On Wed, 11 Jun 2014 09:17:17 +0200, Robson wrote:
W dniu 2014-06-10 22:27, Tomasz Stiller pisze:
Czeć.
Czy jest jakieĹ polskie forum Chryslera, Dodge itp? Kupiłem ostatnio
jednego takiego i chciałbym siÄ wypytaÄ o kilka pierdółek :)
Tomek
Co kupiłeĹ i co chcesz wiedzieÄ?
Dodge Grand Caravan '98 122kW/V6
A co chcę wiedzieÄ? Trochę się tego nazbierało:
Mam wrażenie, że silnik ma nieco zbyt niskie obroty biegu jałowego,
najniżej widziałem okolice 650 rpm. Inna sprawa, że teżÂ nie sÄ
 takie do
koĹca stałe. Jednego dnia jest wspomniane 650 innego bliżej 800.
Silnik przy _delikatnym_ przyspieszaniu niezbyt równo wkrÄca się na
obroty. CiÄżko to opisaÄ, ale widaÄ na wskazówce obrotomierza delikatne
wahania. Jak mocno depnÄ, to jedzie całkiem ładnie. ChoÄ teżÂ bez szału,
ale przy tej masie to chyba normalne.
Spalanie, na trasie (400km+) mieszanej autostrady/dk wyszło mi na
poziomie 15,5l lpg/100, natomiast pierwszy bak w mieĹcie to jużÂ prawie
25l/100. Instalka to stag300, jeszcze na gwarancji. Ciut dużo, czy
jeszcze nie umiem tym jeździÄ?
Zbiornik pod samochodem, wg papierów 61l maksymalny poziom napełnienia
80%. Na jednej stacji do odbicia weszło 49l i to powiedzmy się zgadza, na
drugiej - bez odbicia, tylko po prostu przestało lecieÄÂ - 46,5, na
jeszcze innej kazałem przestaÄ laÄ przy 51l. O co chodzi? CoĹ jest nie
tak z zaworem?
Ĺwiece i kabelki były wymieniane niewiadomo kiedy. Pytanie jakie do niego
kupiÄ?
Reszta to jużÂ w zasadzie pierdółki.
Tomek
6 |
Data: Czerwiec 12 2014 09:31:03 |
Temat: Re: Polskie forum Chryslera, Dodge? |
Autor: Robson |
Dodge Grand Caravan '98 122kW/V6
Witaj w klubie, ja mam Chryslera Grand Voyager, ale to jeden...
3300 czy 3800? AWD? Jako że to Dodge, to zapewne automat?
A co chcę wiedzieć? Trochę się tego nazbierało:
Mam wrażenie, że silnik ma nieco zbyt niskie obroty biegu jałowego,
najniżej widziałem okolice 650 rpm. Inna sprawa, że też nie są takie do
końca stałe. Jednego dnia jest wspomniane 650 innego bliżej 800.
Zapewne nieszczelny dolot lub bardziej prawdopodobne, zepsuty silnik krokowy. Ja 2 lata temu musiałem wymienić. Przy okazji rozbiórki przodu wyczyściłem też i wymieniłem uszczelki zaworu EGR, bo mi tam spaliny przepuszczało.
Ale najpierw sprawdź na szczelność obudowę filtra powietrza, tłumik ssania, rury i opaski zaciskowe dolotu.
Silnik przy _delikatnym_ przyspieszaniu niezbyt równo wkręca się na
obroty. Ciężko to opisać, ale widać na wskazówce obrotomierza delikatne
wahania. Jak mocno depnę, to jedzie całkiem ładnie. Choć też bez szału,
ale przy tej masie to chyba normalne.
To niedobrze, najpierw zrób to co mówiłem, zobaczymy potem przyspieszanie. Przy zdecydowanym operowaniu gazem to grzywka na plecy i powinien jechać. Jeśli masz automat, może jeździ w trybie awaryjnym? Wtedy działa tylko 3 bieg i jest straszny muł.
Spalanie, na trasie (400km+) mieszanej autostrady/dk wyszło mi na
poziomie 15,5l lpg/100, natomiast pierwszy bak w mieście to już prawie
25l/100. Instalka to stag300, jeszcze na gwarancji. Ciut dużo, czy
jeszcze nie umiem tym jeździć?
Nie wiem jak jeździsz, ale mi na trasie wychodzi 13, 14 jak jechałem przez Rumunię i góry. Auto miejskie na pewno nie jest, ale nie warto pierwszemu ruszać spod świateł
Zbiornik pod samochodem, wg papierów 61l maksymalny poziom napełnienia
80%. Na jednej stacji do odbicia weszło 49l i to powiedzmy się zgadza, na
drugiej - bez odbicia, tylko po prostu przestało lecieć - 46,5, na
jeszcze innej kazałem przestać lać przy 51l. O co chodzi? Coś jest nie
tak z zaworem?
Zapewne coś nie tak z zaworem. Mam zbiornik podwieszony 60L, zawór odbija mi przy 51l.
Świece i kabelki były wymieniane niewiadomo kiedy. Pytanie jakie do niego
kupić?
Kup dedykowane ;), Mopar będzie drogi, sprawdzę wieczorem jakie ja kupiłem
Reszta to już w zasadzie pierdółki.
Możesz i o pierdółki pytać, przez 12 lat użytkowania zdążyłem go już w drobny mak rozkręcić. i skręcić ;)
A jak jesteś z okolic Lublina to zapraszam, podłączymy pod skaner, zobaczymy czy ma jakieś błędy. I mam kolegę gazownika od Staga (u mnie zakładał), zawsze coś doradzi, jest dobry w tym.
R
R
|