Grupy dyskusyjne   »   Problem z turbosprezarka w golfie

Problem z turbosprezarka w golfie



1 Data: Pa?dziernik 07 2007 15:13:02
Temat: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor:

Witam

Mam pewien problem z turbosprezarka w VW Golf III TDI (rocznik 97 a moc bodajze
90KM). Całkiem niespodziewanie podczas jazdy zaczyna mi sie ona
wylaczac/odlaczac. Sam tego robil raczej nie bede ale chcialbym byc (jak
najlepiej) przygotowany na rozmowy z przyszlym mechanikiem ktory mi to bedzie
robil. W zwiazku z tym mam kilka pytan.

Czy trzeba sie z tym pospieszyc - naprawa, wymiana, regeneracja.... czy moge tak
jeszcze jakis krotki czas jezdzic. Pomijam w tym miejscu dyskomfort czy wrecz
pewne niebezpieczenstwo kiedy to np. podczas wyprzedzaniania mi sie odlaczy....
Chodzi mi o sam silnik - czy cos jemu samemu moze sie stac, zaszkodzic....

Czy zmienia sie turbosprezarke na nowa, naprawia, czy tez moze regeneruje....?
Ile moze sama taka sprezarka kosztowac oraz jej wymiana (robocizna)? Tak
orientacyjnie przynajmniej...

No i co sie z nia tak naprawde dzieje ze raz chodzi a pozniej sie wylacza?
Zauwazylem tez przypadkiem ze wystarczy doslownie na chwile wylaczyc i wlaczyc
silnik i znow jest wszystko w porzadku... a moze to jakis system ktory ja
zalacza swiruje?

To byloby na tyle pytan

Za odpowiedzi i rady serdecznie dziekuje

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Pa?dziernik 07 2007 22:07:26
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: k.mazurek 

Witam,

Mozliwe, ze nie jest to nic powaznego, moga to byc zapieczone kierownice w
turbinie.. Jezeli masz mozliwosc podlacz golfika pod komputer i sprawdz
bledy. Uwazaj na mechanikow, bo ci to lubia wymieniac w aucie co sie da i
naciagac klienta na zbedne koszty. Duzo info o silnikach 1.9tdi znajdziesz
na np. a4-klub.pl

Pozdrawiam,
km

3 Data: Pa?dziernik 07 2007 23:56:33
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Fenio 

k.mazurek wrote:

Mozliwe, ze nie jest to nic powaznego, moga to byc zapieczone
kierownice w turbinie..

Kierownice których w wersji 90KM nie ma.


--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

4 Data: Pa?dziernik 08 2007 21:58:26
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Maks 

Użytkownik "Fenio"  napisał w wiadomości

k.mazurek wrote:
Mozliwe, ze nie jest to nic powaznego, moga to byc zapieczone
kierownice w turbinie..

Kierownice których w wersji 90KM nie ma.

Taaa.... nie ma.
A w 1Z, AHU, ALE też nie ma??? I czego jeszcze tam nie ma, szefuniu???

Sugestia jak najbardziej trafna. Dodałbym jeszcze sprawdzenie N75 (ominąć).

Zrobić test na obciążeniu, zwracać uwagę na ciśnienie doładowania,
wychylenie LMM.

A zanim trafisz do warsztatu, weź WD40, jakieś kombinerki i spróbuj
rozruszać sztangę pomiędzy metalową gruszką, a zimną stroną sprężarki
(powinno chować się w gruszce).

--
Pozdr.

5 Data: Pa?dziernik 10 2007 02:47:26
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor:

On 8 Paź, 21:58, "Maks"  wrote:

> Kierownice których w wersji 90KM nie ma.

Taaa.... nie ma.
A w 1Z, AHU, ALE też nie ma??? I czego jeszcze tam nie ma, szefuniu???


Czyli twierdzisz że moje ALE ma turbinę o zmiennej geometrii ??
Ciekawe :D
Najgorsze że turbina siedzi w nim tak że nie idzie jej ładnie
obejrzeć :D

Pozdro !!

6 Data: Pa?dziernik 12 2007 02:00:39
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Fenio 
7 Data: Pa?dziernik 11 2007 23:04:19
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor:

On 12 Paź, 02:00, "Fenio"  wrote:

Maks wrote:
> Taaa.... nie ma.
> A w 1Z, AHU, ALE też nie ma???



Ja dodam jedno - napewno patrząc w Etce 1Z, AHU, ALE mają taką samą
sprężarkę, ale jaka to jest to niestety jeszcze nie doszedłem jak
przylukać jaka to ...

Pozdro !!

8 Data: Pa?dziernik 12 2007 11:46:24
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Fenio 

Użytkownik wrote:

Ja dodam jedno - napewno patrząc w Etce 1Z, AHU, ALE mają taką samą
sprężarkę, ale jaka to jest to niestety jeszcze nie doszedłem jak
przylukać jaka to ...

Maks na pewno wytłumaczy jak dostrzec łopatki o zmiennej geometrii w sprężarce bez łopatek o zmiennej geometrii ;-)


--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

9 Data: Pa?dziernik 12 2007 03:13:01
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor:

On 12 Paź, 11:46, "Fenio"  wrote:

Maks na pewno wytłumaczy jak dostrzec łopatki o zmiennej geometrii w
sprężarce bez łopatek o zmiennej geometrii ;-)

Wystarczy sprawdzić po numerze i to wsio, nie trzeba przecież jej
oglądać.

Pozdro !!

10 Data: Pa?dziernik 08 2007 02:31:58
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Filip 

k.mazurek wrote:

Mozliwe, ze nie jest to nic powaznego, moga to byc zapieczone kierownice w turbinie..

Lol.

Ale fajnie sie posmiac z tego jak sie wypowiadaja fachowcy na grupie :)


--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Pa?dziernik 08 2007 17:28:43
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor:

k.mazurek wrote:

> Mozliwe, ze nie jest to nic powaznego, moga to byc zapieczone kierownice w
> turbinie..

Lol.

Ale fajnie sie posmiac z tego jak sie wypowiadaja fachowcy na grupie :)



Panowie ja tu mam powazny problem a wam zarty w glowie ;)

Tak na powaznie, jak na razie, poza jedna osoba, nikt nie odniosl sie do zadnego
z wielu moich pytan, watpliwosci...

Jak to jest teraz z mechanikami kazdy chyba wie... ceny bardzo zroznicowane -
nawet wysoka cena nie gwarantuje dobrze wykonanej pracy.... a z ocena co tak
naprawde trzeba zrobic tez podobnie...

Mam nadzieje, ze wypowie sie tutaj jeszcze ktos...

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Pa?dziernik 10 2007 09:40:00
Temat: Re: Problem z turbosprezarka w golfie
Autor: Rafal Lorenc 

 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Witam

 Mam pewien problem z turbosprezarka w VW Golf III TDI (rocznik 97 a moc bodajze
 90KM). Całkiem niespodziewanie podczas jazdy zaczyna mi sie ona
 wylaczac/odlaczac. Sam tego robil raczej nie bede ale chcialbym byc (jak
 najlepiej) przygotowany na rozmowy z przyszlym mechanikiem ktory mi to bedzie
 robil. W zwiazku z tym mam kilka pytan.

Nie wiem jaki masz model silnika, jeżeli turbo z łopatkami to zapieczone
łopatki w turbo, zaworek n75, egr lub po prostu nieszczelność w układzie
podciśnienia.

 Czy trzeba sie z tym pospieszyc - naprawa, wymiana, regeneracja.... czy moge tak
 jeszcze jakis krotki czas jezdzic. Pomijam w tym miejscu dyskomfort czy wrecz
 pewne niebezpieczenstwo kiedy to np. podczas wyprzedzaniania mi sie odlaczy....
 Chodzi mi o sam silnik - czy cos jemu samemu moze sie stac, zaszkodzic....

Jeżeli będziesz jeździł do 2.5rpm bez pedała do tych obrotów w podłodze
to możesz jeszcze chwilę pojeździć w przeciwnym wypadku gwarantowane
wydmuchanie uszczelki z pod głowicy (turbina pompuje za pewne koło
2 barów przez 7 sekund jeżeli wpada auto w tryb awaryjny)

 Czy zmienia sie turbosprezarke na nowa, naprawia, czy tez moze regeneruje....?
 Ile moze sama taka sprezarka kosztowac oraz jej wymiana (robocizna)? Tak
 orientacyjnie przynajmniej...

Jeżeli zapieczone łopatki vel kierownice w turbinie to możesz pojeździć
na tym miesiąc, rok a nawet pięć. Ja w takim przypadku pojeździłem rok
(45kkm)

 No i co sie z nia tak naprawde dzieje ze raz chodzi a pozniej sie wylacza?

Auto dla bezpieczeństwa silnika wpada w tryb awaryjny dając Ci znać, że
coś naprawdę jest nie tak.

 Zauwazylem tez przypadkiem ze wystarczy doslownie na chwile wylaczyc i wlaczyc
 silnik i znow jest wszystko w porzadku... a moze to jakis system ktory ja
 zalacza swiruje?

Tak się właśnie dzieje.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

Problem z turbosprezarka w golfie



Grupy dyskusyjne