Grupy dyskusyjne   »   [LPG] Problem z 'komputerem'

[LPG] Problem z 'komputerem'



1 Data: Sierpien 19 2007 22:57:57
Temat: [LPG] Problem z 'komputerem'
Autor: badzio 

Witam
Mam instalacje Lovato (II generacji, samochod - nexia 1.5 dohc) i ostatnio zaczely sie (znow) problemy z jazda na gazie - brak mocy, czkawka, problem z odpalaniem itp Jako ze niedawno wymienialem swiece, przewody WN, kopulke itp pojechalem do gazownika. Popatrzyl, popatrzyl i wyszlo mu ze cos jest nie tak z modulem sterujacym (komputerem) od instalki - podlaczyl modul od innego samochodu - palil normalnie, odlaczyl w ogole, wyregulowal i na razie samochod jezdzi bez tegoz komputerka (pierwszy widoczny efekt - nie ma problemu z odpalaniem czy przelaczaniem na benzyne, zobaczymy jak bedzie ze spalaniem). Nowego takiego komputerka nie moge dostac, jest nowsza wersja (ja mam LovEco a teraz sa LovEco Pro co moze sie wiazac z koniecznoscia przerobki instalacji), nowy modul + silnik krokowy = ok. 270zl.
I teraz moje pytanie: jest wg Was sens szukania fachmana (o ile takowi sa), ktory naprawilby ten modul? Czy tez tylko zakup nowego komputerka wchodzi w gre? A moze w ogole to olac i poki nie bedzie problemow, jezdizc bez komputerka?
A, jak koles wymontowywal ten modul, to zdjal zaslepke, przechylil i... wylecialo troche wody. Niezbyt duzo, ale zawsze - nie mam pojecia skad sie tam wziela:/ A od jakis 2tyg to jak samochod pracowal na wolnych obrotach (postoj, swiatla, korek) to slychac bylo (w odstepach kilkudziesiecio sekundowych) 'pykanie' przekaznika.
Czekam na Wasze opinie, co dalej z tym fantem zrobic :/
--
badzio



2 Data: Sierpien 20 2007 13:48:36
Temat: Re: [LPG] Problem z 'komputerem'
Autor: Jakub Witkowski 

badzio pisze:

przelaczaniem na benzyne, zobaczymy jak bedzie ze spalaniem). Nowego takiego komputerka nie moge dostac, jest nowsza wersja (ja mam LovEco a teraz sa LovEco Pro co moze sie wiazac z koniecznoscia przerobki instalacji), nowy modul + silnik krokowy = ok. 270zl.
I teraz moje pytanie: jest wg Was sens szukania fachmana (o ile takowi sa), ktory naprawilby ten modul? Czy tez tylko zakup nowego komputerka wchodzi w gre? A moze w ogole to olac i poki nie bedzie problemow, jezdizc bez komputerka?

Dobrze wyregulowany gaz I gen. wcale nie musi palić wyraźnie więcej.
Nawet może mniej (ale takie sknerzenie jest mało przyjemne i ryzykowne).
Komputerek, z montażem wyniesie pewnie około 350-400zł.
Jeśli by nawet zaoszczędził aż litr na setkę, to zwóci się dopiero
po 40 tysiącach. Wadą jazdy "na śrubkę" jest fakt że to nielegalne
w aucie z katalizatorem (w praktyce przegląd przechodzi bez problemu)
Natomiast z zalet - prostota, niezawodność, łatwość regulacji

Wybór należy do Ciebie :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

3 Data: Sierpien 20 2007 14:41:13
Temat: Re: [LPG] Problem z 'komputerem'
Autor: kN 


[...]


Dobrze wyregulowany gaz I gen. wcale nie musi palić wyraźnie więcej.
Nawet może mniej (ale takie sknerzenie jest mało przyjemne i ryzykowne).
Komputerek, z montażem wyniesie pewnie około 350-400zł.
Jeśli by nawet zaoszczędził aż litr na setkę, to zwóci się dopiero
po 40 tysiącach. Wadą jazdy "na śrubkę" jest fakt że to nielegalne
w aucie z katalizatorem (w praktyce przegląd przechodzi bez problemu)
Natomiast z zalet - prostota, niezawodność, łatwość regulacji


Witam,

jesli mozna to spytam przy okazji. Czy oplacalna jest rozbudowa instalacji i zamiana srubki na komputerek?
Czy cos sie zyskuje dzieki komputerowi jak moze np. lepsza dynamike, mniejsze spalanie lub lepsza prace silnika?
Pytam, poniewaz ostatnio zaoferowano mi taka modyfikacje.

Pozdrawiam

4 Data: Sierpien 20 2007 15:24:25
Temat: Re: [LPG] Problem z 'komputerem'
Autor: Jakub Witkowski 

kN pisze:


[...]

Dobrze wyregulowany gaz I gen. wcale nie musi palić wyraźnie więcej.
Nawet może mniej (ale takie sknerzenie jest mało przyjemne i ryzykowne).
Komputerek, z montażem wyniesie pewnie około 350-400zł.
Jeśli by nawet zaoszczędził aż litr na setkę, to zwóci się dopiero
po 40 tysiącach. Wadą jazdy "na śrubkę" jest fakt że to nielegalne
w aucie z katalizatorem (w praktyce przegląd przechodzi bez problemu)
Natomiast z zalet - prostota, niezawodność, łatwość regulacji


Witam,

jesli mozna to spytam przy okazji. Czy oplacalna jest rozbudowa instalacji i zamiana srubki na komputerek?
Czy cos sie zyskuje dzieki komputerowi jak moze np. lepsza dynamike, mniejsze spalanie lub lepsza prace silnika?
Pytam, poniewaz ostatnio zaoferowano mi taka modyfikacje.

IMHO zależy od konkretnego przypadku. Tak jak napisałem I generację
można ustawić tak, aby w większośći warunków dawkowała praktycznie
tak jak II-ka. Tyle że to trzeba kontrolować co jakiś czas (do tego celu
można się posłużyć sondą samochodu) no i trochę wiedzieć co się robi.
Nie ma takiej reguły, że założysz IIkę to ci spalanie spadnie np. o 5%
Może nawet wzrosnąć...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

5 Data: Sierpien 20 2007 14:46:20
Temat: Re: [LPG] Problem z 'komputerem'
Autor: badzio 

Patrze, patrze a tu Jakub Witkowski porozsypywal nastepujace haczki:

Wadą jazdy "na śrubkę" jest fakt że to nielegalne
w aucie z katalizatorem (w praktyce przegląd przechodzi bez problemu)
Natomiast z zalet - prostota, niezawodność, łatwość regulacji

Katalizator mam. Przechodzilem 3 przeglady, nigdy mi nie badano gazu (inna sprawa ze 2 z 3 przegladow byly w warsztacie gdzie mi ten gaz montiowano i gdzie mnie kojarza;) )

Wybór należy do Ciebie :)

Jesli silnikowi sie nic nie stanie, to wybor jest jasny... ;)
A, zestaw komputer+silniczek krokowy+cos jescze = 270zl. Pytanie, czy i ile trzeba by dolozyc na 'dociagniecie' instalacji do nowej wersji komputerka.

--
badzio

[LPG] Problem z 'komputerem'



Grupy dyskusyjne