Grupy dyskusyjne   »   Problemy z oponami niskoprofiliowymi

Problemy z oponami niskoprofiliowymi



1 Data: Maj 28 2010 19:59:54
Temat: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: M.H. 

Witam,

JeżdżÄ™ vectrÄ… c na oponach  215/50 R17. Taka mnie teraz naszła refleksja : czy takie opony mogÄ… sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ?
Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstÄ™pnym założeniu na felgÄ™ opona długo nie chciała właĹ›ciwie "wskoczyć" - co manifestuje siÄ™ zwykle donoĹ›nym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki siÄ™ przy tym rozlegał
budził moje przerażenie - bałem siÄ™, że rozwali felgÄ™ (alu). Czy słusznie ? Z drugiej strony, nie jestem pewien, czy ta opona wskoczyła naprawdÄ™ idealnie symetryczne - generalnie był problem z wyważeniem, ale stwierdzili, że felga jest nieco krzywa (to możliwe niestety).
Faktem jest też, że auto minimalnie Ĺ›ciÄ…ga w prawo, i to pomimo zrobionej geometrii.
No wiÄ™c pytam: czy to siÄ™ tak właĹ›nie robi, czy to może takie problemy sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coĹ› robili nie tak ?

M.H.



2 Data: Maj 28 2010 20:27:09
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: J.F. 

On Fri, 28 May 2010 19:59:54 +0200,  M.H. wrote:

Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z
zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstępnym
założeniu na felgę opona długo nie chciała wła¶ciwie "wskoczyć" - co
manifestuje się zwykle dono¶nym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie
nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali

Wydaje mi sie ze przy zwyklych oponach gumiarze dawali nawet i 6 at.

powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki się przy tym rozlegał
budził moje przerażenie - bałem się, że rozwali felgę (alu). Czy
słusznie ?

Raczej nie. Mala masa, guma - nie rozwali.

Faktem jest też, że auto minimalnie ¶ci±ga w prawo, i to pomimo
zrobionej geometrii.

Najpierw dopompowac do rownego cisnienia. Potem sprawdzic na srodku
drogi, a nawet na lewym pasie - to bywa zalezne od przechylenia
jezdni.

J.

3 Data: Maj 28 2010 20:43:10
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "M.H." <> napisał w wiadomoĹ›ci ...


JeżdżÄ™ vectrÄ… c na oponach  215/50 R17.

to nie jest niski profil...
niski to będzie 35 :)

4 Data: Maj 28 2010 20:29:47
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: to 

Tadeusz wrote:

to nie jest niski profil...

To prawda.

niski to będzie 35 :)

A to różnie, przecież to zależy od szerokoĹ›ci opony, profil nie jest
podany w wartościach bezwzględnych.

--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id:

5 Data: Maj 29 2010 10:27:23
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Katanka 

M.H. wrote:

Witam,

JeżdżÄ™ vectrÄ… c na oponach  215/50 R17. Taka mnie teraz naszła
refleksja

Ale to nie jest niski profil :)

czy takie opony mogÄ… sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ?

Takie to nie, ale moje oponki 235x40/R18 zimowe okropnie sprawiły gumiarzowi problem. OczywiĹ›cie opony nowe, bo przy drugim zakładaniu nie było problemów. A jaki to był problem? Pompował je do 9atm i dopiero wtedy wskakiwały na felgÄ™. OczywiĹ›cie robił to w zamkniÄ™tym pomieszczeniu, bo raz, że był huk, a dwa, że przy rozerwaniu opony, mogliĹ›my zginąć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego pompował oponÄ™ 5atm i przez wadÄ™ fabrycznÄ… opona strzeliła. Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkÄ™. ZginÄ…ł w ciÄ™żkich mÄ™czarniach. Dlatego trzeba uważać, bo podobno nawet 3atm sÄ… groĽne jeĹ›li siÄ™ stoi blisko pompowanej opony.

Cisnienie 9atm było zaraz po zakupie opon, bo jak drugi raz zakładał tÄ™ sama oponÄ™, to wystarczyło 3,5atm i wskoczyła na miejsce. OczywiĹ›cie opona musiała byc też dobrze nasmarowana, a felga wyczyszczona. Niski profil przy duzym cisnieniu wymaga też czasu. Nie wskakuje od razu, tylko milimetr po milimetrze siÄ™ nasuwa na felgÄ™. dopiero po jakims krytycznym momencie zaskoczy.

No wiÄ™c pytam: czy to siÄ™ tak właĹ›nie robi, czy to może takie problemy
sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coĹ› robili nie tak ?

Mogą byc o wiele większe problemy jak masz faktycznie niski profil :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

6 Data: Maj 29 2010 10:34:31
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Olek 

On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego
pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona strzeliła. Rozerwału
kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zgin±ł w ciężkich
męczarniach.

normalnie Urban Legends - nie chce mi się w to wierzyć...
Jak flaki wylec± to trzeba je pozbierać i do szpitala - poważnie :)

7 Data: Maj 29 2010 10:39:07
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Jurand 


Użytkownik "Olek"  napisał w wiadomo¶ci

On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z Zakopanego
pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona strzeliła. Rozerwału
kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę. Zgin±ł w ciężkich
męczarniach.

normalnie Urban Legends - nie chce mi się w to wierzyć...
Jak flaki wylec± to trzeba je pozbierać i do szpitala - poważnie :)

Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie codziennie ciupagami pior± ;)

Jurand

8 Data: Maj 29 2010 15:03:26
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Olek 

On 2010-05-29 10:39, Jurand wrote:

Tym bardziej jak to był góral z Zakopanego - przecież tam się normalnie
codziennie ciupagami pior± ;)

Jurand

:D r±bi± się aż wióry lec±, pękaj±ca opona nie robi na nich żadnego wrażenia... ;)

9 Data: Maj 29 2010 16:11:14
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Katanka 

Olek wrote:

On 2010-05-29 10:27, Katanka wrote:

mogli¶my zgin±ć ;) Gumiarz Opowiadał, że jakis jego znajomy z
Zakopanego pompował oponę 5atm i przez wadę fabryczn± opona
strzeliła. Rozerwału kolesiowi brzuch i flaki wyleciały na posadzkę.
Zgin±ł w ciężkich męczarniach.

normalnie Urban Legends

Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym opu¶cil pomieszczenie, sam pompował zza ¶cianki oszklonej. Najwazniejsze ze się udało. Jedna zaskoczyła przy 6,5atm, najoporniejsza aż przy 8atm :) Mówił, ze były bardzo twarde i tylko raz w zyciu miał taki przypadek. Miał dwie maszyny, jedna daje maks 4atm, druga az 20atm.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

10 Data: Maj 29 2010 16:17:38
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Olek 

On 2010-05-29 16:11, Katanka wrote:

Całkiem możliwe, że tak jest, ale ja się nie znam. Poprosił mnie, abym
opu¶cil pomieszczenie, sam pompował zza ¶cianki oszklonej. Najwazniejsze
ze się udało. Jedna zaskoczyła przy 6,5atm, najoporniejsza aż przy 8atm
:) Mówił, ze były bardzo twarde i tylko raz w zyciu miał taki przypadek.
Miał dwie maszyny, jedna daje maks 4atm, druga az 20atm.


prędzej by Cię ta szyba zabiła niż lataj±ca opona :) sam pompował to ryzykant jaki¶, widać górole lubi± ryzyko :D

11 Data: Maj 29 2010 14:32:51
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: to 

Olek wrote:

prÄ™dzej by CiÄ™ ta szyba zabiła niż latajÄ…ca opona :)

SkÄ…d wiesz, co to była za szyba? A co do opony to różni siÄ™ zasadniczo
budowÄ… od kondomu i znajduje siÄ™ tam też trochÄ™ mało przyjaznych dla
ludzkich wnÄ™trznoĹ›ci elementów.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

12 Data: Maj 29 2010 16:42:27
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Olek 

On 2010-05-29 16:32, to wrote:

Sk±d wiesz, co to była za szyba?

bo mam szklan± kulę (na allegro za 150 zł + wysyłka), widzę jeszcze, że była to szyba oczo-atakuj±ca, jak za blisko podejdziesz to wydrapuje Ci oczy...

A co do opony to różni się zasadniczo
budow± od kondomu

niezłe masz zabawy jak kondomami sobie po brzuchu strzelasz...

i znajduje się tam też trochę mało przyjaznych dla
ludzkich wnętrzno¶ci elementów.

jasssssne i przecina (zapewne ubranego, chociaż zaraz wymy¶lisz że goły stał) człowieka w pół...

....a następnym razem wypożycz sobie jaki¶ melodramat na DVD...

13 Data: Maj 29 2010 20:34:06
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: megrims 

W dniu 2010-05-28 19:59, M.H. pisze:

Witam,

JeżdżÄ™ vectrÄ… c na oponach 215/50 R17. Taka mnie teraz naszła refleksja
: czy takie opony mogÄ… sprawiać istotne problemy przy zakładaniu ?
Nie daje mi spokoju wspomnienie sposobu w jaki radzili sobie gumiarze z
zakładaniem tych opon. Generalnie opony były twarde - i po wstÄ™pnym
założeniu na felgÄ™ opona długo nie chciała właĹ›ciwie "wskoczyć" - co
manifestuje siÄ™ zwykle donoĹ›nym hukiem. Chłopaki sprawiali wrażenie
nieco bezradnych, ale pompowali opony do 4 atm chyba, potem upuszczali
powietrza, potem znowu pompowali itd. Huk jaki siÄ™ przy tym rozlegał
budził moje przerażenie - bałem siÄ™, że rozwali felgÄ™ (alu). Czy
słusznie ? Z drugiej strony, nie jestem pewien, czy ta opona wskoczyła
naprawdÄ™ idealnie symetryczne - generalnie był problem z wyważeniem, ale
stwierdzili, że felga jest nieco krzywa (to możliwe niestety).
Faktem jest też, że auto minimalnie Ĺ›ciÄ…ga w prawo, i to pomimo
zrobionej geometrii.
No wiÄ™c pytam: czy to siÄ™ tak właĹ›nie robi, czy to może takie problemy
sprawiać przy zakładaniu ? Czy też może gumiarze coĹ› robili nie tak ?

M.H.

255 35 18 ...... chłopaki przeklinali ostatnio bardzo i dwóch zakładało
oponÄ™ na fele i pare razy próbowali zanim sie udało. Jak dmuchali te
atmosfery to nikt siÄ™ po szafach nie chował, ale sam osobiĹ›cie bardzo
nie lubiÄ™, jak opona "wskakuje" na miejsce.

14 Data: Maj 29 2010 22:54:26
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: .Peeter 

"M.H." wrote:

No wiÄ™c pytam: czy to siÄ™ tak właĹ›nie robi, czy to może takie problemy sprawiać przy zakładaniu ?

225/45/17, niby nie strasznie niskie, ale za to z bardzo grubymi ściankami
bocznymi. Zakładali we dwóch chłopa, pompowali do 8atm, żeby wskoczyły.
:D Przeklinali przy tym masakrycznie. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

15 Data: Maj 30 2010 23:51:27
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Jurand 


Użytkownik ".Peeter"  napisał w wiadomoĹ›ci

"M.H." wrote:
No wiÄ™c pytam: czy to siÄ™ tak właĹ›nie robi, czy to może takie problemy sprawiać przy zakładaniu ?

225/45/17, niby nie strasznie niskie, ale za to z bardzo grubymi ściankami
bocznymi. Zakładali we dwóch chłopa, pompowali do 8atm, żeby wskoczyły.
:D Przeklinali przy tym masakrycznie. :-)


33/10.5/R16. Z felgÄ… stalowÄ… nie dało siÄ™ tego podnieć samodzielnie.

Jurand.

16 Data: Czerwiec 04 2010 13:40:42
Temat: Re: Problemy z oponami niskoprofiliowymi
Autor: Karol Y 

33/10.5/R16. Z felg± stalow± nie dało się tego podnie¶ć samodzielnie.

A to w calach, czy centymetrach, bo mówimy o oponie 255/85 R16 ?

--
Mateusz Bogusz

Problemy z oponami niskoprofiliowymi



Grupy dyskusyjne