Grupy dyskusyjne   »   Pompowanie kół dwutlenkiem węgla

Pompowanie k dwutlenkiem węgla



1 Data: Grudzien 01 2016 16:22:01
Temat: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

Mam od niedawna butlę CO2 z reduktorem i mam ochotę sprbować pompowania k tym waśnie gazem. Czy są jakieś przeciwwskazania?
Jedyny minus, jaki mi się nasuwa to dua rozpuszczalno CO2 w wodzie, więc ciśnienie moe być niestabilne. Z drugiej strony są "pompki" rowerowe na naboje CO2 i najwidoczniej to dziaa.
Jak sądzicie? Dwutlenek nadaje się do opon?
Jacek



2 Data: Grudzien 01 2016 16:38:57
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: t-1 

W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:

Mam od niedawna butl CO2 z reduktorem i mam ochot sprbowa pompowania
k tym wanie gazem. Czy s jakie przeciwwskazania?
Jedyny minus, jaki mi si nasuwa to dua rozpuszczalno CO2 w wodzie,
wic cinienie moe by niestabilne. Z drugiej strony s "pompki"
rowerowe na naboje CO2 i najwidoczniej to dziaa.
Jak sdzicie? Dwutlenek nadaje si do opon?
Jacek

Tak na pierwszy wzgld.
Jak chcesz czciej dopompowywa koa to stosuj.
Przecie moesz wozi butle w samochodzie.
Tu masz pokazane wspczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gum, ale nie ma powodu aby si proporcje znaczco rniy.

3 Data: Grudzien 01 2016 16:50:47
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:

Tu masz pokazane wspczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gum, ale nie ma powodu aby si proporcje znaczco
rniy.
Tego si nie spodziewaem. CO2 ma przecie wiksz czsteczk, od czsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.
Tabela te tumaczy wyszo azotu nad powietrzem.
Swoj drog, czy przy oponach bezdtkowych rnica bdzie zauwaalna, to nie wiem. Przy dtkach na pewno.
Jacek

4 Data: Grudzien 01 2016 17:34:20
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem wgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci grup W dniu 01.12.2016 o 16:38, t-1 pisze:

Tu masz pokazane wspczynniki dla azotu, tlenu i CO2.
http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TBud2/Michalska.pdf
Wprawdzie nie przez gum, ale nie ma powodu aby si proporcje znaczco
rniy.
Tego si nie spodziewaem. CO2 ma przecie wiksz czsteczk, od czsteczki tlenu i azotu a szybciej ucieka. Ciekawe.

Jakas kompatybilnosc musi tam zachodzic. Dobre rozpuszczanie czy co - w i tym momencie dla gumy moze byc byc inaczej.
Choc wszystkie podane tworzywa CO2 dobrze przenika, a guma tez weglowodorowy polimer.

Tabela te tumaczy wyszo azotu nad powietrzem.

Nie calkiem. Mozna z niej wywnioskowac, ze jak sie nadmucha powietrzem o zawartosci 78% azotu, to w miare schodzenia % bedzie jeszcze rosl.
Wiec po co przeplacac, skoro po pierwszym dopompowaniu bedzie  juz z 90% :-)

Swoj drog, czy przy oponach bezdtkowych rnica bdzie zauwaalna, to nie wiem. Przy dtkach na pewno.

No, jesli dobrze odczytuje te jednostke, to przy cisnieniu 1atm przez 1cm2 folii o grubosci 1cm przenika w ciagu sekundy ~10^-10 cm3 N2.

to zakladajac ze detka ma 1mm grubosci, powierzchnie 10 tys cm2, cisnienie 2 atm, to wyjdzie 1.7cm3/dobe.
A w tej detce ok 30 litrow powietrza, czyli 30 tys cm3, to nam po ok 200 dniach zejdzie 1%.
Albo i po 600 dniach, bo chyba mowa o przeniknieciu 1cm3 w warunkach normalnych, a w detce gestosc 3x wieksza.

I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw utrudniony.

Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)


J.

5 Data: Grudzien 01 2016 18:04:33
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 01.12.2016 o 17:34, J.F. pisze:

I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
utrudniony.

Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)
Absolutnie si nie zgodz. Moj przygod z motoryzacj zaczynaem, jak mao kto sysza o oponach bzdtkowych i norm byo pompowanie co 2-3 miesice. Docinicie dtki do wntrza opony nic nie wnosi do sprawy.
A jakie nieszczelnoci ma opona bzdtkowa Twoim zdaniem?
Jacek

6 Data: Grudzien 02 2016 11:04:08
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem wgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci grup W dniu 01.12.2016 o 17:34, J.F. pisze:

I nie pamietam, aby detki sie jakos czesto pompowalo.
A przeciez ta detka dobrze docisnieta do opony i felgi, wiec przeplyw
utrudniony.
Wiecej schodzi przez neiszczelnosci bezdetkowej :-)

Absolutnie si nie zgodz. Moj przygod z motoryzacj zaczynaem, jak mao kto sysza o oponach bzdtkowych i norm byo pompowanie co 2-3 miesice. Docinicie dtki do wntrza opony nic nie wnosi do sprawy.
A jakie nieszczelnoci ma opona bzdtkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a schodzilo.

J.

7 Data: Grudzien 02 2016 11:44:46
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 02.12.2016 o 11:04, J.F. pisze:

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies
drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a
schodzilo.
Cay czas mowa jest przenikaniu gazu przez gum na wskro, bo z tego wynika wyszo azotu nad powietrzem i tego ostatniego nad CO2.
Nieszczelny wentylek, uszkodzony styk opona/felga i dziury w oponie nie maj tu nic do rzeczy.
Mam te taczk z chisk dtk za 7 z. Wentyl trzyma, dziur nie ma, dtka przylega elegancko. Mimo to powietrze schodzi.
Miae kiedy balony z helem? Trzymaj gaz tak samo dugo, jak powietrze?
Jacek

8 Data: Grudzien 02 2016 15:10:18
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor:

Jacek wrote:

W dniu 02.12.2016 o 11:04, J.F. pisze:
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

Na wentylu, na styku z felga, na gwozdziach i dziurach ... raz mi jakies
drewienko wlazlo, nie wiem - galazka, zapalka, dziury nie bylo, a
schodzilo.
Cay czas mowa jest przenikaniu gazu przez gumę na wskroś, bo z tego
wynika wyszo azotu nad powietrzem i tego ostatniego nad CO2.
Nieszczelny wentylek, uszkodzony styk opona/felga i dziury w oponie nie
mają tu nic do rzeczy.
Mam te taczkę z chińską dętką za 7 z. Wentyl trzyma, dziur nie ma,
dętka przylega elegancko. Mimo to powietrze schodzi.
Miaeś kiedyś balony z helem? Trzymają gaz tak samo dugo, jak powietrze?
Jacek


CO2  wbrew  pozorom jest do niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury  
bardzo szybko się rozszea   i  byy przypadki  wybuchania butli   o  prbie
ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostay  zbytnio podgrzane. Ciekawe   czy
wytrzyma opona  ktra na sońcu zostanie   podgrzana   do wysokiej
temperatury  razem z CO2  wewnątrz? Przy 10 barach chyba wybuchają?

9 Data: Grudzien 02 2016 17:05:25
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 02.12.2016 o 15:10,  pisze:

CO2  wbrew  pozorom jest do niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury
bardzo szybko się rozszea   i  byy przypadki  wybuchania butli   o  prbie
ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostay  zbytnio podgrzane. Ciekawe   czy
wytrzyma opona  ktra na sońcu zostanie   podgrzana   do wysokiej
temperatury  razem z CO2  wewnątrz? Przy 10 barach chyba wybuchają?
Chopie zoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to adna butla nie wytrzyma takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o geografii.
Jacek

10 Data: Grudzien 02 2016 17:27:38
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o geografii.
Jacek

Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego zadajesz tu takie pytania?

11 Data: Grudzien 02 2016 17:44:04
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello sirapacz,

Friday, December 2, 2016, 5:27:38 PM, you wrote:

ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu
fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o geografii.
Panie ekspercie od siedmiu boleści skoroś taki ekspierd, to po kiego
zadajesz tu takie pytania?

Ciekawo nim kieruje na przykad.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

12 Data: Grudzien 02 2016 17:42:01
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomości grup
W dniu 02.12.2016 o 15:10,  pisze:

CO2  wbrew  pozorom jest do niebezpiecznym gazem. W funkcji temeperatury
bardzo szybko się rozszea   i  byy przypadki  wybuchania butli o  prbie
ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostay  zbytnio podgrzane.
Chopie zoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to adna butla nie wytrzyma takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o geografii.

Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.

Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej rozszerzy.

J.

13 Data: Grudzien 02 2016 17:51:15
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 5:42:01 PM, you wrote:

CO2  wbrew  pozorom jest do niebezpiecznym gazem. W funkcji
temeperatury bardzo szybko się rozszea   i  byy przypadki  wybuchania butli
o  prbie ciśnienia  200 czy 250 bar ,gdy zostay  zbytnio podgrzane.
Chopie zoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się
podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to adna butla nie wytrzyma
takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o
geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Ale kiedyś wytrzymao butli się skończy. Dlatego nie wolno przewozić
gaśnic śniegowych w kabinie czy baganiku. Nabj CO2 w gaśnicy
proszkowej jest napeniany z niszym ciśnieniem, eby bya rezerwa na
wyszą temperaturę. I te zdarzają się awarie.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli
za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
rozszerzy.

Powyej 31°C ju nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Grudzien 02 2016 18:29:17
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomości grup Hello J.F.,

Chopie zoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak się
podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to adna butla nie wytrzyma
takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw o
geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.

Ale kiedyś wytrzymao butli się skończy. Dlatego nie wolno przewozić
gaśnic śniegowych w kabinie czy baganiku. Nabj CO2 w gaśnicy

Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

proszkowej jest napeniany z niszym ciśnieniem, eby bya rezerwa na
wyszą temperaturę. I te zdarzają się awarie.

Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do butli
za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
rozszerzy.

Powyej 31°C ju nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.

Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

J.

15 Data: Grudzien 02 2016 18:55:35
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 6:29:17 PM, you wrote:

Chopie zoty! Dwutlenek węgla jest w butli w stanie CIEKŁYM. Jak
się podgrzeje i przejdzie w stan gazowy, to adna butla nie wytrzyma
takiego ciśnienia. Z tego, co tu czytam, to poziom elementarnej
wiedzy z zakresu fizyki jest delikatnie mwiąc taki, jak Amerykanw
o geografii.
Akurat kazda butla CO2 wytrzyma takie cisnienie.
Temperatura krytyczna CO2 to 31C, to jest akurat tyle, ze sie moze
zdarzyc upalnym latem, czy w bagazniku samochodu na sloncu,
wiec butla po prostu musi wytrzymac te 78 bar z drobnym dodatkiem.
Wiec taka sie daje i ona wytrzymuje.
Ale kiedyś wytrzymao butli się skończy. Dlatego nie wolno
przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy baganiku. Nabj CO2 w gaśnicy
Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

Zakadasz wzrost ciśnienia przy zaoeniu, e butla nie bya
przepeniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekego CO2 do
pena. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, eby ciśnienie
byo znacznie wysze a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
Podobnie masz z LPG tyle, e w butli LPG masz jeszcze zawr, ktry
popuści ciśnienia i spowoduje schodzenie LPG w butli poniej
temperatury krytycznej.

proszkowej jest napeniany z niszym ciśnieniem, eby bya rezerwa na
wyszą temperaturę. I te zdarzają się awarie.
Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Ale powyej zaley i to bardzo.

Paradoksalnie - moze peknac w nizszej temperaturze, jak sie do
butli za duzo naleje i przy wzroscie temperatury ciecz sie bardziej
rozszerzy.
Powyej 31°C ju nie ciecz. I podlega normalnym prawom fizyki.
Dlatego wlasnie ponizej jest ryzyko :-)

Że za duo nalejesz.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

16 Data: Grudzien 02 2016 19:14:33
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomości grup Hello J.F.,

Ale kiedyś wytrzymao butli się skończy. Dlatego nie wolno
przewozić gaśnic śniegowych w kabinie czy baganiku. Nabj CO2 w gaśnicy
Ale to juz gaz. Miedzy 31 a 81C, czyli 304 i 354K, to cisnienie
wzrosnie zgrubsza liczac z 78 do 90 at.
I tyle butla powinna wytrzymac, a dalej ... to juz i tak pozar :-)

Zakadasz wzrost ciśnienia przy zaoeniu, e butla nie bya
przepeniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekego CO2 do
pena. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, eby ciśnienie
byo znacznie wysze a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.

No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a powyzej juz calkiem przyjemnie.

O ile mogla byc przepelniona - o 20% ?
To tylko 20% wyzsze cisnienie gazu, 95 zamiast 78 bar, na tyle powinna byc butla projektowana.

Za to ponizej temperatury krytycznej jest nieprzyjemnie, bo moze peknac od rozszerzajacej sie cieczy :-)

proszkowej jest napeniany z niszym ciśnieniem, eby bya rezerwa na
wyszą temperaturę. I te zdarzają się awarie.
Ponizej 31C to stopien napelnienia nie zalezy od cisnienia :-)

Ale powyej zaley i to bardzo.

No wlasnie nie bardzo - zgrubsza liczac proporcjonalnie do temperatury, ale absolutnej.
A to juz niewiele rosnie w sensownych warunkach.

Zobacz co jest alternatywa dla CO2 - azot. W temperaturze grubo powyzej krytycznej.

J.

17 Data: Grudzien 02 2016 21:36:17
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, December 2, 2016, 7:14:33 PM, you wrote:

[...]

Zakadasz wzrost ciśnienia przy zaoeniu, e butla nie bya
przepeniona. A wypadki z CO2 to najczęściej nalewanie ciekego CO2
do pena. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, eby
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ciśnienie byo znacznie wysze a po osiągnięciu krytycznej robi się
nieprzyjemnie.
No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
powyzej juz calkiem przyjemnie.

Ciśnienie nadal rośnie - najpierw czytaj, potem pisz.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Grudzien 03 2016 17:09:27
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem wgla
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 2 Dec 2016 21:36:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Hello J.F.,
[...]
Zakadasz wzrost cinienia przy zaoeniu, e butla nie bya
przepeniona. A wypadki z CO2 to najczciej nalewanie ciekego CO2
do pena. I wtedy nie trzeba nawet temperatury krytycznej, eby
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
cinienie byo znacznie wysze a po osigniciu krytycznej robi si
nieprzyjemnie.
No wlasnie odwrotnie. To ponizej krytycznej jest nieprzyjemnie, a
powyzej juz calkiem przyjemnie.

Cinienie nadal ronie - najpierw czytaj, potem pisz.

Sam przeczytaj.

Przekroczene temperatury krytycznej nie jest niczym groznym -
cisnienie juz wczesniej bylo 78 at, tak nadal takie jest - tzn rosnie
wraz z temperatura, ale jak to w gazie - stosunkowo powoli a wiec
niegroznie, trzeba by pozaru czy innego zrodla powaznej temperatury.

Za to jak do butli plynu za duzo nalejesz i podgrzewac zaczniesz, o,
to moze peknac. Jak przekroczysz temperature krytyczna, to juz mozesz
odetchnac z ulga :-)

J.

19 Data: Grudzien 02 2016 17:28:34
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello As,

Friday, December 2, 2016, 3:10:18 PM, you wrote:

[...]

CO2  wbrew  pozorom jest do niebezpiecznym gazem.

Spaeś na fizyce czy w szkoę cegami rzucaeś zamiast do niej
chodzić?

W funkcji temeperatury bardzo szybko się rozszea

Co robi? Chyba jednak to byy cegy...

i byy przypadki wybuchania butli o prbie ciśnienia 200 czy 250 bar
,gdy zostay zbytnio podgrzane.

Ale odrniasz butlę zawierającą CIEKŁY CO2 od opony zawierającej
GAZOWY CO2?

Ciekawe czy wytrzyma opona ktra na sońcu zostanie podgrzana do
wysokiej temperatury razem z CO2 wewnątrz? Przy 10 barach chyba
wybuchają?

Nie byo po drodze z fizyką, zdecydowanie.

Hint: przemiany fazowe, temperatura krytyczna CO2

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

20 Data: Grudzien 02 2016 19:23:23
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

J.F. wrote:

A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za zomy? z chińskiej gwnogumy?
jak mi się zdarzy dopompować odrobinę raz na 2-3 lata to ju duo
ostatnio jak zaczęo schodzić to się okazao, e pinezkę tapicerską
zapaem

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

21 Data: Grudzien 03 2016 17:28:29
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisa(a):

J.F. wrote:
A jakie nieszczelnoci ma opona bzdtkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za zomy? z chiskiej gwnogumy?

z finskiej.

Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

J.

22 Data: Grudzien 03 2016 17:08:14
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

J.F. wrote:

Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisa(a):
J.F. wrote:
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?

Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za zomy? z chińskiej gwnogumy?

z finskiej.

Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej częstotliwości to ju bym dawno podjecha :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

23 Data: Grudzien 03 2016 18:35:39
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:08:14 -0000 (UTC), masti napisa(a):

J.F. wrote:
Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisa(a):
A jakie nieszczelnoci ma opona bzdtkowa Twoim zdaniem?
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za zomy? z chiskiej gwnogumy?

z finskiej.
Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej czstotliwoci to ju bym dawno podjecha :)

Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

J.

24 Data: Grudzien 03 2016 21:43:16
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

J.F. wrote:

Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:08:14 -0000 (UTC), masti napisa(a):
J.F. wrote:
Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisa(a):
A jakie nieszczelności ma opona bęzdętkowa Twoim zdaniem?
Mase, bo teraz dwie pompuje co 3 tygodnie :-)

to co tym masz za zomy? z chińskiej gwnogumy?

z finskiej.
Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

przy tej częstotliwości to ju bym dawno podjecha :)

Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

ale trzeba na dwa razy


A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

no widzisz. One zawsze takie zosliwe. trzeba im byo nie mwić :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

25 Data: Grudzien 01 2016 07:42:24
Temat: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Zenek Kapelinder 

Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze. Zastanawiales sie nad tym ze zeby napompowac co2 azotem, helem itd to najpierw musisz zrobic w oponie proznie bo jak nie zrobisz prozni to i tak bedziesz mial prede wszystkim powietrzem napompowane. W roznych uszczelniaczach w plynie do opon gazem pewno jest propan albo butan i dziala.

26 Data: Grudzien 01 2016 17:57:48
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor:

W dniu 2016-12-01 o 16:42, Zenek Kapelinder pisze:

Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze. Zastanawiales sie nad tym ze zeby napompowac co2 azotem, helem itd to najpierw musisz zrobic w oponie proznie bo jak nie zrobisz prozni to i tak bedziesz mial prede wszystkim powietrzem napompowane. W roznych uszczelniaczach w plynie do opon gazem pewno jest propan albo butan i dziala.


Cholera. A ja mylaem e w XXI wieku ludzie ktrzy cokolwiek liznli fizyki nie zadaj ju takich pyta :-)

Startujecie w F1 moe? :-)

z

27 Data: Grudzien 01 2016 13:10:34
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Kris 

W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 16:42:27 UTC+1 uytkownik Zenek Kapelinder napisa:

Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze.

 Ja w sumie te w aucie koa przewanie azotem mam a napompowane i wad nie widzę.
Są jakieś wady tego?

28 Data: Grudzien 01 2016 21:45:24
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

Kris wrote:

W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 16:42:27 UTC+1 uytkownik Zenek Kapelinder napisa:
Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze.

 Ja w sumie te w aucie koa przewanie azotem mam a napompowane i wad nie widzę.
Są jakieś wady tego?

ja mam te przewanie bo w 78% azotem. I jest OK

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

29 Data: Grudzien 01 2016 22:50:13
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


ja mam te przewanie bo w 78% azotem. I jest OK

Dodanie do mieszaniny 21% tlenu spowoduje, e będziesz mg oddychać z opony pod wodą jak wpadnie ci samochd do jeziora. we filmie jakimś widziaem;)

30 Data: Grudzien 01 2016 23:12:24
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: re 



Uytkownik "sirapacz"

ja mam te przewanie bo w 78% azotem. I jest OK

Dodanie do mieszaniny 21% tlenu spowoduje, e będziesz mg oddychać z
opony pod wodą jak wpadnie ci samochd do jeziora. we filmie jakimś
widziaem;)
-- -
Bond, James Bond

31 Data: Grudzien 01 2016 23:14:44
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

sirapacz wrote:


ja mam te przewanie bo w 78% azotem. I jest OK

Dodanie do mieszaniny 21% tlenu spowoduje, e będziesz mg oddychać z
opony pod wodą jak wpadnie ci samochd do jeziora. we filmie jakimś
widziaem;)

O! i to jest argument przeciwko CO2 i Helowi :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

32 Data: Grudzien 02 2016 09:02:49
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


O! i to jest argument przeciwko CO2 i Helowi :)

ale skąd! odrobina CO2 i helu będzie bardzo wskazana dla smaku - nie chcialbys chyba czuc w ustach jedynie oparw gumy i kauczuku:)

33 Data: Grudzien 02 2016 10:53:29
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "Kris"  napisa w wiadomości grup W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 16:42:27 UTC+1 uytkownik Zenek Kapelinder napisa:

Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze.

Ja w sumie te w aucie koa przewanie azotem mam a napompowane i wad nie widzę.
Są jakieś wady tego?

A sa zalety ?
Wiec po co przeplacac :-)

J.

34 Data: Grudzien 02 2016 23:41:35
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Kris 

W dniu piątek, 2 grudnia 2016 10:53:33 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:

Uytkownik "Kris"  napisa w wiadomości grup

W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 16:42:27 UTC+1 uytkownik Zenek
Kapelinder napisa:
>> Pompuje przede wszystkim azotem i jest dobrze.

>Ja w sumie te w aucie koa przewanie azotem mam a napompowane i wad
>nie widzę.
>Są jakieś wady tego?

A sa zalety ?
Wiec po co przeplacac :-)

Ale ja nïe pace za to. Chyba na kadej stacji paliw u nas da się koa azotem napompować.
100% azotu tam nie będzie ale blisko 80%

35 Data: Grudzien 03 2016 14:08:07
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor:

W dniu 2016-12-03 o 08:41, Kris pisze:

Ale ja nïe pace za to. Chyba na kadej stacji paliw u nas da się koa azotem napompować.
100% azotu tam nie będzie ale blisko 80%

Sorry ale przypomniaa mi się blondynka i zimowe powietrze :-)

z

36 Data: Grudzien 01 2016 19:18:14
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 

Nie będę Ciebie wyśmiewa - po prostu daruj sobie ten eksperyment.

37 Data: Grudzien 01 2016 21:34:01
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 01.12.2016 o 19:18, sirapacz pisze:

Nie będę Ciebie wyśmiewa - po prostu daruj sobie ten eksperyment.
A coś merytorycznie?
Jacek

38 Data: Grudzien 01 2016 21:56:11
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtocz tam hel. Dugo nie pojedzisz bez dopeniania, ale za to jak ci zuycie paliwa spadnie;)

39 Data: Grudzien 01 2016 21:44:27
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: masti 

sirapacz wrote:


A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtocz tam hel. Dugo nie pojedzisz bez dopeniania,
ale za to jak ci zuycie paliwa spadnie;)

tylko nie hel bo od helu obiekty spadają :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

40 Data: Grudzien 02 2016 14:57:14
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor:

sirapacz wrote:


A coś merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtocz tam hel. Dugo nie pojedzisz bez dopeniania,
ale za to jak ci zuycie paliwa spadnie;)

Ja bym  da wodr moe zacznie latac ?

41 Data: Grudzien 02 2016 15:18:25
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


Ja bym  da wodr moe zacznie latac ?

Zeppelinem tera:)

42 Data: Grudzien 05 2016 00:21:43
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem wgla
Autor: __Maciek 

Fri, 02 Dec 2016 14:57:14 +0100  napisa:

daruj sobie CO2 i wtocz tam hel. Dugo nie pojedzisz bez dopeniania,
ale za to jak ci zuycie paliwa spadnie;)

Ja bym  da wodr moe zacznie latac ?

To eby samochodu nie unosio to moe wodorem z tlenem pompowa, albo
samym tlenem.

43 Data: Grudzien 05 2016 00:14:18
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem wgla
Autor: __Maciek 

Thu, 1 Dec 2016 21:56:11 +0100 sirapacz  napisa:


A co merytorycznie?

daruj sobie CO2 i wtocz tam hel. Dugo nie pojedzisz bez dopeniania,
ale za to jak ci zuycie paliwa spadnie;)

A przyczepno si nie zminiejszy? Opony bd wszak prboway unosi
samochd :-)

44 Data: Grudzien 04 2016 16:04:54
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Zenek Kapelinder 

Ciezarkami jak do wywazania mozna wyrownac wage. Hel sie nie nadaje bo on przez stalowa gruba na kilka milimetrow spierdala. Przez opone by przeszedl jak rozgotowane kartofle przez durszlak.

45 Data: Grudzien 01 2016 22:44:41
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Kaczin 

W dniu 01.12.2016 o 19:18, sirapacz pisze:

Nie będę Ciebie wyśmiewa - po prostu daruj sobie ten eksperyment.

Co w tym śmiesznego albo gronego?

--
Kaczin

46 Data: Grudzien 01 2016 22:48:32
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 

Co w tym śmiesznego albo gronego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

47 Data: Grudzien 01 2016 23:58:06
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Kaczin 

W dniu 01.12.2016 o 22:48, sirapacz pisze:

Co w tym śmiesznego albo gronego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.



Ale dlaczego idiotyzm, skoro autor wątku ma butlę z CO2 na zbyciu?
To chyba logiczny argument?

--
Kaczin

48 Data: Grudzien 01 2016 15:13:20
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Zenek Kapelinder 

Wolal bym wody sodowej narobic. Niech dokupi saturator i na jakims skrzyzowaniu goni wode z saturatora. Za komuny przez sezon na saturatorze zarabiali na caly rok dobrego zycia. Ciekawe jak to teraz by wyszlo?

49 Data: Grudzien 02 2016 09:04:03
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 

W dniu 2016-12-02 o 00:13, Zenek Kapelinder pisze:

Wolal bym wody sodowej narobic. Niech dokupi saturator i na jakims skrzyzowaniu goni wode z saturatora. Za komuny przez sezon na saturatorze zarabiali na caly rok dobrego zycia. Ciekawe jak to teraz by wyszlo?

teraz dostabyś od skarbwki za niezarejestrowanie dziaalności, sanepid i mandat od stray miejskiej za handel bez zezwolenia:)

50 Data: Grudzien 02 2016 14:17:47
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Adam 

W dniu 2016-12-02 o 09:04, sirapacz pisze:

W dniu 2016-12-02 o 00:13, Zenek Kapelinder pisze:
Wolal bym wody sodowej narobic. Niech dokupi saturator i na jakims
skrzyzowaniu goni wode z saturatora. Za komuny przez sezon na
saturatorze zarabiali na caly rok dobrego zycia. Ciekawe jak to teraz
by wyszlo?

teraz dostaby od skarbwki za niezarejestrowanie dziaalnoci, sanepid
i mandat od stray miejskiej za handel bez zezwolenia:)


Pewnie te klienci nie chcieli by uywa jednej i tej samej szklanki.


--
Pozdrawiam.

Adam

51 Data: Grudzien 02 2016 14:22:38
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


Pewnie te klienci nie chcieli by uywa jednej i tej samej szklanki.

na acuchu:)

luz - s kubki jednorazowe:)

52 Data: Grudzien 02 2016 00:06:02
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Adam 

W dniu 2016-12-01 o 22:48, sirapacz pisze:

Co w tym miesznego albo gronego?

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.


W czym widzisz idiotyzm?

Zostao zadane pytanie:

W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:
> Mam od niedawna butl CO2 z reduktorem i mam ochot sprbowa pompowania
> k tym wanie gazem. Czy s jakie przeciwwskazania?

Czy jeste w stanie co merytorycznie napisa?

Moe inaczej:
Czek nie ma pompki ani kompresora, za to ma butl z CO2 "za darmo".

Swego czasu ganice CO2 uywaem do pompowania opon w motorku (byo dobrze) i do chodzenia napojw w lecie - pracowaem w kinie. Te to miaem "za darmo", bo trzeba byo zdawa sprzt - wic i tak ganice byyby oprniane.



--
Pozdrawiam.

Adam

53 Data: Grudzien 02 2016 06:20:03
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 01.12.2016 o 22:48, sirapacz pisze:

Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.
Widzę, e nadal nie masz nic do powiedzenia z sensem. Jakieś frustracje? Żonę gowa boli?
Dlaczego w rowerach mona pompować CO2, a w samochodach ju to jest "idiotyzm"? Inne prawa fizyki dla dwch kek?
https://www.cyklotur.com/akcesoria/pompki-rowerowe/na-naboje/
Jacek

54 Data: Grudzien 02 2016 09:11:56
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za
pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.
Widzę, e nadal nie masz nic do powiedzenia z sensem. Jakieś frustracje?
Żonę gowa boli?

wycieczki osobiste i chamstwo zostaw dla kogoś na swoim poziomie.

Dlaczego w rowerach mona pompować CO2, a w samochodach ju to jest
"idiotyzm"? Inne prawa fizyki dla dwch kek?

bo atwiej jest zrobić nabj CO2? Łatwiej to skroplić ni prbować skroplić mieszaninę gazu - zwaszcza gazu zawierającego duo azotu.

55 Data: Grudzien 02 2016 09:23:44
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 02.12.2016 o 09:11, sirapacz pisze:

wycieczki osobiste i chamstwo zostaw dla kogoś na swoim poziomie.
To byo, jako odpowied, na "idiotyzm", a wzorzec poziomu braem nie od siebie.
bo atwiej jest zrobić nabj CO2? Łatwiej to skroplić ni prbować
skroplić mieszaninę gazu - zwaszcza gazu zawierającego duo azotu.
Nadal nie kapujesz, e pytam o zachowanie CO2 w oponie, a nie o to, co jest atwiej skroplić.
Poza tym, co ma piernik do wiatraka? Jeszcze atwiej jest skroplić propan, albo mieszaninę propan-butan. Ciśnienie w butli 3 at - w sam raz do pompowania opon. I reduktor niepotrzebny.
Jacek

56 Data: Grudzien 02 2016 10:10:48
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 

Nadal nie kapujesz, e pytam o zachowanie CO2 w oponie, a nie o to, co
jest atwiej skroplić.
Poza tym, co ma piernik do wiatraka? Jeszcze atwiej jest skroplić
propan, albo mieszaninę propan-butan. Ciśnienie w butli 3 at - w sam raz
do pompowania opon. I reduktor niepotrzebny.

to byla odpowiedz na argument dlaczego stosuje się naboje akurat z CO2.

twoje pytanie o zastosowanie w oponie powinno byc na grupie fizyka. na moje oko zwaywszy na ściśliwo co2 spodziewabym się bardziej "miękkich" opon przy tym samym ciśnieniu - ale to tylko moje dywagacje. fizykiem nie jestem.

57 Data: Grudzien 02 2016 11:52:14
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Jacek 

W dniu 02.12.2016 o 10:10, sirapacz pisze:

twoje pytanie o zastosowanie w oponie powinno byc na grupie fizyka. na
moje oko zwaywszy na ściśliwo co2 spodziewabym się bardziej
"miękkich" opon przy tym samym ciśnieniu - ale to tylko moje dywagacje.
fizykiem nie jestem.
To widać ;-)
Nie wiem, na ile wasności CO2 odbiegają od wasności gazu doskonaego (to takie pojęcie fizyczne), ale chyba rnica nie jest do zauwaenia w przypadku opon.
Jacek

58 Data: Grudzien 02 2016 10:32:59
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomości grup
W dniu 02.12.2016 o 09:11, sirapacz pisze:

bo atwiej jest zrobić nabj CO2? Łatwiej to skroplić ni prbować
skroplić mieszaninę gazu - zwaszcza gazu zawierającego duo azotu.
Nadal nie kapujesz, e pytam o zachowanie CO2 w oponie, a nie o to, co jest atwiej skroplić.
Poza tym, co ma piernik do wiatraka? Jeszcze atwiej jest skroplić propan, albo mieszaninę propan-butan. Ciśnienie w butli 3 at - w sam raz do pompowania opon. I reduktor niepotrzebny.

Ja sie juz kiedys zastanawialem czy dmuchac materac, czy ... przeciez taka fajna butle z gazem mam.
I moze bym nawet przetestowal, ale dziewczyna ostro zaprotestowala, ze nie bedzie spac na bombie :-)

Jakby tak sie jeszcze dalo rano zuzyc ten gaz do gotowania ...

Tylko zwracam uwage na jedno - zwykla guma nieodporna na benzyne i inne ropopochodne.
Czy na LPG ... trzeba by sprawdzic.

Co prawda przy takiej butli sa gumowe uszczelki, ale moga byc z olejoodpornej.

No i w materacu nie ma na poczatku tlenu :-)

J.

59 Data: Grudzien 02 2016 10:46:00
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: J.F. 

Uytkownik "sirapacz"  napisa w wiadomości grup

Co w tym śmiesznego albo gronego?
Odpowiem pytaniem na pytanie: jakikolwiek logiczny argument za pompowaniem opon CO2? To to taki sam idiotyzm, jak pompowanie azotem.

Kolega ma zawadzajaca butle z CO2 w garazu.
To jest bardzo dobry argument :-)

J.

60 Data: Grudzien 02 2016 11:22:05
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: sirapacz 


Kolega ma zawadzajaca butle z CO2 w garazu.
To jest bardzo dobry argument :-)

To pms więc niech dokupi do tego migomat:) będzie mia jak znalaz do blacharki:)

61 Data: Grudzien 02 2016 22:07:45
Temat: Re: Pompowanie k dwutlenkiem węgla
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:

Mam od niedawna butlę CO2 z reduktorem i mam ochotę sprbować pompowania k tym waśnie gazem. Czy są jakieś przeciwwskazania?
Jedyny minus, jaki mi się nasuwa to dua rozpuszczalno CO2 w wodzie, więc ciśnienie moe być niestabilne. Z drugiej strony są "pompki" rowerowe na naboje CO2 i najwidoczniej to dziaa.
Jak sądzicie? Dwutlenek nadaje się do opon?
Jacek


Pompowaem koa rowerw z butli CO2 i zauwayem, e CO2 bardziej przenika przez dętkę. Po prostu musiaem dopompowywać raz-dwa razy w tygodniu. Po napompowaniu powietrzem, ciśnienie trzymao nawet 2-3 miesiące. Tyle, e dętek rowerowych chyba ju nie robią z gumy lecz z butylu. W oponach samochodowych gwny skadnik to kauczuk.

Pompowanie kół dwutlenkiem węgla



Grupy dyskusyjne