Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
1 | Data: Czerwiec 05 2007 11:37:01 |
Temat: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | |
Autor: kokpit | Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l. 2 |
Data: Czerwiec 05 2007 12:03:04 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: matee | Witam Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l. 3 |
Data: Czerwiec 05 2007 10:22:02 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Samotnik | Dnia 05.06.2007 kokpit napisał/a: Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l. Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy. 'Fachowcy' wsadzają najtańsze reduktory, łudząc się, że te 100 zł mniej zrównoważy ciągłe późniejsze wku*wienie użytkownika. Nie rozumiem tego toku myślenia, ale cóż... Uprzejmie proszę obecnych tu fachowców o wyjaśnienie o co chodzi, Ależ to bardzo proste - wymienili Ci reduktor na zbyt słaby i teraz nie wiedzą co z tym zrobić, bo jak wymienią na lepszy, to nawet jak dopłacisz różnicę, to co zrobią ze starym? Może wsadzą komuś innemu co najwyżej ;-) W każdym razie lepiej naciągać Cię na kolejne 'regulacje' i testy, bo to co najmniej brak kosztów, a może nawet coś im zapłacisz... Albo się wkurzysz i sobie pójdziesz w cholerę i problem z głowy. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 4 |
Data: Czerwiec 05 2007 12:25:11 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: matee | Rowniez posiadam Tomasetto ale mam nominalnie 75KM, w tym momencie pewnie Dnia 05.06.2007 kokpit napisał/a: 5 |
Data: Czerwiec 05 2007 12:32:05 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: YaNkEs_69 | Samotnik wrote: Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.Mam 125KM u siebie i jeździ dobrze. -- _____________________ Gadu-Gadu - 34951 P.M.S. - Czerwone A4 Kombi + Biały Essi P.R.R.C. - Lincoln + Lemm AT1200 P.R.M. - blue Suzi GSX750F 6 |
Data: Czerwiec 05 2007 12:02:08 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Samotnik | Dnia 05.06.2007 YaNkEs_69 napisał/a: Samotnik wrote: Jest kilka wersji podobno. Może masz tę lepszą. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 7 |
Data: Czerwiec 06 2007 00:56:14 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: dudley | Samotnik wygenerował w taki oto ciąg znaków: Jest kilka wersji podobno. Może masz tę lepszą. Mam Tomasetto, wg nalepki na obudowie przeznaczony do mocy max 100KM, u mnie pod maską siedzi 136KM (choć przez 11 lat żywota silnika pewnie parę padło) a jeździ dobrze i nie narzekam. Pozdrawiam, -- dudley, ckmk oliwkowa vectra b oklejona 8 |
Data: Czerwiec 05 2007 23:41:49 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Samotnik | Dnia 05.06.2007 dudley napisał/a: Samotnik wygenerował w No to pozostaje pogratulować szczęścia i dobrego egzemplarza, bo koledze rozpoczynającemu wątek jak widać się tak nie udało. :) -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 9 |
Data: Czerwiec 05 2007 13:18:53 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: kokpit | Samotnik napisał(a): Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy. Mój silnik to 115KM, na stronie Tomasetto napisali, że produkują reduktory do 100, 140 i powyżej 140KM. Muszę sprawdzić jaki mi wsadzili i może sprawa się wyjaśni, na zdjęciu u producenta widać naklejkę z mocą, jeśli panowie fachowcy jej nie zdarli to sie dowiem. PZDR Kokpit 10 |
Data: Czerwiec 05 2007 13:33:51 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 05 Jun 2007 13:18:53 +0200, kokpit Mój silnik to 115KM, na stronie Tomasetto napisali, że produkują Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi. Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Czerwiec 05 2007 13:57:17 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: kokpit | Adam Płaszczyca napisał(a): On Tue, 05 Jun 2007 13:18:53 +0200, kokpit Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc. PZDR 12 |
Data: Czerwiec 05 2007 14:32:46 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: J.F. | On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200, kokpit wrote: Adam Płaszczyca napisał(a): I to nawet bardzo scisle :-) J. 13 |
Data: Czerwiec 09 2007 11:32:39 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200, kokpit Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc. Nic się nie wiąże. Na przykład mam silnik 2.3l o mocy 114KM. Uwazasz, że potrzebuje on tyle samo mieszanki, co silnik 1.5l o podobnej mocy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Czerwiec 09 2007 12:02:39 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: nom |
On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200, kokpit Jeżeli przyjmiemy, że oba silniki mają jednakową sprawność - to jak najbardziej. W przyrodzie nic nie bierze się z nieczego, zasada zachowania energii musi być spełniona. :-) Może łatwiej będzie Ci to zrozumieć na przykładzie silników elektrycznych: Mam w domu dwa urządzenia elektryczne: 1) robot ręczny (malakser), który ma moc 600W 2) wiertarka która ma też moc 600W Obydwa urządzenia pobierają tyle samo energii, ale spróbuj wywiercić jakąkolwiek dziurę malakserem. :-) W czym tkwi sedno sprawy? Moc jest pojęciem czysto matematycznym, dużo ważniejszy jest moment obrotowy, malakser ma bardzo mały moment obrotowy, ale ma dużą prędkość obrotową, a że "MOC= moment obrotowy * pedkość obrotowa" to i moc jest duża, bo malakser ma 12 tys. obr/min a wiertarka tylko 2000 obr/min. :-) Silnik 1,5 "wyciąga" moc 114KM przy dużej prędkości obrotowej (7-8 tys. obr/min) a taki 2,3 wystarczy mu 4-5 tys. obr./min., żeby osiągnąć moc maksymalną. 15 |
Data: Czerwiec 09 2007 21:18:50 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 9 Jun 2007 12:02:39 +0200, "nom" Jeżeli przyjmiemy, że oba silniki mają jednakową sprawność - to jak Tylko to założenie jest od razu negatywnie weryfikowane. Bo widzisz, gdyby miały identyczną sprawnośc, to ten o większej pojemności musiałby mieć większą moc. Oczywiście, dodaję tu założenie, że obydwa silniki są zasilane mieszanką o właściwym składzie. ale akurat to założenie jest w samochodach spełnianie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Czerwiec 11 2007 08:53:24 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: nom |
Tylko to założenie jest od razu negatywnie weryfikowane. Bo widzisz, Nic nie musiałby, nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem wcześniej. :-) Silnik takiego mana z cieżarówki ma 12 litrów a moc "tylko" 400KM, a bolid formuły I 2,4 l a moc 700KM, a teraz zadanie domowe dla Ciebie, porównaj przy jakiej prędkości obrotowej oba silniki osiągają takie moce. :-) Myslisz, że bolid formuły I uciągnie 25 tonową naczepę? 17 |
Data: Czerwiec 11 2007 09:29:37 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Agent |
Myslisz, że bolid formuły I uciągnie 25 tonową naczepę?Tak teoretycznie to napewno. Wystarczyłoby zastosowac odpowiednie przeniesienie napędu tak aby silnik mógł pracować cały czas przy swoich obrotach mocy maksymalnej. Nawet by lepiej przyspieszała. W praktyce jednak nie byłoby takie rozwiązanie sensowne. 18 |
Data: Czerwiec 11 2007 23:35:57 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 11 Jun 2007 08:53:24 +0200, "nom" Nic nie musiałby, nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem wcześniej. :-) Myślę, że to kwestia jak małe kóła mu założę. ATSD, to silnik tego bolidu ma o wiele gorszą sprawnośc od silnika ciężarówki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Czerwiec 05 2007 12:02:46 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: Samotnik | Dnia 05.06.2007 Samotnik napisał/a: Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy. Swoją drogą - właśnie wróciłem z wymiany Lovteca na Zavoli Zeta. Inne auto... -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 20 |
Data: Czerwiec 05 2007 14:12:28 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: kokpit | kokpit napisał(a): Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.... Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe: splanie poza miastem (większe prędkości) wzrosło ok 30%, w mieście mniej więcej bez zmian. Czy ktoś zna się na sondzie lambda i jej współpracy z elektroniką II gen. LPG? Pozdrawiam. Kokpit 21 |
Data: Czerwiec 06 2007 11:27:11 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: PAndy |
kokpit napisał(a): a co tu sie znac? jak nie masz katalizatora to najlepiej byloby ja wyciac z ukladu, wstawic emulator. II generacja praktycznie nie potrzebuje sygnalu z lambdy, zreszta wiekszosc instalacji gazowych jest skopana i praktycznie niesterowalna prze prosta elektronike. 22 |
Data: Czerwiec 06 2007 00:41:17 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: BartekK | kokpit napisał(a): Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l. Wg mnie zbyt słaby/mały parownik, lub źle podłączony (bo i takie cuda widziałem, aczkolwiek jeśli tylko wymieniali to ciężko byłoby coś spieprzyć). Gdy mocniej ciśniesz - auto zużywa więcej gazu, parownik musi przez siebie więcej gazu przepuścić (czyli odparować więcej gazu), a gaz odparowując schładza się - po to własnie jest parownik podgrzewany wodą z obiegu chłodzenia silnika. I jak parownik jest zbyt słaby -to gaz po prostu zamarza na nim, lub nie odparowuje i leci dalej w postaci kroplo-ciekło-mokrej, która źle się spala i nie daje mocy. Dlatego spalanie ci wzrosło (bo część gazu nie zostaje odparowana i jest marnowana, bo w takiej postaci nie spala się w silniku). W dodatku teraz jeszcze nie jest źle - jak jest ciepło. Jak jedziesz szybko - mocniej chłodzi pęd powietrza, jak jedziesz po mieście wolno - silnik generuje dość dużo ciepła które zapewnia odparowanie gazu (którego wtedy tak dużo nie potrzeba) i jest niby ok. Ale zimą przeklniesz to auto, gaz i gazowników... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 23 |
Data: Czerwiec 06 2007 07:15:36 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: matee | Czytajac to wszystko zastanawiam czy w mojej asterce mam tez sam problem.... kokpit napisał(a): 24 |
Data: Czerwiec 06 2007 08:13:44 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: kokpit | kokpit napisał(a): Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l. Sprawdziłem w karcie gwarancyjmej, wpisane jest 100HP (silnik przypominam 115KM), czyli nominalnie jest za słaby, dodatkowo sytuację prawdopodobnie pogarsza fakt ze mój samochód zawsze lubił wypić. Pytanie co teraz można zrobić? Obawiam się że bojowo nastawiona obsługa w warsztacie (przekonałem się przy ostatniej wizycie podczas polemiki na temat przyczyny) może być trudna we współpracy. Zamierzam zarządać wymiany na mocniejszy egzemplaż bez dochodzenia czy moja sonda lambda lub sterownik gazu są złe (przed wymianą były dobre). Zobaczymy. Dzięki za wszelkie uwagi i jestem otwarty na dalsze rady :) PZDR Kokpit 25 |
Data: Czerwiec 06 2007 11:29:26 | Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc | Autor: PAndy |
nie ma co polemizowac - jesli dobrze jezdzi na benzynie to wina gazownikow jest oczywista - jesli zaczna sie stawiac, zazadaj demontazu parownika i zwrotu kasy i jedz do innego gazownika. |