Grupy dyskusyjne   »   Problem z gazem ??

Problem z gazem ??



1 Data: Kwiecien 16 2007 18:32:38
Temat: Problem z gazem ??
Autor:

Mam Golfa III z instalacja gazowa I generacji. Instalacja gazowa
sklada sie z :
- reduktor gazu ASTERIK
- zawor gazowy ASTERIK
- wielozawor TOMASETTO
- lambda gas system MINI LAMBDA
(nie wiem czy sa to wlasciwe nazwy)
Wedlug mnie samochod od samego poczatku zachowuje sie dziwnie. Gdy
jade na gazie to gwaltowne wcisniecie pedalu gazu "do dechy" powoduje
hamowanie samochodu. Mysle, ze ma to zwiazek z proporcjami mieszania
gazu z powietrzem (za duzo gazu, za malo powietrza). Czy jest jakis
sposob na to zeby na gazie samochod zachowywal sie podobnie jak na
benzynie? Samochodem jezdze juz od 3 lat. Za wszelka pomoc bede
wdzieczny.
Pozdrawiam



2 Data: Kwiecien 16 2007 19:13:44
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: Samotnik 

Dnia 16.04.2007   napisał/a:

Mam Golfa III z instalacja gazowa I generacji. Instalacja gazowa
sklada sie z :
- reduktor gazu ASTERIK
- zawor gazowy ASTERIK
- wielozawor TOMASETTO
- lambda gas system MINI LAMBDA
(nie wiem czy sa to wlasciwe nazwy)
Wedlug mnie samochod od samego poczatku zachowuje sie dziwnie. Gdy
jade na gazie to gwaltowne wcisniecie pedalu gazu "do dechy" powoduje
hamowanie samochodu. Mysle, ze ma to zwiazek z proporcjami mieszania
gazu z powietrzem (za duzo gazu, za malo powietrza). Czy jest jakis
sposob na to zeby na gazie samochod zachowywal sie podobnie jak na
benzynie? Samochodem jezdze juz od 3 lat. Za wszelka pomoc bede
wdzieczny.

Prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić reduktor, który nie daje
rady pompować tyle gazu, żeby wciskać gaz "do dechy".
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

3 Data: Kwiecien 16 2007 19:18:48
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor:

Prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić reduktor, który nie daje
rady pompować tyle gazu, żeby wciskać gaz "do dechy".
--
Samotnikhttp://www.zagle.org.pl/

Mozliwe jest zeby ta usterka byla od poczatku jak zainstalowano mi
gaz ?? Czy mozna bez strachu samemu sprobowac przeczyscireduktor czy
lepiej pojechac do fachowca ??

4 Data: Kwiecien 16 2007 22:13:59
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: Adam Głowinkowski 

Miałem to samo w moim Golfie 3 (1.8) pomogło założenie nowego filtra na gaz.
Sprawdź czy masz filierek na gazie czysty oczywiście zakręcając gaz w butli
i załóż sobie komputerek z przepustnicą na silniczkach krokowych koszt około
300 zł ale zawsze mniej pali.


--
Pozdrawiam
Adam Głowinkowski

www.macafe.pl
0504250673
Użytkownik  napisał w wiadomości

Prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić reduktor, który nie daje
rady pompować tyle gazu, żeby wciskać gaz "do dechy".
--
Samotnikhttp://www.zagle.org.pl/

Mozliwe jest zeby ta usterka byla od poczatku jak zainstalowano mi
gaz ?? Czy mozna bez strachu samemu sprobowac przeczyscireduktor czy
lepiej pojechac do fachowca ??

5 Data: Kwiecien 17 2007 06:14:28
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: Samotnik 

Dnia 16.04.2007   napisał/a:

Prawdopodobnie musisz zregenerować lub wymienić reduktor, który nie daje
rady pompować tyle gazu, żeby wciskać gaz "do dechy".
--
Samotnikhttp://www.zagle.org.pl/

Mozliwe jest zeby ta usterka byla od poczatku jak zainstalowano mi
gaz ?? Czy mozna bez strachu samemu sprobowac przeczyscireduktor czy
lepiej pojechac do fachowca ??


Aha, bo to niby od trzech lat już jest... E, to raczej faktycznie nie
reduktor, bo po tym czasie to by w ogóle auto przestało jeździć. :) Pewnie
coś źle wyregulowane jednak
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

6 Data: Kwiecien 16 2007 22:16:11
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: wolfi 

 napisał(a):

Czy jest jakis
sposob na to zeby na gazie samochod zachowywal sie podobnie jak na
benzynie? Samochodem jezdze juz od 3 lat. Za wszelka pomoc bede
wdzieczny.

poczytaj o systemie BRC BLOS. idealnie reaguje na kick-down, instalacje mieszalnikowe z powolną elektroniką dają za mało gazu i stąd to hamowanie po wciśnieciu gazu. BLOS kosztuje ok. 300zł, jeżeli masz sprawny reduktor i wstawisz BLOSa to samochód odżyje.

7 Data: Kwiecien 16 2007 23:33:15
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: Blyskacz 

wolfi napisał(a):

poczytaj o systemie BRC BLOS.
handlujesz tym ? ... na kazdy problem odpowiadasz tak samo " kup blos " tymczasem montaz tego w wielu autach nie ma sensu i tak jest tez w przypadku  golfa 3 1.8...

idealnie reaguje na kick-down, instalacje
chyba zapominasz, ze to wciaz uklad podcisnieniowy z wszystkimi minusami tego rozwiazania...

mieszalnikowe z powolną elektroniką dają za mało gazu i stąd to hamowanie po wciśnieciu gazu.
bzdura - hamowanie takie swiadczy o blednym dobraniu pary mixer/reduktor , wadzie reduktora, elektroniki itd. a nie jest domena instalacji mieszalnikowych

BLOS kosztuje ok. 300zł, jeżeli masz sprawny reduktor i wstawisz BLOSa to samochód odżyje.
chcialbym zobaczyc jak montujesz blosa do monowtrysku.. pol metra od przepustnicy, najlepiej jeszcze przed filtrem... rotfl.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

8 Data: Kwiecien 17 2007 01:01:08
Temat: Re: Problem z gazem ??
Autor: Jerry 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Mam Golfa III z instalacja gazowa I generacji. Instalacja gazowa
sklada sie z :
- reduktor gazu ASTERIK
- zawor gazowy ASTERIK
- wielozawor TOMASETTO
- lambda gas system MINI LAMBDA
(nie wiem czy sa to wlasciwe nazwy)
Wedlug mnie samochod od samego poczatku zachowuje sie dziwnie. Gdy
jade na gazie to gwaltowne wcisniecie pedalu gazu "do dechy" powoduje
hamowanie samochodu. Mysle, ze ma to zwiazek z proporcjami mieszania
gazu z powietrzem (za duzo gazu, za malo powietrza). Czy jest jakis
sposob na to zeby na gazie samochod zachowywal sie podobnie jak na
benzynie? Samochodem jezdze juz od 3 lat. Za wszelka pomoc bede

hmmmm jak pierwsza generacja to tam nie ma żadnej elektroniki...
jak na mój gust to on może mieć za mało gazu.
Na rurze idącej od reduktora do miksera (czyli nad przepustnice) powinien
być zawór regulujący ilość gazu.
taka śruba. Zakręcając - zmniejszasz ilośc gazu, odkręcając - silnik dostaje
wiecej. Spróbuj popuścić tą "śrube" 2 obroty i zobacz co bedzie sie działo.
Ja zawsze reguluje sam instalacje podchodząc do tego z drugiej strony -
popuszczam za dużo i skręcam aż czuje że po depnięciu gazu auto sie dławi,
wtedy popuszczam pół obrotu i jest git.
Jakby co zawsze mozesz policzyć obroty żeby wrócić do pierwotnego ustawienia
mi jastry zawsze regulowali tak auto że nie dało sie jeździć - zdychało pod
byle górke i paliło 14 l / 100. Po tak wykonanej regulacji zazwyczaj
schodziło do 11 i szło normalnie....
Co moje doświadczenia dotyczą nie golfa a dużegoi fiata, ale na ten moment
mam w nim poldkowe 1.6 na monowtrysku i ta metoda regulacji też sie
sprawdziła.

Jerry

Problem z gazem ??



Grupy dyskusyjne