Grupy dyskusyjne   »   Problem z Trampkiem c.d.

Problem z Trampkiem c.d.



1 Data: Czerwiec 19 2011 13:59:26
Temat: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem wystÄ™puje dalej - wykrÄ™ciłem Ĺ›wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare Ĺ›wiece od tenery (identyczne jak w trampku) ale zrobiło siÄ™ tylko gorzej. WkrÄ™cenie do koĹ„ca Ĺ›ruby składu mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czystÄ… Ĺ›wiecÄ…) a w drugim żadnego.
Jutro kupujÄ™ nowe Ĺ›wiece (i reparaturÄ™ do kranika bo ktoĹ› dorabiał chałupniczo membranÄ™) ale czy jest sens je wkładać jeĹ›li jedna siÄ™ nie wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara



2 Data: Czerwiec 19 2011 19:10:42
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:

Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem wystÄ™puje dalej -
wykrÄ™ciłem Ĺ›wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare Ĺ›wiece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło siÄ™ tylko gorzej. WkrÄ™cenie do koĹ„ca Ĺ›ruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czystÄ… Ĺ›wiecÄ…) a
w drugim żadnego.
Jutro kupujÄ™ nowe Ĺ›wiece (i reparaturÄ™ do kranika bo ktoĹ› dorabiał
chałupniczo membranÄ™) ale czy jest sens je wkładać jeĹ›li jedna siÄ™ nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

3 Data: Czerwiec 19 2011 17:34:02
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: AZ 

On 2011-06-19, Kuczu  wrote:


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Czerwiec 19 2011 20:28:56
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:

On 2011-06-19,   wrote:

Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?


XLV i XRV tak wlasnie mialy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

5 Data: Czerwiec 19 2011 20:42:24
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu  napisał(a):

W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19,   wrote:

Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?


XLV i XRV tak wlasnie mialy.

na gar albo pare garów, np.:
CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w  przypadku wymienionych przeze mnie to moduł był w sumie tylko końcówka  mocy bo k±t zapłonu był robiony mechanicznie na aparacie od¶rodkowym :)

pozdrawiam

6 Data: Czerwiec 19 2011 20:49:45
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu  napisał(a):

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem ¶wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare ¶wiece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca ¶ruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czyst± ¶wiec±) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe ¶wiece (i reparaturę do kranika bo kto¶ dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać je¶li jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz  jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


wsadĽ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN  od jednej ¶wiecy poleciał. taki ¶mieszny układ, że jakby jeden kabel miał  zwarcie to na drugiej ¶wiecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej ¶wiecy  działaj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.

pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota
pyt2. jaka waha? oktany

pozdrawiam

7 Data: Czerwiec 19 2011 22:02:51
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek Sobociński 

Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


wsadĽ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
od jednej ¶wiecy poleciał. taki ¶mieszny układ, że jakby jeden kabel
miał zwarcie to na drugiej ¶wiecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej
¶wiecy działaj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.

Nowe będę miał jutro więc na razie posprawdzałem na starych - na każdej cewce jest iskra ale słaba, fioletowa. Za to je¶li przeskoczy od obudowy ¶wiecy do cylindra to jest niebieska.

pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota

NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9.

pyt2. jaka waha? oktany

Etylina 95, na tej samej stacji tankuję drugi motor i jest ok.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

8 Data: Czerwiec 19 2011 22:13:15
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze:

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem wystÄ™puje dalej -
wykrÄ™ciłem Ĺ›wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare Ĺ›wiece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło siÄ™ tylko gorzej. WkrÄ™cenie do koĹ„ca Ĺ›ruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czystÄ… Ĺ›wiecÄ…) a
w drugim żadnego.
Jutro kupujÄ™ nowe Ĺ›wiece (i reparaturÄ™ do kranika bo ktoĹ› dorabiał
chałupniczo membranÄ™) ale czy jest sens je wkładać jeĹ›li jedna siÄ™ nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


Zamieniłem ale nic siÄ™ nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył czy na Ĺ›wiecach w drugim garze pojawił siÄ™ czarny nalot ale odpalałem na paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej Ĺ›mierdzi. Jak jutro bÄ™dÄ… nowe Ĺ›wiece to sprawdzÄ™ to ponownie.
Acha, zmierzyłem kompresjÄ™, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5 (napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

9 Data: Czerwiec 20 2011 13:15:23
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:

Zaworki iglicowe zmienione

gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

10 Data: Czerwiec 20 2011 14:07:38
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-20 13:15, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione

gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze - reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.


--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

11 Data: Czerwiec 20 2011 14:26:58
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika.

Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.

dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w
paliwo byl sprawny.

Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.

Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Mozna. jak wyzej.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

12 Data: Czerwiec 21 2011 09:48:19
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-20 14:26, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika.

Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak
zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi
sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.

Zmiana Ĺ›wiec pomogła (czyszczenie gaĽników być może też) - silnik hula :)



Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory
otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na
kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.


Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a potem po dobrym przegazowaniu i wyłÄ…czeniu motoru. Kiedy w koĹ„cu złożyłem go dobrze (być może) to przestał podawać paliwo - mniejsza membrana ma 3 małe dziurki. JeĹ›li nie uda siÄ™ jej łatwo kupić to przerobimy wtedy kranik na grawitacyjny.
Dla zainteresowanych wrzucam linka z forum transalpa o przeróbce kranika:
http://tnij.org/mch7

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

13 Data: Czerwiec 21 2011 09:54:28
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłÄ…czeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

14 Data: Czerwiec 21 2011 10:16:18
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:

W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłÄ…czeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od razu, ssanie dobrze działa i zamyka siÄ™ do koĹ„ca, ustawianie mieszanki po obu stronach daje efekt (zamykanie Ĺ›ruby składu jednego g. wczeĹ›niej nic nie dawało), wkrÄ™ca siÄ™ piÄ™knie na obroty. Zaworki iglicowe dałem nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)


--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

15 Data: Czerwiec 21 2011 10:57:35
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: MichaĹ‚ V-R 

W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:

Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka siÄ™ do koĹ„ca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie Ĺ›ruby składu jednego g. wczeĹ›niej
nic nie dawało), wkrÄ™ca siÄ™ piÄ™knie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)

Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak na pri i glowy sobie tym nie zawracaj.  zaworki nie puszcza. Juz to ktos napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci



--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

16 Data: Czerwiec 21 2011 14:06:04
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-21 10:57, Michał V-R pisze:

W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:

Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka siÄ™ do koĹ„ca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie Ĺ›ruby składu jednego g. wczeĹ›niej
nic nie dawało), wkrÄ™ca siÄ™ piÄ™knie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)

Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak
na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos
napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci


Cieknie z kranika, ewidentnie. Wlasnie przywiozlem nastepny zestaw kranikowy z larssona, tym razem do cbr 1000 '95, membrany wygladaja na oko na takie same, wymienie te dziurawa i sie okaze.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

17 Data: Czerwiec 21 2011 15:40:57
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:

W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłÄ…czeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

Kranik cieknie, bydlak :) GaĽniki spoko, na nowych Ĺ›wiecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka siÄ™ do koĹ„ca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie Ĺ›ruby składu jednego g. wczeĹ›niej
nic nie dawało), wkrÄ™ca siÄ™ piÄ™knie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)


MembrankÄ™ kupiłem (ostatni blister w pudełku z zamiennikami :)). Połapałem siÄ™ wreszcie jak to powinno być złożone, wypchnÄ…łem gumowy trzepieĹ„ od starej membrany, połÄ…czyłem obie aluminiowym łÄ…cznikiem, posmarowałem brzegi membran (ranty) smarem silikonowym (błÄ…d?), złożyłem i działa. Nic nie cieknie, moto chodzi jak złoto :D
Dziękuję wszystkim za rady, na pewno wykorzystam je przy następnej okazji.
Pozdro

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

18 Data: Czerwiec 20 2011 14:36:52
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Wojtek SobociĹ„ski napisał(a):

a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

19 Data: Czerwiec 21 2011 15:37:58
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Autor: Wojtek SobociĹ„ski 

W dniu 2011-06-20 14:36, Kamil Nowak 'Amil' pisze:

Wojtek SobociĹ„ski napisał(a):
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz
gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.


Ano przerobilem to. Na szczescie sytuacje udalo sie ogarnac. Motor sprawny :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Problem z Trampkiem c.d.



Grupy dyskusyjne