Grupy dyskusyjne   »   Pojemnosc silnika a koszty utrzymania

Pojemnosc silnika a koszty utrzymania



1 Data: Styczen 25 2009 14:48:17
Temat: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Tom 

Witam

Jak sie ma zaleznosc oplat OC i spalania paliwa od pojemnosci silnika?

Powiedzmy ze mam do wyboru auto z silnikiem 1.0 (1.2) i 1.6


silnik 1.0 / 1.2 - czy moge przyjac ze powinien palic np 7-8 litrow gazu na 100km?

silnik 1.6  - czy mozna przyjac ze zawsze bedzie spalal powyzej 10 litrow gazu ?

No i ze wzgledu na powyzsze wydam w miesiacu okreslona kwote wiecej na paliwo
dla silnika 1.6




CZy mozna zalozyc ze samochod z silnikiem 1.0 (1.2) bedzie mnie kosztowal (OC +
paliwo) np 100 czy 200 zl miesiecznie mniej ?

Jakie sa koszty OC dla kierowcy poczatkujacego przy zalozeniu ze samochod ma
maly silnik 1.0, 1.2 i jest to samochod uzywany 8-10 letni ?


Dodam ze prawo jazdy mam od roku (zadnych znizek) bedzie to moj pierwszy samochod.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Styczen 25 2009 14:59:42
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Agent 


Użytkownik "Tom"  napisał w wiadomości

Witam

Jak sie ma zaleznosc oplat OC i spalania paliwa od pojemnosci silnika?

Powiedzmy ze mam do wyboru auto z silnikiem 1.0 (1.2) i 1.6


silnik 1.0 / 1.2 - czy moge przyjac ze powinien palic np 7-8 litrow gazu na 100km?

silnik 1.6  - czy mozna przyjac ze zawsze bedzie spalal powyzej 10 litrow gazu ?

No i ze wzgledu na powyzsze wydam w miesiacu okreslona kwote wiecej na paliwo
dla silnika 1.6



Wszystko zależy jaki to silnik i jakie auto. (czasami 1,2 potrafi spalić tyle co 1,6). Silnik powienien miec odpowiednią moc do masy napędzanego auta. Ta "odpowiedniość" oczywiście każdy ma inną. Ze względu na małe spalanie powiedziałbym ze auta małe powinny mieć około 75-85 KM, kompakty około 100 KM. Jako przykład podam że np fabia 1,2 pali dość dużo jak na taki motor. Podobnie spali np civic 1,5 1,6 o większej mocy. Albo Octavia 1,4 tez spali tyle co 1,6.
Co do OC to też zależy duóż od firmy. Ja miałem płacic ostatni ow PZU 1200 zł to poszedłem do Liberty i zapłaciłem ponizej 700 zł za samo OC więc tu różnie bywa.

3 Data: Styczen 25 2009 15:08:48
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Fishman 

Tom pisze:

Witam Jak sie ma zaleznosc oplat OC i spalania paliwa od pojemnosci silnika?

Powiedzmy ze mam do wyboru auto z silnikiem 1.0 (1.2) i 1.6 silnik 1.0 / 1.2 - czy moge przyjac ze powinien palic np 7-8 litrow gazu na 100km?

silnik 1.6  - czy mozna przyjac ze zawsze bedzie spalal powyzej 10 litrow gazu ?

Założyć zawsze możesz. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy, stanu silnika i instalacji gazowej, masy samochodów itp.
Bo są sytuacje, w których samochód z mniejszym silnikiem spali więcej - szczególnie jeżeli mówimy o dużym samochodzie z małym silnikiem. Litrowy silnik sprawdzi się w samochodzie wielkości Polo czy Seicento, w cięższym będziesz go cisnął, żeby w ogóle jechał do przodu, co przełoży się na duże spalanie.

No i ze wzgledu na powyzsze wydam w miesiacu okreslona kwote wiecej na paliwo
dla silnika 1.6

To akurat jest prawie pewne, o ile nie będziesz się starał litrowcem dobić do osiągów 1.6.

CZy mozna zalozyc ze samochod z silnikiem 1.0 (1.2) bedzie mnie kosztowal (OC +
paliwo) np 100 czy 200 zl miesiecznie mniej ?

O ile nie podasz planowanych miesięcznych przebiegów, to ciężko cokolwiek zakładać.

Jakie sa koszty OC dla kierowcy poczatkujacego przy zalozeniu ze samochod ma
maly silnik 1.0, 1.2 i jest to samochod uzywany 8-10 letni ?

500-1000zł.

Dodam ze prawo jazdy mam od roku (zadnych znizek) bedzie to moj pierwszy samochod.

No to kup coś małego i taniego, żeby nie było szkoda jak stukniesz - szczera rada.

Fishman

4 Data: Styczen 25 2009 15:43:10
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Fishman 

 pisze:

jeżeli nie masz 25 lat to "łapiesz" również zwyżki OC z tytułu wieku
oprócz zwyżek z tytułu krótkiego okresu posiadania prawa jazdy. Ja
synowi kupiłem z tych względów UNO z silnikiem 899 cm3/ pierwsza grupa
opłat OC do 900cm3. Pali jak na swoją pojemność dużo bo w mieście do
10l ale wg mnie silnik jest zbyt słaby do wagi samochodu 45KM.

Silnik 900cm3 ma 39 koni, 45 ma 1.0.
10l to stanowczo za dużo jak na Uno po mieście (1,5-2l za dużo), więc albo ma jakąś usterkę albo syn traktuje pedał gazu jako dwustanowy ;)

Fishman

5 Data: Styczen 25 2009 16:39:00
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Rafał Grzelak 

Dnia Sun, 25 Jan 2009 15:43:10 +0100, Fishman napisał(a):

Silnik 900cm3 ma 39 koni, 45 ma 1.0.
10l to stanowczo za dużo jak na Uno po mieście (1,5-2l za dużo), więc
albo ma jakąś usterkę albo syn traktuje pedał gazu jako dwustanowy ;)

900 jest odrobine za slaby do Cinquecento - a UNO wazy podobnie, nawet
chyba ciut wiecej.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

6 Data: Styczen 26 2009 00:41:21
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Warchlak 

Fishman pisze:

Silnik 900cm3 ma 39 koni, 45 ma 1.0.
10l to stanowczo za dużo jak na Uno po mieście (1,5-2l za dużo), więc
albo ma jakąś usterkę albo syn traktuje pedał gazu jako dwustanowy ;)

A jak można traktować pedał gazu jak się ma tak słaby silnik?

--
Chrumka i kwiczy w leśnej dziczy

7 Data: Styczen 26 2009 14:05:04
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Paweł Andziak 

Fishman pisze:

 pisze:
jeżeli nie masz 25 lat to "łapiesz" również zwyżki OC z tytułu wieku
oprócz zwyżek z tytułu krótkiego okresu posiadania prawa jazdy. Ja
synowi kupiłem z tych względów UNO z silnikiem 899 cm3/ pierwsza grupa
opłat OC do 900cm3. Pali jak na swoją pojemność dużo bo w mieście do
10l ale wg mnie silnik jest zbyt słaby do wagi samochodu 45KM.

Silnik 900cm3 ma 39 koni, 45 ma 1.0.
10l to stanowczo za dużo jak na Uno po mieście (1,5-2l za dużo), więc albo ma jakąś usterkę albo syn traktuje pedał gazu jako dwustanowy ;)

Mialem Punto 1.1 rocznik 1997 moc 55 KM. Slabizna straszna, gaz trzeba bylo traktowac zero-jedynkowo, zeby w ogole jechac. Srednie spalanie 9,5 - 10 w miescie. Na trasie schodzil w okolice 6.

Obecnie Fabia 2.0 rocznik 2003 moc 116 KM. Zbiera sie sympatycznie. Przy podobnej, a nawet bardziej agresywnej jezdzie 10 - 10,5 w miescie. W duzej trasie jeszcze nie bylem, ale na takiej 60 km wyszlo srednio 6,5.

Obydwa benzyna, bez gazu. Punto bylo zarejestrowane na rodzicow, dlatego byly znaczace znizki. Fabia jest zarejestrowana na mnie - mam 22 lata, prawo jazdy od pazdziernika 2004, 20% znizki za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia na motocykl. W PZU zaproponowali 2500 zl za OC na Fabie... W rezultacie wzialem w mBanku OC za troche ponad 1500 zl rocznie. Taniej nie znalazlem. Na niekorzysc dziala wiek (zwyzka 50%) oraz pojemnosc powyzej 1,9.

--
ganda

8 Data: Styczen 25 2009 15:49:56
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Michał 

Tom  napisał(a):

Witam

Jak sie ma zaleznosc oplat OC i spalania paliwa od pojemnosci silnika?


powyżej 3.0 nie podnoszą ;)

a bardzo dużo możesz zyskać jak kupisz bezpieczne, bo mają katalog
wypadkowości (alianz).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Styczen 26 2009 04:06:41
Temat: Re: Pojemnosc silnika a koszty utrzymania
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Tom  m.in. napisał(a)::

Jak sie ma zaleznosc oplat OC i spalania paliwa od pojemnosci silnika?

W twojej sytuacji (świeże PJ i wiek poniżej 25 lat) różnica w OC pomiędzy
1,0 a 1,8 może sięgnąć nawet 1000 zł rocznie.

Co do samego spalania, mam dwa auta o skrajnie różnych pojemnościach. Obydwa
zazwyczaj tankuję ja i wtedy zeruję wskazania ECU i mogę Ci powiedzieć, że
w przypadku Kia Cee'd 1,4 109 KM wartości przed skasowaniem wahają się od
6,6 do 8,4, a w 3,5 195KM Kia Sorento od 12,3 do 18,2 z tego co pamiętam.
Obydwa oczywiście benzynowe. Biorąc pod uwagę więc średnie spalanie z całego
zbiornika widać, że wraz z przeszło dwukrotnym wzrostem pojemności, prawie
dwukrotnym wzroście mocy i mniej więcej dwukrotnym wzroście masy średnie
spalanie wzrosło również mniej więcej dwa razy. :) Obydwa samochody robią
mniej więcej pół na pół trasy i miasta (Sorento procentowo rzecz ujmując
ciut więcej jeździ poza miastem, Cee'd w mieście). Minimalne i maksymalne
wartości odnotowane przeze mnie dla tych aut pomiędzy tankowaniami to w
przypadku Cee'd 5 z malutkim hakiem (moja żona prowadziła przeszło 200 km)
i niecałe 10 w mieście, oraz dla Sorento niecałe 11l na trasie i prawie 30
w mieście.

Co do kosztów serwisu. Hmmm. No cóż nie są one (średnio ujmując) dwa razy
większe. :)

Wnioski pozwolę Ci wyciągnąć samemu. A może ktoś z grypowiczów pokusi się o
podsumowanie? :D

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

Pojemnosc silnika a koszty utrzymania



Grupy dyskusyjne