Grupy dyskusyjne   »   Polerowanie samochodu - kilka pytań

Polerowanie samochodu - kilka pytań




1 Data: Kwiecien 26 2007 12:55:52
Temat: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: axel 

Witam,
ponieważ nie chcę stać się "m±dry po szkodzie", mam pytania w sprawie polerki
samochodu.
Dysponuję takim zestawem:
-wiertarka z reg.obr.
-dysk szlifierski z rzepem
-biała g±bka polerska
-papiery ¶cierne wodne 1000-2500
-pasty Farecla G3, AutoMax i Tempo
-mleczko Silikonowe Prestone
-woda, garaż i wolny czas

Proszę o podpowiedzi, jak ten zestaw wykorzystać, aby nie zniszczyć lakieru,
aby nie zostały "kółka", aby nie przypalić lakieru (metalik, kilkuletni).

- od czego zacz±ć?
- jakie obroty?
- jak mocno moczyć g±bkę?
- jak i któr± pastę nakładać?
- jak zebrać wyschnięt± pastę po polerce?
- czy potrzebuję co¶ jeszcze, np futerko?

Będę wdzięczny za podpowiedzi "krok po kroku", ewentualnie wasze garażowe
do¶wiadczenia. Wiem, że łatwiej oddać samochód do lakiernika, ale chciałbym to
zrobić sam. Może będzie to kolejny MINI PORADNIK na grupie? Pzdr.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




2 Data: Kwiecien 26 2007 15:05:08
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: ..::||::.. 


Użytkownik "axel" <axello@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:f0q7go$gid$1inews.gazeta.pl...

Witam,
ponieważ nie chcę stać się "m±dry po szkodzie", mam pytania w sprawie
polerki
samochodu.
Dysponuję takim zestawem:
-wiertarka z reg.obr.
-dysk szlifierski z rzepem
-biała g±bka polerska
-papiery ¶cierne wodne 1000-2500
-pasty Farecla G3, AutoMax i Tempo
-mleczko Silikonowe Prestone
-woda, garaż i wolny czas

chlopie na co ci japkies papiery i to od 1000
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
myjesz auto, nakladasz paste polerska i jazda. to wszystko. papierow 1000 to
ja uzywam do matowienia, pod lakierowanie :) natomiast papiero juz 2500
uzywam do spolerowania tzw "wpylek". a gdzie tam do polerki na blysk :)

3 Data: Kwiecien 26 2007 13:26:52
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor:  

chlopie na co ci japkies papiery i to od 1000

Napisałem, co mam. To faktycznie niepotrzebne tym razem.

myjesz auto, nakladasz paste polerska i jazda

Moczyć g±bkę czy rozcieńczać pastę? nakładać na auto czy na g±bkę? któr±
pastę? jakie obroty itd. Pytania zawarłem w pierwszym poscie. Skoro zajmujesz
się tym bardziej profesjonalnie może udziel konkretnych rad amatorowi. Dzięki.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Kwiecien 26 2007 15:35:05
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: ..::||::.. 

Moczyć g±bkę czy rozcieńczać pastę? nakładać na auto czy na g±bkę? któr±
pastę? jakie obroty itd. Pytania zawarłem w pierwszym poscie. Skoro
zajmujesz
się tym bardziej profesjonalnie może udziel konkretnych rad amatorowi.
Dzięki.

ja poleruje specjalna polerka ktora wyglada jak szlifierka oscylacyjna.
rozni sie tylko obrotami (1000-3000). zamiast tarczy :) ma gruba gabke, na
ktora sie naklada kawalek specjalnie docietej szmatki. na to pasta i jazda.
obroty do 2000 max daje. Pasty ktore wymieniles nie za bardzo sie nadaja dla
amatora. pisal juz ktos o tym w innym watku. Automax jest najostrzejsza,
pozniej tempo i najslabsza to g3. Tobie proponuje tempo. bez rozceinczania.
I proponuje ci polerowanie rezcnie szmatka. wiertarka sie nameczysz a i
szkod mozesz narobic.

5 Data: Kwiecien 26 2007 15:40:00
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: ..::||::.. 

ja poleruje specjalna polerka ktora wyglada jak szlifierka oscylacyjna.

TFU! nie oscylacyjnta tylko katowa!

6 Data: Kwiecien 26 2007 13:46:37
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor:  

I proponuje ci polerowanie rezcnie szmatka. wiertarka sie nameczysz a i
szkod mozesz narobic.

Dziękuję, ręcznie s± marne efekty. Po to założyłem ten w±tek, aby wła¶nie nie
narobić szkód przy polerce mechanicznej.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Kwiecien 26 2007 15:47:28
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: ..::||::.. 

Dziękuję, ręcznie s± marne efekty. Po to założyłem ten w±tek, aby wła¶nie
nie
narobić szkód przy polerce mechanicznej.

to znaczy ze zle cos robisz. recznie uzyskuje znakomite efekty, tylko troche
sily trzeba wlozyc.

8 Data: Kwiecien 26 2007 17:34:34
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

...::||::.. napisał(a):

amatora. pisal juz ktos o tym w innym watku. Automax jest najostrzejsza,
pozniej tempo i najslabsza to g3. 
jestes pewien co do tej klasyfikacji ?
moje dosw. w polerowniu jest mizerne, ale ja odnioslem wrazenie, ze G3 jest wyraznie skuteczniejsza od tempo...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

9 Data: Kwiecien 26 2007 21:24:26
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: Agent 

Ja uzywałem TEMPO ręcznie i efekt był nawet niezły ale jako¶ i tak po pewnym
czasie wszystko wygl±dało podobnie. Tempo nieĽlke usuwa asfalt i wżarty
brud.
Poza tym pomagałem kiedys w lakierowaniu aut i wtedy uzywali Farecli pasty
zgrubsza i potem mleczka. A papier b.drobny używałem jak był zaciek po
malowaniu i potem polerowanie. Po zacieku nie było ¶ladu a lakier w tym
miejscu wygladał lepiej niż w innym po pomalowaniu bez zacieków. Tylko
trzeba uważać żeby nie zeszlifować za głęboko do podkładu

10 Data: Kwiecien 26 2007 21:19:11
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: Maciach 


Użytkownik "..::||::.." <jkdfuaiohfuoe@iodhgfop.digf> napisał w wiadomo¶ci
news:f0q9qa$qpt$1inews.gazeta.pl...

Moczyć g±bkę czy rozcieńczać pastę? nakładać na auto czy na g±bkę? któr±
pastę? jakie obroty itd. Pytania zawarłem w pierwszym poscie. Skoro
zajmujesz
się tym bardziej profesjonalnie może udziel konkretnych rad amatorowi.
Dzięki.

ja poleruje specjalna polerka ktora wyglada jak szlifierka oscylacyjna.
rozni sie tylko obrotami (1000-3000). zamiast tarczy :) ma gruba gabke, na
ktora sie naklada kawalek specjalnie docietej szmatki. na to pasta i
jazda.
obroty do 2000 max daje. Pasty ktore wymieniles nie za bardzo sie nadaja
dla
amatora. pisal juz ktos o tym w innym watku. Automax jest najostrzejsza,
pozniej tempo i najslabsza to g3. Tobie proponuje tempo. bez
rozceinczania.
I proponuje ci polerowanie rezcnie szmatka. wiertarka sie nameczysz a i
szkod mozesz narobic.



G3 to ziarnisto¶ć pasty farecli (maja różne) tempo i automax też maja różne
gradacje.
Farecla ma pewien zestaw zwiazków chemicznych który powoduje ze jest to
pasta do¶ć "mocna" i dlatego robi sie nia na mokro. problemy bywaja jak
zaschnie, a nie daj boze na słońcu.
Najlepszy bedzie 3M llub którys glasurit - pytaj w sklepach lakierniczych.

11 Data: Kwiecien 26 2007 21:25:18
Temat: Re: Polerowanie samochodu - kilka pytań
Autor: Maciach 


Użytkownik "axel" <axello@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:f0q7go$gid$1inews.gazeta.pl...

Witam,
ponieważ nie chcę stać się "m±dry po szkodzie", mam pytania w sprawie
polerki
samochodu.
Dysponuję takim zestawem:
-wiertarka z reg.obr.
-dysk szlifierski z rzepem
-biała g±bka polerska
-papiery ¶cierne wodne 1000-2500
-pasty Farecla G3, AutoMax i Tempo
-mleczko Silikonowe Prestone
-woda, garaż i wolny czas

Proszę o podpowiedzi, jak ten zestaw wykorzystać, aby nie zniszczyć
lakieru,
aby nie zostały "kółka", aby nie przypalić lakieru (metalik, kilkuletni).

- od czego zacz±ć?
- jakie obroty?
- jak mocno moczyć g±bkę?
- jak i któr± pastę nakładać?
- jak zebrać wyschnięt± pastę po polerce?
- czy potrzebuję co¶ jeszcze, np futerko?

Będę wdzięczny za podpowiedzi "krok po kroku", ewentualnie wasze garażowe
do¶wiadczenia. Wiem, że łatwiej oddać samochód do lakiernika, ale
chciałbym to
zrobić sam. Może będzie to kolejny MINI PORADNIK na grupie? Pzdr.



Pisałem jaki¶ czas o tym tu. Niestety jestem lamerem komputerowym i nie wiem
czy link sie uda:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/c75a0395e8c87998/9adf494119f75e48?lnk=st&q=Re%3A+pytanie+do+specow+lakiernikow...&rnum=1&hl=pl#9adf494119f75e48

szukaj w tym w±tku

Polerowanie samochodu - kilka pytań



Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Citroen sprawdzał DS3 WRC przed Rajdem Monte Carlo 2015