Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
1 | Data: Maj 24 2013 12:18:09 |
Temat: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Autor: atm | Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase 2 |
Data: Maj 24 2013 12:26:15 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Lewis | W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze: Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego Benzyniaki też majÄ ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :) Można zmieniÄ mapÄ zapotrzebowania na paliwo z samego dołu i już bÄdzie delikatniej ale to efekt stały, możesz też sobie przepływomierz odpinaÄ jak chcesz jeździÄ delikatnie. Możesz też dorobiÄ sztuczne przekłamanie dla wartoĹci przepływomierza załÄ czane klawiszem(dla wiÄkszoĹci dieslowych przepływomierzy wystarczy odpowiedni rezystor), mozliwoĹci jest wiele... -- Pozdrawiam Lewis 3 |
Data: Maj 24 2013 22:16:38 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: megrimsNO@interia.pl | On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote: W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze: 840Nm 4 |
Data: Maj 24 2013 21:46:16 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: | wrote: 840Nm Bez kozery powiem, że dziesiÄÄ Polonezów Trucków Royów ma wiÄcej, a kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukÄ) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 5 |
Data: Maj 25 2013 09:24:42 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Kapibara | Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tá´ napisał(a): wrote: Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle? 6 |
Data: Maj 25 2013 09:58:29 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Andrzej Kubiak | Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisał(a): Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, aTrzeba je połączyć szeregowo czy równolegle? Sprasować razem. AK 7 |
Data: Maj 25 2013 10:02:29 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: | Kapibara wrote: Trzeba je połÄ czyÄ szeregowo czy równolegle? To już zależy od inwencji właĹciciela, ale dobrze kombinujesz. Od razu widaÄ, że masz zadatki na kolekcjonera Polonezów Trucków Royów. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 8 |
Data: Maj 25 2013 21:37:49 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: _MichaĹ | On 5/24/2013 10:16 PM, wrote: Benzyniaki też majÄ ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment 840 to już chyba turbo benzyna ? bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach 9 |
Data: Maj 25 2013 21:56:17 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: megrimsNO@interia.pl | On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote: On 5/24/2013 10:16 PM, wrote: 5.5 litra v12 biturbo 10 |
Data: Maj 26 2013 12:09:39 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: _MichaĹ | On 5/25/2013 9:56 PM, wrote: On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote: SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koło ~500 koni ? CoĹ to z sensem przenosi na koła, czy dym z opon do 90km/h :) ? 11 |
Data: Maj 26 2013 19:07:48 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: megrimsNO@interia.pl | On 05/26/2013 12:09 PM, _Michał wrote: On 5/25/2013 9:56 PM, wrote:do 120km/h a jak jest mokro to do 200km/h 12 |
Data: Maj 24 2013 12:29:12 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: huri_khan | Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a): Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory A może wstarczy skrzynia automatyczna, która czasami potrafi lepiej operować sprzęgłem niż użytkownik ? -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] 13 |
Data: Maj 24 2013 12:30:35 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Aleksander | [...] 2400zl ? Juz nie dziaduj ;) Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl), a martwisz sie o 2400zl ;) 14 |
Data: Maj 24 2013 12:33:53 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: atm | On 2013-05-24 12:30, Aleksander wrote: [...] No baaa, ale jek zaznaczylem sa lepsze sposoby wydania tej kasy niz Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta lub Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta Zamiennikow ;P 15 |
Data: Maj 24 2013 12:57:11 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ddddddd | W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze: Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowoĹci nie zmienianÄ dwumasÄ , a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padniÄcia takowej w przyszłoĹci). I tak jak ktoĹ napisał- to 2500zł w porównaniu do pozostałych wydatków to niewiele, w pierwszy rok nic siÄ nie zepsuło i poza paliwem wydałem 5000-6000zł (opony, rozrzÄ d, hamulce itp., nie pamiÄtam co tam jeszcze było, ale pierwszy rok sobie podliczyłem, fakt, drugi rok to były już mniejsze wydatki bo opon nie trzeba było zmieniaÄ) na paliwo poszło koło 20.000zł DziĹ wydałem 2500zł na regeneracjÄ wtryskiwaczy (w innym aucie) - niby dużo, ale ja nie kupujÄ aut na handel tylko szykujÄ je dla siebie (choÄ wiem że nigdy tego nie odzyskam przy sprzedaży, bo auto ma mieÄ idealny lakier i wypsikane zapachem wnÄtrze, a nie dobry silnik czy zawieszenie. Z resztÄ kto by uwierzył że w takiego złoma inwestujÄ tyle pieniÄdzy (chyba drugie tyle co cena zakupu) dla wiÄkszoĹci to i tak bÄdzie tylko złom z ogromnym przebiegiem... -- Pozdrawiam Lukasz 16 |
Data: Maj 24 2013 23:48:01 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: jerzu | On Fri, 24 May 2013 12:57:11 +0200, ddddddd sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 17 |
Data: Maj 25 2013 08:19:55 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ddddddd | W dniu 2013-05-24 23:48, jerzu pisze: sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą napisałem 'z przebiegiem' bo to jak na razie jedyne auto którego przebiegu byłem pewny (bo miał 3 lata i duży przebieg) W pozostałych autach znam tylko stan licznika... -- Pozdrawiam Lukasz 18 |
Data: Maj 24 2013 14:44:26 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał: Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem się kolegom że mam takiego fajnego diesla ? Pozdrawiam 19 |
Data: Maj 24 2013 14:54:44 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: atm |
Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod, ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca. 20 |
Data: Maj 24 2013 14:58:06 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Lewis | W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze: To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności, prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :) -- Pozdrawiam Lewis 21 |
Data: Maj 24 2013 19:23:23 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Cavallino |
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał: Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej setce.... Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży.. nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, 0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd. 22 |
Data: Maj 25 2013 14:10:20 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ddddddd | W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach). Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe... -- Pozdrawiam Lukasz 23 |
Data: Maj 25 2013 15:26:19 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał: Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanieNowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia, to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ? No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ? Pojemność i moc już znamy. :-) Pozdrawiam 24 |
Data: Maj 28 2013 06:09:07 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ddddddd | W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? -- Pozdrawiam Lukasz 25 |
Data: Maj 28 2013 08:32:54 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał: Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie A to już sporo od kierowcy zależy. Chyba nie bo podał byś markę i model.No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny Pozdrawiam 26 |
Data: Maj 28 2013 19:09:32 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Cavallino |
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? 27 |
Data: Maj 28 2013 17:43:14 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: J.F | Użytkownik "Cavallino" napisał w po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej zniecheca do czekania na rezerwe :-) J. 28 |
Data: Maj 29 2013 15:30:06 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ddddddd | W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze: po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było). Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100 ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto 200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel weźmie wtedy 10/100). Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem 90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce. Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko diesle robią tak by się psuły... -- Pozdrawiam Lukasz 29 |
Data: Maj 30 2013 13:20:37 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: uPemek | ddddddd naskrobał(a): W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie, 400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego. Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji. No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewnynowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z drugiej połowy lat 90-tych... Pozdr 30 |
Data: Maj 26 2013 19:25:17 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: DoQ | W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze: Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się(...) - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach! 31 |
Data: Maj 26 2013 21:49:12 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-05-26 19:25, Użytkownik DoQ napisał: - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek z przyczepką. :-) Pozdrawiam 32 |
Data: Maj 26 2013 21:50:04 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: DoQ | W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze: dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz. 33 |
Data: Maj 26 2013 23:27:50 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: RadoslawF | Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał: dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju. Pozdrawiam 34 |
Data: Maj 24 2013 17:16:13 | Temat: Re:Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Deflegmator | atm Wrote in message: Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego W przeciwieĹstwie do marnej, nowoczesnej mikrobenzynki, chciałeĹ powiedzieÄ. Dobre, stare v8 zza oceanu nie ma takich problemów. Moment obrotowy gigantyczny i nic siÄ nie psuje, bo silnik nie wysilony. Jak siÄ oddłużÄ, to sobie takie coĹ sprawie. :-) -- Deflegmator -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://www.piaohong.tk/newsgroup 35 |
Data: Maj 24 2013 17:35:05 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: | atm wrote: Z przyjemnoscia przyjalbym w Moment obrotowy regulujesz płynnie pedałem gazu. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 36 |
Data: Maj 24 2013 20:19:50 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: ToMasz | W dniu 24.05.2013 12:18, atm pisze: Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy,(...) Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])jak kupujesz auto za 50 tyĹ, to raz ze pojeździsz dobre parÄ lat bez problemów, a dwa ze nawet 2 tysiaki na naprawe - nie wielka kwota. jak masz budżet 20 tyĹ to trzeba z sensem poszukaÄ auta bez dwumasy, albo wliczyÄ jÄ w koszt.... Tomasz PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam :) 37 |
Data: Maj 27 2013 12:08:54 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2013-05-24 20:19, ToMasz pisze: PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukamMam ale nie sprzedam...Za dobre auto...No może za 3 lata... 38 |
Data: Maj 25 2013 10:41:28 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Zbyszek9 | Miałem dziewiÄÄ lat VW Golf z silnikiem TDi 1,9 Typ silnika to AFN pierwsze sprzÄgło dwumasowe wymieniłem przy 130kkm , drugie przy 170 kkm 39 |
Data: Maj 25 2013 10:51:27 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: J.F. | Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a): Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda.. to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze troche poczekac ? Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny (jak ktos ma renault :-) J. 40 |
Data: Maj 25 2013 17:54:31 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze: Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a): Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecności ograniczacza momentu obrotowego w przypadku poślizgu kół aka stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki śmieszny efekt, że przy przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) załączenie trzeciego biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeździłem. S. 41 |
Data: Maj 25 2013 21:53:00 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Michał | On 5/25/2013 5:54 PM, Stefan Szczygielski wrote: Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu Jeśli to ten sam silnik 2.0 to w S40 i Safrane2.0 - to były rzeczy nie do zajechania. tz. popsuło się jak się tym S40 przywaliło w filar na śliskim ;) limiter dawali do 2.0T, po co ? 42 |
Data: Maj 25 2013 18:04:57 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Robert RÄdziak | On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F. Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2 razy tyle? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 43 |
Data: Maj 25 2013 20:20:51 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F. Ale w benzynce i z dwumasa ? J. 44 |
Data: Maj 25 2013 18:46:36 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Robert RÄdziak | On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F. Ale w benzynce i z dwumasa ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/ RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 45 |
Data: Maj 25 2013 21:30:00 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Przemeq | To może mój przykład 46 |
Data: Maj 26 2013 09:28:48 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: DoQ | W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze: renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok Biedny silniczek. 47 |
Data: Maj 26 2013 17:49:48 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: Przemeq | W dniu 2013-05-26 09:28, DoQ pisze: W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej. Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200 i wiÄcej. Przemeq 48 |
Data: Maj 26 2013 17:58:01 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: DoQ | W dniu 2013-05-26 17:49, Przemeq pisze: Biedny silniczek.Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej. Trudno żebyĹ jechał tym dCi 200. 49 |
Data: Maj 28 2013 11:10:16 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: komar | W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze: To może mój przykład ciesz siÄ, że tyle czasu Ci siÄ udało, bo to silnik pułapka, szczególnie z tego rocznika. Miały wadliwe panewki i pompy wtryskowe, które zużywajÄ c siÄ wrzucały opiłki metalu do paliwa skutecznie rozwalajÄ c wtryskiwacze. OczywiĹcie jak ktoĹ miał szczeĹcie to jeździł długo i bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyło nawet 100 000 przebiegu :( 50 |
Data: Maj 30 2013 18:02:58 | Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | Autor: uPemek | J.F. naskrobał(a): Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): W BMW, Mercedesie, Audi generalnie tak od lat 80-tych, tyle że kto miał o tym słyszeć skoro nawet w najmocniejszych V ten element starcza na całe życie auta? :-) Pozdr |