Użytkownik napisał w wiadomości
Mam Golfa III z instalacja gazowa I generacji. Instalacja gazowa
sklada sie z :
- reduktor gazu ASTERIK
- zawor gazowy ASTERIK
- wielozawor TOMASETTO
- lambda gas system MINI LAMBDA
(nie wiem czy sa to wlasciwe nazwy)
Wedlug mnie samochod od samego poczatku zachowuje sie dziwnie. Gdy
jade na gazie to gwaltowne wcisniecie pedalu gazu "do dechy" powoduje
hamowanie samochodu. Mysle, ze ma to zwiazek z proporcjami mieszania
gazu z powietrzem (za duzo gazu, za malo powietrza). Czy jest jakis
sposob na to zeby na gazie samochod zachowywal sie podobnie jak na
benzynie? Samochodem jezdze juz od 3 lat. Za wszelka pomoc bede
hmmmm jak pierwsza generacja to tam nie ma żadnej elektroniki...
jak na mój gust to on może mieć za mało gazu.
Na rurze idącej od reduktora do miksera (czyli nad przepustnice) powinien
być zawór regulujący ilość gazu.
taka śruba. Zakręcając - zmniejszasz ilośc gazu, odkręcając - silnik dostaje
wiecej. Spróbuj popuścić tą "śrube" 2 obroty i zobacz co bedzie sie działo.
Ja zawsze reguluje sam instalacje podchodząc do tego z drugiej strony -
popuszczam za dużo i skręcam aż czuje że po depnięciu gazu auto sie dławi,
wtedy popuszczam pół obrotu i jest git.
Jakby co zawsze mozesz policzyć obroty żeby wrócić do pierwotnego ustawienia
mi jastry zawsze regulowali tak auto że nie dało sie jeździć - zdychało pod
byle górke i paliło 14 l / 100. Po tak wykonanej regulacji zazwyczaj
schodziło do 11 i szło normalnie....
Co moje doświadczenia dotyczą nie golfa a dużegoi fiata, ale na ten moment
mam w nim poldkowe 1.6 na monowtrysku i ta metoda regulacji też sie
sprawdziła.
Jerry