Grupy dyskusyjne   »   Prawda o testach bezpieczenstwa

Prawda o testach bezpieczenstwa



1 Data: Grudzien 01 2008 18:44:34
Temat: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: Przemek 

Czytaliscie?
 -
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,6006940,Euro_NCAP__Az_80__foteli_samochodowych_wymaga_poprawek.html
Szczegolnie dedykuje wielbicielom francuszczyzny :) -widac ze producenci
(szczegolnie francuzcy ) nauczyli sie juz robic auta pod testy :(
a ci co patrza na ilosc gwiazdek  moga sie niemilo zdziwic :(
Na czele z tanszych aut  vw golf VI i audi A4.
pzdr



2 Data: Grudzien 01 2008 18:05:54
Temat: Re: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: Massai 

hamberg wrote:

> Szczegolnie dedykuje wielbicielom francuszczyzny :) -widac ze
> producenci (szczegolnie francuzcy ) nauczyli sie juz robic auta pod
> testy :(

chyba Cie jakies francuskie auto kiedys potracilo ;)

> a ci co patrza na ilosc gwiazdek  moga sie niemilo zdziwic :(

co nie zmienia faktu ze najwiecej sytuacji drogowych to uderzenia
boczne albo czolowe. Jak czesto ktos wali w tylek z taka sila zeby Cie
powaznie uszkodzic?

heh.
Znacznie czesciej do uszkodzenia kregoslupa szyjnego (czy ogólnie -
problemów z nim) dochodzi wlasnie przy czolowych zderzeniach - tzn. one
sa czestsza przyczyna, bo sie rzeczywiscie czesciej zdarzaja.
A juz bóle kregoslupa szyjnego przy zderzeniach przy malej predkosci to
juz sa bardzo czeste.
Praktycznie takie dolegliwosci to "normalka" po stluczkach i wypadkach.

A dlaczego... to mi sie juz nie chce po raz kolejny tlumaczyc...
Szukaj pod haslem whiplash.

--
Pozdro
Massai

3 Data: Grudzien 01 2008 18:42:26
Temat: Re: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: Massai 

hamberg wrote:

> Znacznie czesciej do uszkodzenia kregoslupa szyjnego (czy ogólnie -
> problemów z nim) dochodzi wlasnie przy czolowych zderzeniach - tzn.
> one sa czestsza przyczyna, bo sie rzeczywiscie czesciej zdarzaja.
> A juz bóle kregoslupa szyjnego przy zderzeniach przy malej
> predkosci to juz sa bardzo czeste.

hmm - ale nie wiem czemu piszesz o tym w momencie kiedy mowimy o
uderzeniach z tylu

Mówimy o uszkodzeniach kregoslupa szyjnego ze wzgledu na nieprawidlowa
konstrukcje fotela.


> A dlaczego... to mi sie juz nie chce po raz kolejny tlumaczyc...

alez wytlumacz co ma test dotyczacy uderzen z tylu do uderzen
czolowych o ktorych napisales i jaka w tym drugim rola fotela

Ech...
Cytuje Twoje:
"co nie zmienia faktu ze najwiecej sytuacji drogowych to uderzenia
boczne albo czolowe. Jak czesto ktos wali w tylek z taka sila zeby Cie
powaznie uszkodzic?"

To ci pisze:
TAKZE przy zderzeniach czolowych fotel ma znaczenie.
Test rzeczywiscie sie skupia na uderzeniach z tylu - ale te same
czynniki w budowie fotela chronia przed uszkodzeniem ze "strzalu z
bicza".
Wiec nie mozna olac tego na zasadzie ze "rzadko ktos wali w tylek z
taka sila zeby powaznie uszkodzic.

--
Pozdro
Massai

4 Data: Grudzien 02 2008 08:06:42
Temat: Re: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: Massai 

hamberg wrote:


> Mówimy o uszkodzeniach kregoslupa szyjnego ze wzgledu na
> nieprawidlowa konstrukcje fotela.

ale pokaz mi gdzie napisali ze przy uderzeniach z przodu fotel jest
rowniez niebezpieczny?

Nie dalo sie tego pokazac, czytaj ponizej.


> TAKZE przy zderzeniach czolowych fotel ma znaczenie.
> Test rzeczywiscie sie skupia na uderzeniach z tylu - ale te same
> czynniki w budowie fotela chronia przed uszkodzeniem ze "strzalu z
> bicza".

a skad wiesz?

Taka mam prace.

przy zderzeniach czolowych nikt z euroNCAP nie pisnal ze
fotele sa nie takie czy tez ze wrecz zagrazaja zdrowiu - wrecz
przeciwnie - wiele aut pozytywnie przechodzilo ten test. Sugerujesz
wiec ze przemilczeli to czy ze zaniedbali ten aspekt uderzenia z
przodu?

Grrr.
Test mial na celu sprawdzenie jak fotele chronia przed uszkodzeniami
kregoslupa szyjnego.
Przetestowano to za pomoca uderzenia w tyl samochodu - bo mechanizm
whiplash, który wystepuje przy uderzeniach czolowych opiera sie na
odruchowej czynnosci miesni czlowieka, której to czynnosci miesni
manekin nie odwzoruje.

Uszkodzenia z obydwu mechanizmów (uderzenie w tyl samochodu, czyli
proste walniecie plecami o fotel oraz uderzenie przodem samochodu i
whiplash) moga byc zminimalizowane przez ta sama funkcje fotela -
skuteczne podparcie glowy z tylu.

Doobra, napisze ci prosto o co biega, ale juz ostatni raz.
Miesnie grzbietowe mamy bardzo silne. Miesnie karku takze.
Te miesnie odpowiadaja za "odginanie glowy do tylu".
Natomiast za przygiecie glowy do klatki odpowiadaja tylko dwa miesnie
które jednoczesnie sa odpowiedzialne takze za krecenie glowa.
Dosc slabe.
To efekt ewolucji, wiekszosc naczelnych porusza sie w postawie
pochylonej i de facto musi miesniami podtrzymywac glowe zeby nie
opadala  - grawitacja.

I teraz jedziemy z mechanizmem:
uderzasz przodem samochodu.
1. Lecisz na poduszke powietrzna - pól biedy, uderzenie silne, na tyle
silne ze przelamuje sile miesni grzbietu.
2. Uderzenie slabe, lecisz do przodu na pasy.
Miesnie grzbietu sie silnie i gwaltownie rozciagaja, leci sygnal -
glównie z przyczepów i sciegien. Odruchowo miesnie sie silnie kurcza -
to sa te silne miesnie grzbietu.
Ten skurcz powoduje ze lecisz plecami na fotel. Plecy wyhamowuja na
fotelu... a glowa jak masz zle ustawiony zaglówek - nie. Miesnie
mostkowo-obojczykowo-sutkowe (to sa te odpowiedzialne za krecenie glowa
i przyginanie glowy do klatki) sa za slabe zeby utrzymac glowe. W
dodatku ich przyczep na czaszce jest na takich wypustkach kosci
potylicznej, z tylu glowy.
Glowa leci do tylu z mala amortyzacja ze strony miesni. Jak masz nisko
ustawiony zaglówek - moze sie "wyrwac" z kregoslupa szyjnego. Dzwignia
sie robi, podparcie o krawedz zaglówka na potylicy, a ciezar glówy leci
do tylu.

Widzisz to? W drugiej fazie zderzenia czolowego lecisz do tylu na
fotel, tak jakby cie ktos walnal w tyl.

--
Pozdro
Massai

5 Data: Grudzien 01 2008 19:15:24
Temat: Re: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: zinek 


Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomoœci

Czytaliscie?
-
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,6006940,Euro_NCAP__Az_80__foteli_samochodowych_wymaga_poprawek.html
Szczegolnie dedykuje wielbicielom francuszczyzny :) -widac ze producenci
(szczegolnie francuzcy ) nauczyli sie juz robic auta pod testy :(

aha - a inni producenci to nie...
wez se klapki z oczu zdejmij  zanim cos jebniesz jak lysy o beton.

6 Data: Grudzien 01 2008 21:16:58
Temat: Re: Prawda o testach bezpieczenstwa
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Przemek"  napisał w wiadomości

Czytaliscie?
- http://moto.pl/MotoPL/1,90109,6006940,Euro_NCAP__Az_80__foteli_samochodowych_wymaga_poprawek.html
Szczegolnie dedykuje wielbicielom francuszczyzny :) -widac ze producenci (szczegolnie francuzcy ) nauczyli sie juz robic auta pod testy :(
a ci co patrza na ilosc gwiazdek  moga sie niemilo zdziwic :(
Na czele z tanszych aut  vw golf VI i audi A4.

Szkoda że nie cała prawda. Urazy spowodowane uderzeniem w tył auta stanwia nikły procent urazów, powstałych we wszystkich wypadkach. Pisze o tym EuroNCAP na swojej stronie, uzasadniając, dlaczego nie robi testów zderzeniowych od tyłu. Najwięcej wypadków jest przodem (60%) i ofiary tych wypadków stanowią też największy odsetek ogółu ofiar wypadków drogowych.


MK

Prawda o testach bezpieczenstwa



Grupy dyskusyjne