Użytkownik "Moon" napisał w wiadomości
tak jest specjalnie zrobione, żeby auto nie wylatywało na zakrętach z
szosy. to tzw. problematyka geometrii
Nie chodzi o wypadanie z zakrętów :).
Żeby skierować koło zewnętrzne do jazdy po łuku, jaki wymusza na nim
samochód, wprowadzono tzw. "wyprzedzenie zwrotnicy". Chodzi o to, żeby przy
wykonywaniu łuków o małym promieniu, koło zewnętrzne nie było targane w
stronę skrętu, tylko swobodnie toczyło się w zadanym kierunku. Niewłaściwy
kąt wyprzedzenia zwrotnicy objawia się szczególnie w gorące dni, piskiem
opony na zakrętach pokonywanych z niewielką prędkością.
--
Pozdrawiam
Maks
4 |
Data: Marzec 01 2007 08:57:04 |
Temat: Re: Przednie kola w Fabii nie trzymaja pionu |
Autor: Shreek |
Krzysztof Adamek napisał(a):
górna krawędź koła lewego wychodzi na zewnątrz. Przy skręcie w prawo dzieje
się tak z kołem prawym. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Pozdro.
Nie ma problema :-)
Celem poprawienia właściwości trakcyjnych podczas jazdy koła nie tylko mogą się skręcać w prawo/lewo...
U mnie to nawet przy ustawieniu na wprost widać, że są pochylone :-)
--
M.
GG 1119311
|