Grupy dyskusyjne   »   Poroblem z isrka w LC4

Poroblem z isrka w LC4



1 Data: Styczen 20 2009 12:28:20
Temat: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 

Licze na Was i mam nadzieje, ze znajdziesie tu ktos kto zna sie na
motocyklach nie tylko ze strony danych katalogowych?:)
Problem jest taki:

Z dnia na dzien nie ma iskry, wlasciwie to z min na
min - bo rano odpalil a po godzie juz niechcial. Sprawdzilem cewke, przewod
wysokiego napiecie, zmienilem swiecie na nowke, sprawdzilem tez modul
zaplonowy, podladowalem aku - iskry niema.
Wszystko inne swieci, kierunki sa, klakson, rozrusznik kreci.
Czy to wlasnie gdzies na stykach czy kablach szukac problemu i jak? Czy moze
kupic spray do stykow i spryskac kazde laczenie? - w sumiejuz to zrobilem.
Co dziwne, kiedy podlaczam do kabla dajacego napiecie na cewke zarowke i
dotykam masy to zarowka sie zapala po czym gasnie i zeby zapalila sie
ponownie musze ja odlaczyc od masy i znowu przylozyc (stacyjka na pozycje
wlaczonego zaplonu).

 ps. zanim iskra zniknela wogole motocykl dwa razy mi zgasl, myslalem, ze to
z braku paliwa bo bylo juz naprawde malutko, pomyslalem tez, ze to moze
zabrudzony gaznik ale po kilku probach rozruchu odpalal. Profilaktycznie
przeczyscilem gaznik i dolot i po skreceniu wszystkiego iskry juz nie bylo
wogole. -przy tej operacji zadnych kabli nie ruszam ani nie odlaczam zadnych
kostek.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl



2 Data: Styczen 21 2009 08:42:25
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: szynszyll 

yo!

mam przed soba schemat instalacji do LC4e - nie wiem czy to to samo co u
Ciebie bo temat KTM jakos mnie omijal. uklad zaplonowy jest prosty jak widly.
musisz sprawdzic jeszcze opornosc impulsatora. napisz mi jak sprawdziles
modul? podstawiles inny? poza tym tak jak piszesz - ogolne przegladniecie i
przeczyszczenie stykow.

pzdr

szynszyll
xtz750



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Styczen 21 2009 10:51:41
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 


Użytkownik "szynszyll"  napisał w wiadomości

yo!

mam przed soba schemat instalacji do LC4e - nie wiem czy to to samo co u
Ciebie bo temat KTM jakos mnie omijal. uklad zaplonowy jest prosty jak
widly.
musisz sprawdzic jeszcze opornosc impulsatora. napisz mi jak sprawdziles
modul? podstawiles inny? poza tym tak jak piszesz - ogolne przegladniecie
i
przeczyszczenie stykow.

No wlasnie schemat jest prosty - tzn dwa razy bardziej skomlikowany od
wersji kopanej ale i tak prosty (dla elektryka:) )
Modul sprawdzilem podlaczajac inny, od innego LC4, to samo cewka. Pozniej
znajomy elektryk podlaczyl jeszcze jakos moja cewke 'na krotko' i iskra
byla. ale po podlaczeniu wszystkiego spoworotem jak trzeba juz jej nie bylo.
A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie na
cewke?a cewka iskry nie daje? Moze to wlasnie impulsator? Jak znajomy
elektryk znowu znajdzie czas to mu podsune ten pomysl i napisze jaka tam
jest opornosc (a jaka jest prawidlowa?).



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

4 Data: Styczen 21 2009 11:59:14
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Tomek W 



podaj rok motocykla bo nie wiem na jaki schemat patrzyc


pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

5 Data: Styczen 21 2009 12:22:01
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Tomek W 


A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie
na
cewke?a cewka iskry nie daje?

Według tego schematu jaki ja mam, na cewce nie powinno być żadnego napięcia.
Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora)
z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym
powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore powoduje przeskok iskry na
swiecy.
Najlepiej jak bys podesłal schemat swojego modelu.


pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

6 Data: Styczen 21 2009 13:05:22
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 


Użytkownik "Tomek W"  napisał w wiadomości


A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie
na
cewke?a cewka iskry nie daje?

Według tego schematu jaki ja mam, na cewce nie powinno być żadnego
napięcia. Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie
kondensatora) z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na
uzwojeniu wtórnym powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore
powoduje przeskok iskry na swiecy.
Najlepiej jak bys podesłal schemat swojego modelu.

Wysylam Ci schemat na priva.
Model to LC4 620 EGS-E 1997.

"Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora)
z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym
powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore powoduje przeskok iskry
na swiecy."

W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie na
cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten impuls, zeby
zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu podlaczyc- wtedy
dostaje kolejny impuls i tak w kolko.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

7 Data: Styczen 21 2009 15:54:19
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Tomek W 



W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie
na cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten impuls,
zeby zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu podlaczyc-
wtedy dostaje kolejny impuls i tak w kolko.

Patrząc na schemat to bym sprawdzil kabel oznaczony literka "o" wychodzoący
z modułu (27) odpowiada on za wyłacznie silnika, jak jest zwarty do masy to
nie bedzie iskry.
Jeśli on jest ok,a wydaje sie ze tak skora pojawiaja się impulsy na wysciu z
modułu i cewka jest dobra to wszytsko powinno być ok. Chyba ze te impulsy
maja za niskie napiecie co by wskazywało na uszkodzenie cewek generatora.
Posprawdzaj rezystancję cewek generatora jak i impulsatora i porównaj z
serwisówką.

Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.


pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

8 Data: Styczen 21 2009 16:16:55
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 


Użytkownik "Tomek W"  napisał w wiadomości



W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie
na cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten
impuls, zeby zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu
podlaczyc- wtedy dostaje kolejny impuls i tak w kolko.

Patrząc na schemat to bym sprawdzil kabel oznaczony literka "o"
wychodzoący z modułu (27) odpowiada on za wyłacznie silnika, jak jest
zwarty do masy to nie bedzie iskry.
Jeśli on jest ok,a wydaje sie ze tak skora pojawiaja się impulsy na wysciu
z modułu i cewka jest dobra to wszytsko powinno być ok. Chyba ze te
impulsy maja za niskie napiecie co by wskazywało na uszkodzenie cewek
generatora. Posprawdzaj rezystancję cewek generatora jak i impulsatora i
porównaj z serwisówką.

Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.

Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam.



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

9 Data: Styczen 23 2009 08:35:35
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Tomek W 


Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo
malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze.

Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam.


Jakies rezultaty?


--
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

12 Data: Styczen 27 2009 17:11:54
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 


Uzytkownik "KRZYZAK"  napisal w wiadomosci

On 20 Sty, 12:28, "Karambol"  wrote:


ps. zanim iskra zniknela wogole motocykl dwa razy mi zgasl, myslalem, ze
to
z braku paliwa bo bylo juz naprawde malutko, pomyslalem tez, ze to moze
zabrudzony gaznik ale po kilku probach rozruchu odpalal.

Mialem identyczne objawy (640 troche ponad roczny sprzet z salonu).
Winowajca byl jakis niefortunnie poprowadzony kabelek, ktory sie byl
ukruszyl i raz stykal, a raz nie. Niestety nie wiem ktory, bo naprawil
to juz nastepny wlasciciel.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A ja ciagle dojsc nie moge, ktory to kabel. Sprawdzalem juz wszystko co
potrafie.
Ostatnio wymienialem nawet przewod wysokiego napiecia bo chociaz moj mial na
mierniku przeplyw to mogl teoretycznie byc walniety - ale tez nic;/
Jestem prawie pewien, ze to wlasnie jakis cholerny kabelek - gdzies;< ??


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

13 Data: Styczen 27 2009 21:08:50
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Andrzej Luczak 

Karambol pisze:

A ja ciagle dojsc nie moge, ktory to kabel. Sprawdzalem juz wszystko co potrafie.
Ostatnio wymienialem nawet przewod wysokiego napiecia bo chociaz moj mial na mierniku przeplyw to mogl teoretycznie byc walniety - ale tez nic;/
Jestem prawie pewien, ze to wlasnie jakis cholerny kabelek - gdzies;< ??

Szukaj w kostkach, KTMy mają spor ewibracje :-)
U mnie nie stykał przewód w kostce przy regulatorze- objawem były okresowe braki ładowania akumulatora, już szukałem nowego regulatora.
Łap za pojedyńcze przewody tuż przy kostce, ciągnij i obserwuj, jedyna metoda

--
AL F650 & LC4

14 Data: Styczen 27 2009 23:08:26
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Karambol 


Użytkownik "Andrzej Luczak"  napisał w wiadomości

Karambol pisze:

A ja ciagle dojsc nie moge, ktory to kabel. Sprawdzalem juz wszystko co
potrafie.
Ostatnio wymienialem nawet przewod wysokiego napiecia bo chociaz moj mial
na mierniku przeplyw to mogl teoretycznie byc walniety - ale tez nic;/
Jestem prawie pewien, ze to wlasnie jakis cholerny kabelek - gdzies;< ??

Szukaj w kostkach, KTMy mają spor ewibracje :-)
U mnie nie stykał przewód w kostce przy regulatorze- objawem były okresowe
braki ładowania akumulatora, już szukałem nowego regulatora.
Łap za pojedyńcze przewody tuż przy kostce, ciągnij i obserwuj, jedyna
metoda

Zrobie tak.
Zastanawie mnie tylko dlaczego napiecie na kablu dajacym zasilanie na cewke
jest i daje impulsy na cewke - tak jak trzeba ale z cewki juz napiecie nie
wychodzi na swiece. Cewke sprawdzalem - jest dobra.

Moze przy krenceniu rozrusznikiem czy podczas kopania to napiecie gdzies
znika - cholerna magia!



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

15 Data: Styczen 30 2009 10:23:47
Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości

Moze przy krenceniu rozrusznikiem czy podczas kopania to napiecie gdzies
znika - cholerna magia!

ogólnie z tego co wiem to jest tak w KTM ( większej pojemności ) że przy
słabym aku silnik będzie się krecił ale iskry nie bedzie, tak jest u mnie
jak aku słabe to silnik kreci ale iskry nie ma a wystarczy walnąć z kopniaka
i zadziała. Jak podładuje to pali od strzału. Ale z tego co czytam to aku
było ładowane więc biorąc powyższą lekture zostaje ci prześwietlenie
wszystkiego przewód po przewodzie.


pozdrawiam
rafał
450exc

Poroblem z isrka w LC4



Grupy dyskusyjne