Grupy dyskusyjne   »   Potkniecie Toyoty.

Potkniecie Toyoty.



1 Data: Pa?dziernik 22 2007 07:12:28
Temat: Potkniecie Toyoty.
Autor: JAM 

Amerykanskie pismo konsumentow, Consumer Reports, klasyfikujace rozne
produkty pod wzgledem jakosci zdetronizoawlo ostatnio firme Toyota z
jej dotad niekwestionowanej pierwszej pozycji.

http://blogs.consumerreports.org/cars/2007/10/car-reliability.html

Najwiekszym ciosem dla fimry jest fakt, ze dwa najnowsze i
najwazniejsze produkty firmy na rynku amerykanskim dostaly bardzo
niska ocene jakosci.Chodzi o sedan Toyota Camry z silnikiem V6 oraz o
najnowsza wersje trucka Toyota Tundra, ktory mial za zadanie
konkurowac z bardzo silna pozycja produktow amerykanskich firm w tym
segmencie rynku. Czasopisom odradza swoim czytlenikom kupowanie tych
dwoch konkrentych modeli pojazdow. Dodatkowym ciosem dla firmy jest
fakt, ze czasopismo to dotychczas stosowalo polityke polecania nowych
modeli pojazdow firmy Toyota bez uprzednich badan technicznych i
statystki usterkowosci bazujac wylacznie na przeszlej (zasluzonej)
reputacji jakosciowej firmy. Ze wzgledu na ostatnie zle wyniki
szczegolnie tych dwoch najwazniejszych produktow Toyoty ta polityka
zostaje zawieszona.

Nalezy jednak nadmienic, ze metody badan jak i rekomendacje pisma oraz
stosowana skala ocen byly wielkrotnie kwestionowane przez wielu
producentow oraz innych specjalistow z dziedziny motoryzacji.
Dodatkowym faktem jest to, ze jakosc i trwalosc produktow
sprzedawanych na rynku amerykanskim znacznie sie podniosla i roznice
pomiedzy pojazdami "najlepszymi" a "najgorszymi" sa dzisiaj znacznie
mniejsze niz to bylo w przeszlosci.

 Tym niemniej czasopsimo to jest poczytne i ma procent czytelnikow,
ktorzy kieruja sie rekomendacja tego magazynu przy podejmowaniu wyboru
pojazdu. Dla firmy Toyota to powazne wyzwanie, ktoremu musi sprostac.
Jakosc i trwalosc produktow byla najwazniejszym wyznacznikiem i od lat
lezala u podstaw sukcesu tego koncernu. Samochody Toyoty nie
wyrozniaja sie bardzo zaawansowanymi technologiami lub wyrafinowana
stylistyka czy parametrami dynamicznymi. Ich sila konkurencji zawsze
lezala w przekonaniu klientow do wyjatkwoej jakosci i trwalosci
produktow firmy. Szeroka utrata wiary klienta w ta przewage bylaby
powaznym problemem dla przyszlosci firmy.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/



2 Data: Pa?dziernik 22 2007 11:22:23
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Pete 


 "JAM" wrote

Najwiekszym ciosem dla fimry jest fakt, ze dwa najnowsze i
najwazniejsze produkty firmy na rynku amerykanskim dostaly bardzo
niska ocene jakosci.Chodzi o sedan Toyota Camry z silnikiem V6

Zakladam, ze nie rozrózniaja kraju produkcji? Camry sprzedawana w USA jest
produkowana zarówno w USA jak i w Japonii.  Ale jesli tyczy sie to tylko
modelu V6, to pewnie jest jakis "design flaw" bez wzgledu na kraj produkcji.
Slyszalem o jakichs problemach z automatyczna skrzynia biegów wykorzystywana
w modelu z silnikiem V6...

Pozdr.
Pete

3 Data: Pa?dziernik 22 2007 09:16:38
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: JAM 

On Oct 22, 11:22 am, "Pete"  wrote:

 "JAM" wrote

> Najwiekszym ciosem dla fimry jest fakt, ze dwa najnowsze i
> najwazniejsze produkty firmy na rynku amerykanskim dostaly bardzo
> niska ocene jakosci.Chodzi o sedan Toyota Camry z silnikiem V6

Zakladam, ze nie rozrózniaja kraju produkcji? Camry sprzedawana w USA jest
produkowana zarówno w USA jak i w Japonii.

Nie sadze. Consumers Report korzysta poza swoim laboratorium z ankiet
rozsylanych do wlascicieli i z tego buduje w duzym stopniu statystyke.
Zeby znac miejsce produkcji trzeba umiec odcyfrowac numer VIN a to juz
nie jest takie proste. Zreszta to juz dawno przestalo miec takie
wielkie znaczenie. Wszyscy producenci japonscy maja obecnie fabryki na
kontynencie polnocnoamerykanskim i produkuja swoje najbardziej
popularne modele w wiekszosci lokalnie aby oszczedzic na clach i
kosztach transportu. Wiele z tych fabryk jest zreszta w Meksyku, w tym
samym kraju, gdzie produkuje swoje samochody na Polnocna Ameryke VW.
Obroncy "jakosci" VW usiluja tlumaczyc jedna z najgorszych pozycje tej
niemieckiej firmy niedouczeniem meksykanskigo robotnika. To sie nie
sprawdza w przypadku "tego samego" robotnika zatrudnionego u
japonczykow.

 Ale jesli tyczy sie to tylko
modelu V6, to pewnie jest jakis "design flaw" bez wzgledu na kraj produkcji.
Slyszalem o jakichs problemach z automatyczna skrzynia biegów wykorzystywana
w modelu z silnikiem V6...

Nie znam szczegolow, dlaczego V6, ale V6 to jest najbardziej
sprzedawany model, wiec cios spory. Co do przyczyn, jak twierdzi
oficjalnie Toyota to faktycznie chodzi jedynie o wadliwa skrzynie
biegow. Podobno przy przechodzeniu przez jeden z biegow albo samochod
wpada w wibracje albo wrecz skrzynka ten bieg przeskakuje powodujac
szarpanie pojazdu. Jezeli to "tylko" to, to pewnie uda im sie to w
miare szybko naprawic. Fakt, ze awaria skrzynki biegow w nowym
samochodzie, to dosyc powazna i denerwujaca usterka ale z drugiej
strony nie sadze, aby Consumer Reports zmienil wieloletnia wyrobiona
opinie pod wplywem jednej usterki. W przeszlosci Toyota miala juz
klopoty z pojedynczymi usterkami i to dosyc powaznymi jak nadmierna
piana w oleju silnika, czy tez awaria zle obrobionego cieplnie walka
rozrzadu w niektorych silnikach a pomimo to nie stracila swojej
pozycji producenta najwyzsze jakosci. Pojedyncze wpadki i usterki
zdarzaja sie kazdemu producentowi co widac po tak zwanych recalls i
czasopisma fachowe raczej nie czepiaja sie takiej pojedynczej wpadki.

Pozdr.
Pete

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

4 Data: Pa?dziernik 22 2007 19:16:03
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Tomasz Pyra 

JAM pisze:

Obroncy "jakosci" VW usiluja tlumaczyc jedna z najgorszych pozycje tej
niemieckiej firmy niedouczeniem meksykanskigo robotnika. To sie nie
sprawdza w przypadku "tego samego" robotnika zatrudnionego u
japonczykow.

Myślisz?
Japończycy w Europie też eksperymentują - to w Turcji, to w UK i okazuje się że jakość spada chociaż niby samochód budują takie same roboty wg. tych samych kryteriów jakościowych.
Corolla wypadła z czołówki i żeby do niej powrócić zadecydowano że produkowana w Europie będzie się nazywać Auris, a tylko Japońska wersja będzie nazywać się Corolla.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

5 Data: Pa?dziernik 22 2007 19:29:12
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Tomasz Pyra pisze:
(...)

Myślisz?
Japończycy w Europie też eksperymentują - to w Turcji, to w UK i okazuje się że jakość spada chociaż niby samochód budują takie same roboty wg. tych samych kryteriów jakościowych.

No jasne - nawet się z PSA skumali. To zmrole :)

Corolla wypadła z czołówki i żeby do niej powrócić zadecydowano że produkowana w Europie będzie się nazywać Auris, a tylko Japońska wersja będzie nazywać się Corolla.

ROTFL

Nowa teoria spiskowa? Ciekawe czym wytłumaczysz obecność Corolli
na rynku australijskim pod nazwą Auris?

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

6 Data: Pa?dziernik 22 2007 19:30:32
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Boombastic 

Corolla wypadła z czołówki i żeby do niej powrócić zadecydowano że produkowana w Europie będzie się nazywać Auris, a tylko Japońska wersja będzie nazywać się Corolla.

Nie japońska wersja tylko sedan. Należałoby sprawdzić, czy nie z Turcji.

7 Data: Pa?dziernik 22 2007 19:43:46
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Boombastic pisze:
(...)

Nie japońska wersja tylko sedan. Należałoby sprawdzić, czy nie z Turcji. 

Dokładnie :) Toyota 'rozszerza' ofertę marketingową - nic w tym dziwnego. Gdyby się ktoś pytał - Bora to nie tylko Golf sedan, ale
jak się ostatnio przekonałem - również Variant :), czyli Golf kombi.
Pewnie w Hiszpanii tłuką :)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

8 Data: Pa?dziernik 22 2007 20:35:57
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Tomasz Pyra 

Boombastic pisze:

Corolla wypadła z czołówki i żeby do niej powrócić zadecydowano że produkowana w Europie będzie się nazywać Auris, a tylko Japońska wersja będzie nazywać się Corolla.

Nie japońska wersja tylko sedan. Należałoby sprawdzić, czy nie z Turcji.

Czytałem że wg. planów marketingowych firmy nazwa "Corolla" będzie zarezerwowana owszem dla wersji sedan, ale nie planują produkcji nigdzie poza Japonią.
W odróżnieniu od hatchbacka "Auris" który już jest produkowany w UK i pewnie paru innych krajach.

Nie wiem czy te informacje są w 100% aktualne.
Wygooglałem tylko tyle:
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=1644616609
"Nowa Corolla przeznaczona na rynek europejski będzie produkowana w zakładach Takaoka w Japonii"

A na inne rynki może się nazywać jeszcze inaczej.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

9 Data: Pa?dziernik 22 2007 12:07:36
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: JAM 

On Oct 22, 2:35 pm, Tomasz Pyra  wrote:

Boombastic pisze:

>> Corolla wypad a z czo ówki i  eby do niej powróci  zadecydowano  e
>> produkowana w Europie b dzie si  nazywa  Auris, a tylko Japo ska
>> wersja b dzie nazywa  si  Corolla.

> Nie japo ska wersja tylko sedan. Nale a oby sprawdzi , czy nie z Turcji.

Czyta em  e wg. planów marketingowych firmy nazwa "Corolla" b dzie
zarezerwowana owszem dla wersji sedan, ale nie planuj  produkcji nigdzie
poza Japoni .
W odró nieniu od hatchbacka "Auris" który ju  jest produkowany w UK i
pewnie paru innych krajach.

Nie wiem czy te informacje s  w 100% aktualne.
Wygoogla em tylko tyle:http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=1644616609
"Nowa Corolla przeznaczona na rynek europejski b dzie produkowana w
zak adach Takaoka w Japonii"

A na inne rynki mo e si  nazywa  jeszcze inaczej.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

W USA Toyota ma sporo fabryk. Tu jest ich lista:

http://www.toyota.com/about/operations/manufacturing/

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

10 Data: Pa?dziernik 23 2007 09:25:09
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Duddie 

On Oct 23, 2:35 am, Tomasz Pyra  wrote:

Boombastic pisze:

>> Corolla wypad a z czo ówki i  eby do niej powróci  zadecydowano  e
>> produkowana w Europie b dzie si  nazywa  Auris, a tylko Japo ska
>> wersja b dzie nazywa  si  Corolla.

> Nie japo ska wersja tylko sedan. Nale a oby sprawdzi , czy nie z Turcji.

Czyta em  e wg. planów marketingowych firmy nazwa "Corolla" b dzie
zarezerwowana owszem dla wersji sedan, ale nie planuj  produkcji nigdzie
poza Japoni .
W odró nieniu od hatchbacka "Auris" który ju  jest produkowany w UK i
pewnie paru innych krajach.

Nie wiem czy te informacje s  w 100% aktualne.
Wygoogla em tylko tyle:http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=1644616609
"Nowa Corolla przeznaczona na rynek europejski b dzie produkowana w
zak adach Takaoka w Japonii"

A na inne rynki mo e si  nazywa  jeszcze inaczej.

W Chinach nowe modele Corolli i Camry nazywaja sie Corolla i Camry.
Obydwa produkowane w Chinach (Camry przez Toyota GuangZhou
a Corolla przez FAW w TianJin).
Camry (model sie rozni od modelu USA/Japan wiekszymi swiatlami,
zarowno z przodu jak i z tylu) ma straszne klopoty z elektryka -
prawdopodobnie
spowodowane sa one tym, iz jest to pierwszy model z GuangZhou Toyota,
zmieniony na rynek chinski. FAW ma zdecydowanie duzo wieksze
doswiadczenie
w produkcji dla Toyoty.

Pozdrawiam, Dud

11 Data: Pa?dziernik 22 2007 20:32:43
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: J.F. 

On Mon, 22 Oct 2007 09:16:38 -0700,  JAM wrote:

Obroncy "jakosci" VW usiluja tlumaczyc jedna z najgorszych pozycje tej
niemieckiej firmy niedouczeniem meksykanskigo robotnika. To sie nie
sprawdza w przypadku "tego samego" robotnika zatrudnionego u
japonczykow.

A maja tam robotnikow czy roboty ?

J.

12 Data: Pa?dziernik 22 2007 12:15:48
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: JAM 

On Oct 22, 2:32 pm, J.F.  wrote:

On Mon, 22 Oct 2007 09:16:38 -0700,  JAM wrote:
>Obroncy "jakosci" VW usiluja tlumaczyc jedna z najgorszych pozycje tej
>niemieckiej firmy niedouczeniem meksykanskigo robotnika. To sie nie
>sprawdza w przypadku "tego samego" robotnika zatrudnionego u
>japonczykow.

A maja tam robotnikow czy roboty ?

J.

Malo kto publikuje szczegoly techniczne swoich fabryk wiec raczej sie
tego latwo nie dowiesz. Natomiats rowniez malo kto dzisiaj zmienia
proces produkcyjny tego samego samochodu pomiedzy roznymi fabrykami.
To sie nie za bardzo oplaca bo powoduje problemy jakosciowe,
gwarancyjne itp. Szczegolnie Japonczycy przoduja w tym, ze ich procesy
sa praktycznie identyczne pomiedzy roznymi fabrykami. To jeden z ich
kluczy do sukcesu, ktory kazdy obecnie nasladuje.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

13 Data: Pa?dziernik 22 2007 17:56:35
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: Tomasz Pyra 

JAM pisze:

Nalezy jednak nadmienic, ze metody badan jak i rekomendacje pisma oraz
stosowana skala ocen byly wielkrotnie kwestionowane przez wielu
producentow oraz innych specjalistow z dziedziny motoryzacji.
Dodatkowym faktem jest to, ze jakosc i trwalosc produktow
sprzedawanych na rynku amerykanskim znacznie sie podniosla i roznice
pomiedzy pojazdami "najlepszymi" a "najgorszymi" sa dzisiaj znacznie
mniejsze niz to bylo w przeszlosci.

To samo można powiedzieć o samochodach w Europie i europejskich rankingach niezawodności.

Rankingi ADAC budowane na podstawie wyjazdów pomocy drogowej to w przypadku czołówki najmłodszych samochodów w większości wyjazdy do rozładowanego zostawionymi światłami akumulatora i przegryzionych przez gryzonie przewodów.

Rankingi Dekra z badań technicznych, rejestrują głównie  przepalone żarówki, zajechane do samego tłoczka okładziny hamulcowe, zużyte opony i tym podobne "uszkodzenia".

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

14 Data: Pa?dziernik 23 2007 10:34:43
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: mario 

-- cut--

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/


bo skosne to moze byc jedzenie a nie pojazdy samochodopodobne.

pozdrawiam
mario

15 Data: Pa?dziernik 23 2007 11:13:38
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: FROST 


Uzytkownik "mario"  napisal w wiadomosci

-- cut--
JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/


bo skosne to moze byc jedzenie a nie pojazdy samochodopodobne.


no no najlepsze jest bmw  e34 i golf trójka najlepiej w tedeiku stolki w
prundzie i takie tam inne....

16 Data: Pa?dziernik 23 2007 12:15:39
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: mario 

FROST napisał(a):

Uzytkownik "mario"  napisal w wiadomosci
-- cut--
JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

bo skosne to moze byc jedzenie a nie pojazdy samochodopodobne.


no no najlepsze jest bmw  e34 i golf trójka najlepiej w tedeiku stolki w prundzie i takie tam inne....

jesli do mnie pijesz, to powiem Ci ze nie mam zadnego z powyzszych i nie   zamierzam ich miec.

pozdrawiam
mario

17 Data: Pa?dziernik 23 2007 05:54:53
Temat: Re: Potkniecie Toyoty.
Autor: JAM 

On Oct 23, 4:34 am, mario  wrote:

-- cut--

> JAM
>http://mywebpages.comcast.net/marchel/

bo skosne to moze byc jedzenie a nie pojazdy samochodopodobne.

pozdrawiam
mario

Prawda. Wiekszosc econoboxow sprzedawanych w Azji i w Europie nie
zasluguje na nazwe samochodu ;-)

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

Potkniecie Toyoty.



Grupy dyskusyjne