Grupy dyskusyjne   »   Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !

Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !



1 Data: Maj 22 2007 08:51:04
Temat: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm

Objawy:

1. Brak mocy i gdy chcę przyśpieszyć jest zmulony. Gdy gwałtownie dodam
gazu wydaje się jakby coś go trzymało.
2. Przy włączonej klimie  jest wyczuwalnie słabszy.
3. V max spadła do około 140-150km/h
4. Duże spalanie
5. bardzo szybko się nagrzewa (2-3 minuty i ma około 60 stopni) ale do
przegrzania nie dochodzi.
6. wyczuwalne lekkie szarpanie/drgania gdy ruszam.
7. dość głośny silnik przy wyższych obrotach. W okolicach kolektor
wydechowy-katalizator.
8. na postoju, jakby ze zwłoką wkręca się na obroty ale to już może być
moje złudzenie.
9. przy przegazowaniu gdy wraza na niskie obroty słychać kilka takich
jakby dudnień w wydechu.

Sprawdzone:

1. sonda lambda - jest ok
2. czujnik temperatury płynu chłodzącego - jest ok
3. świece - jest ok
4. przewody - jest ok
5. silnik pracuje równo. Żadnych falowań obrotów itp.
6. wtryski - są ok
7. ciśnienie na wtryskach - jest ok

Rozrząd wymieniony jakieś 2 miesiące temu. W 100% poprawnie ustawiony.

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Mirek



2 Data: Maj 22 2007 09:47:17
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: kan 

MiReK wrote:

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Mirek

A ma ten silnik przepływomierz?
Pozdrawiam,
kan

3 Data: Maj 22 2007 10:28:30
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

kan napisał(a):

MiReK wrote:
To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Mirek

A ma ten silnik przepływomierz?

Zapomniałem napisać - sprawdzałem i jest ok. To jest czujnik podciśnienia.

Mirek,

4 Data: Maj 22 2007 09:54:13
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

MiReK napisał(a):

Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm

Objawy:

1. Brak mocy i gdy chcę przyśpieszyć jest zmulony. Gdy gwałtownie dodam
gazu wydaje się jakby coś go trzymało.
2. Przy włączonej klimie  jest wyczuwalnie słabszy.
3. V max spadła do około 140-150km/h
4. Duże spalanie
5. bardzo szybko się nagrzewa (2-3 minuty i ma około 60 stopni) ale do
przegrzania nie dochodzi.
6. wyczuwalne lekkie szarpanie/drgania gdy ruszam.
7. dość głośny silnik przy wyższych obrotach. W okolicach kolektor
wydechowy-katalizator.
8. na postoju, jakby ze zwłoką wkręca się na obroty ale to już może być
moje złudzenie.
9. przy przegazowaniu gdy wraza na niskie obroty słychać kilka takich
jakby dudnień w wydechu.

Sprawdzone:

1. sonda lambda - jest ok
2. czujnik temperatury płynu chłodzącego - jest ok
3. świece - jest ok
4. przewody - jest ok
5. silnik pracuje równo. Żadnych falowań obrotów itp.
6. wtryski - są ok
7. ciśnienie na wtryskach - jest ok

Rozrząd wymieniony jakieś 2 miesiące temu. W 100% poprawnie ustawiony.

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Mirek
Mialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze,
a jak na V biegu i 80 km/h dodawalem gazu z pedalem w podlodze
obroty spadaly (!), a przy lzejszym wcisnieciu gazu wolno, ale sie rozpedzal. Pozniej tak juz bylo na kazdym biegu. okazalo sie
ze wklad w katalizatorze mi walnal tzn. popekal i blokowal wylot.
Jak sie reke przystawilo do rury dalo gazu, to czuc bylo ze za malo dmucha.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

5 Data: Maj 22 2007 10:39:12
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

user napisał(a):

MiReK napisał(a):
Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm

Objawy:

1. Brak mocy i gdy chcę przyśpieszyć jest zmulony. Gdy gwałtownie dodam
gazu wydaje się jakby coś go trzymało.

Mialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze,
a jak na V biegu i 80 km/h dodawalem gazu z pedalem w podlodze
obroty spadaly (!), a przy lzejszym wcisnieciu gazu wolno, ale sie
rozpedzal. Pozniej tak juz bylo na kazdym biegu. okazalo sie
ze wklad w katalizatorze mi walnal tzn. popekal i blokowal wylot.
Jak sie reke przystawilo do rury dalo gazu, to czuc bylo ze za malo dmucha.

Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza. Nie zwracałem
uwagi na obrotomierz. Muszę popatrzyć jak będe jechał z pracy. Efekt
zmulenia mam na każdym biegu jeśli w jego dolnym zakresie pracy dodam
gwałtownie gazu. Jak już się rozpędzi to jakoś jedzie.
Więc coraz bardziej jestem za rozebraniem wydechu.

Mirek.

6 Data: Maj 22 2007 10:44:57
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 


Mialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze,
a jak na V biegu i 80 km/h dodawalem gazu z pedalem w podlodze
obroty spadaly (!), a przy lzejszym wcisnieciu gazu wolno, ale sie
rozpedzal. Pozniej tak juz bylo na kazdym biegu. okazalo sie
ze wklad w katalizatorze mi walnal tzn. popekal i blokowal wylot.
Jak sie reke przystawilo do rury dalo gazu, to czuc bylo ze za malo dmucha.

Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza. Nie zwracałem
uwagi na obrotomierz. Muszę popatrzyć jak będe jechał z pracy. Efekt
zmulenia mam na każdym biegu jeśli w jego dolnym zakresie pracy dodam
gwałtownie gazu. Jak już się rozpędzi to jakoś jedzie.
Więc coraz bardziej jestem za rozebraniem wydechu.

Mirek.


JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle dobiera mieszanke paliwa.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

7 Data: Maj 22 2007 11:41:56
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

user napisał(a):



JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to
przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda
warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle
dobiera mieszanke paliwa.

Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona
cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc
puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata.
Czy dobrze myśle to nie wiem :)

Mirek.

8 Data: Maj 22 2007 12:04:09
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

MiReK napisał(a):

user napisał(a):

JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to
przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda
warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle
dobiera mieszanke paliwa.

Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona
cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc
puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata.
Czy dobrze myśle to nie wiem :)

Mirek.


Dokladnie - stad spalanie na poziomie 120% normy.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

9 Data: Maj 22 2007 12:13:16
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

user wrote:

MiReK napisał(a):
user napisał(a):

JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to
przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda
warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle
dobiera mieszanke paliwa.

Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona
cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc
puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata.
Czy dobrze myśle to nie wiem :)

Dokladnie - stad spalanie na poziomie 120% normy.

A co ma ciśnienie w wylocie wspólnego ze wskazaniem lambdy?
Związek jest zapewne bardziej złożony, np. zapchanie kata
powoduje mniejszy przepływ niż by wynikało z innych odczytywanych
parametrów, komp nie może dawkować pozanominalnie więc dawkuje
najmniej ile może ale i tak za duzo, mieszanka jest za bogata
itd

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Maj 22 2007 14:38:16
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

Jakub Witkowski napisał(a):

user wrote:
MiReK napisał(a):
user napisał(a):

JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to
przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda
warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle
dobiera mieszanke paliwa.

Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona
cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc
puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata.
Czy dobrze myśle to nie wiem :)

Dokladnie - stad spalanie na poziomie 120% normy.

A co ma ciśnienie w wylocie wspólnego ze wskazaniem lambdy?
Związek jest zapewne bardziej złożony, np. zapchanie kata
powoduje mniejszy przepływ niż by wynikało z innych odczytywanych
parametrów, komp nie może dawkować pozanominalnie więc dawkuje
najmniej ile może ale i tak za duzo, mieszanka jest za bogata
itd

Cytat z J.F.:

Przytkany wydech-> wyzsze cisnienie->wyzsze cisnienie parcjalne
tlenu-> male napiecie i sugestia za ubogiej mieszanki -> komputer
wzbogaca [ponad miare].



--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

11 Data: Maj 22 2007 14:58:43
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

user wrote:

Jakub Witkowski napisał(a):
A co ma ciśnienie w wylocie wspólnego ze wskazaniem lambdy?
>
Cytat z J.F.:

Przytkany wydech-> wyzsze cisnienie->wyzsze cisnienie parcjalne
tlenu-> male napiecie i sugestia za ubogiej mieszanki -> komputer
wzbogaca [ponad miare].

Eeee... teoretycznie to ma trochę racji, ale nich podstawi do
wzorków i sprawdzi, jak zmieni się sygnał przy powiedzmy, hmmm
dwukrotnej zmianie ciśnienia tlenu w okolicy progu, i zastanowi się,
czy ma znaczenie, że sonda wskaże 0.5V przy stężeniu 0.0005%
zamiast 0.0001% tlenu - to tak czy siak jest skład odpowiadający
lambdzie = 1.0 z dokładnością do dwu miejsc po przecinku.

Właśnie dzięki tej cesze sondy, ze prawie nie zależy ona od
ciśnienia spalin i mało od prędkości przepływu (już bardziej
od temperatury spalin) jest ona tak chętnie stosowana.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Maj 22 2007 12:09:15
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

MiReK wrote:

user napisał(a):

JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu
winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to
przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda
warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle
dobiera mieszanke paliwa.

Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona
cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc
puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata.
Czy dobrze myśle to nie wiem :)

Oj nie bałdzo, nie bałdzo. Sonda pokazuje, w uproszczeniu mówiąc,
czy spaliny zawierają tlen. Jeśli tak, wskazanie jest ~0V a mieszanka
jest zbyt uboga (nadmiar tlenu). Jeśli tlenu nie ma, wskazanie jest
~1V i oznacza za bogatą mieszankę. Układ jest b. czuły i pośrednich
wartości praktycznie nie ma. Wskazanie w prawidłowo pracującym
silniku oscyluje między 0 a 1 z częstotliwością circa raz na sekundę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

13 Data: Maj 22 2007 13:29:43
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: J.F. 

On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200,  MiReK wrote:

Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza.

No coz - na dwoje babka wrozyla - albo sie odlaczyl TPS i nie ma
wzbogacenia mieszanki, albo dziala az za dobrze i mieszanka jest juz
za bogata.

Poniewaz problem jest szerszy, to mysle ze to drugie.

J.

14 Data: Maj 22 2007 14:14:57
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

J.F. napisał(a):

On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200,  MiReK wrote:
Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza.

No coz - na dwoje babka wrozyla - albo sie odlaczyl TPS i nie ma
wzbogacenia mieszanki, albo dziala az za dobrze i mieszanka jest juz
za bogata.

Poniewaz problem jest szerszy, to mysle ze to drugie.

Jest metoda aby to sprawdzić ?

Mirek.

15 Data: Maj 22 2007 15:05:57
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Tomasz Pyra 

MiReK pisze:

J.F. napisał(a):
On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200,  MiReK wrote:
Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza.
No coz - na dwoje babka wrozyla - albo sie odlaczyl TPS i nie ma
wzbogacenia mieszanki, albo dziala az za dobrze i mieszanka jest juz
za bogata.

Poniewaz problem jest szerszy, to mysle ze to drugie.

Jest metoda aby to sprawdzić ?

TPS to czujnik otwarcia przepustnicy.

To zwykły opornik zasilany stałym (warto sprawdzić czy w Twoim przypadku poprawnym) napięciem, który na środkowej nóżce w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy będzie miał napięcie w zakresie 0-max.

Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.

16 Data: Maj 22 2007 15:16:49
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Tomasz Pyra napisał(a):

MiReK pisze:
J.F. napisał(a):
On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200,  MiReK wrote:
Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u
ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce
właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza.
No coz - na dwoje babka wrozyla - albo sie odlaczyl TPS i nie ma
wzbogacenia mieszanki, albo dziala az za dobrze i mieszanka jest juz
za bogata.

Poniewaz problem jest szerszy, to mysle ze to drugie.

Jest metoda aby to sprawdzić ?

TPS to czujnik otwarcia przepustnicy.

To zwykły opornik zasilany stałym (warto sprawdzić czy w Twoim przypadku
poprawnym) napięciem, który na środkowej nóżce w zależności od stopnia
otwarcia przepustnicy będzie miał napięcie w zakresie 0-max.

Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.
Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów.

Mirek

17 Data: Maj 22 2007 15:21:05
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Tomasz Pyra 

MiReK pisze:

Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.

Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów.

Zazwyczaj 0-5V.
Nie wiem czy w jakiś samochodach stosuje się 0-12V, ale też chyba to byłoby normalne.

Ważne na pewno żeby napięcie zasilania było w miarę stabilne.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

18 Data: Maj 22 2007 19:13:20
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: loli 

Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.
Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów.

U mnie w hondzie civic 96 jest 0.5 - 4.5 V

19 Data: Maj 22 2007 23:03:44
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

loli napisał(a):

Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.
Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów.

U mnie w hondzie civic 96 jest 0.5 - 4.5 V

Znalazłem w dokumentacji tech.
Ma być ~0,67 - ~4,7 , a mam 0,64 - 4,7
Więc raczej to nie jest problem.

Mirek.

20 Data: Maj 22 2007 10:42:45
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

MiReK napisał(a):

Sprawdzone:

1. sonda lambda - jest ok
2. czujnik temperatury płynu chłodzącego - jest ok
3. świece - jest ok
4. przewody - jest ok
5. silnik pracuje równo. Żadnych falowań obrotów itp.
6. wtryski - są ok
7. ciśnienie na wtryskach - jest ok

Rozrząd wymieniony jakieś 2 miesiące temu. W 100% poprawnie ustawiony.

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator.

Jak juz sprawdziles tyle, to podlacz jeszcze manometr w miejsce sondy lambda, dodaj gazu i bedziesz wiedzial, czy to kwestia wydechu...
w V40tce chyba nie ma dodatkowego przylacza przed katem, wiec pozostaje wlasnie podpiecie sie w miejsce sondy...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

21 Data: Maj 22 2007 10:48:48
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Blyskacz napisał(a):

MiReK napisał(a):
Sprawdzone:

1. sonda lambda - jest ok
2. czujnik temperatury płynu chłodzącego - jest ok
3. świece - jest ok
4. przewody - jest ok
5. silnik pracuje równo. Żadnych falowań obrotów itp.
6. wtryski - są ok
7. ciśnienie na wtryskach - jest ok

Rozrząd wymieniony jakieś 2 miesiące temu. W 100% poprawnie ustawiony.

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator.

Jak juz sprawdziles tyle, to podlacz jeszcze manometr w miejsce sondy
lambda, dodaj gazu i bedziesz wiedzial, czy to kwestia wydechu...
w V40tce chyba nie ma dodatkowego przylacza przed katem, wiec pozostaje
wlasnie podpiecie sie w miejsce sondy...
Hm... musiałbym gdzieś podjechać aby mi to sprawdzili. Ale słusznie, to
by wyjaśniło sprawę zapchanego katalizatora. Z drugiej strony nie wiem
jakie są wartości dopuszczalne.

Mirek.

22 Data: Maj 22 2007 10:56:34
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

MiReK napisał(a):

Hm... musiałbym gdzieś podjechać aby mi to sprawdzili. Ale słusznie, to
by wyjaśniło sprawę zapchanego katalizatora. Z drugiej strony nie wiem
jakie są wartości dopuszczalne.
.... jak jest ponizej tych 0.3 atm to jest OK... alternatywnym i wygodniejszym rozwiazaniem jest pomiar predkosci wylotowej spalin, tyle, ze do dokladnej analizy wymagana jest spora baza porownawcza no i wlasciwy sprzet...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

23 Data: Maj 22 2007 11:13:02
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Blyskacz napisał(a):

MiReK napisał(a):
Hm... musiałbym gdzieś podjechać aby mi to sprawdzili. Ale słusznie, to
by wyjaśniło sprawę zapchanego katalizatora. Z drugiej strony nie wiem
jakie są wartości dopuszczalne.
... jak jest ponizej tych 0.3 atm to jest OK... alternatywnym i
wygodniejszym rozwiazaniem jest pomiar predkosci wylotowej spalin, tyle,
ze do dokladnej analizy wymagana jest spora baza porownawcza no i
wlasciwy sprzet...

Hm... to muszę poszukać kogoś kto może mieć coś co pozwoli mi na taką
diagnoze. Albo po prostu odkręce te chyba cztery _zardzewiałe_ śruby i
przeprowadzę analize wzrockową :D Po pozostałych wypowiedziach i tym co
znalazłem w googlowni coraz bardziej skłaniam się do tego, że jest to
katalizator.

Mirek.

24 Data: Maj 22 2007 11:15:22
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: neptun 

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

witam.

jakis miesiac temu wszystkie opisane przez ciebie objawy przechodzlo auto
szwagra.
okazalo sie ze uszczelka przy kolektorze ssacym i wydechowym byla do
wymiany.
dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spaliny
wychodzily do rury i sonda wariowala.
po wymianie wszystko wrocilo do normy.
pozdrawiam

25 Data: Maj 22 2007 11:23:03
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

neptun napisał(a):

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

witam.

jakis miesiac temu wszystkie opisane przez ciebie objawy przechodzlo auto
szwagra.
okazalo sie ze uszczelka przy kolektorze ssacym i wydechowym byla do
wymiany.
dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spaliny
wychodzily do rury i sonda wariowala.

Ale wtedy bym chyba czuł spaliny podczas jazdy ?
Jak twój szwagier doszedł do tego, że to właśnie te uszczelki ?

Mirek

26 Data: Maj 22 2007 12:11:57
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: neptun 

Ale wtedy bym chyba czuł spaliny podczas jazdy ?
Jak twój szwagier doszedł do tego, że to właśnie te uszczelki ?

glownym powodem byla uszczelka kolektora ssacego.
a spalin nie czul ani troche.

mechanicy znalezli w warsztacie ta usterke. byl nawet w ASO ale
tam poza podpieciem komputera nie robia zadnych innych ogledzin.

pozdr

27 Data: Maj 22 2007 11:32:44
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

neptun napisał(a):

dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spaliny
wychodzily do rury i sonda wariowala.
ok... ale to przeciez by wyszlo na analizatorze spalin... a skoro Mirek napisal, ze weryfikowal sonde, to zakladam, ze auto podpinane bylo pod analizator...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

28 Data: Maj 22 2007 11:37:58
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Blyskacz napisał(a):

neptun napisał(a):
dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spaliny
wychodzily do rury i sonda wariowala.
ok... ale to przeciez by wyszlo na analizatorze spalin... a skoro Mirek
napisal, ze weryfikowal sonde, to zakladam, ze auto podpinane bylo pod
analizator...

Sonda była sprawdzana tylko pod względem napięc jakie podaje. Napięcie z
sondy  po dodaniu gazu i utrzymywaniu obrotów na 3000 było w górnych
granicach. Wydaje mi się, że to by sugerowało, że wydech jest zapchany.
Analizator pokazuje tylko, że skład spalin jest niewłaściwy.

Mirek.

29 Data: Maj 22 2007 11:51:11
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

MiReK napisał(a):

Sonda była sprawdzana tylko pod względem napięc jakie podaje.
troche malo jak na  okreslenie " sonda ok " ;-) , choc pewnie w tym konkretnym przypadku wystarczajaco...

Analizator pokazuje tylko, że skład spalin jest niewłaściwy.
a konkretnie ? z analizy spalin mozna sporo wywnioskowac...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

30 Data: Maj 22 2007 11:51:39
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Blyskacz napisał(a):

MiReK napisał(a):
Sonda była sprawdzana tylko pod względem napięc jakie podaje.
troche malo jak na  okreslenie " sonda ok " ;-) , choc pewnie w tym
konkretnym przypadku wystarczajaco...

Analizator pokazuje tylko, że skład spalin jest niewłaściwy.
a konkretnie ? z analizy spalin mozna sporo wywnioskowac...

Cholera robiłem to w firmie "uduś" i gość mi nie dawał jakiegoś wydruku,
tylko "zaopiniował" :)
Chyba, że podjadę jeszcze raz gdzieś do prawdziwego warsztatu ? Czy po
tym da się to jednoznacznie stwierdzić ?

Mirek.

31 Data: Maj 22 2007 12:01:42
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

MiReK napisał(a):

Chyba, że podjadę jeszcze raz gdzieś do prawdziwego warsztatu ?
chyba sredni sens.. bo z analizy nie wyczytasz zapchania wydechu, jedynie nieszczelnosci - a te to sam zobaczysz/uslyszysz o ile masz mozliwosc wjechania na jakis kanal...

Czy po
tym da się to jednoznacznie stwierdzić ?
zalezy co za "to" ;-) wydechu nie - tu pozostaje pomiar cisnienia, lub predkosci spalin... natomiast analiza mowi wiele nt przebiegu spalania...ukladu zasilania, stanu silnika itd...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

32 Data: Maj 22 2007 12:15:50
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Tomasz Pyra 

MiReK pisze:

To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Jeżeli to nie byłby wydech, to podobne objawy miałem po zatankowaniu szlamu na stacji który przytkał filtr paliwa (nie pomagało już potem tankowanie lepszego paliwa).
Trzeba było wymienić filtr.

Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy paliwa).

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

33 Data: Maj 22 2007 12:20:39
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

Tomasz Pyra napisał(a):

Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy paliwa).

to by sie gryzlo z odczytem z sondy - _bogato_ ...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

34 Data: Maj 22 2007 12:37:04
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Tomasz Pyra 

Blyskacz pisze:

Tomasz Pyra napisał(a):
Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy paliwa).

to by sie gryzlo z odczytem z sondy - _bogato_ ...

Hmmm... no tak.
Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

35 Data: Maj 22 2007 12:39:27
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Tomasz Pyra napisał(a):

Blyskacz pisze:
Tomasz Pyra napisał(a):
Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na
listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy
paliwa).

to by sie gryzlo z odczytem z sondy - _bogato_ ...

Hmmm... no tak.
Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.

Mirek

36 Data: Maj 22 2007 12:49:05
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Tomasz Pyra 

MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.

A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

37 Data: Maj 22 2007 13:07:15
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Tomasz Pyra napisał(a):

MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.

A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda wygląda na sprawną, bo wkręcona inna pokazuje to samo.
Wydaje mi się, że może być tak, że sonda pokazuje swoje, silnik się dusi
w swoich wyziewach, a ja muszę gaz bić w podłogę żeby jechać i stąd
większe zużycie. Spalanie chwilowe podczas ruszania na 1 i 2 biegu
pokazuje 25,5 czyli tyle ile może pokazać na wskaźniku, a faktycznie
może być ZNACZNIE większe.
Spaliny nie mają się jak wydostać, bo układ wydechowy jest nie całkiem
drożny, więc cylindry są słabo wypróżniane i stąd samochód nie ma mocy i
momentu. Jeśli jednak się jedzie spokojnie lub pracuje na wolnych
obrotach, to wydech jakoś to przepuści i nie ma zakłuceń w pracy oraz da
się go uruchomić.
Ale czy moja teoria jest dobra, to nie wiem :)

Mirek

38 Data: Maj 22 2007 13:11:18
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

Tomasz Pyra napisał(a):

MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.

A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Mirek.

39 Data: Maj 22 2007 13:23:03
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

MiReK wrote:

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Znaczy co, spaliny do niej nie dochodzą? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

40 Data: Maj 22 2007 13:33:31
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: J.F. 

On Tue, 22 May 2007 13:11:18 +0200,  MiReK wrote:

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.
A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.
Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Ale sonda nie mierzy przeplywu tylko cisnienie parcjalne tlenu
[stezenie*cisnienie spalin], a dokladniej - roznice w stosunku do
atmosferycznego.

Przytkany wydech-> wyzsze cisnienie->wyzsze cisnienie parcjalne
tlenu-> male napiecie i sugestia za ubogiej mieszanki -> komputer
wzbogaca [ponad miare].

ALe i tak komputer powinien doprowadzic wskazanie sondy do porzadku.
Chyba ze juz wszedl w prace awaryjna.

Sugeruje zaczac od odczytu bledow i analizy spalin .. no wlasnie -
lampka check engine sie nie pali ? A nie jest spalona ? Moze
jednak przyjac ze od strony komputera wszystko wyglada poprawnie ?

J.

41 Data: Maj 22 2007 13:58:55
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

J.F. napisał(a):

ALe i tak komputer powinien doprowadzic wskazanie sondy do porzadku.
Chyba ze juz wszedl w prace awaryjna.

Sugeruje zaczac od odczytu bledow i analizy spalin .. no wlasnie -
lampka check engine sie nie pali ? A nie jest spalona ? Moze
jednak przyjac ze od strony komputera wszystko wyglada poprawnie ?

Nie, lampka się nie pali i jest sprawna.

Mirek.

42 Data: Maj 22 2007 15:14:05
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. wrote:

On Tue, 22 May 2007 13:11:18 +0200,  MiReK wrote:
Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.
A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.
Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Ale sonda nie mierzy przeplywu tylko cisnienie parcjalne tlenu
[stezenie*cisnienie spalin], a dokladniej - roznice w stosunku do
atmosferycznego.

A jeszcze dokładniej - logarytm stosunku. I daje zakres wskazań
o wartościach pośrednich (tzn. nie 0 i nie 1) dla wąskiego zakresu,
rzędu ułamków procenta tlenu. Wzrost ciśnienia ogólnego oraz parcjalnego
tlenu w spalinach nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak wykrywane są
jego śladowe ilości tuż po przekroczeniu lambdy 1.0, i nie jest zbyt
istotne, czy sonda wskaze te pół wolta dla 0.01% czy 0.03% O2,
bo tak czy siak jest to bardzo blisko stosunku stechiometrycznego.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

43 Data: Maj 22 2007 15:23:07
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

Jakub Witkowski napisał(a):

J.F. wrote:
On Tue, 22 May 2007 13:11:18 +0200,  MiReK wrote:
Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.
A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.
Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Ale sonda nie mierzy przeplywu tylko cisnienie parcjalne tlenu
[stezenie*cisnienie spalin], a dokladniej - roznice w stosunku do
atmosferycznego.

istotne, czy sonda wskaze te pół wolta dla 0.01% czy 0.03% O2,
bo tak czy siak jest to bardzo blisko stosunku stechiometrycznego.


A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)?

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

44 Data: Maj 22 2007 15:43:23
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Blyskacz 

user napisał(a):

A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)?

druga ( za katalizatorem ) sluzy do weryfikacji stanu katalizatora i posrednio pierwszej sondy...

pozdrawiam Blyskacz


--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

45 Data: Maj 22 2007 15:50:43
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: Jakub Witkowski 

user wrote:

A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)?

Pierwsza jest przed, druga za katalizatorem.
Komp diagnozuje stan katalizatora. Podaje np. przez chwilę
za bogatą miesankę, a potem za ubogą (czy na odwrót).
Pierwsza lambda (ta przed katem) pokazuje zmnianę b. szybko,
a druga z pewnym opóźnieniem, które im jest dłuższe tym lepej,
bo oznacza że kat ma pewną "pojemność" i jest w stanie "wyrównywać"
chwilowe niedoskonałości składu spalin. To tak bardzo opisowo.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

46 Data: Maj 22 2007 13:51:38
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

MiReK napisał(a):

Tomasz Pyra napisał(a):
MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.
A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Mirek.

Popros kogos zeby na luzie dal pare razy w palnik gazem, a ty sprawdz jaki strumien spalin wylatuje z rury. jak wydech jest przypchany to
napewno to zauwazysz.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

47 Data: Maj 22 2007 14:00:40
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

user napisał(a):

MiReK napisał(a):
Tomasz Pyra napisał(a):
MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.
A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować
wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.

Mirek.

Popros kogos zeby na luzie dal pare razy w palnik gazem, a ty sprawdz
jaki strumien spalin wylatuje z rury. jak wydech jest przypchany to
napewno to zauwazysz.

Coś tam dmucha ale nie mam porównania jak powinno dmuchać.
Poza tym, to chyba jest różnica jeśli jest obciążony i na postoju.

Mirek.

48 Data: Maj 22 2007 13:47:00
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: user 

Tomasz Pyra napisał(a):

MiReK pisze:

Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest
charakterystyczne dla ubogiej mieszanki.

Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.

A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata.

Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda.

Mogloby. U mnie tak bylo. Katal. przytkal wydech i spalanko automatycznie z 8-9 l/100 wzroslo do 10-11 l/100.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
*********************************************************
"ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii.
Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co
wybrać - młodość, czy doświadczenie?

49 Data: Maj 23 2007 11:53:21
Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
Autor: MiReK 

MiReK napisał(a):

Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm
....
To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie
katalizator. Z tego co pamiętam sonda lambda przy testowaniu na wyższych
obrotach w większości pokazywała zbyt bogatą mieszankę. Ona jest zaraz
przed katalizatorem. Zanim się zabiorę, ża rozbieranie wydechu, to
chciałbym poznać waszą opinię na ten temat.

Zaryzykowałem. Wyciąłem katalizator. Okazało się, że faktycznie był
przykany ale nie rozpadł się. Natomiast coś jakby piasek się z niego
wysypywało. Wstawiłem strumienice. Auto _zdecydowanie_ odżyło. Na
odcinku ok 10 km w ruchu miejskim spalanie spadło o 2,5 litra(według
wskazań kompa).

Mirek.

Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !



Grupy dyskusyjne