Porownanie napedow 4x4
1 | Data: Styczen 14 2009 09:47:49 |
Temat: Porownanie napedow 4x4 | |
Autor: Mikolaj Rydzewski | Witam, 2 |
Data: Styczen 14 2009 09:57:10 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: | Witam serdecznie. A jak sie sprawuja wynalazki w rodzaju Haldexa?Właściwie prawie jak przednionapędówki. Tylko spod świateł żwawiej ruszają na śliskim. Przy większych prędkościach niemal nie występują uślizgi, więc nic się nie odczuwa. Chyba, że ktoś ma nadmiar mocy. W ostrym, żwawo pokonywanym zakręcie zwykle też trochę bardziej neutralnie niż przednionapędówki się prowadzą. W spokojnej jeździe bez różnicy. ...o ile staly naped na obie osie zapobiega poslizgowi...Nie zapobiega. W skrajnych przypadkach (brak centralnego dyfra czy jakiegokolwiek sprzęgła międzyosiowego (jak w pick-upach itp.) nawet może powodować lekki poślizg na zmiennej czy śliskiej nawierzchni. A co jest w autach rodzaju Vitary czy innych terenowek?W Grand Vitarze jest centralny dyfer, więc lepiej się nie da jeśli chodzi o 4x4 na szosie. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 3 |
Data: Styczen 14 2009 10:01:18 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
W Grand Vitarze jest centralny dyfer, A co wówczas, gdy się rusza z lodowiska? Gdy tylko jedno koło ma oparcie -- samochód ruszy? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 4 |
Data: Styczen 14 2009 10:52:21 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Mikolaj Rydzewski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: A co wówczas, gdy się rusza z lodowiska? Jesli masz otwarte dyfry to nie ruszy. Ale np samoblokujacy sie torsen powinien pozwolic na jazde. Przynajmniej tak wynika z lektury wikipedii. Chyba, ze masz guzik blokujacy mosty. 5 |
Data: Styczen 14 2009 10:03:44 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Mikolaj Rydzewski | wrote: A jak sie sprawuja wynalazki w rodzaju Haldexa?Właściwie prawie jak przednionapędówki. Tylko spod świateł żwawiej ruszają na Nie wystepuja uslizgi bo sie dolacza tylna os? Ale ona przeciez dolacza sie wtedy, kiedy kola przedniej zaczna sie slizgac... ...o ile staly naped na obie osie zapobiega poslizgowi...Nie zapobiega. W skrajnych przypadkach (brak centralnego dyfra czy Mowiac 'staly naped' mialem na mysli pojazd z centralnym dyfrem, w odroznieniu od takich z dolaczana jedna osia. Nie o zblokowanym centralnym dyfrze. 6 |
Data: Styczen 15 2009 09:35:06 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: | >> A jak sie sprawuja wynalazki w rodzaju Haldexa?Nie występują bo jest za mały moment na kołach a boczny poślizg nie załącza tyłu. Na szosie nawet na śliskim jeździ się jak przednionapędówką. Oczywiście przy bardzo agresywnej jeździe lub nadmiarze mocy tył się nieco załącza ale bez większego wpływu. Niektóre autka dostają wtedy nagłej nadsterowności. Co do Grand Vitary, to ma nie tylko centralny dyfer z ograniczonym poślizgiem ale także możliwość jego blokady jak w dużych terenówkach. W tej klasie cenowej nie ma lepszego napędu. Jest GV, dalej Forester bez ręcznej blokady dyfra, długo długo nic i później Land Crusery itp. drogie maszyny. Po środku wynalazki FWD z Haldexami i Torsenami na tył. Bo tych bez dyfra czy sprzęgła międzyosiowego nie liczymy, prawda? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Styczen 14 2009 09:57:42 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 14.01.2009 Mikolaj Rydzewski napisał/a: Witam, Akurat w Subaru zalezy to od rodzaju skrzyni, modelu auta, rocznika oraz dyfra ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 8 |
Data: Styczen 14 2009 09:52:20 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Chyba Ford i Volvo tego uzywaja. Zreszta chyba wiekszosc aut marketingowo 4x4 tak naprawde to ma dlaczana druga os. Mnie uczono, że Volvo ma stale na 2 osie przy 4x4. Chętnie dowiem się czegoś na ten temat. I ponoć stale elektronika dozoruje ślizganie kół, dzięki czemu w czasie cywilnej ;) jazdy każde koło przenosi napęd na miarę swych możliwości. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 10 |
Data: Styczen 16 2009 06:32:21 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | dozoruje - podobno reakcja następuje w czasie 1/2 obrotu wału http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc Z pewnością już poprawili napęd. Hehe zyga 11 |
Data: Styczen 14 2009 17:43:46 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: ania_de |
Mnie uczono, że Volvo ma stale na 2 osie przy 4x4. Ktoś Ci niezłych pierdół napopowiadał ;-) ROTFL Większość Volvo AWD staje się po czasie FWD :D bo napęd niestety jest kiepski i pada szybko. Wał nie daje rady. -- Pozdr, Ania Volvo V70 T5 2.3T '97 racing moose Volvo V70 TDI 2.5TDI '99 road klekot 12 |
Data: Styczen 14 2009 17:55:06 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Arni | ania_de pisze: Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" pisze: i przekładnia kątowa :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 13 |
Data: Styczen 14 2009 18:33:21 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: ania_de |
Ktoś Ci niezłych pierdół napopowiadał ;-) ROTFL Powitać Kolegę ;-))) -- Pozdr, Ania Volvo V70 T5 2.3T '97 racing moose Volvo V70 TDI 2.5TDI '99 road klekot 14 |
Data: Styczen 14 2009 19:07:04 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Arni | ania_de pisze: Użytkownik "Arni" napisał :powitac Koleżankę :) dotychczas nie było mnie widac? :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 15 |
Data: Styczen 14 2009 19:29:51 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: ania_de |
ania_de pisze: Muszę się bez bicia przyznać, że dłuuuuuugo nie czytałam PMSa. -- Pozdr, Ania Volvo V70 T5 2.3T '97 racing moose Volvo V70 TDI 2.5TDI '99 road klekot 16 |
Data: Styczen 14 2009 18:27:57 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 14 Jan 2009 09:52:20 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski Mnie uczono, że Volvo ma stale na 2 osie przy 4x4. Haldeksowe 95:5. No... od biedy to stałe. I ponoć stale elektronika dozoruje ślizganie kół, dzięki czemu w czasie To jest miś na miarę naszych możliwości! http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc -- rozumiem, że już widziałeś? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Styczen 16 2009 06:33:23 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Aha! Zeby nie bylo! Ja stanowczo odradzam kupno Subaru! Moj plan, to MógłbyĹ to napisaÄ po polsku? zyga 18 |
Data: Styczen 14 2009 23:38:25 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Mnie uczono, że Volvo ma stale na 2 osie przy 4x4. Aby było jasne -- nie kupuję AWD, lecz FWD. :) I jak rozumiem, na ,,cywilne'' AWD trzeba jeszcze zaczekać. :) Czy zawieszenie tylne do AWD jest takie jak do FWD? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 19 |
Data: Styczen 14 2009 10:25:04 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: jasio | Jak dziala 4x4 w audi zobaczysz na jutubje.com wpisujac audi quattro snow 20 |
Data: Styczen 14 2009 10:33:16 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Boombastic | Jak dziala haldex 1 i 2 genracji tez gdzies w sieci znajdziesz. Pośmiac to się można z Murano co podjeżdża pod gorkę i od razu się poddaje. W sieci jest masa filmików z testów aut 4x4. Szczególnie fajne były podjazdy na pochyłą i śliską rampę. Wprawdzie były to filmy promujące auta Subaru, ale może jednak choć trochę prawdziwe. Wyniki są zaskakujące. 21 |
Data: Styczen 14 2009 10:45:42 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Mikolaj Rydzewski | jasio wrote: Jak dziala 4x4 w audi zobaczysz na jutubje.com wpisujac audi quattro snow Tutaj niby tez sie wszystkie kolka reca... Jak dziala haldex 1 i 2 genracji tez gdzies w sieci znajdziesz. Znam ten film, mowisz o http://pl.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc Znawcy tematu, ci ze stajni volvo, zarzekaja sie ze prezentowane tam xc70 bylo uszkodzone. 22 |
Data: Styczen 14 2009 10:58:27 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: jasio |
Znam ten film, mowisz o http://pl.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc No ja tez na poczatku nie moglem uwierzyc, ale w sieci jest gdzies podobno jeszcze filmik jak XC90 zjezdza z drogi i staje TYLKO przednimi kolami w sniegu. Tylne na asfalcie. Potem wsteczny i wyjazd. Zgadnij czy udaje mu sie wyjechac? Generalnie sam sie nad tym zastanawialem. Mysle, ze juz czas zeby jakis wlasciciel xc70/xc90 nagral tkai film i udowodnil, ze haldex to faktycznie dziadostwo... teraz jest snieg.. no niech ktos sie skusi, sam jestem ciekawy. 24 |
Data: Styczen 14 2009 11:03:57 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Boombastic | Znam ten film, mowisz o http://pl.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc Eee, ja tam widziałem jeszcze inne filmy z udziałem Volvo, szczególnie szybko przejeżdżany slalom. No nie wzbudziło to zaufania. 28 |
Data: Styczen 14 2009 23:06:43 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Jak zawisnie to chyba z duzym trudem - 4x zero nadal rowna sie zero. Wystarczy ESP które przyhamuje wirujące koło. Można też hamulcem. 29 |
Data: Styczen 15 2009 13:17:35 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 14 Jan 2009 23:06:43 +0100, Tomasz Pyra Wystarczy ESP które przyhamuje wirujące koło. Chyba tylko hamulcem (bo czym innym?). Niektóre AR tak miały/mają zrobioną ,,szperę''... Niestety po dłuższych odcinkach, niemal specjalnych, wymiękały w nich hamulce. Nie tędy droga. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 30 |
Data: Styczen 18 2009 01:14:44 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: czak norris | Użytkownik napisał w wiadomości Zalezy do czego. W Pajero Superselect zdaje sie tez uzywa hamulcow. Nie wiem jak w najnowszym, ale w starych pajero superselect=centralny mechanizm różnicowy z blokadą - nic więcej. Co do defa to pierwsze słyszę, ale może zrobili teraz jakąś wersję dla metroseksulanych mężczyzn golących nogi ;-) -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 31 |
Data: Styczen 14 2009 22:43:55 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: rydzo | Uzytkownik "Mikolaj Rydzewski" napisal w wiadomosci Witam, najlepsze porównanie jakie widzialem: http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 32 |
Data: Styczen 14 2009 23:18:11 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Tomasz Pyra | Mikolaj Rydzewski pisze: O ile w przypadku aut ze stalym napedem na obie osie to chyba nie ma watpliwosci, ze trakcja jest lepsza. Jest to samochód z napÄdem na przód który w sytuacji zerwania przyczepnoĹci przednich kół zostanie popchany również przez tył. Jedyne zastosowanie tego napÄdu to popchanie samochodu pod ĹliskÄ górÄ, co jednak wyczerpuje znakomitÄ wiÄkszoć sytuacji kiedy napÄd na cztery koła przydaje siÄ w normalnej jeździe drogowej. Do offroadu siÄ nie nadaje, bo te sprzÄgła szybko siÄ palÄ . W jeździe sportowej samochód z haldexem lubi siÄ prowadziÄ gorzej niż FWD, bo podczas jazdy bokiem moc trafiajÄ ca na tylne koła siÄ dynamicznie zmienia i tylko jednostka sterujÄ ca wie o co chodzi. Boje sie tego, ze o ile staly naped na obie osie zapobiega poslizgowi, to w przypadku dolaczanej drugiej osi, musimy dopiero czekac na poslizg aby ona sie wlaczyla. Wyglada to tak, jakbym musial najpierw sie poslizgnac aby moc sie podeprzec, zamiast caly czas uzywac kijka... Dokładnie tak jest. Taki napÄd nie służy do wyciÄ gania siÄ z poĹlizgu, a jedynie po to żeby daÄ siłÄ napÄdowÄ w sytuacji kiedy zabrakło przyczepnoĹci przedniej osi. Natomiast nie wiem jak z tymi najnowszymi Haldexami, bo wiadomo że to jak każdy wynalazek ma fazÄ wczesnÄ i z każdÄ wersjÄ powinno byÄ coraz lepiej. A co jest w autach rodzaju Vitary czy innych terenowek? W aktualnej Grand Vitarze jest stały napÄd z trzema dyferencjałami, Ĺrodkowy z ograniczonym poĹlizgiem (AFAIK w zależnoĹci od silnika torsen albo szpera), możliwoć mechanicznego zablokowania Ĺrodkowego mostu, do tego reduktor. W zasadzie GV to SUV, ale z napÄdem od prawdziwej terenówki. To już bokiem trochÄ chodzi (pomijajÄ c fakt że ESP siÄ praktycznie nie da wyłÄ czyÄ). 33 |
Data: Styczen 16 2009 16:18:30 | Temat: Re: Porownanie napedow 4x4 | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 14.01.2009 Mikolaj Rydzewski napisał/a: Witam, Jak najbardziej, szczególnie zimą. O ile w przypadku aut ze stalym napedem na obie osie to chyba nie ma Zależy :) ale ogólnie tak. A co jest w autach rodzaju Vitary czy innych terenowek? Typowy układ w klasycznej terenówce to dodatkowo reduktor w dyfrze międzyosiowym. Ogólnie zależy to od samochodu ale głównie dołączany jest przód (tył zapięty na stałe), czasami masz dyfer międzyosiowy, a czasami tylko na sztywno spięte osie, no i sam reduktor czyli dodatkowe przełożenie. W zalezności od auta mogą być to osobne wajchy do reduktora i napędów, albo w "pakiecie" jedną wajchą zmieniasz od razu napędy i reduktor (nie masz wtedy wszystkich opcji). Np jazdy na reduktorze na jedną oś itp. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ |