[TECH] Problem z hamulcami
1 | Data: Marzec 25 2009 11:22:42 |
Temat: [TECH] Problem z hamulcami | |
Autor: gerfas | Witam, 2 |
Data: Marzec 25 2009 03:54:21 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: | Zakładam, że po przeczyszczeniu i zmontowaniu klocki były luźne ? I 3 |
Data: Marzec 25 2009 12:24:10 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: gerfas | pisze: Zakładam, że po przeczyszczeniu i zmontowaniu klocki były luźne ? I Dokładnie tak. Może być tak, że klamka zniekształciła obudowę pompy (cylinder w Wydaje się że tłoczek chodzi bezproblemowo. A nawet gdyby nie cofał sie do końca to czy po odkręceniu np. odpowietrznika, bądź przewodu przy pompce, klocki nie powinne puścić? Chyba że tłoczek cofając się "zasysa" płyn hamulcowy. To by mogło być to... Ma ktoś używaną pompkę do TA? :D Lama -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' 4 |
Data: Marzec 25 2009 12:34:55 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: KJ Siła Słów | gerfas pisze:
Nie tyle "zasysa" co nie wypuszcza plynu z ukladu do zbiorniczka, skoro dziurki sa przedmuchane jak twierdzisz to pozostaje fizyczne ograniczenie powrotu tloczka w polozenie spoczynkowe. KJ 5 |
Data: Marzec 25 2009 04:39:26 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: | Jedyne co się mogło spsuć to pompka, więc może zacznij od jej 6 |
Data: Marzec 25 2009 13:00:17 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: wujek areks | gerfas napisało: pisze:Zblokowane sa oba zaciski czy tylko jeden? Jak odkrecasz odpowietrznik, to wyplywa pod cisnieniem? Bo jak wyplywa pod cisnieniem, to moze byc pompka niehalo i nie pozwala plynowi sie cofnac, ale wtedy powinno blokowac obie strony. Jezeli po odkreceniu odpowietrznika klocki nie odpuszczaja, to moga być zablokowane w prowadnicach, albo tloczek wyszedl z zacisku. Klocki bardzo zuzyte? Zablokowany zacisk prawy? Moze przy glebie tez dostal mechanicznie i sie blokuje na prowadnicach? arek 7 |
Data: Marzec 25 2009 13:29:42 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: gerfas | wujek areks pisze: Zblokowane sa oba zaciski czy tylko jeden? Jak odkrecasz odpowietrznik, to Oba zaciski są zblokowane. Gdy odkręcam odpowietrznik płyn raczej wypływa niż tryska. Klocki cały czas sa zaciśnięte na tarczy. Jezeli po odkreceniu odpowietrznika klocki nie odpuszczaja, to moga być Prowadnica klocka oczyszczona ze rdzy i delikatnie posmarowana towotem. Cylinderki wychodzą z zacisku (z tego co pamiętam) nie więcej niż 1cm (przy zahamowaniu) więc nie ma siły że któryś mógł wypaść. Klocki w mojej opinii (świeżaka) nie są mocno zużyte (porownując je z nowymi które zakupilem). Zaciski nie wyglądają na uszkodzone. Jeden miał przyrdzewiałe to ruchome połączenie (bolec w gumowym czymś). Zostało też oczyszczone, a gumka przesmarowa, skutkiem czego dwie częsci zacisku chodzą luźno i sprawnie. arek -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' 8 |
Data: Marzec 25 2009 05:49:20 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: | Jest jeszcze taka możliwość, że jest załamany przewód. Chociaż nie 9 |
Data: Marzec 25 2009 14:00:34 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: gerfas | pisze: Czy przypadkiem opierając moto o coś wystającego mogłeś zgiąć jedną z Mało prawdopodobne. Ale sprawdzę. Gdy płukałem denaturatem to ciecz bez problemu wypływała z drugiej strony, więc przewody uznałem za drożne. -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' 10 |
Data: Marzec 25 2009 06:19:18 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: | Tak BTW, to w denaturacie jest woda, więc raczej ostrożnie z tym przy 11 |
Data: Marzec 25 2009 14:57:40 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: KJ Siła Słów | gerfas pisze:
tu towot, tam denaturat. Z tym towotem to chyba sredni pomysl, jak rozgrzejesz hamulce to moze smarowidlo sie porozlazic na klocki. Moze teoretyzuje, ale jakos mi ten towot nie pasi. O denaturacie Ci napisali, chyba lepsza bylaby benzyna. KJ 12 |
Data: Marzec 25 2009 15:04:06 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Eskimos | On Wed, 25 Mar 2009 14:57:40 +0100, KJ Siła Słów wrote: O denaturacie Ci napisali, chyba lepsza bylaby benzyna. Masz okazyjnie do sprzedania wszystkie uszczelki układu hamulcowego do TA, czy co? ;P Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 13 |
Data: Marzec 25 2009 15:14:39 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Kefir | Elou! On Wed, 25 Mar 2009 14:57:40 +0100, KJ Siła Słów wrote: Ekstrakcyjna!! Przeciez dobrze radzil: pomysl z towotem fatalny. Na klocki wylacznie pasta miedziana i to malutko. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta 14 |
Data: Marzec 25 2009 15:41:02 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Eskimos | On Wed, 25 Mar 2009 15:14:39 +0100, "Kefir" Ekstrakcyjna!! Przeciez dobrze radzil: pomysl z towotem fatalny. Na klocki No dobra, ale skąd pomysł, że nagle po glebie cały układ sie zasyfił, zakleił i że trzeba go intensywnie płukać? Nie prościej zmienić płyn i najwyżej przepompowac go przez układ jakąś szklankę więcej niż trzeba do samej wymiany? Mozna też _delikatnie_ dłubnąć igłą w otworku zwrotnym w pompie (ten bliżej wylotu). Jak w zbiorniczku był szlam, to przy glebie mogł tę dziurkę zakleić, bo ona naprawdę mała jest. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 15 |
Data: Marzec 25 2009 16:43:34 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Arni | Kefir pisze:
a pasta miedziana to niby co, nie tłusta ? cytuje: miedzianobrązowy proszek miedziany i inne smary w postaci ciał stałych olej syntetyczny zagęszczacz nieorganiczny taki sam smar jak towot. Tym bardziej ze pewnie to nie był oryginalny smar Towota tylko jakis wspolczesny np ŁT-4 albo lepszy ;)) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 16 |
Data: Marzec 25 2009 17:29:45 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: KJ Siła Słów | Arni pisze: a pasta miedziana to niby co, nie tłusta ? cytuje: temperatura kapania towotu to jakies 150 stopni, pasty miedzianej 650. Czy zaciski idzie zagrzac do 150 ? Na torze na pewno, na ulicy - nie wiem. KJ 17 |
Data: Marzec 25 2009 17:49:26 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Arni | KJ Siła Słów pisze: Arni pisze: zeby kapał to musi byc do duzo a tu chodzi tylko i zatłuszczenie powierzchni styku klocka z prowadnicami. Nie przecze ze pasta miedziana jest lepsza ale nie lansujmy tezy jakoby nie była tlusta jak smar :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 18 |
Data: Marzec 25 2009 15:41:06 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: KJ Siła Słów | Eskimos pisze: Masz okazyjnie do sprzedania wszystkie uszczelki układu hamulcowego do Jak kiedys mialem w reku spray z napisem brake cleaner to zawartosc smierdziala benzyna. A teraz jak popatrzylem przez google to w zaleznosci od producenta bywa ze duza czesc to "benzyna lekka obrabiana wodorem" czyli ekstrakcyjna. Po drugie to napisalem "chyba" a Ty mi kazesz dyplom z chemii robic. :-) KJ 19 |
Data: Marzec 25 2009 19:12:45 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: zbigi | Eskimos napisał(a): On Wed, 25 Mar 2009 14:57:40 +0100, KJ Siła Słów wrote: Tyaaa... A moze lepiej maslanka to przeplukac czy jakims kurde TRI? :P Plucze sie tym, czym sie napelnia - plynem hamulcowym. A co do przypadku, to 90%, ze ulegl odksztalceniu jakis element przy pompie hamulcowej - ja bym odkrecil klamke i sprawdzil, czy wtedy odbijaja klocki. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 20 |
Data: Marzec 25 2009 21:14:03 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: orzechor |
Eskimos napisał(a): Witam. W kwestii blokowania hamulców należałoby sprawdzić drożność przewodu elastycznego. Wystarczy że w którymś miejscu wewnątrz przewód "spuchnie" a tym samym zmniejszy się przekrój na tyle, że utrudni to swobodny powrót płyny z zacisku przez pompę hamulcową do zbiorniczka. Przedmuchiwanie powietrzem niczego nie wnosi i na tej podstawie nie można określić tego uszkodzenia wewnętrznego. W moim przypadku, zwężenie nastąpiło na złączeniu części gumowej i zaprasowanej końcówki. Wywaliłem przewód na nowy nastąpił radość po wielokrotnym rozmontowywaniu pompki i zacisku. Po prostu złośliwość rzeczy martwych. orzechor 21 |
Data: Marzec 25 2009 13:39:27 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: zbyhoo |
Witam. W kwestii blokowania hamulców należałoby sprawdzić drożność przewodu Kolega mnie ubiegl, mialem to samo zaproponowac. Z autopsji wiem, ze stary, rozwarstwiony wewnatrz przewod hamulcowy potrafi w puszce skutecznie blokowac tloczek w zacisku - dziala jak hydrauliczna zapadka. Pozostaje sprobowac wymiany pompy na sprawna, jak rowniez przewodu. Ja bym stawial na przewod - latwiej go uszkodzic przy oparciu klamka o glebe niz sama pompe, ktora stanowi sztywny odlew ze stopu alu. ______ zbyhoo GSF 1200S '00 Olkusz/Dabrowa Gornicza 22 |
Data: Marzec 26 2009 18:28:39 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: gerfas | orzechor pisze: Wywaliłem przewód na nowy nastąpił U mnie są trzy gumowe przewody. Pomiędzy nimi metalowe rurki i rozdzielacz. Prawy przewód na stałe zaciśnięty w tym rozdzielaczu, więc chyba muszę poszukać jakiegoś zestawu. Macie jakieś sprawdzone (w sensie cenowym) źródła części zamiennych? orzechor -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' 23 |
Data: Marzec 26 2009 23:26:47 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: Kuczu | gerfas pisze: U mnie są trzy gumowe przewody. Pomiędzy nimi metalowe rurki i Kup (albo zrob) sobie nowe w plocie i bedzie git. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 24 |
Data: Marzec 26 2009 15:40:05 | Temat: Re: Problem z hamulcami | Autor: gerfas | zbigi pisze: A co do przypadku, to 90%, ze ulegl odksztalceniu jakis element przyRobiłem to już na początku. Zdjąłem klamkę i nic. Nie zauważyłem zeby tłoczek nie wracał na swoją pozycję. Odkręciłem przewód hamulcowy od pompki - żadnej zmiany. -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' 25 |
Data: Marzec 25 2009 13:00:36 | Temat: Re: [TECH] Problem z hamulcami | Autor: Eskimos | On Wed, 25 Mar 2009 11:22:42 +0100, gerfas wrote: Problem zaczął się gdy oparłem (dosłownie) motocykl klamką A weź dla świętego spokoju poluzuj lagi w półkach, koło miedzy kolana, skręć w jedną, w drugą, wyprostuj, dokręć półki i zobacz wtedy. Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 26 |
Data: Marzec 25 2009 14:21:58 | Temat: Re: [TECH] Problem z hamulcami | Autor: gerfas | Eskimos pisze: A weź dla świętego spokoju poluzuj lagi w półkach, koło miedzy kolana, We życiu bym nie pomyślał o tym :), ale spróbuję. thx Darz Bór Eskimos -- Vaesse deireadh aep eigean... Piotr xl600v 99' |