Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
1 | Data: Styczen 06 2009 01:08:55 |
Temat: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | Witam! 2 |
Data: Styczen 06 2009 10:30:54 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: jasio | Krzysiek Kielczewski pisze: Witam! A skad wiesz, ze swiece sa dobre? 2) Samochód kupiłem z padniętym czujnikiem temperatury - cały czas A teromstat wyminiłeś? 3 |
Data: Styczen 06 2009 11:46:48 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, jasio wrote: A skad wiesz, ze swiece sa dobre? Wykręciłem i podpiąłem do akumulatora, bardzo ładnie się rozżarzają prawie do białości. Podpięte do kabelka, który je normalnie zasila oraz do masy również. A teromstat wyminiłeś? Tak, przed wymianą czujnika temperatury. Wątpię, żeby to był termostat, bo jakby był cały czas otwarty to rura do chłodnicy by się szybko robiła ciepła a silnik by się wolno rozgrzewał, a gdyby był cały czas zamknięty to by się z kolei przegrzewał. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 4 |
Data: Styczen 06 2009 12:21:26 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Krzysiek Kielczewski pisze:
ten czujnik wymieniłes?: The ECT sensor is located in the coolant return pipe close to the cylinder head. The ECT sensor provides the control module with information on the coolant temperature. This gives the control module an indication of the engine temperature and controls the: -Timing -Electric coolant fan -Diagnostic test modes (DTMs) -Glowplugs -Auxiliary heaters The ECT sensor has a temperature-sensitive resistance with a negative temperature coefficient (NTC). The control module emits a nominal (no-load) voltage of 5 V via an internal resistance in the control module to one of the sensor connections. The other connection is connected to ground. As the engine temperature varies and the sensor resistance with it, the voltage across the sensor also varies. The voltage may vary between 0 V and 5 V: it is high when the engine is cold and low when the engine is warm. If the signal from the ECT sensor is absent or faulty, the control module uses a substitute value. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 5 |
Data: Styczen 06 2009 13:03:43 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Arni wrote: A teromstat wyminiłeś? Z opisu wynika, że ten. Podkreślę, że wyminiłem kawałek czasu przed wystąpieniem problemu ze stale włączonym wentylatorem. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 6 |
Data: Styczen 06 2009 13:23:04 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Jan 2009 01:08:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): 2) Samochód kupiłem z padniętym czujnikiem temperatury - cały czas Albo uszczelka pod głowicą... Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 7 |
Data: Styczen 06 2009 13:37:31 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Adam Płaszczyca wrote: Albo uszczelka pod głowicą... Uszczelka nie dawałaby przypadkiem jeszcze jakichś objawów? Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków :D ziew... Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 8 |
Data: Styczen 06 2009 14:01:10 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:37:31 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Albo uszczelka pod głowicą... Zależy gdzie, zależy jak padnięta. Nieszczelność może być mała, tylko upośledza chłodzenie, a wtedy kłopoty z zapalaniem mogły by mieć miejsce. Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę wtryskiwaczy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 9 |
Data: Styczen 06 2009 14:11:49 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:37:31 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): 1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki sposób? 2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu? Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę Jak? Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 10 |
Data: Styczen 06 2009 15:19:26 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Jan 2009 14:11:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): 1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni... 2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu? Przyrządami i oczami. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 11 |
Data: Styczen 06 2009 16:25:41 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Adam Płaszczyca wrote: 1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki I nic by w płynie się nie działo? 2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu? Wszystko jasne. Krzysiek Kiełczewski 12 |
Data: Styczen 06 2009 22:52:22 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:25:41 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni... Nie znam układu w Volvo, może być niezauważalne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Styczen 06 2009 23:10:20 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:25:41 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): tam nie ma kosmicznej technologii. Jesli by puszczal niewielka ilosc spalin do płynu to mozna zmierzyc zawartosc gazu w płynie chlodniczym i sie przekonac. Na zapalanie moze jeszcze wpływac np czujnik temperatury powietrza na dolocie a w specyfikacji widze ze w ukladzie sterowania tym silnikiem jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 14 |
Data: Styczen 06 2009 23:35:51 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Arni wrote: tam nie ma kosmicznej technologii. Jesli by puszczal niewielka ilosc To się da zmierzyć jakimś małym kosztem? Na zapalanie moze jeszcze wpływac np czujnik temperatury powietrza na W kabinie mam złącze obd2. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 15 |
Data: Styczen 06 2009 23:46:35 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-01-06, Arni wrote: szukaj u mechanikow od silnikow. Nie mam pojecia jaki koszt ale znajomy robił i nic nie krzyczał ze zdarli.
zgaduje który masz model, D5252T wystepował od 96 roku. Dla tego rocznika podaje mi ze ma jeszcze OBD pod maskÄ no ale to zgadywane ;) Czujnik temperatury daje na pinie 31 sterownika takie odczyty: #A31Signal, engine coolant temperature (ECT) sensorCold engine (+10°C): U â 4.2 V Hot engine (+80°C): U â 1.6 V Hot engine (+100°C): U â 1.2 V U decreases with increasing temperature Jak podeslesz VIN auta to moze wiecej wymysle, ja glownie w starociach grzebie :) -- Arni ToruĹ '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 16 |
Data: Styczen 07 2009 00:32:05 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, Arni wrote: zgaduje który masz model, D5252T wystepował od 96 roku. Dla tego Jak tylko siÄ dorwÄ do samochodu to poszukam :-) Czujnik temperatury daje na pinie 31 sterownika takie odczyty: DziÄki za info. Jak podeslesz VIN auta to moze wiecej wymysle, ja glownie w starociach Mógłbys podaÄ jakiĹ adres email do siebie? (może byÄ na priva) pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski PS: nie odpowiadałeĹ może parÄ dni temu na jakiejĹ volvowej spamliĹcie na pytanie o przeguby w volvo 850? 17 |
Data: Styczen 07 2009 09:08:07 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Krzysiek Kielczewski pisze:
arni at volviki kropka org
jest taka lista na ktorej odpowiadam na okragło :) Ale Ciebie nie kojarze, moze ktos przekopiował na inną? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 18 |
Data: Styczen 07 2009 09:01:03 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Jan 2009 23:35:51 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): To się da zmierzyć jakimś małym kosztem? Raczej sprawdzić, tylko nie wiem jaki masz układ - czy zamknięty, czy półzamknięty. W półzamkniętym po prostu zapuścić żurawia do zbiorniczka, czy podczas pracy nie masz bąbelków gazu w płynie. W zamkniętym gorzej, trzeba mieć specjalny korek z którego wychodzi rurka, tą do słoika z woda i też patrzeć, czy są bąble. jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac A pod maską nie masz czasem końcówki z diodą? O ile pamiętam, to z przodu po lewej stronie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 19 |
Data: Styczen 07 2009 09:11:07 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Tue, 6 Jan 2009 23:35:51 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): zamkniety. Przy niewielkim przedmuchu moze nie byc bąbli. Zresztą i tak nie podejrzewam awarii ukladu chlodzenia. jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?W kabinie mam złącze obd2. jak ma OBD2 pod popielniczka to juz mrugadła pod maską nie bedzie. W tym roczniku moze byc róznie, program serwisowy nie zawsze scisle rozgranicza pewne informacje. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 20 |
Data: Styczen 07 2009 12:09:31 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 07 Jan 2009 09:11:07 +0100, Arni napisał(a):
No to tylko specjalny korek. jak ma OBD2 pod popielniczka to juz mrugadła pod maską nie bedzie. W tym Ech, nowoczesność ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 21 |
Data: Styczen 06 2009 15:45:11 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: jasio |
Albo uszczelka pod głowicą... Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków wynalazek to jest a klasa a nie 850 tdi 22 |
Data: Styczen 06 2009 20:22:40 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: V-Tec | Ad.1 Wygląda na padnięte świece żarowe, ale sprawdzałeś i grzeją (jeśli nie mają przerwy to nie znaczy jeszcze, że są dobre). Sprawdź i ewentualnie wyreguluj kąt wtrysku. 23 |
Data: Styczen 06 2009 22:06:45 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-06, V-Tec wrote: Ad.1 Wygląda na padnięte świece żarowe, ale sprawdzałeś i grzeją (jeśli A on może się z dnia na dzień przestawić? Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 24 |
Data: Styczen 07 2009 09:08:58 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Noel | Krzysiek Kielczewski pisze: Witam! Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić. -- Tomek "Noel" B. 25 |
Data: Styczen 07 2009 09:25:13 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Noel pisze: w celu? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 26 |
Data: Styczen 07 2009 09:26:45 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Noel | Arni pisze: Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić.w celu? W celu rozgrzania świec, kiedyś w wielkie mrozy to trzeba było samemu podgrzewać powietrze przy dolocie, żeby odpalił. :) -- Tomek "Noel" B. 27 |
Data: Styczen 07 2009 09:35:15 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Arni | Noel pisze: Arni pisze: ale to jest przeciez standardowa procedura odpalenia, jest do tego specjalna kontrolka i kreci sie nie po 30 sekundach tylko od momentu zgasniecia kontrolki. Czas grzania zmienia sie w funkcji temperatury silnika. Myslisz ze Krzysiek o tym nie wie? -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 28 |
Data: Styczen 07 2009 09:40:25 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Noel | Arni pisze: Myslisz ze Krzysiek o tym nie wie? Myślę że wie i zignoruje te porady. -- Tomek "Noel" B. 29 |
Data: Styczen 07 2009 11:44:50 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-07, Arni wrote: ale to jest przeciez standardowa procedura odpalenia, jest do tego Wie, wie :-) Przy okazji: nie wiem czemu (chyba ten typ tak ma) przy dodatnich temperaturach odpalanie zaraz po zgaszeniu kontroli szło - powiedzmy tak sobie. Jeśli się poczekało jeszcze z dziesięc sekund (a więc dłużej niż świece grzeją) odpalał bez problemów. Identycznie zachowuje się drugi 2.5TDI zamontowany w V70. Z wieści na froncie: wczoraj dostał do baku depresator i litr denaturatu, ponieważ w trakcie prób zdechł mu aku to był ładowany całą noc. No i rano odpalił z niewielkim ociąganiem. Tyle, że stał w garażu w którym jest stopień czy dwa poniżej zera. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 30 |
Data: Styczen 07 2009 13:20:34 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 7 Jan 2009 11:44:50 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): zachowuje się drugi 2.5TDI zamontowany w V70. Z wieści na froncie: Denaturatu? Hm... Wiesz, to się z ON ponoć nie miesza... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ GG: 3524356 31 |
Data: Styczen 07 2009 11:39:44 | Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-07, Noel wrote: Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonymw celu? Przytrzymanie nic nie da: kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec przekaźnik odłącza napięcie od świec żarowych. A kilkukrotne grzanie świecami nic nie pomagało. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski |