Grupy dyskusyjne   »   Pomoc w wyborze autka

Pomoc w wyborze autka



1 Data: Czerwiec 19 2008 08:55:23
Temat: Pomoc w wyborze autka
Autor: Stefcio 

Mam mały dylemat chciałbym kupić jakie¶ wozidełko do 20k żeby nie było ani
za stare czyli tak maks 10lat no i zajeżdżone.
Samochód będzie używany na małych trasach po kilkana¶cie km ( dojazdy do
pracy, uczelni ) głównie miasto, ale poza miastem też. Kładę nacisk na to
poza miastem bo lubię dynamicznie jeĽdzić nie przyspieszać jak żółw no i
jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem bo przecież nie wolno więcej,
ale nie chcę też rajdówki która spali na sto 2razy tyle co inny samochód.
Teraz co do już samego samochodu to chciałbym żeby miał te 100KM. Co do
samej klasy samochodu to moje typy póki co to: honda civic VIgen najchetniej
3drzwiowa ale jej potem nie produkowali z 1,5 , fiat stilo też 3d tutaj
my¶lę albo 1,9JTD ( tylko jak jest z moc± bo niby do 2002r był słabszy a na
otomoto też s± takie co maj± 116KM ) albo 1,8 czy nawet 2,4 , no i alfa
romeo 156 albo 1,9JTD albo 2,4JTD
Kolejny dylemat chyba odwieczny to czy benzyna ( któr± chciałbym przerobić
na gaz ) czy diesel? Sam wolałbym chyba diesla bo nic nie trzeba przerabiać
itd. co do typów to skłaniałbym się ku stilo ze wzgledu na w miarę młody
rocznik przy tej kwocie i wyposażenie. Nie ukrywam że chciałbym samochód
tani w eksploatacji ( czę¶ci mało awarii ) i który nie spali za dużo. Nie ma
to być duże auto jaki¶ hatchback, je¶li kto¶ pyta co tu robi 156 to tylko
przez to tu jest, że podobaj± mi się alfy a 147 nie mie¶ci się w budżecie ;)
Mile widziane wszelkie refleksje na temat którego kolwiek z samochodów no i
propozycje innych wartych uwagi

Z góry dzięki za pomoc

--
Pozdrawiam



2 Data: Czerwiec 19 2008 09:40:47
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Vlad The Ripper 


Użytkownik "Stefcio"  napisał w wiadomo¶ci

Mam mały dylemat chciałbym kupić jakie¶ wozidełko do 20k żeby nie było ani
za stare czyli tak maks 10lat no i zajeżdżone.
Samochód będzie używany na małych trasach po kilkana¶cie km ( dojazdy do
pracy, uczelni ) głównie miasto, ale poza miastem też. Kładę nacisk na to
poza miastem bo lubię dynamicznie jeĽdzić nie przyspieszać jak żółw no i
jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem bo przecież nie wolno więcej,
ale nie chcę też rajdówki która spali na sto 2razy tyle co inny samochód.
Teraz co do już samego samochodu to chciałbym żeby miał te 100KM. Co do
samej klasy samochodu to moje typy póki co to: honda civic VIgen
najchetniej 3drzwiowa ale jej potem nie produkowali z 1,5 , fiat stilo też
3d tutaj my¶lę albo 1,9JTD ( tylko jak jest z moc± bo niby do 2002r był
słabszy a na otomoto też s± takie co maj± 116KM ) albo 1,8 czy nawet 2,4 ,
no i alfa romeo 156 albo 1,9JTD albo 2,4JTD

Jako, że budżet niemały polecam rozważeniu golf 4, audi a3, seat toledo,
cordoba, corolla e12. Tym bardzej że zależy ci na wersjach 3d, a te s±
tańsze. Poza tym jak ci się znudzi, albo nie spodoba łatwo go sprzedasz.

Kolejny dylemat chyba odwieczny to czy benzyna ( któr± chciałbym przerobić
na gaz ) czy diesel? Sam wolałbym chyba diesla bo nic nie trzeba
przerabiać

Też myslę, że lepiej diesel - bardziej bezproblemowy i odpadaj± ci dodatkowe
przegl±dy, masz więcej miejsca w bagażniku i o 1 mniej potencjalnie awaryjny
element w postaci instalacji gazowej. Zwłaszcza, że 1,9 TDI w różnych
wersjach łatwo poddaje się chipowaniu.

Pozdrawiam

3 Data: Czerwiec 19 2008 10:08:42
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Paweł 

Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał w
wiadomo¶ci

116KM ) albo 1,8 czy nawet 2,4 ,  no i alfa romeo 156 albo 1,9JTD albo
2,4JTD
Jako, że budżet niemały polecam rozważeniu golf 4, audi a3, seat toledo,
cordoba, corolla e12.

Na Corolle e12 raczej nie starczy kasy. Ale e11 to był całkiem fajny
samochód. 2 litrowy D4D nie ma wprawdzie tych 100KM, które chciały mieć
autor w±tku, ale to calkiem dynamiczne i oszczędne przy okazji autko.
Popieram ewentualnie co¶ z grupy VW, a sugeruję by unikać Fiatów i Alf. W
tym wieku to będzie prawdopodobnie się wszystko sypać.


--
Paweł
wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i
googlemail.com  kasuję bez czytania

4 Data: Czerwiec 19 2008 10:48:56
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: glizda 


Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał

Użytkownik "Stefcio" napisał w wiadomo¶ci
Mam mały dylemat chciałbym kupić jakie¶ wozidełko do 20k żeby nie było
ani za stare czyli tak maks 10lat no i zajeżdżone.

Jako, że budżet niemały polecam rozważeniu golf 4, audi a3, seat toledo,
cordoba, corolla e12. Tym bardzej że zależy ci na wersjach 3d, a te s±
tańsze. Poza tym jak ci się znudzi, albo nie spodoba łatwo go sprzedasz.

Kompletnie się nie zgadzam, kupowanie aut z grupy VW w tych rocznikach jest
dla tych, którzy mają za dużo pieniedzy do wydania. Są drogie a nie
wyróżniają się niczym na plus w stosunku do średniej.
Pragmatycznie patrząc za te same pieniądze kupić można o wiele lepiej
wyposażone, młodsze auta innych marek, z naciskiem na francuskie. Oczywiście
jeśli ktoś się napali na VW to ma prawo, ale ja kupiłbym 406, Xantię lub
Kappę. Alfa 156 też nie jest złym wyborem, różnica w cenie w porównaniu do
VW pozwoli wyremontować zawieszenie i wszytsko inne na cacy, a legendarna
ich awaryjność jest przesadzona.

Też myslę, że lepiej diesel

Lepiej duży, wolnossący benzyniak + LPG. Po pierwsze wyjdzie taniej zakup
benzyniaka + założenie instalacji niż zakup diesla, po drugie każdy kilometr
na gazie będzie wyraźnie tańszy niż na oleju napędowym.

bardziej bezproblemowy

Diesel to potencjalne usterki turbiny, koła dwumasowego, wtryskiwaczy, filtr
cząstek stałych. Poza tym każdy diesel to klekot i dymi ;)

i odpadaj± ci dodatkowe przegl±dy, masz więcej miejsca w bagażniku

To jedyne minusy gazu. No jeszcze częstotliwość tankowań.

i o 1 mniej potencjalnie awaryjny element w postaci instalacji gazowej.

to się psuje bardzo rzadko, zasadniczo jest bezobsługowe. Więcej usłyszeć
można o kłopotach z turbodieslami i o dużych kosztach ich napraw.

Zwłaszcza, że 1,9 TDI w różnych wersjach łatwo poddaje się chipowaniu.

Dużego benzyniaka nie ma potrzeby chipowac.

5 Data: Czerwiec 19 2008 11:14:02
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Vlad The Ripper 


Użytkownik "glizda"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał

Użytkownik "Stefcio" napisał w wiadomo¶ci
Mam mały dylemat chciałbym kupić jakie¶ wozidełko do 20k żeby nie było
ani za stare czyli tak maks 10lat no i zajeżdżone.

Jako, że budżet niemały polecam rozważeniu golf 4, audi a3, seat toledo,
cordoba, corolla e12. Tym bardzej że zależy ci na wersjach 3d, a te s±
tańsze. Poza tym jak ci się znudzi, albo nie spodoba łatwo go sprzedasz.

Kompletnie się nie zgadzam, kupowanie aut z grupy VW w tych rocznikach
jest dla tych, którzy mają za dużo pieniedzy do wydania. Są drogie a nie
wyróżniają się niczym na plus w stosunku do średniej.

Mniej awaryjne, tańsze czę¶ci zamienne zawieszenie wytrzymalsze na polskich
drogach.

Pragmatycznie patrząc za te same pieniądze kupić można o wiele lepiej
wyposażone, młodsze auta innych marek, z naciskiem na francuskie.
Oczywiście jeśli ktoś się napali na VW to ma prawo, ale ja kupiłbym 406,
Xantię lub Kappę. Alfa 156 też nie jest złym wyborem, różnica w cenie w
porównaniu do VW pozwoli wyremontować zawieszenie i wszytsko inne na cacy,
a legendarna ich awaryjność jest przesadzona.

406 jest ok, co do Kappy to kolega tak± ma. Zapłacił 12 kzł, wsadził w
remonty, czę¶ci i drogiego mechanika 12kzł a jest warta teraz 6 kzł. Zatem
mocno odradzam. Pozostałych nie znam i się nie wypowiadam

Też myslę, że lepiej diesel

Lepiej duży, wolnossący benzyniak + LPG. Po pierwsze wyjdzie taniej zakup
benzyniaka + założenie instalacji niż zakup diesla, po drugie każdy
kilometr na gazie będzie wyraźnie tańszy niż na oleju napędowym.

Jakby ta instalacja była już założona to może być, bo silnik już się ułozył
na gazie i ewentualne usterki instalacji mogły zostać naprawione. Chociaż i
tak wolałbym diesla

bardziej bezproblemowy

Diesel to potencjalne usterki turbiny, koła dwumasowego, wtryskiwaczy,
filtr cząstek stałych. Poza tym każdy diesel to klekot i dymi ;)

Turbinę trzeba sprawdzić, nie musi być rozwalona, nie każdy ma koło
dwumasowe i nie każde koło musi być awaryjne. A i tak przyjemniejszy dla
ucha miarowy klekot niż wyj±cy i pierdz±cy benzyniak :)

i odpadaj± ci dodatkowe przegl±dy, masz więcej miejsca w bagażniku

To jedyne minusy gazu. No jeszcze częstotliwość tankowań.

i o 1 mniej potencjalnie awaryjny element w postaci instalacji gazowej.

to się psuje bardzo rzadko, zasadniczo jest bezobsługowe. Więcej usłyszeć
można o kłopotach z turbodieslami i o dużych kosztach ich napraw.

Zwłaszcza, że 1,9 TDI w różnych wersjach łatwo poddaje się chipowaniu.

Dużego benzyniaka nie ma potrzeby chipowac.

To musiałby być bardzo duży benzyniak.

6 Data: Czerwiec 19 2008 11:35:03
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: glizda 


Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał



Kompletnie się nie zgadzam, kupowanie aut z grupy VW w tych rocznikach
jest dla tych, którzy mają za dużo pieniedzy do wydania. Są drogie a nie
wyróżniają się niczym na plus w stosunku do średniej.

Mniej awaryjne

Mit wiecznie żywy, może i jest w nim ziarno prawdy, ale nie jestem
przekonany czy warte 50% różnicy w cenie

tańsze czę¶ci zamienne

W ogólności bzdura.

zawieszenie wytrzymalsze na polskich drogach.

A to już zależy i wcale niekoniecznie.

406 jest ok, co do Kappy to kolega tak± ma. Zapłacił 12 kzł, wsadził w
remonty, czę¶ci i drogiego mechanika 12kzł a jest warta teraz 6 kzł. Zatem
mocno odradzam.

Skoro kupił padlinę to miał za swoje. Za padlinę ze znaczkiem VW zapłaciłby
25kzł, wsadził tyle samo w remonty a wart byłby 15kzł. Może rachunek końcowy
dodatni w porównaniu, ale raz czy miałby na wejściu 2 razy tyle pieniędzy i
czy rozsądne jest zamrażać dodatkowy kapitał w postaci parunastu tysięcy na
czas posiadania auta?

Lepiej duży, wolnossący benzyniak + LPG.

Jakby ta instalacja była już założona to może być

A ja wolałbym sam zakładać, wiedziałbym jaką i gdzie instalację montuję.

bo silnik już się ułozył

Silnik to nie kapcie, żeby się miał układać. Zakładasz poprawnie dobrą
instalację i jazda. Nawet nie odczujesz, że ją masz.

na gazie i ewentualne usterki instalacji mogły zostać naprawione.

Nawet jeśli miałyby jakieś na początku wystąpić, to usunęliby w ramach
gwarancji.

A i tak przyjemniejszy dla ucha miarowy klekot niż wyj±cy i pierdz±cy
benzyniak :)

Od wyjącego i pierdzącego to zgoda. Ale od normalnego nie ;)

Dużego benzyniaka nie ma potrzeby chipowac.
To musiałby być bardzo duży benzyniak.

Taki właśnie obecnie mam i sobie bardzo chwalę.

7 Data: Czerwiec 19 2008 12:54:32
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Vlad The Ripper 

Mniej awaryjne

Mit wiecznie żywy, może i jest w nim ziarno prawdy, ale nie jestem
przekonany czy warte 50% różnicy w cenie

Jakby to był mit nie byłoby takich różnic w cenie.

406 jest ok, co do Kappy to kolega tak± ma. Zapłacił 12 kzł, wsadził w
remonty, czę¶ci i drogiego mechanika 12kzł a jest warta teraz 6 kzł.
Zatem mocno odradzam.

Skoro kupił padlinę to miał za swoje. Za padlinę ze znaczkiem VW
zapłaciłby 25kzł, wsadził tyle samo w remonty a wart byłby 15kzł. Może
rachunek końcowy dodatni w porównaniu, ale raz czy miałby na wejściu 2
razy tyle pieniędzy i czy rozsądne jest zamrażać dodatkowy kapitał w
postaci parunastu tysięcy na czas posiadania auta?

Zapłaciłby 15 nie musiałby remontować a wart byłby teraz 10. Poza tym nie
uważam, ze samochód to lokata kapitału. Zreszt± najważniejsze by był
bezproblemowy i nie trzeba było czasu tracić na ci±głe grzebanie przy nim
czy załatwianie jakich¶ dupereli.

Lepiej duży, wolnossący benzyniak + LPG.

Jakby ta instalacja była już założona to może być

A ja wolałbym sam zakładać, wiedziałbym jaką i gdzie instalację montuję.

Ja wolałbym, że by już była i żebym nie musiał się ni± przejmować.

bo silnik już się ułozył

Silnik to nie kapcie, żeby się miał układać. Zakładasz poprawnie dobrą
instalację i jazda. Nawet nie odczujesz, że ją masz.

Tylko nie ma gwarancji, że będzie założona jak trzeba. Ale to już inna
kwestia.

na gazie i ewentualne usterki instalacji mogły zostać naprawione.

Nawet jeśli miałyby jakieś na początku wystąpić, to usunęliby w ramach
gwarancji.

Albo i nie :)

A i tak przyjemniejszy dla ucha miarowy klekot niż wyj±cy i pierdz±cy
benzyniak :)

Od wyjącego i pierdzącego to zgoda. Ale od normalnego nie ;)

Kwestia gustu.

Dużego benzyniaka nie ma potrzeby chipowac.
To musiałby być bardzo duży benzyniak.

Taki właśnie obecnie mam i sobie bardzo chwalę.

Też mam, moze nie tak, ale sobie nie chwalę.

8 Data: Czerwiec 19 2008 10:58:55
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Stefcio 


Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał w
wiadomo¶ci


Użytkownik "Stefcio"  napisał w wiadomo¶ci

Mam mały dylemat chciałbym kupić jakie¶ wozidełko do 20k żeby nie było
ani za stare czyli tak maks 10lat no i zajeżdżone.
Samochód będzie używany na małych trasach po kilkana¶cie km ( dojazdy do
pracy, uczelni ) głównie miasto, ale poza miastem też. Kładę nacisk na to
poza miastem bo lubię dynamicznie jeĽdzić nie przyspieszać jak żółw no i
jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem bo przecież nie wolno więcej,
ale nie chcę też rajdówki która spali na sto 2razy tyle co inny samochód.
Teraz co do już samego samochodu to chciałbym żeby miał te 100KM. Co do
samej klasy samochodu to moje typy póki co to: honda civic VIgen
najchetniej 3drzwiowa ale jej potem nie produkowali z 1,5 , fiat stilo
też 3d tutaj my¶lę albo 1,9JTD ( tylko jak jest z moc± bo niby do 2002r
był słabszy a na otomoto też s± takie co maj± 116KM ) albo 1,8 czy nawet
2,4 , no i alfa romeo 156 albo 1,9JTD albo 2,4JTD

Jako, że budżet niemały polecam rozważeniu golf 4, audi a3, seat toledo,
cordoba, corolla e12. Tym bardzej że zależy ci na wersjach 3d, a te s±
tańsze. Poza tym jak ci się znudzi, albo nie spodoba łatwo go sprzedasz.


Corolla e12 za droga, ale e11 już jest w zasięgu szczególnie, że to udany
samochód i w zasadzie bezawaryjny przynajmniej 1,4 97KM
Pojazdy z grupy VW też s± ciekawe tylko co jaki¶ znajdę to albo ma przebieg
ponad 200k albo już się nie mie¶ci w budżecie.
Stilo uwzględniłem głównie przez to że można znaleĽć 2002r. w tej cenie, nie
wiem jak z cenami czę¶ci w tym modelu ale do Una które miałem to były tanie
jak barszcz np. zderzak przedni nowy kosztował mnie 70zł z wymian± było
trochę zabawy bo ¶róby zardzewiałe jak nie wiem, ale poszło ;)
Poszukam jeszcze golfika bo chyba za porównywaln± kwote znajdę młodszy
rocznik niż a3

Pozdrawiam i dzięki

9 Data: Czerwiec 19 2008 17:33:15
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Scyzoryk 

Corolla e12 za droga, ale e11 już jest w zasięgu szczególnie, że to udany
samochód i w zasadzie bezawaryjny przynajmniej 1,4 97KM

a jesli chcesz jeszcze mocniejszy to 1,6 110KM. Wystarczajaco dynamiczny :)
Benzniaka spokojnie kupisz w okolicach 16tys z koncowki e11, czyli ok 2000r.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

10 Data: Czerwiec 19 2008 10:02:28
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Robert J. 

jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem bo przecież nie wolno więcej,

Wybierasz się nim do Anglii?

11 Data: Czerwiec 19 2008 10:52:58
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Stefcio 


Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomo¶ci

jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem bo przecież nie wolno więcej,

Wybierasz się nim do Anglii?

Nie ma to jak odpowiedĽ w temacie ;) nie wiem jak u Ciebie w mie¶cie ale u
mnie s± dwupasmówki i często zdarza się, że szybciej jad± samochody po
prawym, bo na lewym jest kapelusznik który jedzie niecałe 50km/h bo przecież
do tylu jest ograniczenie.

--
Pozdrawiam

12 Data: Czerwiec 19 2008 11:54:31
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Robert J. 

To Twoje słowa:

"lubię dynamicznie jeĽdzić nie przyspieszać jak żółw no i jeĽdzić lewym pasem zgodnie z ograniczeniem"


Podobnie jak te:
"nie wiem jak u Ciebie w mie¶cie ale u mnie s± dwupasmówki i często zdarza się, że szybciej jad± samochody po prawym, bo na lewym jest kapelusznik który jedzie niecałe 50km/h bo przecież do tylu jest ograniczenie."

Ł±cz±c te dwie wypowiedzi wychodzi na to, że to Ty jeste¶ tym kapelusznikiem :-). OdpowiedĽ oczywi¶cie jest nie w temacie, ale lubię po¶miać się z "rzeczowych" pytań ;-))), których kontekst przeczy sam sobie...

13 Data: Czerwiec 19 2008 16:11:42
Temat: Re: Pomoc w wyborze autka
Autor: Stefcio 


Użytkownik "Robert J."  napisał w wiadomo¶ci

To Twoje słowa:
"lubię dynamicznie jeĽdzić nie przyspieszać jak żółw no i jeĽdzić lewym
pasem zgodnie z ograniczeniem"


Podobnie jak te:
"nie wiem jak u Ciebie w mie¶cie ale u mnie s± dwupasmówki i często
zdarza się, że szybciej jad± samochody po prawym, bo na lewym jest
kapelusznik który jedzie niecałe 50km/h bo przecież do tylu jest
ograniczenie."

Ł±cz±c te dwie wypowiedzi wychodzi na to, że to Ty jeste¶ tym
kapelusznikiem :-). OdpowiedĽ oczywi¶cie jest nie w temacie, ale lubię
po¶miać się z "rzeczowych" pytań ;-))), których kontekst przeczy sam
sobie...

Skoro tak dobrze wykryłe¶ sprzeczno¶ć to powinno dla Ciebie być oczywiste,
że miałem na my¶li iż nie lubię przyspieszać jak żółw i jeĽdzić lewym pasem
zgodnie z ograniczeniem. Skoro dalej jeste¶my tacy czepialscy to pytania
były w mojej wypowiedzi, ale gdzie indziej bo to było stwierdzenie, więc jak
lubisz się ¶miać z "rzeczowych" pytań to szukaj ich lepiej ;]

Pomoc w wyborze autka



Grupy dyskusyjne