Popsułem w weekend kolejny (drugi) dyferencjał.
Samochód - Cinquecento.
Po padzie pierwszego wymieniłem całą skrzynię biegów.
Możliwe (ale mało prawdopodobne) że było jakieś uderzenie - skakałem po różnych wyrypach, ale mam płytę i płyta nie ucierpiała jakoś mocno. Natomiast mogło się zdarzyć, że zakres ruchu poduszki się skończył i jakieś tam przeciążenia były - ale co by to miało wspólnego z półosią?
Inna możliwa przyczyna to to, że samochodem zrobiłem na kołach blisko 700km w weekend (jeszcze nigdy tak dużo nim nie przejechałem), po 260km w każdą stronę drogami i potem jeszcze ponad 150km rajdu.
Objaw jest taki że olej ucieka między lewą półosią a obudową dyferencjału.
Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania.
I drugie pytanie - da się to jakoś rozsądnymi kosztami naprawić?
Co tam trzeba wymienić? Łożysko? Simmeringi? Jakieś inne uszczelnienia?
Czy lepiej znowu poszukać całej skrzyni?
2 |
Data: Wrzesien 30 2009 23:27:47 |
Temat: Re: Popsułem drugi dyfer |
Autor: DoQ |
Tomasz Pyra pisze:
Objaw jest taki że olej ucieka między lewą półosią a obudową dyferencjału.
Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania.
I drugie pytanie - da się to jakoś rozsądnymi kosztami naprawić?
Co tam trzeba wymienić? Łożysko? Simmeringi? Jakieś inne uszczelnienia?
Seicento/Cienki nie ma uszczelniaczy polosi w miejscu gdzie poloska wchodzi w dyfer?
Pozdrawiam
Pawel
3 |
Data: Wrzesien 30 2009 23:30:40 | Temat: Re: Popsułem drugi dyfer | Autor: DoQ |
DoQ pisze:
Seicento/Cienki nie ma uszczelniaczy polosi w miejscu gdzie poloska wchodzi w dyfer?
http://allegro.pl/item734946803_uszczelniacz_polosi_fiat_cinquecento_700_26mm.html
cos takiego generalnie, z tego sie nie leje?
Pozdrawiam
Pawel
4 |
Data: Pa?dziernik 01 2009 00:25:05 | Temat: Re: Popsułem drugi dyfer | Autor: Adam |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa
dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka
raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania.
A wachacz jak wyglada?
5 |
Data: Pa?dziernik 01 2009 09:50:29 | Temat: Re: Popsułem drugi dyfer | Autor: kogutek |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
> Pierwsze pytanie - czy to że wykończyłem tak szybko, w podobny sposób dwa
> dyfry, to może być przypadek, czy jest jakaś wspólna przyczyna? Półośka
> raczej jest prosta - inaczej byłoby chyba czuć jakieś drgania.
A wachacz jak wyglada?
Nikt nie wie jak wygląda wachacz bo nikt nie widział wachacza.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
6 |
Data: Pa?dziernik 01 2009 01:06:06 | Temat: Re: Popsułem drugi dyfer | Autor: hamberg |
> A wachacz jak wyglada?
Nikt nie wie jak wygląda wachacz bo nikt nie widział wachacza.
moze chodzi o wąchacza.
7 |
Data: Pa?dziernik 01 2009 08:35:32 | Temat: Re: Popsułem drugi dyfer | Autor: MarcinJM |
Tomasz Pyra pisze:
Popsułem w weekend kolejny (drugi) dyferencjał.
Samochód - Cinquecento.
Po padzie pierwszego wymieniłem całą skrzynię biegów.
Możliwe (ale mało prawdopodobne) że było jakieś uderzenie - skakałem po różnych wyrypach, ale mam płytę i płyta nie ucierpiała jakoś mocno. Natomiast mogło się zdarzyć, że zakres ruchu poduszki się skończył i jakieś tam przeciążenia były - ale co by to miało wspólnego z półosią?
Inna możliwa przyczyna to to, że samochodem zrobiłem na kołach blisko 700km w weekend (jeszcze nigdy tak dużo nim nie przejechałem), po 260km w każdą stronę drogami i potem jeszcze ponad 150km rajdu.
Objaw jest taki że olej ucieka między lewą półosią a obudową dyferencjału.
To wszystko co jest "popsute"?
To zimmering do wymiany.
Moznaby zwrocic uwage, czy luz na dyfrze jest w normie. Reguluje sie go podkladkami przy ktoryms lozysku, lewym albo prawym. Jak luz bedzie za duzy, to uszczelnienie nie bedzie w stanie zapewnic stalego kontaktu z polosia = wyciek.
Najprosciej wyjac polosie, i wykrecic dyfer (spokojnie sie da zrobic na aucie). Zobaczysz od razu w jakim stanie sa lozyska.
Skladanie obudowy dyfra na silikon. Z tym, ze najlepiej spisuje sie dedykowany silikon elring'a.
:)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
| | | | | |