Profil opony-pytanie.
1 | Data: Luty 10 2011 00:39:27 |
Temat: Profil opony-pytanie. | |
Autor: Koczis | Witam. 2 |
Data: Luty 10 2011 07:02:59 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-09, Koczis wrote: Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej bierze sie winkle. -- Artur ZZR 1200 3 |
Data: Luty 10 2011 11:58:58 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Koczis | Artur napisal: Turystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej bierze sie winkle. A czy nie bedzie wiekszej tendencji do shimy? Koczis FZ1 Fazer -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Luty 10 2011 11:01:49 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-10, Koczis wrote: Ja nie zauwazylem nic niepokojacego. Sprobuj to sie przekonasz, a jak nieTurystyczne sa bardziej "plaskie". W prowadzeniu zmieni sie na plus, fajniej bedziesz zadowolony to zmienisz :-) -- Artur ZZR 1200 5 |
Data: Luty 10 2011 14:35:01 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: marcinu |
On 2011-02-09, Koczis wrote: Siemka Podepnę się trochę pod w±tek. Czy opony PP zrobione s± z dużo miększej mieszanki? Nie zdzieram opon. Moje opony prędzej się starzej± niż zużywaj± :) więc może opony z miększej mieszanki były by dla mnie lepsze (bezpieczniejsze). -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Marcin/CBF600N Wawa-Bielany zone 6 |
Data: Luty 10 2011 13:36:45 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-10, marcinu wrote: Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc nieprzewidywalne np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas o tym wczesniej. Juz raz bym tak sie przejechal, ledwo wydawalo, az podnozek przetarlem... -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Luty 10 2011 14:57:47 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: marcinu |
On 2011-02-10, marcinu wrote: My¶lę raczej u użytku codziennym więc wychodzi na to, że lepiej będ± sprawowały się opony turystyczne np PR. -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Marcin/CBF600N Wawa-Bielany zone 8 |
Data: Luty 10 2011 15:30:23 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze: On 2011-02-10, wrote: Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc ale mowisz o potorowych czy dokladnie o Pilot Power? Pytam bo kojarze cie raczej z potorowymi metzelerami. Bo wg strony Michelina to PP i PP CT2 sa szosowe, wiec nawet na zimno cos powinny trzymac, a torowe sa PP Pure. Co do potorowych to swieta racja - na zimno sa nieprzewidywalne. KJ 9 |
Data: Luty 10 2011 14:45:57 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-10, KJ Siła Słów wrote: A to przepraszam bardzo, wydawalomiesie ze PP to torowe. Owszem. Cos mi sie w glowie pomieszalo i zapomnialem o PP Pure. Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny. -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Luty 10 2011 15:56:18 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-10 15:45, AZ pisze: Na zimno to najlepsze generatory adrenaliny. e tam, mnie zimne raceteki zlozyly tak plynnie ze nawet mi nie pyknelo w puls. KJ 11 |
Data: Luty 10 2011 08:38:02 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 10 Lut, 15:56, KJ Siła Słów wrote: Jakby Cie skladalo przy hamowaniu ze 120 na mokrym to by zdazylo pyknac :-) -- Artur ZZR 1200 12 |
Data: Luty 11 2011 09:42:44 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 10.02.2011 AZ napisał/a: On 2011-02-10, KJ Siła Słów wrote: Nie doczytałem do koĹ„ca i już parÄ™ razy odpisałem, ale napiszÄ™ jeszcze raz, co mi tam. PP i PP2CT to zwykłe, szosowe opony, do zwykłej codziennej jazdy. JeĽdziłem na nich 3 sezony od -5 na suchym i 0 na mokrym. To sÄ… bardzo dobre opony na mokrÄ… drogÄ™ a nie na tor. Ogólnie opony torowe majÄ… inny bieżnik niż drogowe. Drogowe zawsze majaOwszem. coĹ› w rodzaju uniwersalnego bieżnika, który ma działać na sucho i na mokro. Torowe sÄ… łyse na sucho, i majÄ… "dziwne" bieżniki na moro. Torowe jak siÄ™ przyjrzeć z bliska majÄ… też oznaczenia mieszanki, bo ten sam model opony wychodzi zwykle w kilku różnych twardoĹ›ciach. -- kakmaratgmaildotcom 13 |
Data: Luty 11 2011 09:49:43 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, kakmar wrote: Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na co niby ten bieznik dziala? Na sucho to raczej walory estetyczne a na mokro pompowanie wody. Mi jak sie bieznik skonczyl na prawej strone RaceTec-a to nie zauwazylem roznicy w jezdzie :-) -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Luty 11 2011 09:56:31 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a: Bo bieznik w oponach motocyklowych jest na chuj potrzebny tak szczerze. Na Bo różnicÄ™ zauważysz zwykle dopiero jak wjedziesz w wodÄ™ na asfalcie. I do tego właĹ›nie jest bieżnik. Na wilgotnym dobrym asfalcie prawie nie ma różnicy. Za to sporo siÄ™ zmienia jak jest minimalna nawet, ale jest, warstwa wody na jezdni. -- kakmaratgmaildotcom 15 |
Data: Luty 11 2011 10:01:28 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, kakmar wrote: Przeciez to samo napisalem. Bieznik na takich torowkach slabo nadaje sie do pompowania wody. Przod ma bardzo cienkie rowki a tyl ma ich jak na lekarstwo i powyzej 120 sie plynie a nie jedzie. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Luty 11 2011 10:17:30 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a: Przeciez to samo napisalem.No to jak najbardziej wynika z tego siÄ™ siÄ™ zgadzamy ;) -- kakmaratgmaildotcom 17 |
Data: Luty 11 2011 11:07:06 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-11 10:56, kakmar pisze: wody na jezdni. Ano, ale musze powiedziec ze potorowe przody z tym swoim spiczastym profilem i choc prawie bez naciec naprawde dobrze odgarniaja wode dla siebie i dla tylnej opony. Mialem kiedys przod w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza" i tyl w stanie "akurat zeby dojechac do gumiarza 2 tys km wczesniej" i dawaly rade na gotujacej sie od deszczu jezdni do 120 dopiero powyzej potem tyl zaczynal aquaplanning. KJ 18 |
Data: Luty 11 2011 10:14:57 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, KJ Siła Słów wrote: Samobojca? -- Artur ZZR 1200 19 |
Data: Luty 11 2011 11:29:48 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-11 11:14, AZ pisze: Samobojca? Nieustepliwy explorator rzeczywistosci Tak bylo to tak pisze. A co do ryzyka i np. jezdzenia na minimalnej przyczepnosci i to jeszcze w gestym ruchu to nie bede tu palcem pokazywal. :-) KJ 20 |
Data: Luty 11 2011 12:29:19 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, KJ Siła Słów wrote: A co mam zrobic? Skuter sobie kupic? -- Artur ZZR 1200 21 |
Data: Luty 11 2011 08:00:01 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Nikanor | On Feb 11, 1:29 pm, AZ wrote: A co mam zrobic? Skuter sobie kupic? Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :) -- Nikanor [DR350, SH300, Agility125 na wydaniu] 22 |
Data: Luty 11 2011 17:23:34 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze: Jeszcze nie. Do tego się dojrzewa z czasem :) taaaa... A miliony Chinczykow nie moga sie mylic! KJ 23 |
Data: Luty 11 2011 21:09:21 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: TaDzik | W dniu 11-02-2011 17:23, KJ Siła Słów pisze: A miliony Chinczykow nie moga sie mylic! nie miliony tylko miliardy przecież chińczyków s± miliardy -- Pozdro TaDzik 24 |
Data: Luty 11 2011 13:01:55 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Nikanor | On 11 Lut, 17:23, KJ Siła Słów wrote: A miliony Chinczykow nie moga sie mylic! No! Bo to jest najrozs±dniejszy wybór. Bezwzględnie. I im bardziej jeżdżę tym SH300 z ABS-em tym bardziej się zastanawiam, czy powinienem teraz pój¶ć za ciosem w spokojne CB1300 czy raczej co¶ a'la Buza :)) -- Nikanor [DR350, SH300, Agility125-niech mnie kto¶ kupi] 25 |
Data: Luty 12 2011 08:07:16 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Glub | KJ Siła Słów wrote: W dniu 2011-02-11 17:00, Nikanor pisze: Ze siÄ™ czepne: motorower? -- Glub SW-T400 26 |
Data: Luty 11 2011 10:31:00 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 11.02.2011 KJ Siła Słów napisał/a:
Pewnie że dziÄ™ki kształtowi opona daje radÄ™ tam gzie walce z aut już dawno płynÄ…. Zwłaszcza że to 120 a nie 225. Tylko warto pamiÄ™tać że przy hamowaniu może już być różnie. Też jeĽdziłem na "slickach" po mokrym, i nie przypominam sobie jakichĹ› specjalnych ekscytacji z tym zwiÄ…zanych. Zupełnie inaczej niż takie Heidenau z zupełnie nie zużytym bieżnikiem, które sprawiały że na mokrym można było poczuć jak to jest być uzależnionym od driftu. -- kakmaratgmaildotcom 27 |
Data: Luty 10 2011 17:14:58 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: []v[]artec | W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze: Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia byc Jechałem z kolegÄ…, który latał w tamtym sezonie R1 i właĹ›nie przez niedogrzane PP miałby prawie dzwona. Wyleciał z drogi, ale skoĹ„czyło siÄ™ na strachu i delikatnie przyrysowanym pługu od nierównego pobocza. Dokładnie tak samo wypowiedział siÄ™ na temat tych opon. JeĹ›li jest ciepło i sÄ… dogrzane to piÄ™knie trzymajÄ… a przy niedogrzaniu albo niskiej temp. zewnÄ™trznej nie jest w ogóle fajnie. Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na maksymalnie Ĺ›wieże (2011) Pilot Road 2CT (Pilot Power odpada). Z chÄ™ciÄ… wysłucham subiektywnych odczuć na temat tych chwalonych oponek. -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg 28 |
Data: Luty 10 2011 21:38:27 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: marcinu |
Długo zastanawiałem się tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje się na Siemka Wiesz już gdzie będziesz kupował?? -- Pozdrawiam -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Marcin/CBF600N Wawa-Bielany zone 29 |
Data: Luty 14 2011 15:57:42 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: []v[]artec | W dniu 2011-02-10 21:38, marcinu pisze: Siemka Prawdopodonie SMO. Powinni być teraz na motobazarze we Wrocławiu 20-stego. -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg 30 |
Data: Luty 11 2011 01:47:26 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: marider | W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze: W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze: Latalem i na PP (R1'03) i na PR2CT (CBR F3'98). Na jednych i na drugich bylo OK i na mokrym i na suchym. Hamowanie nawet z duzych v pewne - o niebo lepsze niz Dunlopy choc teraz mam zalozone w RN22 D211 ale wiosna dopiero zobacze jaka bedzie roznica, jak mi zejda to zaloze Qualifiery 2 (nowy przod wala mi sie po garazu wiec tylko tyl dokupie). W sumie najwiecej zalezy do czego Ci jakie gumy sa potrzebne, bo jak chcesz polatac "po torowemu" to Supercorsa sie dosyc dobrze sprawdza - chociazby PRO SC1. Pzdr PS: niedogrzane PP? o_O A mnie sie wydawalo ze to dosc miekkie gumy sa i chyba najlepsiejsze na jakich do tej pory jezdzilem. -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 31 |
Data: Luty 11 2011 09:56:37 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Norbi | W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze:
A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D Norbi BLACK XX'03 32 |
Data: Luty 11 2011 13:59:56 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KLOSZ | W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze: W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze: A ja wlasnie wczoraj zlozylem kapcioszki PR3 i powiem Wam, ze cud-mniod-ultramarynata. Wracalem kolo 18.00 wieczorkiem przy 0 st.C. po przekladce do chalupy i wyglada na to, ze sa jeszcze fajniejsze od PR2. Ja tam co prawda jezdzic nie umiem, ale wyglada na to, ze rzeczywiscie Michelin zrobil kolejny kroczek do przodu w kwestii Pilot Roadow. Ciekawe ile wytrzymaja... Co do zakupow to teraz kupowalbym PR3, bo sa niemal w tej samej cenie co PR2, a zawsze to jakas tam "nowsza generacja". Jesli mialbym kupowac PR2, to bym poczekal, bo jakos wreszcie te ceny sie musza zroznicowac i sadze, ze PR2 powinny nieco zejsc z ceny w zwiazku z wejsciem nowego modelu. Zdrowko KLOSZ 33 |
Data: Luty 14 2011 16:03:19 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: []v[]artec | W dniu 2011-02-11 09:56, Norbi pisze: A nie myslales o Pilot Road 3 ? :D MyĹ›lałem, ale co oni wymyĹ›lili z tym bieżnikiem... IMO to sÄ… gumy dla angusów u nich prawie przy każdym wyjeĽdzie łapie CiÄ™ deszcz. Nie ukrywam, że walor estetyczny bieżnika jest dla mnie ważny i tutaj przesadzili trochÄ™. BezpieczeĹ„stwa nigdy nie za wiele, ale ja tyle po deszczu nie jeżdżÄ™. Jak łapie mnie deszcz to zwalniam i jadÄ™ bardzo spokojnie i zachowawczo. Albo go bardzo powoli przejeżdżam albo czekam aż przejdzie. -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg 34 |
Data: Luty 11 2011 09:28:07 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 10.02.2011 []v[]artec napisał/a: W dniu 2011-02-10 14:36, AZ pisze: Tylko koc go ratuje, najlepiej taki w kratÄ™, pilot TV/gamepad i czipsy. BÄ™dzie bezpieczny. Wyleciał z drogi, ale skoĹ„czyło siÄ™ Ale wy piszecie o PP, czy o jakichĹ› torowych slickach? Bo zupełnie zgłupiałem.
To ja jednak polecam koc, ten w kratÄ™, w konfiguracji jak powyżej. -- kakmaratgmaildotcom 35 |
Data: Luty 11 2011 09:39:04 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, kakmar wrote: Wyluzuj. Oczywiscie, bo na drogowych oponach wsiadasz i od razu mozna zapierdalac i nic nie trzeba grzac nie? Drogowe na zimno sa prawie tak samo malo przewidywalne jak torowe z tym ze te pierwsze wymagaja minimalnego rozgrzania kiedy te drugie trzeba bardziej rozgrzywac i utrzymywac ta temperature. Wyluzuj. -- Artur ZZR 1200 36 |
Data: Luty 11 2011 10:05:59 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 11.02.2011 AZ napisał/a: On 2011-02-11, kakmar wrote:Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym wyjechał, jak twierdzi a nie wyjebał siÄ™. Akurat na cywilnych PP na cywilnej drodze, poleciał bo miał niedogrzane PP. No nie no, ja tak nie mogÄ™, nawet jak siÄ™ wyluzujÄ™. Dobrze że chociaż ten drugi, już sobie po takim dramatycznym doĹ›wiadczeniu kolegi, takich "hardcorów" na koła nie założy. Koc, piwko, pilot, czy czegoĹ› brakuje? Aaa wyluzować siÄ™ ;-) -- kakmaratgmaildotcom 37 |
Data: Luty 14 2011 16:15:01 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: []v[]artec | W dniu 2011-02-11 11:05, kakmar pisze: Ale dlaczego poleciał, przez niedogrzanego PP na drodze? Przy czym PP fabrycznie montowane w R1 2007 rok. Było to w sezonie 2009, wiÄ™c gumy pełnowartoĹ›ciowe. To były poczÄ…tki sezonu, okolice kwietnia, może poczÄ…tek kwietnia. ZakrÄ™ty w górach w okolicach Liberca. Miejscami temp. mogła oscylować koło 10 stopni. Kolega dobrze jeĽdził na tych gumach w lecie jakoĹ› na tym wyjeĽdzie cały czas zostawał asekuracyjnie z tyłu. SkoĹ„czyło siÄ™ jak siÄ™ skoĹ„czyło. I wyrażam tutaj dziwnÄ… zgodnoć opini, które moim zdaniem majÄ… jakieĹ› poparcie w temacie. Nie wiem kolego jak jeĽdzisz, ale jazda motocyklem to nie lans po mieĹ›cie w lecie, w krótkim rÄ™kawku i w adidaskach. Zapraszam Ciebie w góry i zobaczysz jak siÄ™ tutaj jeĽdzi. Niekoniecznie w letnich temperaturach i niekoniecznie jak jest sucho. Wielu cwaniaków na topowych sprzÄ™tach, wystrojeni itd z trasy przyjeżdżało i jak zaczynały siÄ™ góry to już takimi cwaniakami nie byli. I nie pomagały im KM, ani białe buciki Dainese za 2 tyĹ› złotych, ani tym bardziej slidery na kolanach. Na pewno musiało im siÄ™ przykro zrobić. No ale cóż takie jest życie. -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg 38 |
Data: Luty 11 2011 10:41:34 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Don Pedro | W dniu 2011-02-10 17:14, []v[]artec pisze: Długo zastanawiałem siÄ™ tej zimy co brać i chyba jednak zdecyduje siÄ™ na Polatałem 6 tys. km w TL-S na Pilot Road 2CT na tyle (przód miałem miÄ™kki) i to był strzał w 10. Na mokrym trzyma (miałem nawet epizod na Ĺ›niegu w czasie gradobicia), na zimnym i gorÄ…cym też. Po 6kkm nie widać było w ogóle zużycia pomimo, że poprzedni Maxxis Presa Sport skoĹ„czył żywot po 3kkm przy takim samym traktowaniu. Bardzo fajna oponka, polecam. -- pozdr DP 39 |
Data: Luty 10 2011 08:19:48 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Nikanor | On Feb 10, 2:36 pm, AZ wrote: ... np. podczas hamowania przod sie usliznie nie informujac nas To ja zapytam: a jak masz rozgrzan± oponę, to jak cię ten przód informuje, że się zamierza u¶lizn±ć? Je¶li "po prostu czujesz" to co "czujesz"? Pytam, bo ja wyraĽnie nie mam żadnego czucia ani w rękach ani w dupie.. Nigdy mnie nic nie informowało. Jeszcze w złożeniu to czuję, że się zbliża koniec przyczepno¶ci bo kierownica dziwnie mięknie i zaczyna pływać. Ale np. przy hamowaniu w pionie? Ni huhu. Zerwanie przyczepno¶ć na asfalcie odczuwam jako tak samo niespodziewane na szosowych pirelkach, dunlopach, jakim¶ tajwańskim niewiemczym i endurowej kostce. -- Nikanor [DR350, SH300, Agility125 - na sprzedaż] 40 |
Data: Luty 10 2011 08:53:23 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 10 Lut, 17:19, Nikanor wrote: Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna zachowywać się przód, masz wrażenie, że opona zaczyna płyn±ć, że minimalnie się ¶lizga ale koło się cały czas kręci, tzn. jest różnica w odczuciach na kierze pomiędzy normalnym hamowaniem gdy jest 100% przyczepno¶ci a tym gdzie już mało brakuje do zablokowania koła, ja j± czuję. A na zimnych torówkach hamujesz normalnie, masz wrażenie, że przyczepno¶ci jest jeszcze fchuj a tu nagle blokuje się koło... T± wiadomo¶ć dedykuję kierownikowi żółtej VTR. -- Artur ZZR 1200 41 |
Data: Luty 10 2011 11:23:35 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Nikanor | On Feb 10, 5:53 pm, AZ wrote: Ciężko to opisać jak to dokładnie czuć. Po prostu dziwnie zaczyna A ja wła¶nie mam wrażenie, że utrata przyczepno¶ci następuje jak zerwanie tarcia statycznego - albo 100% albo 0% i nie ma tam czasu na żadne czucia. To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom kierownika, który z do¶wiadczenia mniej więcej wie, ile w danych warunkach na danych gumach może cisn±ć. A że te sportowe maj± całkiem inne charakterystyki zimne i ciepłe, to i zaskoczenie, że "feedbacku" nie było, tylko wzion i pierdoln±ł. Je¶li się mylę, co bardzo możliwe, to chętnie poczytam o przebiegu takiej utraty przyczepno¶ci - może kto¶ ma linki? -- Nikanor [DR350, SH300, Agility125 - for sale] 42 |
Data: Luty 10 2011 20:33:17 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: KJ Siła Słów | W dniu 2011-02-10 20:23, Nikanor pisze: To czucie, to ja bym przypisywał subiektywnym wrażeniom no wiec jak hamujesz awaryjnie i wiesz ze moze nie wydac to jednak masz strzala adrenaliny, zmysly staja deba wiec instynktownie czekasz na oznaki slizgu przodu i dlatego je zauwazasz jak przychodza A jak zimna opona puszcza niespodziewanie i duzo wczesniej niz bys sie spodziewal to jedziesz na luzie, dotykasz klamke rutynowo i "nawet sie nie zdazysz przestraszyc" jak juz jest po wszystkim. I w tym zakresie podzielam Twoje zdanie o roznych wrazeniach kierowcy w obu sytuacjach. KJ 43 |
Data: Luty 11 2011 09:22:06 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: kakmar | Dnia 10.02.2011 AZ napisał/a: Trza je bardziej grzac a wtedy jest mniod, ale jak zimne to potrafia bycAle co PP trzeba grzać? PP na zimno nieprzewidywalne? Nie no, zawsze myĹ›lałem że to zwykłe szosowe opony, ze zwykłym bieżnikiem. IdÄ™ poszukać pod wyrkiem koca, to se nim opony owinÄ™. -- kakmaratgmaildotcom 44 |
Data: Luty 11 2011 09:23:23 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: AZ | On 2011-02-11, kakmar wrote: Przeczytaj post KJ-a i moja odpowiedz na niego. -- Artur ZZR 1200 45 |
Data: Luty 14 2011 16:44:40 | Temat: Re: Profil opony-pytanie. | Autor: Piotr Rezmer | Koczis pisze: Czy opony ktore maja takie same paramety np. 120/70/17 maja taka sama krzywizne Pamiętam, że parę lat temu (z 10?) pojawiły się Dunlopy D207 GP. Różniły się od zwykłych 207 wła¶nie przekrojem opony, tzn. większa powierzchnia styku była w pochyleniu niż przy jeĽdzie na wprost. Czyli teoretycznie dawały dłużej przyczepno¶ć na zakręcie czyli w miejscu w którym najwięcej można zyskać/stracić. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |