Grupy dyskusyjne   »   Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla



1 Data: Maj 24 2013 12:18:09
Temat: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: atm 

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])



2 Data: Maj 24 2013 12:26:15
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Lewis 

W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

Można zmienić mapę zapotrzebowania na paliwo z samego dołu i już będzie delikatniej ale to efekt stały, możesz też sobie przepływomierz odpinać jak chcesz jeździć delikatnie. Możesz też dorobić sztuczne przekłamanie dla wartości przepływomierza załÄ…czane klawiszem(dla większości dieslowych przepływomierzy wystarczy odpowiedni rezystor), mozliwości jest wiele...
--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Maj 24 2013 22:16:38
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: megrimsNO@interia.pl 

On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote:

W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

4 Data: Maj 24 2013 21:46:16
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor:

 wrote:

840Nm

Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

5 Data: Maj 25 2013 09:24:42
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Kapibara 

Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tᴏ napisał(a):

 wrote:

840Nm

Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)

Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?

6 Data: Maj 25 2013 09:58:29
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Andrzej Kubiak 

Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisał(a):

Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)
Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?

Sprasować razem.

AK

7 Data: Maj 25 2013 10:02:29
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor:

Kapibara wrote:

Trzeba je połÄ…czyć szeregowo czy równolegle?

To już zależy od inwencji właściciela, ale dobrze kombinujesz. Od razu
widać, że masz zadatki na kolekcjonera Polonezów Trucków Royów.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

8 Data: Maj 25 2013 21:37:49
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: _Michał 

On 5/24/2013 10:16 PM,  wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

9 Data: Maj 25 2013 21:56:17
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: megrimsNO@interia.pl 

On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:

On 5/24/2013 10:16 PM,  wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

10 Data: Maj 26 2013 12:09:39
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: _Michał 

On 5/25/2013 9:56 PM,  wrote:

On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM,  wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koło ~500 koni ?

Coś to z sensem przenosi na koła, czy dym z opon do 90km/h :) ?

11 Data: Maj 26 2013 19:07:48
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: megrimsNO@interia.pl 

On 05/26/2013 12:09 PM, _Michał wrote:

On 5/25/2013 9:56 PM,  wrote:
On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM,  wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koło ~500 koni ?

Coś to z sensem przenosi na koła, czy dym z opon do 90km/h :) ?
do 120km/h a jak jest mokro to do 200km/h

12 Data: Maj 24 2013 12:29:12
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: huri_khan 

Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):

Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.

A może wstarczy skrzynia automatyczna, która czasami potrafi lepiej
operować sprzęgłem niż użytkownik ?




--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

13 Data: Maj 24 2013 12:30:35
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Aleksander 

[...]
Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci [...]

2400zl ? Juz nie dziaduj ;)
Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl),
a martwisz sie o 2400zl ;)

14 Data: Maj 24 2013 12:33:53
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: atm 

On 2013-05-24 12:30, Aleksander wrote:

[...]
Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do
przyjemnosci [...]

2400zl ? Juz nie dziaduj ;)
Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl),
a martwisz sie o 2400zl ;)


No baaa, ale jek zaznaczylem sa lepsze sposoby wydania tej kasy niz
Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta lub Honorowe Wsparcie Finansowe
Producenta Zamiennikow ;P

15 Data: Maj 24 2013 12:57:11
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])

sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w przyszłości). I tak jak ktoś napisał- to 2500zł w porównaniu do pozostałych wydatków to niewiele, w pierwszy rok nic się nie zepsuło i poza paliwem wydałem 5000-6000zł (opony, rozrząd, hamulce itp., nie pamiętam co tam jeszcze było, ale pierwszy rok sobie podliczyłem, fakt, drugi rok to były już mniejsze wydatki bo opon nie trzeba było zmieniać) na paliwo poszło koło 20.000zł
Dziś wydałem 2500zł na regenerację wtryskiwaczy (w innym aucie) - niby dużo, ale ja nie kupuję aut na handel tylko szykuję je dla siebie (choć wiem że nigdy tego nie odzyskam przy sprzedaży, bo auto ma mieć idealny lakier i wypsikane zapachem wnętrze, a nie dobry silnik czy zawieszenie. Z resztą kto by uwierzył że w takiego złoma inwestuję tyle pieniędzy (chyba drugie tyle co cena zakupu) dla większości to i tak będzie tylko złom z ogromnym przebiegiem...

--
Pozdrawiam
Lukasz

16 Data: Maj 24 2013 23:48:01
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: jerzu 

On Fri, 24 May 2013 12:57:11 +0200, ddddddd
 wrote:

sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
przyszłości)


Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

17 Data: Maj 25 2013 08:19:55
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-24 23:48, jerzu pisze:

sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
przyszłości)


Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.


napisałem 'z przebiegiem' bo to jak na razie jedyne auto którego przebiegu byłem pewny (bo miał 3 lata i duży przebieg)
W pozostałych autach znam tylko stan licznika...

--
Pozdrawiam
Lukasz

18 Data: Maj 24 2013 14:44:26
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?


Pozdrawiam

19 Data: Maj 24 2013 14:54:44
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: atm 



Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?



Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob
zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod, ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca.

20 Data: Maj 24 2013 14:58:06
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Lewis 

W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:

To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności, prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :)

--
Pozdrawiam
Lewis

21 Data: Maj 24 2013 19:23:23
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup

Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie,

Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej setce....
Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży..

 nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd.

22 Data: Maj 25 2013 14:10:20
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:


Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

--
Pozdrawiam
Lukasz

23 Data: Maj 25 2013 15:26:19
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał:

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)


Pozdrawiam

24 Data: Maj 28 2013 06:09:07
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:

Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada



No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)

nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

--
Pozdrawiam
Lukasz

25 Data: Maj 28 2013 08:32:54
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał:

Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada

A to już sporo od kierowcy zależy.

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)

nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

Chyba nie bo podał byś markę i model.


Pozdrawiam

26 Data: Maj 28 2013 19:09:32
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Cavallino 


Użytkownik "ddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?

27 Data: Maj 28 2013 17:43:14
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: J.F 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w
Użytkownik "ddddddd"  napisał

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?

Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej zniecheca do czekania na rezerwe :-)

J.

28 Data: Maj 29 2013 15:30:06
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze:

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na
autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200
kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?


Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było).
Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100 ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto 200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel weźmie wtedy 10/100).
Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem 90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce.
Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko diesle robią tak by się psuły...

--
Pozdrawiam
Lukasz

29 Data: Maj 30 2013 13:20:37
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: uPemek 

ddddddd  naskrobał(a):

W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie
spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się
rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę
bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie
przesada

Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie,
400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego.
Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji.

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych
mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z
drugiej połowy lat 90-tych...

Pozdr

30 Data: Maj 26 2013 19:25:17
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
(...)

- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach!

31 Data: Maj 26 2013 21:49:12
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-05-26 19:25, Użytkownik DoQ napisał:

- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach!

Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)


Pozdrawiam

32 Data: Maj 26 2013 21:50:04
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze:

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
wrażenie na kumplach!
Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)

Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.

33 Data: Maj 26 2013 23:27:50
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał:

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
wrażenie na kumplach!
Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)

Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.

Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju.


Pozdrawiam

34 Data: Maj 24 2013 17:16:13
Temat: Re:Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Deflegmator 

atm  Wrote in message:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach

W przeciwieństwie do marnej, nowoczesnej mikrobenzynki, chciałeś
 powiedzieć. Dobre, stare v8 zza oceanu nie ma takich problemów.
 Moment obrotowy gigantyczny i nic się nie psuje, bo silnik nie
 wysilony. Jak się oddłużÄ™, to sobie takie coś sprawie.
 :-)


--
Deflegmator



-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

35 Data: Maj 24 2013 17:35:05
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor:

atm wrote:

Z przyjemnoscia przyjalbym w
moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich
obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a
normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek
Sport.

Moment obrotowy regulujesz płynnie pedałem gazu.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

36 Data: Maj 24 2013 20:19:50
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: ToMasz 

W dniu 24.05.2013 12:18, atm pisze:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy,
(...)
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
jak kupujesz auto za 50 tyś, to raz ze pojeździsz dobre parę lat bez problemów, a dwa ze nawet 2 tysiaki na naprawe - nie wielka kwota.
jak masz budżet 20 tyś to trzeba z sensem poszukać auta bez dwumasy, albo wliczyć ją w koszt....
Tomasz
PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam :)

37 Data: Maj 27 2013 12:08:54
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2013-05-24 20:19, ToMasz pisze:

PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam
Mam ale nie sprzedam...Za dobre auto...No może za 3 lata...

38 Data: Maj 25 2013 10:41:28
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Zbyszek9 

Miałem dziewięć lat VW Golf z silnikiem TDi 1,9 Typ silnika to AFN pierwsze sprzęgło dwumasowe wymieniłem przy 130kkm , drugie przy 170 kkm
potem zostało włożone zwykłe sprzęgło i jeździłem jeszcze do przebiegu 240 kkm . Co dalej nie wiem - bo auto sprzedane .

39 Data: Maj 25 2013 10:51:27
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie

Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda..

to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?

Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport.

I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu

Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.

2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny
(jak ktos ma renault :-)

J.

40 Data: Maj 25 2013 17:54:31
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze:

Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport.
I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu

Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu
maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecności
ograniczacza momentu obrotowego w przypadku poślizgu kół aka
stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki śmieszny efekt, że przy
przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) załączenie trzeciego
biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem
pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres
eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem
centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeździłem.

S.

41 Data: Maj 25 2013 21:53:00
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Michał 

On 5/25/2013 5:54 PM, Stefan Szczygielski wrote:

Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu
maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecności
ograniczacza momentu obrotowego w przypadku poślizgu kół aka
stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki śmieszny efekt, że przy
przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) załączenie trzeciego
biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem
pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres
eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem
centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeździłem.

Jeśli to ten sam silnik 2.0 to w S40 i Safrane2.0 - to były
rzeczy nie do zajechania.

tz. popsuło się jak się tym S40 przywaliło w filar na śliskim ;)

limiter dawali do 2.0T, po co ?

42 Data: Maj 25 2013 18:04:57
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
 wrote:

Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?

 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

43 Data: Maj 25 2013 20:20:51
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?
 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)

Ale w benzynce i z dwumasa ?

J.

44 Data: Maj 25 2013 18:46:36
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F.
 wrote:

Ale w benzynce i z dwumasa ?

 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/

 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

45 Data: Maj 25 2013 21:30:00
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Przemeq 

To może mój przykład
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
Teraz przebieg 130000 km.
Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do pracy.
W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8 katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego silnika to nie wiem ile realnie.

Przemeq

46 Data: Maj 26 2013 09:28:48
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:

renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .

Biedny silniczek.

47 Data: Maj 26 2013 17:49:48
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: Przemeq 

W dniu 2013-05-26 09:28, DoQ pisze:

W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .

Biedny silniczek.

Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej.
Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200
  i więcej.

Przemeq

48 Data: Maj 26 2013 17:58:01
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-26 17:49, Przemeq pisze:

Biedny silniczek.
Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej.
Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200
  i więcej.

Trudno żebyś jechał tym dCi 200.

49 Data: Maj 28 2013 11:10:16
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: komar 

W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:

To może mój przykład
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
Teraz przebieg 130000 km.
Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko
jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli
chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do
pracy.
W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8
katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego
silnika to nie wiem ile realnie.

ciesz się, że tyle czasu Ci się udało, bo to silnik pułapka, szczególnie z tego rocznika. Miały wadliwe panewki i pompy wtryskowe, które zużywając się wrzucały opiłki metalu do paliwa skutecznie rozwalając wtryskiwacze. Oczywiście jak ktoś miał szczeście to jeździł długo i bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyło nawet 100 000 przebiegu :(

50 Data: Maj 30 2013 18:02:58
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Autor: uPemek 

J.F.  naskrobał(a):

Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?
 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)
Ale w benzynce i z dwumasa?

W BMW, Mercedesie, Audi generalnie tak od lat 80-tych, tyle że kto miał o
tym słyszeć skoro nawet w najmocniejszych V ten element starcza na całe
życie auta? :-)

Pozdr

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla



Grupy dyskusyjne