Przeowdy WN, a spalanie.
1 | Data: Styczen 11 2008 19:50:52 |
Temat: Przeowdy WN, a spalanie. | |
Autor: Tomasz Motyliński | Witam, 2 |
Data: Styczen 11 2008 20:09:56 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Roki | I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i Ja bym brał Motorcrafta. 3 |
Data: Styczen 11 2008 20:17:41 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Przemek |
Witam, Motorcraft ok, bosh ? dziadostwo a jesli bosch to tez nic specjalnego - kupuja tanie badziewie i pakuja w swoje opakowania ,szkoda kasy.Godne uwagi jeszcze beru i ngk. Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy lpg jest to czesc eksploatacyjna i wymienia sie je kilka razy czesciej niz przy benzynie a oszczednosci na jakosci przewodow mszcza sie szybko nierowna praca , strzalami i zwiekszonym zuzyciem lpg. pzdr 4 |
Data: Styczen 12 2008 14:38:00 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Piotr P | Przemek napisał(a): Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy lpg jest to czesc eksploatacyjna i wymienia sie je Legenda. Piszę to z perspektywy 3 samochodow z gazem, którymi jeździłem. 1 rodziców, ostatnie 2 już moje. W żadnym nie musiałem na razie zmieniać przewodów, świece wymieniałem z przyzwoitości bo narobią więcej szkody jak się któraś rozsypie do cylindra. Nissan N13 - miał oryginalne przewody i nigdy nie strzelił, przejechałem nim jakieś 70 tys. km Nubira 1.6 - to samo, świece regularnie zmieniane, strzałów nie zaobserwowałem, przejechałem do tej pory 80 tys. na gazie, samochód ma 186 tys. km. pozdrawiam Piotr 5 |
Data: Styczen 12 2008 18:28:09 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Piotrek | Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy mit. dobre kable i dobre swiece na gazie czy na benzynie sprawuja sie tak samo dobrze. nie ma zadnego powodu zmieniac ich czesciej -- pzdr piotrek 6 |
Data: Styczen 13 2008 11:53:48 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Przemek |
mit.Bzdura na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze napiecia niz na benzynie dlatego zaleca sie zmniejszenie szczeliny na swiecach przy gazie .Gaz spala sie tez w wiekszej temp wiec trzeba czesciej wymieniac swiece. Importowane auto kilkuletnie czesto maja jeszcze oryginalne fabryczne przewody i dzialaja ok na benzynie -zaloz do takiego auta gaz i zobaczysz nierowna prace strzaly itp. pzdr 7 |
Data: Styczen 13 2008 12:42:50 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Bzdura na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze napiecia niz na Kolega wiesz że coś dzwoni, ale nie za bardzo wiesz gdzie. Tak prawdą jest, że zaleca się zamieszenie szczeliny na świecach dla LPG z powodu mniejszej przewodności LPG, ale ma to jedynie na celu ułatwienie przeskoku iskry. Gazy (z pojedynczymi wyjątkami) nie podlegają prawu Ohma (LPG na pewno nie podlega) i napięcie w przewodach WN się nie zmienia. Jest dokładnie takie samo jak przy Pb. To, że wyeksploatowane przewody WN mogą działać poprawnie przy Pb i już nie działać dobrze przy LPG związane jest z dwoma faktami: po pierwsze każdy izolator elektryczny z czasem eksploatacji traci swoje własności izolacyjne, po drugie prąd płynie zawsze najmniejszą linią oporu. Przy wyeksploatowanych przewodach może się zdarzyć, że tą najkrótszą linią oporu będzie przeskok przez starą izolację, a nie przez mieszankę paliwową LPG, która jak już napisałem wyżej ma mniejszą przewodność niż mieszanka paliwowa Pb. Gaz spala sie tez w wiekszej temp wiec trzeba czesciej wymieniac swiece. Znów nie tak. LPG spala się w mniejszej temperaturze niż Pb, jednak spala się wolniej przez co wytwarza się większa temperatura w komorze spalania, dlatego też zaleca się stosowanie świec z domieszka stopów platyny w celu wydłużenia żywotności świec. Pozdrawiam -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 8 |
Data: Styczen 13 2008 14:12:55 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Przemek |
Witam, Widze ze kolega na fizyce przegladal playboya a mysli ze zjadl wszystkie rozumy. http://www.gg.com.pl/index.php?cms=21 pzdr 9 |
Data: Styczen 13 2008 17:14:27 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Widze ze kolega na fizyce przegladal playboya a mysli ze zjadl wszystkie Na Fizyce to ja się uczyłem o dunamice, od prądu miałem 4 inne przedmioty :) Ale widzę, że kolega czytać nie umie, Więc zacytuję z podanej strony: "Wadliwe przewody zapłonowe nieprzystosowane do pojazdów zasilanych gazem płynnym powodują, że napięcie na świecach nie osiąga odpowiednio wysokiej wartości. Przyczyną są przebicia izolacji lub jej osłabienie ? skutkujące ?ucieczką? prądu, a w przewodach z rdzeniem węglowym dodatkowo naturalny proces jego ?wypalania? powodujący wzrost oporności przewodów i również spadek napięcia." A kolega napisał "Bzdura na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze napięcia niz na benzynie" i to jest dopiero prawdziwa bzdura. Ja wiem co napisałem i gwarantuje koledze, że jest to zgodne z prawdą. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 10 |
Data: Styczen 13 2008 21:21:28 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Przemek | widze ze koledze edukacja zakonczyla sie na prawie ohma i nie objela nie tylko bardziej zaawansowanej fizyki 11 |
Data: Styczen 13 2008 23:39:05 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance Wyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o zwiększonej rezystancji to nie rośnie napięcie, a prąd (natężenie prądu elektrycznego). Powiedz mi skąd ma się wsiąść tam to większe napięcie? Akumulator nagle wytwarza dodatkowe V, czy przetwornica się sama przestawia? :) W obwodzie pojawia się większy prąd ale napięcie jest dokładnie takie samo, choć zauważyć trzeba, że sam prąd nie rośnie zgodnie z prawem Ohma. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 12 |
Data: Styczen 13 2008 23:56:37 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszanceWyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o Przemyśl to jeszcze raz... Powiedz mi skąd ma się wsiąść tam to większe napięcie? Przetwornica? W obwodzie pojawia się większy prąd ale napięcie jest dokładnie Żeby wzrósł prąd przy tym samym napięciu, musiałaby wzrosnąć moc (w rzeczywistości, rozpatrując stany nieustalone - energia) - a skąd ona miałaby się wziąć? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 13 |
Data: Styczen 14 2008 01:57:39 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Hello Tomasz, No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu opornika o większej rezystancji napięcie na nim nie wzrośnie magicznie ponad to które wytwarza źródło prądu. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 14 |
Data: Styczen 14 2008 03:40:45 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prąduPrzemyśl to jeszcze raz..Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszanceWyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o To nie jest chemiczne źródło prądu stałego o ustalonej SEM. To jest cewka zapłonowa oddająca energię zgromadzoną w polu magnetycznym. I to, w jaki sposób energię oddaje jest wprost zależne np. od rezystancji obciążenia. W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest wyraźny zakaz prób używania ich bez podłączonych świec - generują wtedy tak wysokie napięcie, że mogą same ulec uszkodzeniu. W klasycznym układzie zapłonowym ograniczeniem napięcia na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowego była jakość styków przerywacza i pojemność kondensatora do niego podłączonego. W nowoczesnych systemach tych ograniczeń nie ma - prąd w uzwojeniu pierwotnym zanika bardzo szybko i powstaje napięcie u = L * di/dt przetransformowane na stronę wtórną. Jeśli po stronie wtórnej coś (normalnie łuk iskry w świecy) nie zacznie przewodzić - przepięcia przebijają kable i same cewki. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 15 |
Data: Styczen 14 2008 17:07:54 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Mon, 14 Jan 2008 03:40:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest W nowoczesnych systemach tych Lub tranzystory sterujace.. J. 16 |
Data: Styczen 15 2008 09:14:22 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest W nowoczesnych systemach tych ograniczeń nie ma - prąd w uzwojeniuLub tranzystory sterujace.. Słuszna uwaga :( Choć akurat tranzystory kluczujące zabezpieczyć najłatwiej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 17 |
Data: Styczen 14 2008 11:52:24 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Mon, 14 Jan 2008 01:57:39 +0100, Tomasz Motyliński wrote: No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu No chyba ze to naprawde zrodlo pradu. A cewka zaplonowa takim jest :-) J. 18 |
Data: Styczen 15 2008 09:12:49 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prąduNo chyba ze to naprawde zrodlo pradu. Jeśli już, to jest źródłem prądowym (przez chwilę). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 19 |
Data: Styczen 14 2008 00:32:16 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: tripod | Przemek wrote: widze ze koledze edukacja zakonczyla sie na prawie ohma i nie objela nie tylko bardziej zaawansowanej fizyki Bardzo ladnie to przekopiowales za jakims wydawnictwem. Ja np. nie mam zadnych platynowych czy innych specjalnych swiec, ale zwykle fabryczne wymienilem zgdnie z zaleceniem w instr. podczas pierwszego "Tune-Up " po przebiegu 100 tys km. Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod uwage ze nie sama iskra 'zapala' mieszanke paliwowa ale odpowiednia ilosc ciepla wytworzona momentalnie podczas jej przeskoku (wyladowania). Dlatego wlasnie, mowi sie o swiecach zaplonowych o roznej wartosci cieplnej. 20 |
Data: Styczen 14 2008 06:37:43 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello tripod, Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod Wartość cieplna ma związek z kształtem i długoscią porcelanowego izolatora od strony komory spalania. Określa temperaturę tego fragmentu i chodzi o wypalanie sadzy bez nadtapiania porcelany. Wyjątkowo nieudany argument walnąłeś. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 21 |
Data: Styczen 14 2008 09:02:38 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Przemek |
A czy ja pisze ze nie mozna ? -ja mam w swoim starym aucie najezdzone na swiecach i dziadowskich przewodach janmor ok 50 000km tyle ze od ok 5000km jazda na gazie to lipa - trzeba dodac ze odpalam na gazie - jak silnik zimny to gasnie na wolnych obrotach trzeba go przygazowywac , na ucho slychac ze wypada co 3 zaplon .Po przelaczeniu na benzyne jest duuuzo lepiej - tez wypadaja zaplony ale moze z 5% i co najwazniejsze nie gasnie.Zamowilem swiece i przewody wiec niedlugo powinno znow byc ok . Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod uwage ze nie sama iskra 'zapala' mieszanke paliwowa ale odpowiednia ilosc ciepla wytworzona momentalnie podczas jej przeskoku (wyladowania). Nie jestem moze fachowcem od silnikow spalinowych ale tobie jeszcze wiecej do niego brakuje , poczytaj moze jak dzialaja swiece: http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm http://www.iskra-kielce.pl/faq.php?faq=2#curr Przyznam sie ze nie wiem dokladnie dlaczego jonizacja gazu umozliwiajaca powstanie iskry w przypadku lpg nastepuje przy wyzszym napieciu - przypuszczam ze benzyna + powietrze nie jest mieszanina tak jednorodna jak lpg+powietrze i te niejednorodnosci ulatwiaja zjonizowanie gazu i przeskok swiecy ale jak ktos chce miec wykladnie 100% to niech zapyta na pl.sci.fizyka (czy jakos tak :) ) pzdr , 22 |
Data: Styczen 11 2008 19:36:28 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Seba | Ktore lepsze? Kup Motorcrafta i zapomnij o temacie. -- Pozdrawiam Sebastian S. 23 |
Data: Styczen 11 2008 20:48:00 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: PAndy |
24 |
Data: Styczen 11 2008 21:33:51 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Fri, 11 Jan 2008 19:50:52 +0100, Tomasz Motyliński wrote: Dowiedziałem się też że z ich powodu może być wyższe spalanie w aucie i to Krazyly dawniej ciekawe liczby ile to moga zawinic zle swiece, odstep elektrod, ustawienie zaplonu itp. Ale tak mowiac szczerze nigdy nie widzialem poprawy pracy po "profilaktycznej" wymianie. Moze auta juz tak byly rozregulowane ze jeden element bez znaczenia :-) Ale 20% .. to by chyba musial co druga iskre przepuszczac :-) Dodam, Jakis klopot w WN zapewne, ale maly. J. 25 |
Data: Styczen 11 2008 22:04:23 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Krazyly dawniej ciekawe liczby ile to moga zawinic zle swiece, A to znalazłem na pewnym forum: ,-- -- [ http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65943&c=0&f=38 ] | Ja ma 14 letniego Essiego 16 EFI 8 zaworów pełny wtrysk, Instalacja | Autronic od 2 miesięcy. Na początku spalanie było 10l gazu / 100km w | cyklu mieszanym (miasto / trasa). Potem po pierwszej regulacji (po 1000 | km) spalanie wzrosło do 15l/100km cykl mieszany. Wymieniłem świece na nowe | Motorkrafta spalanie spadło o jakieś 1,5 litra. jeździłem do regulacji ze | trzy razy i po tych zabiegach spalanie zeszło do 12,5 l / 100km cykl | mieszany. na następnej regulacji okazało się że nie palił mi jeden | cylinder dobrze więc zostałem odesłany z kwitkiem. Postanowiłem kupić nowe | przewody wysokiego napięcia i nie jakies tam poróby tylko oryginalne | Motorkrafta za 180 zeta komplet (model EWR 17 - zdaje się). spalanie | spadło do 11l/100km po wymianie przewodów okazało sie ze jedna świeca była | felerna i puszczała iskrę bokiem więc i ją zmieniłem. Teraz mam spalanie | 10l gazu / 100 km w cyklu mieszanym. Mniejszego spalania nie planuje bo | szkoda mi mocy silnika, a pozatym jak niskie spalanie LPG to wysoka | temperatura silnika, a to niedobrze dla zaworów. Pozdr. `-- -- I jeszcze kilkanaście podobnych wypowiedzi na innych forach. Coś jednak w tym jest, fakt faktem według tego piszą ludzie (o tym co podaje producent nawet nie wspominam) mój zetec wcina troszkę za dużo LPG. Cisnienie w silniku ma OK, wiec co mi szkodzi, jutro kupie nowe przewody WN Motorcrafta i nowiutkie świece też Motrocrafta. Zaszkodzić nie zaszkodzi, może tylko pomóc a koszt nie jest duży. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 26 |
Data: Styczen 11 2008 22:27:16 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Roki | I jeszcze kilkanaście podobnych wypowiedzi na innych forach. Coś jednak w Co prawda nie o Fordzie a o Polonezie napiszę ale jak miałem poloneza na gaz to co jakieś 10kkm wymieniałem świece, filtr powietrza, regulowałem zawory i instajację gazową i po takich zabiegach palił mi koło 20% mniej. Do tego co 25kkm wymiana kabli WN. Pilnowałem też ciśnienia w oponach. 27 |
Data: Styczen 11 2008 22:39:53 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Fri, 11 Jan 2008 22:04:23 +0100, Tomasz Motyliński wrote: ,-- -- [ http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65943&c=0&f=38 ]^^^^^ | jeździłem do regulacji ze jutro kupie nowe przewody WN Motorcrafta Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) U mnie calkiem dobrze sprawowaly sie Bosche, i Iskra LPG tez, acz bez rewelacji .. J. 28 |
Data: Styczen 11 2008 23:02:54 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) A dlaczego? -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 29 |
Data: Styczen 11 2008 23:25:25 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: red | Tomasz Motyliński pisze: Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) Właśnie, dlaczego!? :) Motorcraft to producent oryginalnych części do Forda, więc jak kupujesz Fordzika z salonu to wszystko jest Motorcraft. 30 |
Data: Styczen 11 2008 23:56:04 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Tomasz Motyliński pisze: To wiem, pytam dlaczego świece motorcrafta nie :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 31 |
Data: Styczen 12 2008 00:18:19 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Fri, 11 Jan 2008 23:56:04 +0100, Tomasz Motyliński wrote: Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) A bylo czytac zostawione cytaty, a nie bezmyslnie wycinac. J. 32 |
Data: Styczen 12 2008 00:40:06 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, 33 |
Data: Styczen 14 2008 00:11:02 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: tripod | red wrote: Tomasz Motyliński pisze: Nie jest to prawda, Owszem, Motorcraft jest dostawca/dystrybutorem OEM czesci ZAMIENNYCH dla pojazdow Forda, podobnie jak Mopar jest dla Chryslera, Goodwrench(GM), to jednak samochody fabrycznie montowane sa z czesci pochodzacych z zupelnie innych zrodel i innych wymogow im stawianym. Czesci zakwalifikowane jako OEM po prostu odpowiadaja ogolnym wymogom stawianym przez zleceniodawcwe, ktorym jest tu firma samochodowa a wykonawca moze byc jakakolwiek wytwornia czesci samochodowych produkujaca te czeci w roznych czesciach swiata dla roznych zleceniodawcow. Przykladem moze byc DELPHI, DELCO, BOSH, DENSO, MAGNA, HUNTSVILLE i wiele immych. Firmy te produkuja czesci zarowno dla Forda, Chryslera, GM, Honda, Toyota, MB, BMW itp. 34 |
Data: Styczen 12 2008 18:30:59 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Piotrek | Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) bywaly problemu z nimi:) glownie ceramika, sporo bylo o tym w postach na roznych forach. ale mozliwe ze to zly montaz, albo poprostu pech. obecnie sam bede zakladac motorcrafty bo poprostu mialy lepsza cene niz NGK i mialem latwiejszy dostep do nich. sprawdze jak tam z jakoscia:) poprzedni samochod z gazem zrobil na swiecach NGK i kablach Motorcrafta(wczesniej chwile byl Bosch, ale to byl koszmar:) prawie 100 tys km i nic nie zapowiada zebym musial cos zmieniac. -- pzdr piotrek 35 |
Data: Styczen 14 2008 21:01:49 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: PAndy |
Nie, swiece motorcrafta odradzam :-) a to powazny blad - nie wiem jak na gazie ale na benzynie NGK chodzily wyraznie gorzej niz motorcrafty - zreszta do mojego silnika wlascwie nie ma odpowiednikow niemotorcrafta wiec... (nie zdziwilbym sie gdyby zla opinia o glowicach w DOHC brala sie ze stosowania niewlasciwych swiec - problemy z chlodzeniem bo ktos nie pilnuje czy mu bokiem nie ucieka ciecz chlodzaca pomijam) 36 |
Data: Styczen 14 2008 23:22:16 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: J.F. | On Mon, 14 Jan 2008 21:01:49 +0100, PAndy wrote: "J.F." wrote in message Koledzy widze slepi. Ja tych swiec nawet nie uzywalem, ale jesli Tomasz chce kupic takie swiece bo ktos tam kupil nowiutke, wsadzil i jedna puszczala bokiem .. nie, takie swiece odradzam :-) J. 37 |
Data: Styczen 12 2008 18:27:15 | Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie. | Autor: Piotrek | I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i Motorcraft - OK Bosch - dziadostwo jakich malo, po 2 tys km mialem piekne przebicia:) NGK - ja bym jeszcze te kable polecil:) -- pzdr piotrek |