedawno
wymieniana była tylna szyba i nie mam jeszcze kabli, chcem sobie
pociągnąć, ale nie wiem którędy powinny iść. Aha i jeśli to ma
znaczenie, jakie powinny być to kable ? O jakiejś specjalnej
rezystancji ?
Passacik B3 1.6 EZ 88' w niemal w pełni mechaniczny :-)
pozdrówka,
wharton
2 |
Data: Luty 11 2008 05:40:41 |
Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable |
Autor: wofek_ |
On Feb 11, 12:50 pm, wharton wrote:
Czy ktoś wie którędy idą kable do podgrzewania tylnej szyby?. Niedawno
wymieniana była tylna szyba i nie mam jeszcze kabli, chcem sobie
pociągnąć, ale nie wiem którędy powinny iść. Aha i jeśli to ma
znaczenie, jakie powinny być to kable ? O jakiejś specjalnej
rezystancji ?
Passacik B3 1.6 EZ 88' w niemal w pełni mechaniczny :-)
pozdrówka,
wharton
Zwykly kabel. Jednak zadbaj zeby mial wystarczajaca srednice (spory
prad przy 12V czy tez 14.4 V). Nie mam pojecia jaka jest moc
ogrzewania ale pewnie dosc spora.
3 |
Data: Luty 11 2008 17:48:19 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: Grzegorz |
Hello wofek_ !:
Zwykly kabel. Jednak zadbaj zeby mial wystarczajaca srednice (spory
prad przy 12V czy tez 14.4 V). Nie mam pojecia jaka jest moc
ogrzewania ale pewnie dosc spora.
ok. 300 do 800 W. Zależnie od wielkości. Kable min. 2,5 mm^2. Lepiej 4 mm^2.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
4 |
Data: Luty 11 2008 18:28:41 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: Piter |
ok. 300 do 800 W. Zależnie od wielkości. Kable min. 2,5 mm^2. Lepiej 4
mm^2.
ok 100W przy większych szybach może trochę ponad
5 |
Data: Luty 11 2008 09:54:15 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: wharton |
On 11 Feb., 18:28, "Piter" wrote:
> ok. 300 do 800 W. Zależnie od wielkości. Kable min. 2,5 mm^2. Lepiej 4
> mm^2.
ok 100W przy większych szybach może trochę ponad
No to macie chłopaki zgodne zdania... Chciałbym się jeszcze dowiedzieć
co oznaczają te linie u góry oznaczone 30, 15, x i 31 ? bo ta na dole
to domyślam się, że to masa. Nigdzie w internecie nie znalazłem
informacji na temat czytania tych schematów...
pozdrawiam,
wharton
6 |
Data: Luty 12 2008 12:18:38 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: Piter |
No to macie chłopaki zgodne zdania... Chciałbym się jeszcze dowiedzieć
Moje info są z pomiarów, matiz ~10A
7 |
Data: Luty 12 2008 20:39:17 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: Grzegorz |
Hello Piter !:
ok. 300 do 800 W. Zależnie od wielkości. Kable min. 2,5 mm^2. Lepiej 4 mm^2.
ok 100W przy większych szybach może trochę ponad
Stary FSO1500 - 155 W. Ale czy to była większa szyba ????
Ja mam bezpiecznik 30A. A bierze dobre 25A.
Fakt - z tymi 800 to chyba w autobusie ;-)
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
8 |
Data: Luty 11 2008 09:51:27 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: wharton |
On 11 Feb., 17:48, Grzegorz wrote:
Hello wofek_ !:
> Zwykly kabel. Jednak zadbaj zeby mial wystarczajaca srednice (spory
> prad przy 12V czy tez 14.4 V). Nie mam pojecia jaka jest moc
> ogrzewania ale pewnie dosc spora.
ok. 300 do 800 W. Zależnie od wielkości. Kable min. 2,5 mm^2. Lepiej 4 mm^2.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
Oka tu je schemat: http://www3.speedyshare.com/data/211883454/9115077/8353622/DSCI2496.JPG
Z tego co się zorientowałem pozostaje mi pociągnąc kable 2,5 czarne do
podgrzania szyby i z drugiej strony do masy. I teraz jako, że ja
jestem początkujący elektryk :P pytam was w którym DOKŁADNIE miejscu
mam wpiąc kabel 2,5 do kabla 0,5 zielono-niebieskiego, bo nie wiem
dokładnie co oznacza ta pozioma linia gdzie 2,5 łączy się z 0,5 w
miejscu K12, a i jeszcze ewentualnie do jakiegoś szczęśliwego
posiadacza B3 gdzie jest ta masa oznaczona numerkiem 51.
wharton
9 |
Data: Luty 12 2008 20:47:35 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: Grzegorz |
Hello wharton !:
...........
Oka tu je schemat: http://www3.speedyshare.com/data/211883454/9115077/8353622/DSCI2496.JPG
Z tego co się zorientowałem pozostaje mi pociągnąc kable 2,5 czarne do
podgrzania szyby i z drugiej strony do masy. I teraz jako, że ja
jestem początkujący elektryk :P pytam was w którym DOKŁADNIE miejscu
mam wpiąc kabel 2,5 do kabla 0,5 zielono-niebieskiego, bo nie wiem
dokładnie co oznacza ta pozioma linia gdzie 2,5 łączy się z 0,5 w
miejscu K12, a i jeszcze ewentualnie do jakiegoś szczęśliwego
posiadacza B3 gdzie jest ta masa oznaczona numerkiem 51.
Olej ten cienki kabelek. Znajdź wyjście 86 z przekaźnika. Ten cienki może być np. do lusterek czy dysz spryskiwacza.
Przed podłączeniem przetestuj żarówką albo .... poproś fachowca o pomoc ;-)
powodzenia !
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
10 |
Data: Luty 15 2008 05:00:35 | Temat: Re: Podgrzewanie tylnej szyby - kable | Autor: wharton |
On 12 Feb., 20:47, Grzegorz wrote:
Hello wharton !:
..........
> Oka tu je schemat:http://www3.speedyshare.com/data/211883454/9115077/8353622/DSCI2496.JPG
> Z tego co się zorientowałem pozostaje mi pociągnąckable2,5 czarne do
> podgrzaniaszybyi z drugiej strony do masy. I teraz jako, że ja
> jestem początkujący elektryk :P pytam was w którym DOKŁADNIE miejscu
> mam wpiąc kabel 2,5 do kabla 0,5 zielono-niebieskiego, bo nie wiem
> dokładnie co oznacza ta pozioma linia gdzie 2,5 łączy się z 0,5 w
> miejscu K12, a i jeszcze ewentualnie do jakiegoś szczęśliwego
> posiadacza B3 gdzie jest ta masa oznaczona numerkiem 51.
Olej ten cienki kabelek. Znajdź wyjście 86 z przekaźnika. Ten cienki
może być np. do lusterek czy dysz spryskiwacza.
Przed podłączeniem przetestuj żarówką albo .... poproś fachowca o pomoc ;-)
powodzenia !
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
Nie widziałem, że ktoś odpisał. No nie może raczej być do dyszy
spryskiwacza, ani do lusterek, na dole schematu jest legenda. Ale czy
napewno do wyjścia z przekaźnika? Czy przekaźnik nie powinien być
narysowany na schemacie ?
Oki spróbuje zrobić jak mówisz i popróbuje najpierw żarówką...
pozdrawiam,
dzieki
| | | | | | | | |