Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
Chodzi mi po głowie, zbudowanie nowego roweru do jazdy crossowej i nie wiem
czy bardziej opłaca mi się rzeĽbić dobry amortyzator head-shock do w miarę
prostego monosztućca i handlowej piasty czy w miarę prosty wahacz i rzeĽbiona
piasta do dobrego dampera handlowego.
Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--
Niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS
szary Modus z D4F
zielona Xantia2, kombi, 2.0HDi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
2 |
Data: Wrzesien 19 2011 21:35:35 |
Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC |
Autor: Lewis |
W dniu 2011-09-19 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
Mam takie zawieszenie w MZ ES250/1 z 1963r, po nawierzchni brukowej, dziurawej itd. wrÄ™cz płynie, mniejsze drgania na kierownicy, lepiej "wybiera" nierównoĹ›ci w porównaniu do zwykłych "widełek" czy USD, przy hamowaniu przodem nie nurkujesz, IMO ciekawe wrażenia, jedzie siÄ™ zupełnie inaczej niż zwykłymi widełkami. Countersteering natomiast jest trochÄ™ dziwny, nie wiem jak to okreĹ›lić ale po prostu dziwny.
Dla przykładu ten sam odcinek drogi, jak jechałem MZ z wahaczem pchanym Ĺ›miało można było jechać 80km/h i wiÄ™cej, jak jechałem Suzuki GSF400 ze zwykłym teleskopowym zawieszeniem powyżej 60km/h trzeba było już siÄ™ dobrze trzymać kierownic.
Nie wiem na ile bÄ™dzie to miało odniesienie w lekkim rowerze ale w motocyklu Ĺ›redniej wagi jest super.
Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.
Heh ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
3 |
Data: Wrzesien 20 2011 08:20:22 | Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC | Autor: Andrzej Lawa |
W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
NTG
4 |
Data: Wrzesien 21 2011 09:13:06 | Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC | Autor: --=olo=-- |
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
NTG
przecież sam to napisał...
| | |