Grupy dyskusyjne   »   Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.



1 Data: Lipiec 03 2009 09:50:37
Temat: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Subframe 

Witam,
moje Moto Guzzi Bellagio ma czasami problem z rozruchem na gor±cym silniku.
Motocykl praktycznie nówka, ¶wiece nowe, sprawdza³em s± ok. W ECU nie ma
¿adnych b³êdów, a czasami muszê go kreciæ po kilka 5-10sek ¿eby odpali³.
Na zimno palil praktycznie od razu.

Wtryski sprawdzane w serwisie, podobno sa ok.

Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

pozdrawiam


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 03 2009 12:23:12
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Marcin Garde³a 

Subframe wrote:

Witam,
moje Moto Guzzi Bellagio ma czasami problem z rozruchem na gor±cym
silniku. Motocykl praktycznie nówka, ¶wiece nowe, sprawdza³em s±
ok. W ECU nie ma ¿adnych b³êdów, a czasami muszê go kreciæ po kilka
5-10sek ¿eby odpali³. Na zimno palil praktycznie od razu.
Wtryski sprawdzane w serwisie, podobno sa ok.
Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

3 Data: Lipiec 03 2009 10:48:40
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor:  


Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?

Raczej nie, ten model nie ma silinka krokowego. Dopiero po jakim¶ czasie po
krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcu
odpala.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Lipiec 03 2009 14:05:49
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: PanAdol 


U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

>
> Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?
>
Raczej nie, ten model nie ma silinka krokowego. Dopiero po jakim¶ czasie
po
krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcu
odpala.
Cos musi miec do regulacji obrotow- jak nie silniczek na przeoustnicach to
taki maly silniczek i taki grzybek otwierajacy doplyw powietrza przez wezyki
podcisnieniowe na koletorze.
W kazdym razie jak nawet po delikatnym dodaniu gazu nie pali to watpie zeby
to.
Wiem ze moze smieszne ale sprawdz najprostsze rzeczy - moze poprostu
rozrusznik za wolno kreci :)
Sprobuj zmierzyc napiecie aku przy rozruchy albo podlaczyc sie testowo
kablami do zewnetrznego aku albo sam rozrusznik szczotki np.
pzdr
PanAdol
Tygrys '01

5 Data: Lipiec 03 2009 15:34:21
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Subframe napisa³(a):


Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

6 Data: Lipiec 03 2009 14:26:07
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Subframe 

A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?

Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.
 





--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Lipiec 03 2009 14:28:03
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: olob kowalski 

Subframe  napisa³(a):

> A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?
>
Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

a jak zostawisz jego ¿eby ostyg³ to czuæ z rury zapach paliwa?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Lipiec 03 2009 07:44:46
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski"  wrote:


> Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
> Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
> wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
> W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
> Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

a jak zostawisz jego ¿eby ostyg³ to czuæ z rury zapach paliwa?

Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.

--
Artur

9 Data: Lipiec 03 2009 14:58:02
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: olob kowalski 

Artur Zabroñski  napisa³(a):

On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski"  wrote:
>
> > Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b=B1d=BC Statoilu.
> > Akumulator nowy i mocny, kr=EAci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
> > wy=B6wietla poziom napi=EAcia na aku, wi=EAc widze co jest grane.
> > W og=F3le sprz=EAt ma przejechane zaledwie 1500km.
> > Nie wiem, mo=BFe =BCle zapalam i go zalewam.
>
> a jak zostawisz jego =BFeby ostyg=B3 to czu=E6 z rury zapach paliwa?
>
Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.

--
Artur
gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e
my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk
pokazywaæ

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Lipiec 03 2009 22:35:12
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Monster 

olob kowalski pisze:

gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk pokazywaæ
Niezbyt dawno musia³e¶ skoñczyæ to przedszkole skoro je tak dobrze pamiêtasz.Zaczynasz ju¿ przynudzaæ.



--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

11 Data: Lipiec 04 2009 00:44:04
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: PanAdol 


U¿ytkownik "Artur Zabroñski"  napisa³ w
wiadomo¶ci

On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski"  wrote:

Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.
OT
Ze kolega Olob juz przynudza to fakt ale wtrysk jak najbardziej rowniez sie
synchronizuje i nawet na takim waku da siê to zrobic ;)
Pzdr
PanAdol

12 Data: Lipiec 04 2009 09:15:28
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: olob kowalski 

PanAdol  napisa³(a):


U¿ytkownik "Artur Zabroñski"  napisa³ w
wiadomo¶ci

On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski"  wrote:
> Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.
OT
Ze kolega Olob juz przynudza to fakt ale wtrysk jak najbardziej rowniez sie
synchronizuje i nawet na takim waku da siê to zrobic ;)
Pzdr
PanAdol

chyba ka¿dy zdajo sobie sprawê ¿e do spalenia paliwa potrzebne jest POWIETEZ
jak powietrza jest za ma³o to paliwo obojêtnie jakie benzyna, ropa, drewno,
wêgiel spala siê nieca³kowicie czyli ¿e niedopalone czê¶ci zostaj±
a jak siê to ma do silnika prosto w cylindrze odk³ada siê ten nadmiar pewnie
nie tak ¿e po 10000 cyklach to ca³y cylinder jest zapchany czê¶æ napewno
jest wraz z si³± wydechu wyrzucana do rury ale pod wp³ywem ciep³a w rurze
paliwo paruje i dlatego nie widaæ ¿eby siê wylewa³o z wydechu
jak kolega wy³±czy silnik to z kilku ostatnich niepe³nych spaleñ paliwo
nadal zostaje w cylindrze co objawia siê jego zapachem w rurze wydechowej
a jak paliwo zostaje w cylindrze to nie trudno siê domy¶liæ ¿e ¶wieca jest
zalewana no i ponowne uruchomienie jest problemem
jak motor postoi to paliwo wywietrzeje i z odpaleniem nie ma ponownie
problemu
co do silników wtryskowych nie znam siê na nich i wcale siê tego nie wstydzê
bo nie mam zamiaru pisaæ to co s³ysza³em wolê pisaæ to co wiem i co sam
sprawdzi³em
wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ
dostarczane do spalania
strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za ma³o
aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy ilo¶æ
powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Lipiec 05 2009 19:43:14
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Kuczu 

olob kowalski pisze:

wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ dostarczane do spalania
strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za ma³o aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy ilo¶æ powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo

Aha. Opisz prosze jak sprawdzic ilosc zasyssanego powietrza bom wielce ciekaw. A o sondzie lambda i skladzie mieszanki w ukladach wtryskowych slyszales ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

14 Data: Lipiec 05 2009 20:34:06
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: olob kowalski 

Kuczu  napisa³(a):

olob kowalski pisze:

> wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ
> dostarczane do spalania
> strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za
ma³o
> aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy
ilo¶æ
> powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo

Aha. Opisz prosze jak sprawdzic ilosc zasyssanego powietrza bom wielce
ciekaw. A o sondzie lambda i skladzie mieszanki w ukladach wtryskowych
slyszales ?

sonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na
tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ
paliwa
w ustawieniach komputera podobno s± tam "mapy zap³onów"

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Lipiec 05 2009 23:43:17
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Kuczu 

olob kowalski pisze:

sonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ paliwa
w ustawieniach komputera podobno s± tam "mapy zap³onów"


Za duzo tu "podobno", jak na fachowca za ktorego sie uwazasz.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

16 Data: Lipiec 03 2009 23:46:10
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Marcin Garde³a 

Subframe wrote:

Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

17 Data: Lipiec 04 2009 21:26:47
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Subframe 

Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje
albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e
jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :)

Mam nadzieje ¿e tak jest:) Teraz próbuje ró¿ne metody i w koñcu to ogarnê. W
którym¶ ¦M Dziawer pisa³, ¿e Gutek odpala³ z oporem poniewa¿ ma to zwi±zek z
normami EURO i czysto¶ci± spalin.

Na pewno go nie zalewa, ¶wieca czysta jak kryszta³, z t³umika jedyne co siê 
wydobywa to zapach oczyszczonych spalin i rozgrzanego ¿elastwa.

Wtryski nie maj± silnka krokowego, wiec dodajê trochê "gazu" przy rozruchu.
Ostatnio jest jakby lepiej.

W ka¿dym razie jest to trochê frustuj±ce, gdy kumple startuj± od razu i
musz± czekaæ na mnie a¿ odpalê, ale za to potem sprzêt idzie jak burza.
Kurde, ten Bellagio to naprawde fajny sprzêt:)
Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³
swój charakter, i ten tak ma. Jak chce to odpali, jak nie to nie, chyba ¿e
go d³ugo i ³adnie bêdê prosi³...:)
pozdr
Subframe

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Lipiec 05 2009 18:52:19
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "Subframe"  napisa³ w wiadomo¶ci

Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³
swój charakter, i ten tak ma. Jak chce to odpali, jak nie to nie, chyba ¿e
go d³ugo i ³adnie bêdê prosi³...:)

No nie, to ja jednak zupe³nie inaczej pojmujê "charakter" w przypadku motocykla.
Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³.
Mo¿e jakie¶ szczególne procedury czy czary konieczne do odpalenia jakiej¶ konkretnej sztuki to rozumiem. Ale cieszyæ siê, ¿e nie odpala losowo?

Motocykl masz piêkny i z wygl±du te¿ ma charakter. Zazdroszczê nawet samej marki.
To jest co¶ bardziej wyj±tkowego ni¿ Alfa w¶ród samochodów.
Jak widaæ ma swoje minusy - podobnie jak Alfa-Romeo.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

19 Data: Lipiec 06 2009 09:05:51
Temat: Re: Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Autor: Subframe 

Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³.
Mo¿e jakie¶ szczególne procedury czy czary konieczne do odpalenia
jakiej¶ konkretnej sztuki to rozumiem. Ale cieszyæ siê, ¿e nie odpala
losowo?

Ja te¿ siê nie cieszê, to zdanie by³o ironiczne.:)


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.



Grupy dyskusyjne