Grupy dyskusyjne   »   Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu

Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu



1 Data: Marzec 26 2007 20:17:30
Temat: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: Stefan Szczygielski 

Skąd się może brać objaw trzęsienia/podskakiwania przy hamowaniu bębnami?

Bo historia jest taka - na zimowych oponach i felgach tego nie było.
Założyłem letnie felgi+opony (wymieniam całe koła), dałem do wyważenia i
samochód jedzie w porządku, >100km/h i nic się nie telepie, kierownica
drży w normie ;)

Tylko jak się hamuje przy prędkości >50km/h to cały samochód dostaje
trzęsawki :/ I ewidentnie bębny/tył bo hamując samym ręcznym też się tak
trzęsie. Mam nowe bębny/okładziny/cylinderki, robione je miałem jeszcze
na zimówkach i było miodzio. Zeszłego lata też na tych letnich kołach
się trzęsało, ale chyba nie aż tak. Felga krzywa w jakimś dziwnym
miejscu, czy jak? :| Żeby było weselej teraz felgi i opony, które miałem
na przodzie mam na tyle (względem poprzedniego lata). Ktoś się z czymś
takim spotkał? Czy to bębny zatrzymują całe koło i to trzęsanie wynika z
szorowania o drogę? :|

S.



2 Data: Marzec 27 2007 07:58:55
Temat: Re: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: neptun 

Bo historia jest taka - na zimowych oponach i felgach tego nie było.
Założyłem letnie felgi+opony (wymieniam całe koła), dałem do wyważenia i
samochód jedzie w porządku, >100km/h i nic się nie telepie, kierownica
drży w normie ;)

witam.

jesli nie bylo na zimowkach to ja bym stawial na jakas wade opon letnich
ktora ujawnia sie przy hamowaniu.

pozdrawiam

3 Data: Marzec 27 2007 06:43:36
Temat: Re: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: Jan 

Piszesz:

jesli nie bylo na zimowkach to ja bym stawial na jakas wade opon letnich
ktora ujawnia sie przy hamowaniu.

Jeśli kiedyś na tych letnich oponach było lepiej,
to znaczy, że coś jest inaczej teraz. Dla mnie to
może oznaczać, że w warstacie czegoś nie dokręcili,
albo ciśnienie za mocne dali, albo, co nie daj Boże,
coś uszkodzili w zawieszeniu. Ale moja opinia jest
obciążona złymi doświadczeniami z przeszłości, bo
jeszcze teraz każdą wizytę u fachowców odchorowuję,
nawet czasem biorę środki uspokajające.

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Marzec 27 2007 10:10:50
Temat: Re: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: B.P. (pobo) 

jesli nie bylo na zimowkach to ja bym stawial na jakas wade opon letnich
ktora ujawnia sie przy hamowaniu.

Dokładnie tak. Może np. opona z felgą stała całą zimę na bieżniku w jednej pozycji (i jeszcze np. mała ilość powietrza w oponie). Możesz odkształcić w ten sposób opnę. Da się ją wyważyć, ale jej powierzchnia nie będzie równa

pzdr.
pobo

5 Data: Marzec 27 2007 06:46:09
Temat: Re: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: wilddziki  

Stefan Szczygielski  napisał(a):

Skąd się może brać objaw trzęsienia/podskakiwania przy hamowaniu bębnami?
Miałem tak samo tyle że w drugą stronę tzn z letnich na zimówki. Przyczyną
było złe wyważenie, pomimo że niby wszystko w Shellu było dobrze wyważone.
Pojechałem do innego gumiarza i po ponownym wyważeniu jak ręką odjął. Może też
być jakaś wada opon ale zacząłbym od innego gumiarza.
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Kwiecien 01 2007 12:51:10
Temat: Re: Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu
Autor: Piotr P 

Stefan Szczygielski napisał(a):

Skąd się może brać objaw trzęsienia/podskakiwania przy hamowaniu bębnami?

Bo historia jest taka - na zimowych oponach i felgach tego nie było.
Założyłem letnie felgi+opony (wymieniam całe koła), dałem do wyważenia i
samochód jedzie w porządku, >100km/h i nic się nie telepie, kierownica
drży w normie ;)

Tylko jak się hamuje przy prędkości >50km/h to cały samochód dostaje
trzęsawki :/ I ewidentnie bębny/tył bo hamując samym ręcznym też się tak
trzęsie. Mam nowe bębny/okładziny/cylinderki, robione je miałem jeszcze
na zimówkach i było miodzio. Zeszłego lata też na tych letnich kołach
się trzęsało, ale chyba nie aż tak. Felga krzywa w jakimś dziwnym
miejscu, czy jak? :| Żeby było weselej teraz felgi i opony, które miałem
na przodzie mam na tyle (względem poprzedniego lata). Ktoś się z czymś
takim spotkał? Czy to bębny zatrzymują całe koło i to trzęsanie wynika z
szorowania o drogę? :|

S.

U mnie zrobiło się to samo i właśnie wczoraj podniosłem wózek do góry i znalazłem przyczynę:
Bęben do piasty jest mocowany/ustalany za pomocą jednej śruby. U mnie ta śruba była trochę luźno i pewnie przy zdejmowaniu i zakładaniu koła bęben ustawił się trochę niecentrycznie. Po założeniu koła i dokręceniu śrub nie miał już szans ustawić się równo i dlatego miałem pewne bicie.
Proponuję podnieść tył i sprawdzić czy koła przy minimalnie zaciągniętym ręcznym kręcą się z równym oporem (ręką) czy też hamuje nierównomiernie. Jeśli nierównomiernie to już wiesz co masz robić. Jeśli nie to już nie wiem :(

pozdrawiam
Piotr

Podskakiwanie/łubłubanie/trzęsienie przy hamowaniu



Grupy dyskusyjne