Polski patent
1 | Data: Kwiecien 29 2018 21:49:05 |
Temat: Polski patent | |
Autor: Marek | https://tvn24bis.pl/moto,99/kradzieze-na-walizke-jak-sie-chronic,833363.html 2 |
Data: Kwiecien 30 2018 09:14:02 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Miroo | W dniu 2018-04-29 o 21:49, Marek pisze: https://tvn24bis.pl/moto,99/kradzieze-na-walizke-jak-sie-chronic,833363.html Jest filmik Zachara, który wszystko (trochÄ przydługo) opisuje. Widziałem na CDA, ale pewnie na YT też jest. Pozdrawiam 3 |
Data: Maj 01 2018 11:17:42 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Marek | On Mon, 30 Apr 2018 09:14:02 +0200, Miroo wrote: Jest filmik Zachara, który wszystko (trochÄ przydługo) opisuje. Obejrzałem i dziwny ten test. Pierwsza moja wÄ tpliwoĹc to test oczekiwania w samochodzie. Po co on szturchnal kluczyk po 1 min. oczekiwania?? Jak go szturchnal to nie wiemy czy wybudził siÄ po szturchniÄciu czy byłby aktywny. Teraz nie wiem czy czekajÄ c dłużej w samochodzie trzeba zawsze kluczyk szturchnac czy nie. Druga wÄ tpliwoć to jakby to miało działaÄ przy szybkim wejĹciu do sklepu i powrocie. Wg przedstawionego testu kluczyk nie działał co jest utrudnieniem. W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piÄkne żeby było prawdziwe, szczególnie test z hulajnogÄ . JeĹli to byłoby tak proste, to kluczyk miałby fabrycznie taki wyłÄ cznik. ZresztÄ jeĹli to i tak jest kwestiÄ kompromisu miÄdzy tym co daje system keyless a koniecznoĹciÄ jego deaktywacji to ten wynalazek jest przekombinowany. Wystarczyłby w imiÄ kompromisu zwykły wyłÄ cznik on/off, bez klepania siÄ po kieszeniach, zgadywania rodzaju chodu itp. -- Marek 4 |
Data: Maj 01 2018 17:44:16 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 01 May 2018 11:17:42 +0200, Marek napisał(a): Zresztą jeśli to i tak jest kwestią kompromisu między tym co daje Wtedy musiałbyś go jeszcze wyłączać, co byloby upierdliwe i zasadzie nie miałoby przewagi nad klasycznym otwieraniem i zamykaniem z pilota. Tu po prostu masz urządzenie które jak nim zaczniesz bujać, to odłączy baterię. W razie gdyby zdarzyło się że pilot się odłączy w czasie jazdy, to też raczej samochód nie stanie nagle na środku autostrady, a te co widziałem zaczynają pikać i migać kluczykiem na desce jakiś czas - wtedy się trzeba te dwa razy klepnąć w kieszeń i już. Zresztą samo bycie w jadącym samochodzie raczej łatwo wykryć po wibracjach - ale już kto wie co się stanie w autem stop&go podczas postoju na światłach jak będziesz nogą wybijał rytm piosenki z radia :) 5 |
Data: Maj 01 2018 18:27:42 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Marek | On Tue, 1 May 2018 17:44:16 +0200, Tomasz Pyra wrote: Wtedy musiałbyĹ go jeszcze wyłÄ czaÄ, co byloby upierdliwe i zasadzie nie Ale i tak trzeba włÄ czaÄ klepajac siÄ w pewnych sytuacjach, wiÄc? Zwykły wyłÄ cznik byłby prostszy bo nie musiałbym siÄ zastanawiaÄ czy muszÄ klepnac bo nie zadziała (lub na Ĺlepo sprawdzaÄ). -- Marek 6 |
Data: Maj 01 2018 20:07:46 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 01 May 2018 18:27:42 +0200, Marek napisał(a): On Tue, 1 May 2018 17:44:16 +0200, Tomasz Pyra No klepanie oznacza tylko tyle że musisz go włączyć, a wyłacza się sam - to już nieźle. A zwykły wyłacznik wymagałby odemnie sięgania do pilota każdorazowo ręką i przełączanie przełącznika. Klepanie trzeba robić dwa razy rzadziej, dodatkowo klepnięcie w kieszeń jest prostsze niż sięganie do pilota ręką i przełaczanie tam czegoś. Gdybym miał mieć "keyless z wyłącznikiem" to wolę już klasycznego pilota który ma przycisk do otwierania i zamykania. Upierdliwość identyczna, a nie ma ryzyka że zapomnę zablokować. 7 |
Data: Maj 04 2018 08:10:05 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Marek | On Tue, 1 May 2018 20:07:46 +0200, Tomasz Pyra wrote: No klepanie oznacza tylko tyle że musisz go włÄ czyÄ, a wyłacza siÄ sam - to Cena tego urzÄ dzenia też jest niezła. Szczerze mówiÄ c liczyłem na kwotÄ max 100 PLN a nie ponad 400. -- Marek 8 |
Data: Maj 04 2018 23:18:36 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 04 May 2018 08:10:05 +0200, Marek napisał(a): On Tue, 1 May 2018 20:07:46 +0200, Tomasz Pyra To już inna sprawa. U nich na stronie w tej chwili widzę że 590zł, jakiś czas temu kosztowało chyba nawet około 1000zł (mówimy jak rozumiem o tym: https://keyless.com.pl/ ) Gdzieś czytałem że starali się o uznanie tego jako jednego z dodatkowych zabezpieczeń samochodów (wymaganych do AC), ale nie widzę takich informacji na stronie, więc pewnie się nie udało. Spoko - zaczną to robić chińczycy, to zacznie kosztować 20zł. 9 |
Data: Maj 05 2018 22:39:28 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piÄkne żeby było prawdziwe, szczególnie test z hulajnogÄ . Ĺťaden problem, czujniki MEMS + procek za kilka USD. "Tylko" algorytm trzeba opracowaÄ i program napisaÄ, a to już kosztuje. Przede wszystkim jednak kosztuje zgłoszenie patentowe. Potem jeszcze na jakimĹ flexie osadziÄ elektronikÄ i sprzedawaÄ (zanim małe żółte rÄ czki wyprodukujÄ wagon takich za miskÄ ryżu majÄ c patenty w żółtej d'). Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 10 |
Data: Maj 06 2018 14:20:52 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Janusz | W dniu 2018-05-05 o 22:39, Pawel "O'Pajak" pisze: Powitanko,RozwiÄ zanie na rok góra dwa, producenci poprawiÄ oprogramowanie w autach i zacznÄ mierzyÄ opóźnienia i już patent nie bÄdzie potrzebny, pierwszy (jeep) już tak zrobił, za chwilÄ inni też tak zrobiÄ . -- Pozdr Janusz 11 |
Data: Maj 07 2018 00:03:42 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 6 May 2018 14:20:52 +0200, Janusz napisał(a): W dniu 2018-05-05 o 22:39, Pawel "O'Pajak" pisze: Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży automotive, to raczej 10 lat ;) 12 |
Data: Maj 13 2018 20:07:15 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Janusz | W dniu 2018-05-07 o 00:03, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 6 May 2018 14:20:52 +0200, Janusz napisał(a):Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym się gdyby nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki. -- Pozdr Janusz 13 |
Data: Maj 13 2018 22:27:01 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a): Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branżyKluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka. 14 |
Data: Maj 14 2018 23:35:30 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 14 May 2018 20:03:50 +0200, Janusz napisał(a): W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze: Ale Jeep raczej nie wziął starych, podatnych na metodę pilotów i starych centralek i nie zrobił tego programowo. A ktoś zaprojektował piloty i centralki które mogą taki czas opóźnienia zmierzyc i blokować komunikację z następującą z opóźnieniem. A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko Nie jest to takie proste, bo jak na złość fala radiowa propaguje się z dość dużą prędkością i jest w stanie przebyć całkiem znaczne odległości w czasie nieporównywalnie krótszym niż czas odpowiedzi samego pilota. Mierzenie oczywiście jest możliwe, jednak elektronika pilota musi zapewniać doskonałą powtarzalność czasu odpowiedzi wymienianych kodów, niezależnie od stanu naładowania baterii, temperatury itp. itd. Do czego obecnie używane piloty raczej na pewno nie były projektowane. Z kolei proste metody pomiaru odległości oparte o efekt dudnienia nośnej mogą być dość łatwo oszukane. 15 |
Data: Maj 14 2018 20:03:50 | Temat: Re: Polski patent | Autor: Janusz | W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):No kiedy że nie, wystarczy żeby komputer mierzył czas odpowiedzi, podobno tak jeep to zrobił i to działa. A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko soft poprawić. -- Pozdr Janusz |