Grupy dyskusyjne   »   Pomocy.

Pomocy.



1 Data: Maj 17 2007 23:12:11
Temat: Pomocy.
Autor: Mariusz 

Witam!
Mechanik wymienił popychacze hydrauliczne na nowe w BMW E36 318i (M40) bo
silnik lubial klepac rano przez 15 min, czy mechanik powinien regulować
zawory lub coś przy zaworach, pytam ponieważ po wymianie popychaczy na nowe
zauważylem ze jesli silnik ma przerwe w pracy na ok 2 godziny a potem go
uruchomie to na biegu jalowym pracuje cicho jezeli zwiekszam obroty do
1800obr/min pojawia sie dzwiek diesla po przekroczeniu 2400obr/min jest znow
cisza , ten klekot zanika calkowicie po ok 5 min i nie ma go w zadnym
zakresie obrotow. Po wymianie popychaczy całkowicie zanikł charakterystyczny
stukot ale ten klekot disla nie daje mi spokoju, gdyby ktos przechodzil kolo
auta to powiedzialby ze to disel. Co jest jeszcze nie tak , silnik oleju nie
bierze ani grama , osiagi ma wedlug producenta, mechnik sie poddaje i
niechce sie bawic w zagadki. Czy to wtryskiwacze tak chalasuja ale chyba
nie...?



2 Data: Maj 17 2007 23:43:21
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Elwis 

Mechanik wymienił popychacze hydrauliczne na nowe w BMW E36 318i (M40) bo
silnik lubial klepac rano przez 15 min, czy mechanik powinien regulować
zawory lub coś przy zaworach, pytam ponieważ po wymianie popychaczy na
nowe zauważylem ze jesli silnik ma przerwe w pracy na ok 2 godziny a potem
go uruchomie to na biegu jalowym pracuje cicho jezeli zwiekszam obroty do
1800obr/min pojawia sie dzwiek diesla po przekroczeniu 2400obr/min jest
znow cisza , ten klekot zanika calkowicie po ok 5 min i nie ma go w zadnym
zakresie obrotow.

A czy mechanik skontrolował stan krzywek na wałku rozrządu? Niestety te
silniki mają to do siebie, że jak długo jeździsz ze zużytymi popychaczami to
po dupsku dostaje właśnie wałek. Warto również przy wymianie popychaczy i
robocie z rozrządem wymienić lub wyczyścić magistralę olejową (rurka
sikająca na krzywki wałka) bo przy niewłaściwym oleju lubi sie przytykać -
skutków nie muszę chyba tłumaczyć... No i sakramentalne pytanie: Jaki olej
wlałeś do silnika ??


--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

3 Data: Maj 17 2007 23:50:57
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Mariusz 


Użytkownik "Elwis"  napisał w wiadomości

Mechanik wymienił popychacze hydrauliczne na nowe w BMW E36 318i (M40) bo
silnik lubial klepac rano przez 15 min, czy mechanik powinien regulować
zawory lub coś przy zaworach, pytam ponieważ po wymianie popychaczy na
nowe zauważylem ze jesli silnik ma przerwe w pracy na ok 2 godziny a
potem go uruchomie to na biegu jalowym pracuje cicho jezeli zwiekszam
obroty do 1800obr/min pojawia sie dzwiek diesla po przekroczeniu
2400obr/min jest znow cisza , ten klekot zanika calkowicie po ok 5 min i
nie ma go w zadnym zakresie obrotow.

A czy mechanik skontrolował stan krzywek na wałku rozrządu? Niestety te
silniki mają to do siebie, że jak długo jeździsz ze zużytymi popychaczami
to po dupsku dostaje właśnie wałek. Warto również przy wymianie popychaczy
i robocie z rozrządem wymienić lub wyczyścić magistralę olejową (rurka
sikająca na krzywki wałka) bo przy niewłaściwym oleju lubi sie przytykać -
skutków nie muszę chyba tłumaczyć... No i sakramentalne pytanie: Jaki olej
wlałeś do silnika ??



Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mają
zuzycie niewielkie tak powiedzial mechanik. Magistrala byla czyszczona, olej
wlalem Mobil S 10W-40.

4 Data: Maj 18 2007 09:22:07
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Elwis 

Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mają
zuzycie niewielkie tak powiedzial mechanik. Magistrala byla czyszczona,
olej
wlalem Mobil S 10W-40.


W takim razie należałoby sprawdzić pozostałe elementy rozrządu: dźwigienki,
podkładki między zaworami a popychaczami, no i przede wszystkim poprawność
ustawienia rozrządu. Nie jestem do końca pewny ale możliwe, że przestawiony
o 1-2 zęby rozrząd powoduje efekt "bociana". Podjedź do zaufanego mechanika
niech sprawdzi ustawienie rozrządu. Generalnie do silników M40 i wogóle do
BMW trzeba mieć głowę na karku i pierwszy z brzegu kowal może więcej zepsuć
niż naprawić.
Jeszcze na temat oleju: Nigdy nie zalewałem do BMW Mobila. Większość ludzi
których znam też go nie używa w Beemkach. Polecam Valvoline MaxLife 10W40
lub Castrola.
Jeszcze co do "niewielkiego zużycia" wałka - jest to pojęcie względne - mi w
silniku M40 klekotało przy startych na 1mm krzywkach i 2 zajechanych
popychaczach. Wymieniłem oczywiście cały komplet (wałek, popychacze i
dźwigienki) i efekt był doskonały.

--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis
BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz

5 Data: Maj 18 2007 09:40:08
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Mariusz 


Użytkownik "Elwis"  napisał w wiadomości

Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mają
zuzycie niewielkie tak powiedzial mechanik. Magistrala byla czyszczona,
olej
wlalem Mobil S 10W-40.


W takim razie należałoby sprawdzić pozostałe elementy rozrządu:
dźwigienki,
podkładki między zaworami a popychaczami, no i przede wszystkim poprawność
ustawienia rozrządu. Nie jestem do końca pewny ale możliwe, że
przestawiony
o 1-2 zęby rozrząd powoduje efekt "bociana". Podjedź do zaufanego
mechanika
niech sprawdzi ustawienie rozrządu. Generalnie do silników M40 i wogóle do
BMW trzeba mieć głowę na karku i pierwszy z brzegu kowal może więcej
zepsuć
niż naprawić.
Jeszcze na temat oleju: Nigdy nie zalewałem do BMW Mobila. Większość ludzi
których znam też go nie używa w Beemkach. Polecam Valvoline MaxLife 10W40
lub Castrola.
Jeszcze co do "niewielkiego zużycia" wałka - jest to pojęcie względne - mi
w
silniku M40 klekotało przy startych na 1mm krzywkach i 2 zajechanych
popychaczach. Wymieniłem oczywiście cały komplet (wałek, popychacze i
dźwigienki) i efekt był doskonały.


Zmienie mechanika, przy demontarzu paska rozrzadu mechanik oznaczyl sobie
flamastrem jak byl zalozony pasek i rowniez oznaczyl sobie kolo rozrzadu i
wal korbowy, a w czasie skladania okazalo sie ze pasek jest przesuniety o
jeden zabek a kola sa na swoich miejscach, mechanik chcial ustawic ten pasek
tak jak oznaczyl ale niepokrywaly sie zeby, wiec zalozy o ząbek dalej, mowi
ze to nie ma znaczenia poniewaz kolo rozrzadu i kolo walu jest na swoim
miejscu ale szczerze mowiac niepodoba mi sie taka kabinacja bo przecierz sa
znaki na rozrzadzie i wedlug nich sie ustawia. Wałek po dokladnym obejrzeniu
ma zuzycie 0,4 mm na kilku krzywkach, pozostale sa w lepszym stanie. Tez
dlugo zastanawialem sie nad olejem przy zakupie i jednak przy wymianie wleje
Valvoline MaxLife 10W40.

6 Data: Maj 18 2007 10:45:02
Temat: Re: Pomocy.
Autor: yabba 


Użytkownik "Mariusz"  napisał w wiadomości


Zmienie mechanika, przy demontarzu paska rozrzadu mechanik oznaczyl sobie flamastrem jak byl zalozony pasek i rowniez oznaczyl sobie kolo rozrzadu i wal korbowy, a w czasie skladania okazalo sie ze pasek jest przesuniety o jeden zabek a kola sa na swoich miejscach, mechanik chcial ustawic ten pasek tak jak oznaczyl ale niepokrywaly sie zeby, wiec zalozy o ząbek dalej, mowi ze to nie ma znaczenia poniewaz kolo rozrzadu i kolo walu jest na swoim miejscu ale szczerze mowiac niepodoba mi sie taka kabinacja bo przecierz sa znaki na rozrzadzie i wedlug nich sie ustawia. Wałek po dokladnym obejrzeniu

Założył Ci stary pasek ????


yabba

7 Data: Maj 18 2007 10:49:37
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Mariusz 


Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości


Użytkownik "Mariusz"  napisał w wiadomości


Zmienie mechanika, przy demontarzu paska rozrzadu mechanik oznaczyl sobie
flamastrem jak byl zalozony pasek i rowniez oznaczyl sobie kolo rozrzadu
i wal korbowy, a w czasie skladania okazalo sie ze pasek jest przesuniety
o jeden zabek a kola sa na swoich miejscach, mechanik chcial ustawic ten
pasek tak jak oznaczyl ale niepokrywaly sie zeby, wiec zalozy o ząbek
dalej, mowi ze to nie ma znaczenia poniewaz kolo rozrzadu i kolo walu
jest na swoim miejscu ale szczerze mowiac niepodoba mi sie taka kabinacja
bo przecierz sa znaki na rozrzadzie i wedlug nich sie ustawia. Wałek po
dokladnym obejrzeniu

Założył Ci stary pasek ????


Pasek i rolki byly zmieniane na nowe mniej wiecej 2 miesiace temu, przy
wymianie popychaczy nowy pasek zostal tylko zsuniety zeby wyjac walek,
przewody od wody nie byly odkrecane, polowe oslon od rozrzadu tez niebylo
odkrecane.

8 Data: Maj 18 2007 12:10:53
Temat: Re: Pomocy.
Autor: 666 

Dlaczego nie zalejesz olejem 5W ?
JaC


wleje Valvoline MaxLife 10W40.

9 Data: Maj 18 2007 22:55:24
Temat: Re: Pomocy.
Autor: Mariusz 


Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości

Dlaczego nie zalejesz olejem 5W ?
JaC


wleje Valvoline MaxLife 10W40.




Chyba za duze ryzyko, poprzedni wlasciciel wpadl na pomysl i przez 30tys km
stosowal olej mineralny to i tak chyba duzo zrobilem ze przeszlem na
polsyntetyk.

Pomocy.



Grupy dyskusyjne