Grupy dyskusyjne   »   Problem z ciśnieniem oleju.

Problem z ciśnieniem oleju.



1 Data: Luty 05 2009 08:18:06
Temat: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Noel 

Czyżby taki fajny silnik 2.0 16V, benzynowy powoli mi umierał?

Mam czujnik oleju w kabinie, do tej pory pokazywał do 2 barów (wolne obroty) do ok. 4 barów "na gazie".

Od jakiegoś czasu notuje podwyższone ciśnienie na wolnych obrotach, z 4 barów nie spada do 2.
Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy, no może prawie.
Na obrotach, szczególnie tych wyższych podnoszeniu ciśnienia towarzyszą błyski czerwonej kontrolki oleju.

--
Tomek "Noel" B.



2 Data: Luty 05 2009 08:35:31
Temat: Re: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Robert_J 

Czyżby taki fajny silnik 2.0 16V, benzynowy powoli mi umierał?

Na czym polega szczególna fajność tego silnika?



Mam czujnik oleju w kabinie,

Jeśli masz go w kabinie to nie dziwota że pokazuje niskie ciśnienie ;-). Czujnik z reguły jest w silniku, w kabinie to bardziej kontrolka/wskaźnik ;-)

3 Data: Luty 05 2009 08:46:26
Temat: Re: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Noel 

Robert_J pisze:

Czyżby taki fajny silnik 2.0 16V, benzynowy powoli mi umierał?

Na czym polega szczególna fajność tego silnika?

O umarłych mówi się albo dobrze albo wcale :)


Mam czujnik oleju w kabinie,

Jeśli masz go w kabinie to nie dziwota że pokazuje niskie ciśnienie ;-). Czujnik z reguły jest w silniku, w kabinie to bardziej kontrolka/wskaźnik ;-)

Końtrolka, końtrolka.

Chyba jednak wymienie olej, bo faktycznie przypomniało mi się, że 300km temu (skrót myślowy) dolałem litr kupiony na bazarze przy Płochocińskiej. (giełda "samochodowa", majtki można kupić).


--
Tomek "Noel" B.

4 Data: Luty 05 2009 09:05:29
Temat: Re: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Robert_J 

Końtrolka, końtrolka.

Sorry, mój błąd ;-)))

5 Data: Luty 05 2009 20:41:53
Temat: Re: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Przemek 


Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości

Czyżby taki fajny silnik 2.0 16V, benzynowy powoli mi umierał?

Mam czujnik oleju w kabinie, do tej pory pokazywał do 2 barów (wolne
obroty) do ok. 4 barów "na gazie".

Od jakiegoś czasu notuje podwyższone ciśnienie na wolnych obrotach, z 4
barów nie spada do 2.
Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy, no może
prawie.
Na obrotach, szczególnie tych wyższych podnoszeniu ciśnienia towarzyszą
błyski czerwonej kontrolki oleju.

co to za silnik? ogolnie wiekszosc producentow podaje max cisnienie ktore
nie jest szkodliwe dla silnika
w okolicach 6-7 barow .Cisnieniomierz masz fabryczny czy dokladany?
Czujniki/przetworniki zmieniajace cisnienie na opor
do tanich cisnieniomierzy z allegro sa fatalnej jakosci - najlepiej
sprawdzic cisnienie wiarygodnym przyrzadem tzn zbrojony waz gumowy
+ manometr wkrecony zamiast czujnika cisnienia.

6 Data: Luty 06 2009 07:52:48
Temat: Re: Problem z ciśnieniem oleju.
Autor: Noel 

Przemek pisze:

co to za silnik? ogolnie wiekszosc producentow podaje max cisnienie ktore nie jest szkodliwe dla silnika

Oplowski ECO tec 2.0 16V  X20XEV.

w okolicach 6-7 barow .Cisnieniomierz masz fabryczny czy dokladany?

W sumie to taka zabawka, obok woltomierza, pokazuje ciśnienie od 0 do 5 barów. Na niskich obrotach są 2 bary, najwięcej ile pokazał to 4 z kawałeczkiem, jak jest zimny i się rozgrzewa.


--
Tomek "Noel" B.

Problem z ciśnieniem oleju.



Grupy dyskusyjne