Przebiegi
1 | Data: Pa?dziernik 25 2008 15:43:09 |
Temat: Przebiegi | |
Autor: Z(a)miennik | Witam Was 2 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 14:50:01 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Seweryn | "Z(a)miennik" Czy lepiej kupić samochod z przebiegiem powiedzmy 200 kkm wiedzac ze auto Trudno powiedzieć, najlepiej kupić ten w lepszym stanie. Oprócz ww czynników na zużycie silnika wpływa również klimat i warunki, w jakim auto jest użytkowane. Jeśli te 100 tys. km aupo przejechało po mieście na krótkich odcinkach i często zimą, to prawdopodobnie silnik jest bardziej zużyty niż w przypadku auta jeżdżonego na trasie. Podczas ostrego mrozu sam rozruch silnika powoduje porównywalne zużycie silnika do przejechania w trasie kilkuset kilometrów na rozgrzanym silniku. Pozdrawiam, SPB 3 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 15:59:48 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Z(a)miennik |
"Z(a)miennik" Ok niech bedzie ze stan wizualny obydu samochodów jest podobny i rocznik równiez ten sam :) Ps. Wpadłem na zadanie tego pytania jadąc własnie w trase a ze zadko ostatnio wypuszczam sie za miasto to mnie tak naszło ze te 300 km zrobie w ciagu 4-5 h w trasie a po miescie to pewnie kilka dni by zeszło zeby walnąć te 300 km no i trza by uruchamiac silnik z 10 - 15 razy a tak w trasie to tylko 2 razy (na start i na tankowanie) Z(a)m 4 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 15:30:03 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Blyskacz | Z(a)miennik wrote: Czy lepiej kupić samochod z przebiegiem powiedzmy 200 kkm wiedzac ze auto Ok niech bedzie ze stan wizualny obydu samochodów jest podobny i rocznik równiez ten sam :)Lista elementow zuzywajacych sie x razy szybciej przy eksploatacji auta na krotkich trasach jest tak dluga, ze w tym hipotetycznym przypaku ja bym sie nie zastanawial tylko bral tego, ktory smigal po trasach. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 5 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 16:36:26 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Z(a)miennik |
Z(a)miennik wrote: Własnie i do tego dążyłem - otóż kupując auto wiekszosc ludzi patrzy od razu na przebieg (krecony nie krecony nie wnikam) a jednak nie ma co sie sugerowac przebiegiem :) 6 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 01:24:40 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Rosomaczunio | Z\(a\)miennik pisze: WÂłasnie i do tego d¹¿yÂłem - otóÂż kupujÂąc auto wiekszosc ludzi patrzy od Ale Ty mÄ dry jesteĹ, powiedz jeszcze skÄ d weźmiesz wiarygodne informacje o tym, gdzie auto w rzeczywistoĹci jeździło. -- Nie ma nic gorszego jak ciepła wódka i zimna prostytutka 7 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 08:52:24 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Z(a)miennik |
Z\(a\)miennik pisze: Kolejny dupek co to pisze na grupe bo zeby powiedziec cos "mondrego"... 8 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 11:01:09 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Rosomaczunio | Z\(a\)miennik pisze: W3asnie i do tego d??y3em - otó? kupuj?c auto wiekszosc ludzi patrzy Proste pytanie przerosło twój mały umysł? -- Nie ma nic gorszego jak ciepła wódka i zimna prostytutka 9 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 12:22:45 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Z(a)miennik |
Z\(a\)miennik pisze: Proponuje nauczyc sie czytac ze zrozumieniem - w poscie jest zaznaczone ze jest to pytanie hipotetyczne A jesli nie ma Ci kto wytlumaczyc co to znaczy - służe pomocą: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/078E733A0F2C8FE3C12565DF00695C07.php 10 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 21:35:30 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Blyskacz" napisał w wiadomości Z(a)miennik wrote: Poza panewkami, wałem korbowym, wałkami rozrządu i ewentualnie gładzią cylidrową oraz pierścieniami nie widzę elementów zużywających się dużo szybciej przy jeździe zimnym autem. MK 11 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 21:42:38 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Seweryn | "Sanctum Officium" Poza panewkami, wałem korbowym, wałkami rozrządu i ewentualnie gładzią Turbina (jeśli jest w silniku), układ wydechowy (bardziej narażony na korozję), skrzynia biegów. Pozdrawiam, SPB 12 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:46:34 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Seweryn" napisał w wiadomości "Sanctum Officium" Ta to raczej przy jej włączeniu po kilkugodzinnym nieużywaniu. O ile wiem, turbina włącza się powyżej jakiś obrotów. Niejeden kapelusz potrafiłby miesiąc jeździć bez jej włączenia :-) układ wydechowy (bardziej narażony na Skrzynia? A niby jak? MK 13 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 23:13:10 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Przembo | *Sanctum Officium* napisal(a) w Ta to raczej przy jej włączeniu po kilkugodzinnym nieużywaniu. O ile Wiesz jak zwykle :) Niejeden kapelusz Nawet kapelusze uruchamiaja silniki, powaznie :) układ wydechowy (bardziej narażony naSkrzynia? A niby jak? W miescie cierpi to co jest w miescie czesciej uzywane. Dobre pytanie jest takie: co sie w miescie wolniej zuzywa? Pozdr 14 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 07:55:38 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości *Sanctum Officium* napisal(a) w Coś takiego jest, że turbina nie pracuje poniżej jakiś obrotów. Kręci się, bo ją spalin napędzają, ale nie doładowywuje. Nie miałem nigdy auta z doładowaniem. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że jakoś tak działa :-) MK 15 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 08:24:51 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Przembo | *Sanctum Officium* napisal(a) w Coś takiego jest, że turbina nie pracuje poniżej jakiś obrotów. Kręci To "posluchajmy" co by powedzial Pan Zenek spod monopolowego z Pcima Dolnego: "Coś takiego jest, że silnik nie pracuje poniżej jakiś obrotów. Kręci się, bo paliwo jest dostarczane, ale praktycznie nie wytwarza mocy. Nie miałem nigdy auta z silnikiem. Nie wiem, jak to działa, ale wiem, że jakoś tak działa :-)" Pozdr 16 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 16:02:14 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości *Sanctum Officium* napisal(a) w Zamiast wyjaśnić, się nabijasz :-) MK 17 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 17:56:21 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Przembo | *Sanctum Officium* napisal(a) w Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Bo *tycityci* racji miales, turbo dziala bo sie kreci i jednoczesnie nie dziala bo nie dmucha. Silnik tak samo dziala bo sie kreci, ale nie dziala na niskich obrotach bo nie oddaje Pmax :) Ale bedac precyzyjnym nie ma czegos takiego jak wylaczenie turbosprezarki przy niskich obrotach. Pozdr 18 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 19:31:22 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości *Sanctum Officium* napisal(a) w Czyli przy niskich obrotach kręci się za wolno, żeby dać jakieś sensowne ciśnienie. Dopiero na wyższych obrotach daje odpowiednio ciśnienie. No ale podobno w zakresie bardzo wysokich obrotów silnika znowu turbo mało daje. Tak przynajmniej piszą użytkownicy aut z trubodoładowaniem. MK 19 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 20:26:12 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Przembo | *Sanctum Officium* napisal(a) w Czyli przy niskich obrotach kręci się za wolno, żeby dać jakieś sensowne ciśnienie. Dopiero na wyższych obrotach daje odpowiednio ciśnienie. Zaleznie od silnika, ale jesli w dieslu wyzsze obroty to 1,6-1,8krpm to tak. Moj nastoletni turboklekot kreci sie do 4,6krpm jak dam ostro w palnik, wiec gdzie sa te wyzsze wedlug Ciebie? :) ale podobno w zakresie bardzo wysokich obrotów silnika znowu turbo mało Generalnie im wyzsze obroty tym wieksze cisnienie, bez ukladu sterowania oznaczaloby to szybka smierc turbosprezarki lub silnika. Aby uniknac przeladowania kieruje sie spaliny poza turbine -doladowanie nie jest liniowe w funkcji predkosci obrotowej silnika, ale ze stwierdzeniem "malo daje" bym tego nie laczyl. BTW sprawdz co google Ci odpowie na pytanie: "wastegate". Pozdr 20 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 20:47:28 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości *Sanctum Officium* napisal(a) w Zapoznałem się. Dzięki :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate MK 21 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:17:08 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Blyskacz | Sanctum Officium wrote: Ta to raczej przy jej włączeniu po kilkugodzinnym nieużywaniu. O ile wiem, turbina włącza się powyżej jakiś obrotów.rotfl... SO jak zwykle :-) Niejeden kapelusz potrafiłby miesiąc jeździć bez jej włączenia :-)jakby byla taka opcja to i moze :-) Skrzynia? A niby jak?a normalnie... policz sobie sam ile zmian biegow przypada na przejechany km w miescie a ile w trasie. Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 22 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:13:32 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Blyskacz | Sanctum Officium wrote: Poza panewkami, wałem korbowym, wałkami rozrządu i ewentualnie gładzią cylidrową oraz pierścieniami nie widzę elementów zużywających się dużo szybciej przy jeździe zimnym autem. tak na szybko : caly uklad wydechowy - tlumiki ( nie zdaza sie nagrzac, wiec woda nie odparowuje ), katalizator - kazdy start z zimna sonda lambda sprzyja zasyfieniu kata, czesc tego syfu sie wypali, czesc sie odklada i po czasie kat sie zabija. skrzynia biegow - manual, sprzeglo - w miescie caly czas macha sie lewarkiem... sprzeglo, synchronizatory, inne ruchome elementy dostaja swoje. automat - w trasie zapina sie lock-up i skrzynia pracuje praktycznie jak manual, w miescie wiadomo, start, stop i tarczki sie scieraja, olej sie zasyfia, skrzynia pracuje na syfie itd. cala zawiecha w miescie tez dostaje mocniej popalic... Dalej - rozrusznik, stacyjka, zamki w drzwiach itd... Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 23 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 07:39:18 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Blyskacz" napisał w wiadomości Sanctum Officium wrote: W trasie jedzie się szybciej. Obroty stale na poziomie 3 - 4 tys. (w benzyniaku). W mieście najczęściej poniżej 3 tys. Miasto i trasa mają swoje zalety i wady. MK 24 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 09:34:26 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Blyskacz | Sanctum Officium wrote: W trasie jedzie się szybciej. Obroty stale na poziomie 3 - 4 tys.no i ? nie od dzis wiadomo, ze im bardziej ustablilizowane warunki pracy urzadzenia tym wieksza jego zywotnosc - obroty na poziomie 3-4.5kobr/min to normalne, przewidziane przez konstruktora, warunki dlugotrwalej pracy silnika. W mieście najczęściej poniżej 3 tys.kapelusz ? ;-) Miasto i trasa mają swoje zalety i wady.miasto ma tylko wady... Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 25 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 10:36:32 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Wiktor | Sanctum Officium pisze: W trasie jedzie się szybciej. Obroty stale na poziomie 3 - 4 tys. (w benzyniaku). W mieście najczęściej poniżej 3 tys. Avensis 2.0 benzyna - jadąc 110km/h mam poniżej 3k obrotów. Powyżej 3-4K wchodzę najczęściej przy przyśpieszaniu, co jednak w większości przypadków odbywa się w mieście. -- Wiktor 26 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 11:25:41 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: V-Tec | Sanctum Officium pisze: W trasie jedzie się szybciej. Obroty stale na poziomie 3 - 4 tys. (w benzyniaku). W mieście najczęściej poniżej 3 tys. W mieście jest przyspieszanie, zmiany biegów (czasem szarpanie jak ktoś nie umie), stygnięcie, nagrzewanie, a moim zdaniem przede wszystkim dziury, przez co cały układ dostaje w dupę poprzez spore drgania (moim zdaniem osprzęt wtedy szybciej się zużywa). W trasie masz równomierną pracę w tej samej temperaturze. -- Pozdr, W. 27 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 17:38:15 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: MK |
Pontiac Grand Am. trasa 140km/h, 1200obr/min. Pozdrawiam, Marcin 28 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 09:39:21 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Jakub Witkowski | Sanctum Officium pisze: W trasie jedzie się szybciej. Obroty stale na poziomie 3 - 4 tys. (w benzyniaku). W mieście najczęściej poniżej 3 tys. E, kiedy ostatnio patrzyłes na obrotomierz? W mieście dociągam zwłaszcza na 1-ce 2-ce do 3.5- 4 tys, co jest i tak mało jak na japońską kosiarkę. A w trasie, żeby mieć 3 tysiące na 5-ce, to muszę jechać jakieś 120. Natomiast stabilna jazda przy obrotach w okolicy połowy zakresu prawie nie zużywa silnika. Wtedy jest właśnie optimum związane z dobrym smarowaniem i malą mocą. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 29 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 21:16:03 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości Sanctum Officium pisze: O ile wiem, nie jest najlepiej dla silnika samochodowego, gdy pracuje stale z tą samą prędkością obrotową. MK 30 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 19:48:12 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: daro | Założyc mozemy zatem ze auto z wiekszym przebiegiem pracowalo mniejszą ilość godzin, mniej hamowało, mniej naciskano sprzegło itp itd przykładów mozna mnożyc Jakie to może mieć znaczenie? Mój samochód ma 15 lat, 350 tys, jest w stanie idealnym (zawieszene). Wszystko zależy od właściciela jak dba o samochód. Pracuję a ASO i widuję 2 letnie samochody zdewastowane, jeżdżące śmietniki. Widuję również 10 letnie samochody w stanie jak z salonu (nawet lakier). Tak że wszystko zależy od użytkownika samochodu. -- D. 31 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 19:58:58 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: J.F. | On Sat, 25 Oct 2008 19:48:12 +0200, daro wrote: Założyc mozemy zatem ze auto z wiekszym przebiegiem pracowalo mniejszą Dla sprzegla bardzo istotne. Mój samochód ma 15 lat, 350 tys, jest w stanie Jak sie dba o zawieszenie mieszkajac w Polsce, a we wroclawiu w szczegolnosci ? :-) A jak nalezy dbac o sprzeglo czy alternator, czy wycieraczki ? A z praktyki wlasnej - wroclaw, zero dbania, brak zwalniania na dziurach - a sierra wytrzymywala to dzielnie. Pracuję a ASO i widuję 2 letnie samochody zdewastowane, jeżdżące śmietniki. Tylko jaki wplyw ma np woskowanie lakieru na sprzeglo ? J. 32 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:22:42 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Blyskacz | J.F. wrote: A z praktyki wlasnej - wroclaw, zero dbania, brak zwalniania naja 850tka jezdzilem po Wrocku 2 lata, staralem sie uwazac na dziury itp. Zawieszenie spokojnie wytrzymalo, ale zaczely skrzypiec plastiki w trzwiach i gdzies z tylu w bagazniku... czego nie bylo po 9 latach uzytkowania w B i D przez poprzedniego wlasciciela. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 33 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 23:40:04 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: daro | ilość godzin, mniej hamowało, mniej naciskano sprzegło itp itd przykładów No ale sprzęgło to przecież element wymienny. Mój samochód ma 15 lat, 350 tys, jest w stanie Elementy zawieszenia są wymienne, a alternator? A cóż tam ma się zepsuć - regulator wymienisz, lożyska wymienisz. A z praktyki wlasnej - wroclaw, zero dbania, brak zwalniania na Co Ty masz z tym sprzęgłem? Jakaś trauma czy co? -- D. 34 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 01:01:54 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: J.F. | On Sat, 25 Oct 2008 23:40:04 +0200, daro wrote: ilość godzin, mniej hamowało, mniej naciskano sprzegło itp itd Wszystko jest wymienne poza dwiema tabliczkami, ale przeciez chodzi o to zeby jak najmniej wymieniac :-) Mój samochód ma 15 lat, 350 tys, jest w stanie Czyli nie tyle dba, co naprawia co sie zepsulo/zuzylo ? a alternator? A cóż tam ma się zepsuć - regulator wymienisz, lożyska wymienisz. No, Fiat pokazal ze moze alternator peknac :-) Pracuję a ASO i widuję 2 letnie samochody zdewastowane, jeżdżące śmietniki. W zasadzie nic, tylko naprawy coraz drozsze. Niby wiadomo ze kiedys sie zuzyje i trzeba bedzie zaplacic, ale po kieszeni bije. Taniej bylo nowy na kredyt kupic :-) A jak jeszcze dochodzi kolo dwumasowe albo .. ile kosztuje sprzeglo do DSG ? J. 35 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 13:04:21 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: daro |
A jak jeszcze dochodzi kolo dwumasowe albo .. ile kosztuje sprzeglo do Ja się zgadzam w pełni z Tobą, tylko chciałem przekazać że sam przebieg może niewiele mówić (szczgólnie w dzisiejszych czasach), można trafic na samochód z dużym przebiegiem i bardzo dobrym stanie mechanicznym. Aha - mam automata. -- D 36 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 18:42:02 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: J.F. | On Sun, 26 Oct 2008 13:04:21 +0100, daro wrote: A jak jeszcze dochodzi kolo dwumasowe albo .. ile kosztuje sprzeglo doJa się zgadzam w pełni z Tobą, tylko chciałem przekazać że sam przebieg może No i stad pytanie autora watku, i ma sporo racji - sprzeglo w trasie niszczy sie znacznie wolniej niz miescie, synchronizatory tez, zawieszenie na A4 cierpi znacznie mniej niz po wroclawiu, itd. Jak tylko ciekaw jestem jak to poznac ze wlasciciel dbal o auto i jest w dobrym stanie mechanicznym :-) J. 37 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:02:06 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Nex@pl | Niektórzy maja nawet auta mające 28 lat zadbane jak z salonu :) 38 |
Data: Pa?dziernik 25 2008 22:04:18 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości Niektórzy maja nawet auta mające 28 lat zadbane jak z salonu :) I to z przebiegiem, jakby te 28 przestał w salonie :-) MK 39 |
Data: Pa?dziernik 26 2008 00:31:45 | Temat: Re: Przebiegi | Autor: Michal_K | Z(a)miennik pisze: Witam WasMyślimy, że nie "jeździ się" przebiegiem ani rocznikiem. "Jeździ się" STANEM TECHNICZNYM i na to trzeba patrzeć. Za dużo zmiennych wpływa na zużycie elementów, żeby jakkolwiek powiązać zużycie z przejechanymi kilometrami. Kilometr kilometrowi nie równy, chociażby ze względu na co JAK samochód był użytkowany. Jeśli zależy Ci na kupnie dobrego auta- porządny warsztat diagnostyczny i pełny przegląd obu samochodów na pewno naświetli _nieco_ sprawę i weźmiesz ten oceniony lepiej. Obiektywnie i 100%owo nikt Ci nie udzieli odpowiedzi nawet widząc te samochody i poddając je gruntownym oględzinom, a co dopiero gdybanie. -- Michał |