Grupy dyskusyjne   »   [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC

[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC



1 Data: Wrzesien 19 2011 19:18:49
Temat: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
Autor: Franc  

Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?
Chodzi mi po głowie, zbudowanie nowego roweru do jazdy crossowej i nie wiem
czy bardziej opłaca mi się rzeĽbić dobry amortyzator head-shock do w miarę
prostego monosztućca i handlowej piasty czy w miarę prosty wahacz i rzeĽbiona
piasta do dobrego dampera handlowego.
Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniaj±cy się IMK P7 SWB, ASS
szary Modus z D4F
zielona Xantia2, kombi, 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Wrzesien 19 2011 21:35:35
Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
Autor: Lewis 

W dniu 2011-09-19 21:18, Franc pisze:

Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

Mam takie zawieszenie w MZ ES250/1 z 1963r, po nawierzchni brukowej, dziurawej itd. wrÄ™cz płynie, mniejsze drgania na kierownicy, lepiej "wybiera" nierównoĹ›ci w porównaniu do zwykłych "widełek" czy USD, przy hamowaniu przodem nie nurkujesz, IMO ciekawe wrażenia, jedzie siÄ™ zupełnie inaczej niż zwykłymi widełkami. Countersteering natomiast jest trochÄ™ dziwny, nie wiem jak to okreĹ›lić ale po prostu dziwny.

Dla przykładu ten sam odcinek drogi, jak jechałem MZ z wahaczem pchanym Ĺ›miało można było jechać 80km/h i wiÄ™cej, jak jechałem Suzuki GSF400 ze zwykłym teleskopowym zawieszeniem powyżej 60km/h trzeba było już siÄ™ dobrze trzymać kierownic.

Nie wiem na ile bÄ™dzie to miało odniesienie w lekkim rowerze ale w motocyklu Ĺ›redniej wagi jest super.

Ja wiem, że za bardzo nie ta grupa ale nie mam czasu siedzieć na innych, ledwo
wystarcza czasu na pl.misc.samochody i pl.rec.rowery, rowerowa nic nie będzie
wiedziała.

Heh ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Wrzesien 20 2011 08:20:22
Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:

Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

NTG

4 Data: Wrzesien 21 2011 09:13:06
Temat: Re: [tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC
Autor: --=olo=-- 


Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 19.09.2011 21:18, Franc pisze:
Jak hipotetycznie zachowywać się będzie przednie zawieszenie typu poziomy,
pchany wahacz, taki jak w Bimocie Tesi czy w Yamasze GTS1000A w zastosowaniach
crossowych?

NTG

przecież sam to napisał...

[tech] Przedni poziomy wahacz pchany w motorze a jazda XC



Grupy dyskusyjne