Przelozenia - ciekawski.
1 | Data: Luty 18 2007 17:39:20 |
Temat: Przelozenia - ciekawski. | |
Autor: asd | Witam. Main shift: 4.176 5 i R wpisalem sam 'na oko' ale taka faktyczna predkosc powinna byc. Oto wyniki mojego programu: Main shift: 4.176 A to dla przelozenia glownego dla wersji z silnikiem 1.6l Main shift: 3.772 Przyjalem bledne zalozenia? Czy w ksiazce sa podane bledne dane? Z gory dzieki. Pozdrawiam, asd 2 |
Data: Luty 18 2007 17:51:49 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Ukaniu |
Witam. I tu jest problem. Policzyles teoretycznie a opona sie ugina i ma inny obwód "roboczy" Pozdrawiam Lukasz 3 |
Data: Luty 18 2007 17:54:13 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ukaniu, Ogumienie samochodu to 175/75 R13, obwod liczylem na kartce.I tu jest problem. Policzyles teoretycznie a opona sie ugina i ma inny obwód Obwód opony jest usztywniony kordem i ugięcie ma bardzo mały wpływ na pokonywaną drogę podczas jednego obrotu koła. -- Best regards, RoMan 4 |
Data: Luty 18 2007 21:10:25 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | On Sun, 18 Feb 2007 17:54:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Obwód opony jest usztywniony kordem i ugiecie ma bardzo maly wplyw na Jedyna sensowna odpowiedz... Panowie, w tej ksiazce napewno nie jest dokladnie tak jak w rzeczywistosci tylko liczone zjakiegos wzoru. Kwestia tego gdzie jest blad. Zauwazcie, ze roznica miedzy ksiazka a moimi obliczeniami dla 1 biegu wynosi 4km/h, dla 2-go juz 14 km/h, dla trzeciego juz tylko 8, a 4-go 4 km/h. IMHO jezeli wzialbym zly obwod opony, to margines bledu zwiekszalby sie liniowo. 5 |
Data: Luty 18 2007 18:08:26 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Alti |
I tu jest problem. Policzyles teoretycznie a opona sie ugina i ma inny Co ty palisz? Wojtek 6 |
Data: Luty 18 2007 18:59:34 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Ukaniu |
Co ty palisz? Cytat ze strony http://www.czarnikm.republika.pl/minikompopel.htm "Obwód koła trzeba zmierzyć przetaczając samochód wzdłuż rozwiniętego przymiaru, jest to ważne dla dokładności wskazań. Dla przykładu dla moich opon obwód wynosi 174cm, a jakby obliczyć według rozmiaru opony wyszło by 181cm, co potwierdza, że między teorią a praktyką jest różnica, jak to zwykle bywa." Niestety wiarygodniejszej strony w tej chwili nie mam pod ręką. Dwa jak wytłumaczyć zmiany wskazania prędkościomierza wraz ze spadkiem ciśnienia w oponie. Pozdrawiam Łukasz 7 |
Data: Luty 18 2007 18:31:14 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Seweryn | "Ukaniu" "Obwód koła trzeba zmierzyć przetaczając samochód wzdłuż rozwiniętego Obwód "dynamiczny" opony będzie inny podczas jazdy z pewną prędkością niż poczas przetaczania samochodu, kiedy to obwód opony ~ obwód statyczny. Siła odśrodkowa działająca na oponę też będzie miała wpływ. Pozdrawiam, SPB 8 |
Data: Luty 18 2007 19:59:52 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Alti |
"Obwód koła trzeba zmierzyć przetaczając samochód wzdłuż rozwiniętego Ale ta różnica nie ma nic wspólnego z ugięciem opony!!!!!! Różnica pewna jest pomiędzy opona ze zużytym bieżnikiem a nowym. W zimówkach nowego bieżnika jest nawet 10mm. Tak więc pomiędzy łysą opona a nową może być (2*pi)*1cm=6,3cm różnicy w obwodzie. Jeżeli tobie wychodzi większa różnica to albo masz złą miarke którą mierzysz obwód albo zamiast cala wstawiasz jakąś inną liczbe. Dwa jak wytłumaczyć zmiany wskazania prędkościomierza wraz ze spadkiem Nie zauważyłem czegoś takiego. Wojtek 9 |
Data: Luty 18 2007 21:16:39 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Dariusz K. Ladziak | On Sun, 18 Feb 2007 18:59:34 +0100, "Ukaniu"
Co ty palisz? Tez tylko przyblizenie... W ten sposob idzie ocenic promien dynamiczny kola nienapedzanego. W przypadku kola napedzanego lub istotnie hamowanego roznice moga byc jeszcze wieksze - i dla kola hamowanego promiendynamiczny moze byc wiekszy od promienia statycznego! -- Darek 10 |
Data: Luty 18 2007 21:41:29 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Kroket | Uzytkownik "Ukaniu" napisal w wiadomosci I tu jest problem. Policzyles teoretycznie a opona sie ugina i ma inny Tyle, ze program zawsze podaje wartosc nizsza niz instrukcja. Sugerujesz ze pomiary do instrukcji przeprowadzano przy nadmiernie napompowanych kolach :)? Pozdr. Filip -- > 0% < ORANJE 11 |
Data: Luty 19 2007 09:02:53 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Tomasz Pyra | asd napisał(a): Przyjalem bledne zalozenia? Czy w ksiazce sa podane bledne dane? Na pewno dane z ksiÄ żki sÄ zaokrÄ glone - zauważ że wszystkie prÄdkoĹci sÄ wielokrotnoĹciami 10km/h, a raczej nigdy tak "okrÄ gło" nie wychodzi. WidaÄ, że prÄdkoĹci podane w ksiÄ żce nie trzymajÄ proporcji takich jak przełożenia, ale IMO to wina zaokrÄ gleĹ. 12 |
Data: Luty 19 2007 09:36:33 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | Tomasz Pyra wrote: Na pewno dane z książki są zaokrąglone - zauważ że wszystkie prędkości Byc moze masz racje, ale najbardziej mnie irytuje 2 i 3 bieg. Wiem NA PEWNO(bo probowalem) ze na 2-ce do 80 idzie a na 3 do 110(brak obrotomierza ale pewnie pokazalby te 6.4x1000RPM). Hmz... Miales na mysli zaokraglenia w przelozeniach? :? 13 |
Data: Luty 19 2007 09:41:27 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Tomasz Pyra | asd napisał(a): Byc moze masz racje, ale najbardziej mnie irytuje 2 i 3 bieg. Wiem NA A właśnie - skąd pewność że masz 6400RPM? Nawet obrotomierz ma pewne niedokładności. Hmz... Miales na mysli zaokraglenia w przelozeniach? :? Miałem na myśli zaokrąglenia w prędkościach maksymalnych. 14 |
Data: Luty 19 2007 09:54:41 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | Tomasz Pyra wrote: asd napisał(a): Bo na wykresie z przebiegu krzywej momentu i mocy obroty koncza sie przy 6400RPM, czyli tam powinien byc tzw. odciecie, right? Hmz... Miales na mysli zaokraglenia w przelozeniach? :? No to tak jak pisalem wyzej. Moje zaokraglenia byly do 1 miejsa po przecinku, a jakos sobie nie moge ich zaokraglen wyobrazic zeby sie troche zgadzaly z rzeczywistoscia a troche nie. 15 |
Data: Luty 19 2007 09:57:12 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | A tak na marginesie to sie nikt nie przyczepil do mojego zalozenia, ze 16 |
Data: Luty 19 2007 12:05:06 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: pablos | Użytkownik "asd" napisał w wiadomości A tak na marginesie to sie nikt nie przyczepil do mojego zalozenia, ze nie rozumiem troche tego zapisu napisz bardziej matematycznie. 17 |
Data: Luty 19 2007 10:07:50 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: Tomasz Pyra | asd napisał(a): Bo na wykresie z przebiegu krzywej momentu i mocy obroty koncza sie przy Pi*oko i niekoniecznie. Wykres może być niedokładny. Wyszukując kilka wykresów dla tego samego silnika takie rzeczy potrafią być dość różne. Być może silnik po prostu kręci się jeszcze trochę dalej. No to tak jak pisalem wyzej. Oni zaokrąglili wyniki do 10km/h. 18 |
Data: Luty 19 2007 11:49:03 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: pablos | Uzytkownik "asd" napisal w wiadomosci Witam. Ja napisalem sobie w excelu program ktory to liczy, i zastosowalem takie wzory Promien dynamiczny Rd=(((rozmiar opony[cale]*25,4)/2)+szerokosc[mm]*profil[%]))*0,95 i mamy Rd w [mm] * 0,001 i mamy w metrach Predkosc=pi*3,6*rd*obr/(30*ic) gdzie: ic to jest przelozenie calkowite; czyli mnozymy przelozenie biegu razy przelozenie glowne. -- pozdrawiam Pablos 19 |
Data: Luty 19 2007 12:37:41 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | pablos wrote: Ja napisalem sobie w excelu program ktory to liczy, Zaraz napisze skrypt jeszcze raz od podstaw. Sorry ale matematyk ze mnie kiepski a pisarz jeszcze gorszy, wieczorem wystawie gdzies wszystkie materialy jakie posiadam. Te stale we wzorze na predkosc mam nadzieje z powietrza sie nie wziely? Obwod kola to 2Pi*r ale zaraz zobaczymy jak Twoj patent sie spisuje. 20 |
Data: Luty 19 2007 13:02:20 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: pablos | Te stale we wzorze na predkosc mam nadzieje z powietrza sie nie wziely? 2*pi*r*obr/(60*ic) i mamy w [m/s] mnozymy to razy (3600/1000) czyli 3,6 i mamy w km/h 2 skracamy z 60 i mamy 30. A jak tobie wyjedzie Vmax na piatym biegu 230km/h to jest dobrze bo piatka to nadbieg, czyli do jazdy ekonomicznej a z twoich wylicznen wychodzilo inaczej. -- Pozdrawiam pablos 21 |
Data: Luty 19 2007 20:05:18 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: asd | pablos wrote: Te stale we wzorze na predkosc mam nadzieje z powietrza sie nie wziely? pewnie wyszlo Ci cos takiego:
Nie zmienia to faktu ze tym razem takze margines bledu wzrasta liniowo(w stosunku do ksiazki) czyli praktycznie nic sie nie zmienilo. 22 |
Data: Luty 20 2007 09:27:59 | Temat: Re: Przelozenia - ciekawski. | Autor: pablos | Użytkownik "asd" napisał w wiadomości > pewnie wyszlo Ci Witam.Main shift: 4.176 Ty liczysz dla 6400obr/min; zobacz przy jakiej predkości obrotowej owy lanos ma max mocy. Ja znalazlem w necie ze wersja 1,5 8V 63kW/5800obr/min. ale inne byly tam przelozenia:/ -- Pozdrawiam Pablos |