Pomocy.
1 | Data: Maj 17 2007 23:12:11 |
Temat: Pomocy. | |
Autor: Mariusz | Witam! 2 |
Data: Maj 17 2007 23:43:21 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Elwis | Mechanik wymienił popychacze hydrauliczne na nowe w BMW E36 318i (M40) bo A czy mechanik skontrolował stan krzywek na wałku rozrządu? Niestety te silniki mają to do siebie, że jak długo jeździsz ze zużytymi popychaczami to po dupsku dostaje właśnie wałek. Warto również przy wymianie popychaczy i robocie z rozrządem wymienić lub wyczyścić magistralę olejową (rurka sikająca na krzywki wałka) bo przy niewłaściwym oleju lubi sie przytykać - skutków nie muszę chyba tłumaczyć... No i sakramentalne pytanie: Jaki olej wlałeś do silnika ?? -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 3 |
Data: Maj 17 2007 23:50:57 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Mariusz |
Mechanik wymienił popychacze hydrauliczne na nowe w BMW E36 318i (M40) bo Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mają zuzycie niewielkie tak powiedzial mechanik. Magistrala byla czyszczona, olej wlalem Mobil S 10W-40. 4 |
Data: Maj 18 2007 09:22:07 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Elwis | Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mająolej wlalem Mobil S 10W-40. W takim razie należałoby sprawdzić pozostałe elementy rozrządu: dźwigienki, podkładki między zaworami a popychaczami, no i przede wszystkim poprawność ustawienia rozrządu. Nie jestem do końca pewny ale możliwe, że przestawiony o 1-2 zęby rozrząd powoduje efekt "bociana". Podjedź do zaufanego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu. Generalnie do silników M40 i wogóle do BMW trzeba mieć głowę na karku i pierwszy z brzegu kowal może więcej zepsuć niż naprawić. Jeszcze na temat oleju: Nigdy nie zalewałem do BMW Mobila. Większość ludzi których znam też go nie używa w Beemkach. Polecam Valvoline MaxLife 10W40 lub Castrola. Jeszcze co do "niewielkiego zużycia" wałka - jest to pojęcie względne - mi w silniku M40 klekotało przy startych na 1mm krzywkach i 2 zajechanych popychaczach. Wymieniłem oczywiście cały komplet (wałek, popychacze i dźwigienki) i efekt był doskonały. -- ~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~ Pozdrawia Elwis BMW E34 525tds touring executive '96 cosmosschwarz 5 |
Data: Maj 18 2007 09:40:08 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Mariusz |
Z tlukacymi sie popychaczami jezdzilem 3 miesiace , krzywki na wałku mająolej Zmienie mechanika, przy demontarzu paska rozrzadu mechanik oznaczyl sobie flamastrem jak byl zalozony pasek i rowniez oznaczyl sobie kolo rozrzadu i wal korbowy, a w czasie skladania okazalo sie ze pasek jest przesuniety o jeden zabek a kola sa na swoich miejscach, mechanik chcial ustawic ten pasek tak jak oznaczyl ale niepokrywaly sie zeby, wiec zalozy o ząbek dalej, mowi ze to nie ma znaczenia poniewaz kolo rozrzadu i kolo walu jest na swoim miejscu ale szczerze mowiac niepodoba mi sie taka kabinacja bo przecierz sa znaki na rozrzadzie i wedlug nich sie ustawia. Wałek po dokladnym obejrzeniu ma zuzycie 0,4 mm na kilku krzywkach, pozostale sa w lepszym stanie. Tez dlugo zastanawialem sie nad olejem przy zakupie i jednak przy wymianie wleje Valvoline MaxLife 10W40. 6 |
Data: Maj 18 2007 10:45:02 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: yabba |
Założył Ci stary pasek ???? yabba 7 |
Data: Maj 18 2007 10:49:37 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Mariusz |
Pasek i rolki byly zmieniane na nowe mniej wiecej 2 miesiace temu, przy wymianie popychaczy nowy pasek zostal tylko zsuniety zeby wyjac walek, przewody od wody nie byly odkrecane, polowe oslon od rozrzadu tez niebylo odkrecane. 8 |
Data: Maj 18 2007 12:10:53 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: 666 | Dlaczego nie zalejesz olejem 5W ? wleje Valvoline MaxLife 10W40. 9 |
Data: Maj 18 2007 22:55:24 | Temat: Re: Pomocy. | Autor: Mariusz |
Dlaczego nie zalejesz olejem 5W ? Chyba za duze ryzyko, poprzedni wlasciciel wpadl na pomysl i przez 30tys km stosowal olej mineralny to i tak chyba duzo zrobilem ze przeszlem na polsyntetyk. |