Problem z Trampkiem c.d.
1 | Data: Czerwiec 19 2011 13:59:26 |
Temat: Problem z Trampkiem c.d. | |
Autor: Wojtek SobociĹ„ski | Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem wystÄ™puje dalej - wykrÄ™ciłem Ĺ›wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare Ĺ›wiece od tenery (identyczne jak w trampku) ale zrobiło siÄ™ tylko gorzej. WkrÄ™cenie do koĹ„ca Ĺ›ruby składu mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czystÄ… Ĺ›wiecÄ…) a w drugim żadnego. 2 |
Data: Czerwiec 19 2011 19:10:42 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Kuczu | W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 3 |
Data: Czerwiec 19 2011 17:34:02 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: AZ | On 2011-06-19, Kuczu wrote: To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar? -- Artur ZZR 1200 4 |
Data: Czerwiec 19 2011 20:28:56 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Kuczu | W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze: On 2011-06-19, wrote: XLV i XRV tak wlasnie mialy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 5 |
Data: Czerwiec 19 2011 20:42:24 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu napisał(a): W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze: na gar albo pare garów, np.: CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w przypadku wymienionych przeze mnie to moduł był w sumie tylko końcówka mocy bo k±t zapłonu był robiony mechanicznie na aparacie od¶rodkowym :) pozdrawiam 6 |
Data: Czerwiec 19 2011 20:49:45 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu napisał(a): W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze: wsadĽ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN od jednej ¶wiecy poleciał. taki ¶mieszny układ, że jakby jeden kabel miał zwarcie to na drugiej ¶wiecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej ¶wiecy działaj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi. pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota pyt2. jaka waha? oktany pozdrawiam 7 |
Data: Czerwiec 19 2011 22:02:51 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek Sobociński | Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy? Nowe będę miał jutro więc na razie posprawdzałem na starych - na każdej cewce jest iskra ale słaba, fioletowa. Za to je¶li przeskoczy od obudowy ¶wiecy do cylindra to jest niebieska. pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9. pyt2. jaka waha? oktany Etylina 95, na tej samej stacji tankuję drugi motor i jest ok. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara 8 |
Data: Czerwiec 19 2011 22:13:15 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze: W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Zamieniłem ale nic siÄ™ nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył czy na Ĺ›wiecach w drugim garze pojawił siÄ™ czarny nalot ale odpalałem na paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej Ĺ›mierdzi. Jak jutro bÄ™dÄ… nowe Ĺ›wiece to sprawdzÄ™ to ponownie. Acha, zmierzyłem kompresjÄ™, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5 (napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat. -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara 9 |
Data: Czerwiec 20 2011 13:15:23 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Zaworki iglicowe zmienione gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal. pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right 10 |
Data: Czerwiec 20 2011 14:07:38 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek Sobociński | W dniu 2011-06-20 13:15, Roman Niewiarowski pisze: W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze: Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze - reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara 11 |
Data: Czerwiec 20 2011 14:26:58 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze. dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia Mozna. jak wyzej. pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right 12 |
Data: Czerwiec 21 2011 09:48:19 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-20 14:26, Roman Niewiarowski pisze: W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Zmiana Ĺ›wiec pomogła (czyszczenie gaĽników być może też) - silnik hula :)
Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a potem po dobrym przegazowaniu i wyłÄ…czeniu motoru. Kiedy w koĹ„cu złożyłem go dobrze (być może) to przestał podawać paliwo - mniejsza membrana ma 3 małe dziurki. JeĹ›li nie uda siÄ™ jej łatwo kupić to przerobimy wtedy kranik na grawitacyjny. Dla zainteresowanych wrzucam linka z forum transalpa o przeróbce kranika: http://tnij.org/mch7 -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara 13 |
Data: Czerwiec 21 2011 09:54:28 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Roman Niewiarowski | W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu. Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :) pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right 14 |
Data: Czerwiec 21 2011 10:16:18 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze: W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od razu, ssanie dobrze działa i zamyka siÄ™ do koĹ„ca, ustawianie mieszanki po obu stronach daje efekt (zamykanie Ĺ›ruby składu jednego g. wczeĹ›niej nic nie dawało), wkrÄ™ca siÄ™ piÄ™knie na obroty. Zaworki iglicowe dałem nowe jak ustawiałem poziom paliwa. JadÄ™ szukać membranki :) -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara 15 |
Data: Czerwiec 21 2011 10:57:35 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: MichaĹ‚ V-R | W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 16 |
Data: Czerwiec 21 2011 14:06:04 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-21 10:57, Michał V-R pisze: W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek SobociĹ„ski pisze: Cieknie z kranika, ewidentnie. Wlasnie przywiozlem nastepny zestaw kranikowy z larssona, tym razem do cbr 1000 '95, membrany wygladaja na oko na takie same, wymienie te dziurawa i sie okaze. -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara 17 |
Data: Czerwiec 21 2011 15:40:57 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek SobociĹ„ski pisze: W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze: MembrankÄ™ kupiłem (ostatni blister w pudełku z zamiennikami :)). Połapałem siÄ™ wreszcie jak to powinno być złożone, wypchnÄ…łem gumowy trzepieĹ„ od starej membrany, połÄ…czyłem obie aluminiowym łÄ…cznikiem, posmarowałem brzegi membran (ranty) smarem silikonowym (błÄ…d?), złożyłem i działa. Nic nie cieknie, moto chodzi jak złoto :D DziÄ™kujÄ™ wszystkim za rady, na pewno wykorzystam je przy nastÄ™pnej okazji. Pozdro -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara 18 |
Data: Czerwiec 20 2011 14:36:52 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | Wojtek SobociĹ„ski napisał(a): a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic. Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf 19 |
Data: Czerwiec 21 2011 15:37:58 | Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d. | Autor: Wojtek SobociĹ„ski | W dniu 2011-06-20 14:36, Kamil Nowak 'Amil' pisze: Wojtek SobociĹ„ski napisał(a): Ano przerobilem to. Na szczescie sytuacje udalo sie ogarnac. Motor sprawny :D -- Wojtek SobociĹ„ski XTZ '91, stara ale jara |