On 10 Maj, 12:06, "Boombastic"
wrote:
Jakieś bajki wypisujesz z tym silnikiem. Oczywiście, że były manuale. Jaki
masz tam model silnika? Podaj jego oznaczenie.
Podałem tylko informację, którą znam ze strony hondapl.org
" Silnik 1,6 SOHC VTEC
Specjalnie do współpracy z przekładnią o bezstopniowej zmianie
przełożenia(CVT),opracowano powiększoną wersję silnika SOHCVTEC. Skok
tłoków powiększono do 90 mm, co podniosło pojemność skokową do 1590
cm3. Osiąga on taką samą moc maksymalna, jak silnik o pojemności 1,5
litra, ale ma nieco większy maksymalny moment obrotowy, którego
przebieg w funkcji prędkości obrotowej jest lepiej dopasowany do
współpracy z przekładnią typu CVT."
Silnik 1.6 ma taką samą moc jak silnik 1.5 (który był produkowany
zarówno z manualną skrzynią jak i z automatem zwykłym). Natomiast 1..6
był stworzony tylko dla skrzyni CVT.
Pozdrawiam
--
Killer
5 |
Data: Maj 10 2007 16:41:22 |
Temat: Re: Problem z Civic '97 - falujące obroty |
Autor: Boombastic |
Podałem tylko informację, którą znam ze strony hondapl.org
" Silnik 1,6 SOHC VTEC
Weź dowód rejestracyjny i wklep numer silnika. Pewnie to jakiś D16.
6 |
Data: Maj 10 2007 18:26:02 | Temat: Re: Problem z Civic '97 - falujące obroty | Autor: Killer |
Boombastic napisał(a):
Weź dowód rejestracyjny i wklep numer silnika. Pewnie to jakiś D16.
D16Y5
Nie znalazłem nigdzie w necie żeby takie silniki były montowane z jakąś
inną skrzynią niż CVT.
Pozdrawiam
--
Killer
7 |
Data: Maj 10 2007 15:39:23 | Temat: Re: Problem z Civic '97 - falujące obroty | Autor: Desoft |
Użytkownik "Killer" napisał w wiadomości Witam,
mam Hondę Civic 3D 97' z silnikiem 1.6 ESi. Samochód ma zamontowaną
[...]
automat się popsuł i takie coś tam wsadzili). Po odpaleniu auta silnik
na jałowym biegu ma ok. 1000 obrotów (czyli prawidłowo). Jednak po
ruszeniu, jak silnik się rozgrzeje i stanę np. na światłach to obroty
są podwyższone i lekko falują (około 1500 - 2000).
Nie wiem czy jest identycznie, w Roverze obroty są też uzaleznione od stanu akumulatora. Też czasami dziwnie mi się zachowuje (ostatnio nie chciał zejść z obrotami poniżej 3000, dopiero zgaszenie i odpalenie pomogło). Akumulator mam tak zużyty, że odpala jak w zimie - aż wszystko przygasa.
--
Desoft
Rover 414 97' LPG
Nie jest tak
zawsze, czasem zatrzymam się i obroty są ok, ale w większości
przypadków jest falowanie. Standardowe przyczyny falowania były
sprawdzane (silnik krokowy czy coś tam jeszcze). Mechanik powiedział
mi, że to najprawdopodobniej coś podaje impuls na silnik (np. czujnik
toczenia się). Byłem sprawdzić auto na komputerze w ASO (Krotoski-
Cichy koło Poznania), a tam mi powiedzieli że nie mogą sprawdzić bo
komputer żąda pozycji "Parkowanie" na skrzyni żeby przejść dalej
(czyli komputer w aucie jest od automatu). Jak sprawdzili to
powiedzieli mi też, że kable od komputera do skrzyni są po prostu
odcięte.
Czy jest jakiś sposób na usunięcie tej usterki? Nie wiem czy wymiana
komputera coś da, ponieważ w wersji 1.6 silnika były tylko skrzynie
automatyczne, a ręczne w wersji 1.5. Czy znacie jakiegoś specjalistę
który byłby w stanie przeprogramować mi komputer żeby nie podawał tego
impulsu na silnik? Może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie?
Pozdrawiam
--
Killer
| | |