Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.
Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min
Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.
Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)
Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać
PS: silnik to 2.1 WBX
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
2 |
Data: Listopad 07 2007 20:40:48 |
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. |
Autor: Luke |
Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925
Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke
3 |
Data: Listopad 07 2007 19:46:33 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: Royce |
Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925
Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke
Tulejka jest dobra. (miałem rozrusznik z autoamata, który nie ma prowadzenia i
problem był ten sam).
Jakieś inne pomysły ??
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
4 |
Data: Listopad 07 2007 12:00:35 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: |
witam. a co z chlodzeniem?
vivaldi vc
5 |
Data: Listopad 07 2007 20:05:52 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: Royce |
witam. a co z chlodzeniem?
vivaldi vc
Problem występuje jeszcze przed tym nim silnik osiągnie optymalną temperaturę do
pracy. Więc problem przegrzewania też odpada.
Royce
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
6 |
Data: Listopad 07 2007 20:13:11 | Temat: RE: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: Krzysztof Szweda |
Mam taki problem z silnikiem,
Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.
pozdrawiam
type4 albin
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy
7 |
Data: Listopad 07 2007 20:19:40 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: Royce |
>Mam taki problem z silnikiem,
Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.
pozdrawiam
type4 albin
Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko na co
:/ bo silnik chodzi jak zegarek :/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
8 |
Data: Listopad 07 2007 22:04:01 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: 1303mariusz |
Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/ bo silnik chodzi jak zegarek :/
Ja stawiał bym też na tulejkę ale jeśli twierdzisz że jest ok to ciekawe a
próbowałeś podmienić akumulator?? może mieć już problemy z pojemnością
pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
9 |
Data: Listopad 07 2007 22:54:17 | Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika. | Autor: Karol Wanelik |
Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/ bo silnik chodzi jak zegarek :/
mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK
pozdrawiam Karol
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy
10 |
Data: Listopad 08 2007 07:57:55 | Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika. | Autor: Royce |
mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK
pozdrawiam Karol
Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
11 |
Data: Listopad 08 2007 12:03:21 | Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika. | Autor: Ukaniu |
Użytkownik "Royce" napisał w wiadomości
Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/
A jak gorący to możesz zakręcić wałem?
Nie ma cudów albo rozrusznik wyzionął ducha i tulejki ma kiepskie albo kleszczą się tłoki/pierścienie na gorąco.
Pozdrawiam Łukasz
12 |
Data: Listopad 08 2007 12:46:53 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciep | Autor: poKoloRuj |
Royce pisze:
Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.
Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min
Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.
Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)
Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać
PS: silnik to 2.1 WBX
na pierscionki bym stawiał , jak gorący silnik zaklinowuje tłoki
pokoloruj
13 |
Data: Listopad 12 2007 08:32:51 | Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika. | Autor: Tomasz Antkowiak (z pracy) |
PS: silnik to 2.1 WBX
mozesz sie do mnie odezwac na GG, mam do ciebie kilka pytan :)
--
Tomasz Antkowiak
antek PUZZEL OVALI ANTONIO EDIZIONE
www.brownsugar.friko.pl
pl.misc.samochody.garbusy
GG:7772401
| | | | | | | | | | | |