Grupy dyskusyjne   »   Problem z odpaleniem ciepłego silnika.

Problem z odpaleniem ciepłego silnika.



1 Data: Listopad 07 2007 19:12:55
Temat: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Royce 

Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.

Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min

Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.

Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)


Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać

PS: silnik to 2.1 WBX

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Listopad 07 2007 20:40:48
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Luke 

Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925

Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke

3 Data: Listopad 07 2007 19:46:33
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Royce 

Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925

Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke



Tulejka jest dobra. (miałem rozrusznik z autoamata, który nie ma prowadzenia i
problem był ten sam).

Jakieś inne pomysły ??


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Listopad 07 2007 12:00:35
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor:

witam. a co z  chlodzeniem?
vivaldi vc

5 Data: Listopad 07 2007 20:05:52
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Royce 

witam. a co z  chlodzeniem?
vivaldi vc


Problem występuje jeszcze przed tym nim silnik osiągnie optymalną temperaturę do
pracy. Więc problem przegrzewania też odpada.


Royce

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Listopad 07 2007 20:13:11
Temat: RE: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Krzysztof Szweda 

Mam taki problem z silnikiem,

Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.


pozdrawiam

type4 albin

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

7 Data: Listopad 07 2007 20:19:40
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Royce 

>Mam taki problem z silnikiem,

Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.


pozdrawiam

type4 albin


Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/ 


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Listopad 07 2007 22:04:01
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: 1303mariusz  




Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/ 


Ja stawiał bym też na tulejkę ale jeśli twierdzisz że jest ok to ciekawe a
próbowałeś podmienić akumulator?? może mieć już problemy z pojemnością

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Listopad 07 2007 22:54:17
Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika.
Autor: Karol Wanelik 



Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/

mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK

pozdrawiam Karol

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy

10 Data: Listopad 08 2007 07:57:55
Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika.
Autor: Royce 


mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK

pozdrawiam Karol

Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Listopad 08 2007 12:03:21
Temat: Re: Problem z odpaleniem cieplego silnika.
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Royce"  napisał w wiadomości

Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/

A jak gorący to możesz zakręcić wałem?
Nie ma cudów albo rozrusznik wyzionął ducha i tulejki ma kiepskie albo kleszczą się tłoki/pierścienie na gorąco.

Pozdrawiam Łukasz

12 Data: Listopad 08 2007 12:46:53
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciep
Autor: poKoloRuj 

Royce pisze:

Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.

Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min

Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.

Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)


Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać

PS: silnik to 2.1 WBX

 na pierscionki bym stawiał , jak gorący silnik zaklinowuje tłoki

pokoloruj

13 Data: Listopad 12 2007 08:32:51
Temat: Re: Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
Autor: Tomasz Antkowiak (z pracy) 



PS: silnik to 2.1 WBX



mozesz sie do mnie odezwac na GG, mam do ciebie kilka pytan :)



--
Tomasz Antkowiak
antek PUZZEL OVALI ANTONIO EDIZIONE
www.brownsugar.friko.pl
pl.misc.samochody.garbusy
GG:7772401

Problem z odpaleniem ciepłego silnika.



Grupy dyskusyjne