Grupy dyskusyjne   »   Przeowdy WN, a spalanie.

Przeowdy WN, a spalanie.



1 Data: Styczen 11 2008 19:50:52
Temat: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

Witam,

Dziś podjechałem na kontrolę ciśnienia w cylindrach i przy okazji (mimo, że
silnik pracuje równo) oprócz tego że jest równe i bardzo dobre dowiedziałem
się, że przewody WN mimo, ze mają dopiero 3 miesiące są do wyrzucenia.
Odczuł to na własnych rękach jeden z mechaników potraktowany prądem, kiedy
już po wkręceniu świec i odpaleniu silnika układał je w zaciskach
prowadzących.

Dowiedziałem się też że z ich powodu może być wyższe spalanie w aucie i to
nawet sięgające 20%. Nie jestem mechanikiem, więc pytam prawda to? Dodam,
że czasami po nocy auto po odpaleniu przez kilka sekund potrafiło
zachowywać się tak jakby nie pracowało na jeden gar, ale że nigdy nie
trwało to dłużej niż 2-4s, a później w czasie jazdy nie było odczuwalne
żadne szarpanie czy też nierówna praca silnika nie zajmowałem sobie tym
głowy, tym bardziej, że oew przewody były nowe. Przyznam bez bicia w
sklepie poprosiłem o przewody WN do Mondeo i nie wnikałem w to jaka to
firma.

I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i
żadnych innych, bo ponoć Fordy są dość czułe na jakoś przewodów WN. Które
lepsze? Mowa o Mondeo GHIA 1.8 16V ZETEC 115KM.

Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana



2 Data: Styczen 11 2008 20:09:56
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Roki 

I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i
żadnych innych, bo ponoć Fordy są dość czułe na jakoś przewodów WN. Które
lepsze? Mowa o Mondeo GHIA 1.8 16V ZETEC 115KM.

Ja bym brał Motorcrafta.

3 Data: Styczen 11 2008 20:17:41
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Przemek 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,



I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i
żadnych innych, bo ponoć Fordy są dość czułe na jakoś przewodów WN. Które
lepsze? Mowa o Mondeo GHIA 1.8 16V ZETEC 115KM.

Motorcraft ok, bosh ? dziadostwo a jesli bosch to tez nic specjalnego - kupuja tanie badziewie i pakuja w swoje opakowania
,szkoda kasy.Godne uwagi jeszcze beru  i ngk.
Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy lpg jest to czesc eksploatacyjna i wymienia sie je
kilka razy czesciej niz przy benzynie  a oszczednosci na jakosci  przewodow mszcza sie szybko nierowna praca , strzalami i zwiekszonym zuzyciem lpg.
pzdr

4 Data: Styczen 12 2008 14:38:00
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Piotr P 

Przemek napisał(a):

Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy lpg jest to czesc eksploatacyjna i wymienia sie je
kilka razy czesciej niz przy benzynie  a oszczednosci na jakosci  przewodow mszcza sie szybko nierowna praca , strzalami i zwiekszonym zuzyciem lpg.
pzdr

Legenda.
Piszę to z perspektywy 3 samochodow z gazem, którymi jeździłem. 1 rodziców, ostatnie 2 już moje. W żadnym nie musiałem na razie zmieniać przewodów, świece wymieniałem z przyzwoitości bo narobią więcej szkody jak się któraś rozsypie do cylindra.
Nissan N13 - miał oryginalne przewody i nigdy nie strzelił, przejechałem nim jakieś 70 tys. km
Nubira 1.6 - to samo, świece regularnie zmieniane, strzałów nie zaobserwowałem, przejechałem do tej pory 80 tys. na gazie, samochód ma 186 tys. km.

pozdrawiam
Piotr

5 Data: Styczen 12 2008 18:28:09
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Piotrek 

Nie zapomnij dodac przewodow do kosztu eksploatacji lpg bo niestety przy
lpg jest to czesc eksploatacyjna i wymienia sie je
kilka razy czesciej niz przy benzynie  a oszczednosci na jakosci
przewodow mszcza sie szybko nierowna praca , strzalami i zwiekszonym
zuzyciem lpg.

mit.
dobre kable i dobre swiece na gazie czy na benzynie sprawuja sie tak samo
dobrze.
nie ma zadnego powodu zmieniac ich czesciej

--
pzdr
piotrek

6 Data: Styczen 13 2008 11:53:48
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Przemek 


Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

mit.
dobre kable i dobre swiece na gazie czy na benzynie sprawuja sie tak samo dobrze.
nie ma zadnego powodu zmieniac ich czesciej

Bzdura  na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze napiecia niz na benzynie dlatego
zaleca sie  zmniejszenie szczeliny na swiecach przy gazie .Gaz spala sie tez w wiekszej temp wiec trzeba czesciej wymieniac swiece.
 Importowane auto kilkuletnie czesto maja  jeszcze oryginalne fabryczne przewody  i dzialaja ok na benzynie
-zaloz do takiego auta gaz i zobaczysz nierowna prace strzaly itp.

pzdr

7 Data: Styczen 13 2008 12:42:50
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Przemek  m.in. napisał(a)::

Bzdura  na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze napiecia niz na
benzynie dlatego zaleca sie  zmniejszenie szczeliny na swiecach przy
gazie.

Kolega wiesz że coś dzwoni, ale nie za bardzo wiesz gdzie.
Tak prawdą jest, że zaleca się zamieszenie szczeliny na świecach dla LPG z
powodu mniejszej przewodności LPG, ale ma to jedynie na celu ułatwienie
przeskoku iskry. Gazy (z pojedynczymi wyjątkami) nie podlegają prawu Ohma
(LPG na pewno nie podlega) i napięcie w przewodach WN się nie zmienia. Jest
dokładnie takie samo jak przy Pb.

To, że wyeksploatowane przewody WN mogą działać poprawnie przy Pb i już nie
działać dobrze przy LPG związane jest z dwoma faktami: po pierwsze każdy
izolator elektryczny z czasem eksploatacji traci swoje własności
izolacyjne, po drugie prąd płynie zawsze najmniejszą linią oporu. Przy
wyeksploatowanych przewodach może się zdarzyć, że tą najkrótszą linią oporu
będzie przeskok przez starą izolację, a nie przez mieszankę paliwową LPG,
która jak już napisałem wyżej ma mniejszą przewodność niż mieszanka
paliwowa Pb.

Gaz spala sie tez w wiekszej temp wiec trzeba czesciej wymieniac swiece.

Znów nie tak. LPG spala się w mniejszej temperaturze niż Pb, jednak spala
się wolniej przez co wytwarza się większa temperatura w komorze spalania,
dlatego też zaleca się stosowanie świec z domieszka stopów platyny w celu
wydłużenia żywotności świec.

Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

8 Data: Styczen 13 2008 14:12:55
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Przemek 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,






Widze ze kolega na fizyce przegladal playboya a mysli ze zjadl wszystkie rozumy.
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=21
pzdr

9 Data: Styczen 13 2008 17:14:27
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Przemek  m.in. napisał(a)::

Widze ze kolega na fizyce przegladal playboya a mysli ze zjadl wszystkie
rozumy.
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=21

Na Fizyce to ja się uczyłem o dunamice, od prądu miałem 4 inne przedmioty :)
Ale widzę, że kolega czytać nie umie, Więc zacytuję z podanej strony:

"Wadliwe przewody zapłonowe nieprzystosowane do pojazdów zasilanych gazem
płynnym powodują, że napięcie na świecach nie osiąga odpowiednio wysokiej
wartości. Przyczyną są przebicia izolacji lub jej osłabienie ? skutkujące
?ucieczką? prądu, a w przewodach z rdzeniem węglowym dodatkowo naturalny
proces jego ?wypalania? powodujący wzrost oporności przewodów i również
spadek napięcia."

A kolega napisał "Bzdura  na lpg w ukladzie zaplonowym panuja duzo wyzsze
napięcia niz na benzynie" i to jest dopiero prawdziwa bzdura. Ja wiem co
napisałem i gwarantuje koledze, że jest to zgodne z prawdą.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

10 Data: Styczen 13 2008 21:21:28
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Przemek 

widze ze koledze edukacja zakonczyla sie na prawie ohma i nie objela nie tylko bardziej zaawansowanej fizyki
 ale i j obslugi googli:
http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/?id=608&_libsetp=4&_libsetid=27
cytuje

"Mieszanka powietrza z LPG czy CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Z tego względu do przeskoku iskry konieczne jest wyższe niż zwykle napięcie co w sposób zrozumiały bardziej obciąża świece, przewody zapłonowe i cewkę (cewki). Aby skompensować większe zapotrzebowanie na napięcie wystarczy zmniejszyć odstęp elektrod, w przypadku małych odstępów o 0,1 mm np. z 0,8 na 0,7 mm, natomiast przy większych odstępach o 0,2 mm np. z 1,3 na 1,1 mm.
Ponadto mieszanka powietrza z LPG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej. W takim przypadku lepiej spisują się świece uszlachetnione stopami itru lub platyny. Itr tworzy szczelnie przylegającą warstwę tlenku, która sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na erozję i przeciążenia termiczne, takie świece wytrzymują ponad 60 tys. km. Dla bardziej wymagających godne polecenia są świece platynowe. Platynę nakłada się w procesie zgrzewania laserowego zarówno na elektrodę masową, jak i na elektrodę środkową, takie świece wytrzymują ponad 100 tys. km."

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy wyzszym napieciu
nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?


pzdr

11 Data: Styczen 13 2008 23:39:05
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Przemek  m.in. napisał(a)::

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance
lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy
wyzszym napieciu nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?

Wyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o
zwiększonej rezystancji to nie rośnie napięcie, a prąd (natężenie prądu
elektrycznego). Powiedz mi skąd ma się wsiąść tam to większe napięcie?
Akumulator nagle wytwarza dodatkowe V, czy przetwornica się sama
przestawia? :) W obwodzie pojawia się większy prąd ale napięcie jest
dokładnie takie samo, choć zauważyć trzeba, że sam prąd nie rośnie zgodnie
z prawem Ohma.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

12 Data: Styczen 13 2008 23:56:37
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Sunday, January 13, 2008, 11:39:05 PM, you wrote:

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance
lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy
wyzszym napieciu nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?
Wyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o
zwiększonej rezystancji to nie rośnie napięcie, a prąd (natężenie prądu
elektrycznego).

Przemyśl to jeszcze raz...

Powiedz mi skąd ma się wsiąść tam to większe napięcie?
Akumulator nagle wytwarza dodatkowe V, czy przetwornica się sama
przestawia? :)

Przetwornica?

W obwodzie pojawia się większy prąd ale napięcie jest dokładnie
takie samo, choć zauważyć trzeba, że sam prąd nie rośnie zgodnie z
prawem Ohma.

Żeby wzrósł prąd przy tym samym napięciu, musiałaby wzrosnąć moc (w
rzeczywistości, rozpatrując stany nieustalone - energia) - a skąd ona
miałaby się wziąć?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

13 Data: Styczen 14 2008 01:57:39
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 RoMan Mandziejewicz  m.in. napisał(a)::

Hello Tomasz,

Sunday, January 13, 2008, 11:39:05 PM, you wrote:

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance
lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy
wyzszym napieciu nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?
Wyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o
zwiększonej rezystancji to nie rośnie napięcie, a prąd (natężenie prądu
elektrycznego).

Przemyśl to jeszcze raz..

No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu
opornika o większej rezystancji napięcie na nim nie wzrośnie magicznie
ponad to które wytwarza źródło prądu.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

14 Data: Styczen 14 2008 03:40:45
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Monday, January 14, 2008, 1:57:39 AM, you wrote:

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance
lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy
wyzszym napieciu nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?
Wyobraź sobie, że jak do danego źródła napięcia podpinasz odbiornik o
zwiększonej rezystancji to nie rośnie napięcie, a prąd (natężenie prądu
elektrycznego).
Przemyśl to jeszcze raz..
No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu
opornika o większej rezystancji napięcie na nim nie wzrośnie magicznie
ponad to które wytwarza źródło prądu.

To nie jest chemiczne źródło prądu stałego o ustalonej SEM. To jest
cewka zapłonowa oddająca energię zgromadzoną w polu magnetycznym. I
to, w jaki sposób energię oddaje jest wprost zależne np. od
rezystancji obciążenia.

W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest
wyraźny zakaz prób używania ich bez podłączonych świec - generują
wtedy tak wysokie napięcie, że mogą same ulec uszkodzeniu.
W klasycznym układzie zapłonowym ograniczeniem napięcia na uzwojeniu
wtórnym cewki zapłonowego była jakość styków przerywacza i pojemność
kondensatora do niego podłączonego. W nowoczesnych systemach tych
ograniczeń nie ma - prąd w uzwojeniu pierwotnym zanika bardzo szybko i
powstaje napięcie u = L * di/dt przetransformowane na stronę wtórną.
Jeśli po stronie wtórnej coś (normalnie łuk iskry w świecy) nie
zacznie przewodzić - przepięcia przebijają kable i same cewki.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

15 Data: Styczen 14 2008 17:07:54
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Mon, 14 Jan 2008 03:40:45 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:

W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest
wyraźny zakaz prób używania ich bez podłączonych świec - generują
wtedy tak wysokie napięcie, że mogą same ulec uszkodzeniu.

W nowoczesnych systemach tych
ograniczeń nie ma - prąd w uzwojeniu pierwotnym zanika bardzo szybko i
powstaje napięcie u = L * di/dt przetransformowane na stronę wtórną.
Jeśli po stronie wtórnej coś (normalnie łuk iskry w świecy) nie
zacznie przewodzić - przepięcia przebijają kable i same cewki.

Lub tranzystory sterujace..

J.

16 Data: Styczen 15 2008 09:14:22
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, January 14, 2008, 5:07:54 PM, you wrote:

W przypadku współczesnych cewek zapłonowych, w instrukcjach jest
wyraźny zakaz prób używania ich bez podłączonych świec - generują
wtedy tak wysokie napięcie, że mogą same ulec uszkodzeniu.

W nowoczesnych systemach tych ograniczeń nie ma - prąd w uzwojeniu
pierwotnym zanika bardzo szybko i powstaje napięcie u = L * di/dt
przetransformowane na stronę wtórną. Jeśli po stronie wtórnej coś
(normalnie łuk iskry w świecy) nie zacznie przewodzić - przepięcia
przebijają kable i same cewki.
Lub tranzystory sterujace..

Słuszna uwaga :( Choć akurat tranzystory kluczujące zabezpieczyć
najłatwiej.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

17 Data: Styczen 14 2008 11:52:24
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Mon, 14 Jan 2008 01:57:39 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:

No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu
opornika o większej rezystancji napięcie na nim nie wzrośnie magicznie
ponad to które wytwarza źródło prądu.

No chyba ze to naprawde zrodlo pradu.

A cewka zaplonowa takim jest :-)

J.

18 Data: Styczen 15 2008 09:12:49
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Monday, January 14, 2008, 11:52:24 AM, you wrote:

No dobra zagalopowałem się, przyznaję. Ale po przyłączeniu do źródła prądu
opornika o większej rezystancji napięcie na nim nie wzrośnie magicznie
ponad to które wytwarza źródło prądu.
No chyba ze to naprawde zrodlo pradu.
A cewka zaplonowa takim jest :-)

Jeśli już, to jest źródłem prądowym (przez chwilę).

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

19 Data: Styczen 14 2008 00:32:16
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: tripod 

Przemek wrote:

widze ze koledze edukacja zakonczyla sie na prawie ohma i nie objela nie tylko bardziej zaawansowanej fizyki
ale i j obslugi googli:
http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/?id=608&_libsetp=4&_libsetid=27
cytuje

"Mieszanka powietrza z LPG czy CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Z tego względu do przeskoku iskry konieczne jest wyższe niż zwykle napięcie co w sposób zrozumiały bardziej obciąża świece, przewody zapłonowe i cewkę (cewki). Aby skompensować większe zapotrzebowanie na napięcie wystarczy zmniejszyć odstęp elektrod, w przypadku małych odstępów o 0,1 mm np. z 0,8 na 0,7 mm, natomiast przy większych odstępach o 0,2 mm np. z 1,3 na 1,1 mm.
Ponadto mieszanka powietrza z LPG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej. W takim przypadku lepiej spisują się świece uszlachetnione stopami itru lub platyny. Itr tworzy szczelnie przylegającą warstwę tlenku, która sprawia, że świeca jest wyjątkowo odporna na erozję i przeciążenia termiczne, takie świece wytrzymują ponad 60 tys. km. Dla bardziej wymagających godne polecenia są świece platynowe. Platynę nakłada się w procesie zgrzewania laserowego zarówno na elektrodę masową, jak i na elektrodę środkową, takie świece wytrzymują ponad 100 tys. km."

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie jest jasne ze jesli przy mieszance lpg sa trudniejsze warunki dla przeskoku iskry to iskra przeskoczy przy wyzszym napieciu
nie wiem co w tym jest dla ciebie niejasnego ?


pzdr


Bardzo ladnie to przekopiowales za jakims wydawnictwem.
Ja np. nie mam zadnych platynowych czy innych specjalnych swiec, ale zwykle fabryczne wymienilem zgdnie z zaleceniem w instr. podczas pierwszego "Tune-Up " po przebiegu 100 tys km.

Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod uwage ze nie sama iskra 'zapala' mieszanke paliwowa ale odpowiednia ilosc ciepla wytworzona momentalnie podczas jej przeskoku (wyladowania).
Dlatego wlasnie, mowi sie o swiecach zaplonowych o roznej wartosci cieplnej.

20 Data: Styczen 14 2008 06:37:43
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello tripod,

Monday, January 14, 2008, 6:32:16 AM, you wrote:

[...]

Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod
uwage ze nie sama iskra 'zapala' mieszanke paliwowa ale odpowiednia
ilosc ciepla wytworzona momentalnie podczas jej przeskoku (wyladowania).
Dlatego wlasnie, mowi sie o swiecach zaplonowych o roznej wartosci cieplnej.

Wartość cieplna ma związek z kształtem i długoscią porcelanowego
izolatora od strony komory spalania. Określa temperaturę tego
fragmentu i chodzi o wypalanie sadzy bez nadtapiania porcelany.
Wyjątkowo nieudany argument walnąłeś.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

21 Data: Styczen 14 2008 09:02:38
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Przemek 


Użytkownik "tripod"  napisał w wiadomości


Bardzo ladnie to przekopiowales za jakims wydawnictwem.
Ja np. nie mam zadnych platynowych czy innych specjalnych swiec, ale zwykle fabryczne wymienilem zgdnie z zaleceniem w instr. podczas pierwszego "Tune-Up " po przebiegu 100 tys km.

A czy ja pisze ze nie mozna ? -ja mam w swoim starym aucie najezdzone na swiecach  i  dziadowskich przewodach janmor ok 50 000km
tyle ze od ok 5000km jazda na gazie to lipa - trzeba dodac ze odpalam na gazie - jak silnik zimny to gasnie na wolnych obrotach trzeba go
przygazowywac , na ucho slychac ze wypada co 3 zaplon .Po przelaczeniu na benzyne jest duuuzo lepiej - tez wypadaja zaplony ale moze z 5%
i co najwazniejsze nie gasnie.Zamowilem swiece i przewody wiec niedlugo powinno znow byc ok .

Medytacje na temat zaplonu proponowalbym zaczac od poczatku biorac pod uwage ze nie sama iskra 'zapala' mieszanke paliwowa ale odpowiednia ilosc ciepla wytworzona momentalnie podczas jej przeskoku (wyladowania).
Dlatego wlasnie, mowi sie o swiecach zaplonowych o roznej wartosci cieplnej.

Nie jestem moze fachowcem od silnikow spalinowych ale tobie jeszcze wiecej do niego brakuje ,
poczytaj moze jak dzialaja swiece:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
http://www.iskra-kielce.pl/faq.php?faq=2#curr

Przyznam sie ze nie wiem dokladnie dlaczego jonizacja gazu umozliwiajaca powstanie iskry w przypadku lpg nastepuje przy wyzszym napieciu -
przypuszczam ze benzyna + powietrze nie jest mieszanina tak jednorodna jak lpg+powietrze i te niejednorodnosci
ulatwiaja zjonizowanie gazu i przeskok swiecy ale jak ktos chce miec wykladnie 100% to niech zapyta na pl.sci.fizyka (czy jakos tak :)  )

pzdr
,

22 Data: Styczen 11 2008 19:36:28
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Seba 

Ktore lepsze?

Kup Motorcrafta i zapomnij o temacie.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

23 Data: Styczen 11 2008 20:48:00
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: PAndy 


"Tomasz Motyliński"  wrote in message Motorcraft

24 Data: Styczen 11 2008 21:33:51
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Fri, 11 Jan 2008 19:50:52 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:

Dowiedziałem się też że z ich powodu może być wyższe spalanie w aucie i to
nawet sięgające 20%. Nie jestem mechanikiem, więc pytam prawda to?

Krazyly dawniej ciekawe liczby ile to moga zawinic zle swiece,
odstep elektrod, ustawienie zaplonu itp. Ale tak mowiac szczerze
nigdy nie widzialem poprawy pracy po "profilaktycznej" wymianie.

Moze auta juz tak byly rozregulowane ze jeden element bez znaczenia
:-)

Ale 20% .. to by chyba musial co druga iskre przepuszczac :-)

Dodam,
że czasami po nocy auto po odpaleniu przez kilka sekund potrafiło
zachowywać się tak jakby nie pracowało na jeden gar, ale że nigdy nie
trwało to dłużej niż 2-4s

Jakis klopot w WN zapewne, ale maly.

J.

25 Data: Styczen 11 2008 22:04:23
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 J.F.  m.in. napisał(a)::

Krazyly dawniej ciekawe liczby ile to moga zawinic zle swiece,
odstep elektrod, ustawienie zaplonu itp. Ale tak mowiac szczerze
nigdy nie widzialem poprawy pracy po "profilaktycznej" wymianie.

A to znalazłem na pewnym forum:

,-- -- [ http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65943&c=0&f=38 ]
| Ja ma 14 letniego Essiego 16 EFI 8 zaworów pełny wtrysk, Instalacja
| Autronic od 2 miesięcy. Na początku spalanie było  10l gazu / 100km w
| cyklu mieszanym (miasto / trasa). Potem po pierwszej regulacji (po 1000
| km) spalanie wzrosło do 15l/100km cykl mieszany. Wymieniłem świece na nowe
| Motorkrafta spalanie spadło o jakieś 1,5 litra. jeździłem do regulacji ze
| trzy razy i po tych zabiegach spalanie zeszło do 12,5 l / 100km cykl
| mieszany. na następnej regulacji okazało się że nie palił mi jeden
| cylinder dobrze więc zostałem odesłany z kwitkiem. Postanowiłem kupić nowe
| przewody wysokiego napięcia i nie jakies tam poróby tylko oryginalne
| Motorkrafta za 180 zeta komplet (model EWR 17 - zdaje się). spalanie
| spadło do 11l/100km po wymianie przewodów okazało sie ze jedna świeca była
| felerna i puszczała iskrę bokiem więc i ją zmieniłem. Teraz mam spalanie
| 10l gazu / 100 km w cyklu mieszanym. Mniejszego spalania nie planuje bo
| szkoda mi mocy silnika, a pozatym jak niskie spalanie LPG to wysoka
| temperatura silnika, a to niedobrze dla zaworów. Pozdr.             
`-- --

I jeszcze kilkanaście podobnych wypowiedzi na innych forach. Coś jednak w
tym jest, fakt faktem według tego piszą ludzie (o tym co podaje producent
nawet nie wspominam) mój zetec wcina troszkę za dużo LPG. Cisnienie  w
silniku ma OK, wiec co mi szkodzi, jutro kupie nowe przewody WN Motorcrafta
i nowiutkie świece też Motrocrafta. Zaszkodzić nie zaszkodzi, może tylko
pomóc a koszt nie jest duży.


--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

26 Data: Styczen 11 2008 22:27:16
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Roki 

I jeszcze kilkanaście podobnych wypowiedzi na innych forach. Coś jednak w
tym jest, fakt faktem według tego piszą ludzie (o tym co podaje producent
nawet nie wspominam) mój zetec wcina troszkę za dużo LPG. Cisnienie  w
silniku ma OK, wiec co mi szkodzi, jutro kupie nowe przewody WN
Motorcrafta
i nowiutkie świece też Motrocrafta. Zaszkodzić nie zaszkodzi, może tylko
pomóc a koszt nie jest duży.

Co prawda nie o Fordzie a o Polonezie napiszę ale jak miałem poloneza na gaz
to co jakieś 10kkm wymieniałem świece, filtr powietrza, regulowałem zawory i
instajację gazową i po takich zabiegach palił mi koło 20% mniej. Do tego co
25kkm wymiana kabli WN. Pilnowałem też ciśnienia w oponach.

27 Data: Styczen 11 2008 22:39:53
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Fri, 11 Jan 2008 22:04:23 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:

,-- -- [ http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65943&c=0&f=38 ]
| Wymieniłem świece na nowe Motorkrafta spalanie spadło o jakieś 1,5 litra.
                        ^^^^^ 
| jeździłem do regulacji ze
| trzy razy i po tych zabiegach spalanie zeszło do 12,5 l / 100km cykl
| mieszany. na następnej regulacji okazało się że nie palił mi jeden
| cylinder dobrze więc zostałem odesłany z kwitkiem. Postanowiłem kupić nowe
| przewody wysokiego napięcia i nie jakies tam poróby tylko oryginalne
| Motorkrafta za 180 zeta komplet (model EWR 17 - zdaje się). spalanie
| spadło do 11l/100km po wymianie przewodów okazało sie ze jedna świeca była
| felerna i puszczała iskrę bokiem więc i ją zmieniłem.


jutro kupie nowe przewody WN Motorcrafta
i nowiutkie świece też Motrocrafta.

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

U mnie calkiem dobrze sprawowaly sie Bosche, i Iskra LPG
tez, acz bez rewelacji ..

J.

28 Data: Styczen 11 2008 23:02:54
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 J.F.  m.in. napisał(a)::

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

A dlaczego?

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

29 Data: Styczen 11 2008 23:25:25
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: red 

Tomasz Motyliński pisze:

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

A dlaczego?

Właśnie, dlaczego!? :)

Motorcraft to producent oryginalnych części do Forda, więc jak kupujesz Fordzika z salonu to wszystko jest Motorcraft.

30 Data: Styczen 11 2008 23:56:04
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 red  m.in. napisał(a)::

Tomasz Motyliński pisze:
Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

A dlaczego?

Właśnie, dlaczego!? :)

Motorcraft to producent oryginalnych części do Forda, więc jak kupujesz
Fordzika z salonu to wszystko jest Motorcraft.

To wiem, pytam dlaczego świece motorcrafta nie :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

31 Data: Styczen 12 2008 00:18:19
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Fri, 11 Jan 2008 23:56:04 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

A dlaczego?

Właśnie, dlaczego!? :)

Motorcraft to producent oryginalnych części do Forda, więc jak kupujesz
Fordzika z salonu to wszystko jest Motorcraft.

To wiem, pytam dlaczego świece motorcrafta nie :)

A bylo czytac zostawione cytaty, a nie bezmyslnie wycinac.

J.

32 Data: Styczen 12 2008 00:40:06
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 J.F.  m.in. napisał(a)::

Jeśli mowa o ISKRAch to zapewne w grę wchodziło by tylko to FUT55PRP2-13.
Ale, właściwie to znalazłem info, że MOTORCRAFT produkuje także świece
przeznaczone do LPG model AYFS 22FPM1. Przy czym sam producent podaje, ze
parametrów pracy silnika to nie poprawi, a ta świeca wytrzyje po prostu
więcej przy LPG niż "zwykła" AYFS 22F1. Znalazłem też pochlebne opinie o
NGK VL25, ale o Bosch sporo uzytkowników zetec'ów mówi, że
(zacytuję) "padaczka".

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

33 Data: Styczen 14 2008 00:11:02
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: tripod 

red wrote:

Tomasz Motyliński pisze:

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)


A dlaczego?


Właśnie, dlaczego!? :)

Motorcraft to producent oryginalnych części do Forda, więc jak kupujesz Fordzika z salonu to wszystko jest Motorcraft.

Nie jest to prawda,
Owszem, Motorcraft jest dostawca/dystrybutorem OEM czesci ZAMIENNYCH dla pojazdow Forda, podobnie  jak Mopar jest dla Chryslera, Goodwrench(GM), to jednak  samochody fabrycznie montowane sa z czesci pochodzacych z zupelnie innych zrodel i innych wymogow im stawianym.
Czesci zakwalifikowane jako OEM po prostu odpowiadaja ogolnym wymogom stawianym przez zleceniodawcwe, ktorym jest tu firma samochodowa a wykonawca moze byc jakakolwiek wytwornia czesci samochodowych produkujaca te czeci w roznych czesciach swiata dla roznych zleceniodawcow. Przykladem moze byc DELPHI, DELCO, BOSH, DENSO, MAGNA, HUNTSVILLE i wiele immych. Firmy te produkuja czesci zarowno dla Forda, Chryslera, GM, Honda, Toyota, MB, BMW itp.

34 Data: Styczen 12 2008 18:30:59
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Piotrek 

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

A dlaczego?

bywaly problemu z nimi:)
glownie ceramika, sporo bylo o tym w postach na roznych forach.
ale mozliwe ze to zly montaz, albo poprostu pech.

obecnie sam bede zakladac motorcrafty bo poprostu mialy lepsza cene niz NGK
i mialem latwiejszy dostep do nich. sprawdze jak tam z jakoscia:)

poprzedni samochod z gazem zrobil na swiecach NGK i kablach
Motorcrafta(wczesniej chwile byl Bosch, ale to byl koszmar:) prawie 100 tys
km i nic nie zapowiada zebym musial cos zmieniac.

--
pzdr
piotrek

35 Data: Styczen 14 2008 21:01:49
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: PAndy 


"J.F."  wrote in message

Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

a to powazny blad - nie wiem jak na gazie ale na benzynie NGK chodzily wyraznie gorzej niz motorcrafty - zreszta do mojego silnika wlascwie nie ma odpowiednikow niemotorcrafta wiec... (nie zdziwilbym sie gdyby zla opinia o glowicach w DOHC brala sie ze stosowania niewlasciwych swiec - problemy z chlodzeniem bo ktos nie pilnuje czy mu bokiem nie ucieka ciecz chlodzaca pomijam)

36 Data: Styczen 14 2008 23:22:16
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: J.F. 

On Mon, 14 Jan 2008 21:01:49 +0100,  PAndy wrote:

"J.F."  wrote in message
Nie, swiece motorcrafta odradzam :-)

a to powazny blad - nie wiem jak na gazie ale na benzynie NGK chodzily
wyraznie gorzej niz motorcrafty

Koledzy widze slepi. Ja tych swiec nawet nie uzywalem,
ale jesli Tomasz chce kupic takie swiece bo ktos tam kupil nowiutke,
wsadzil i jedna puszczala bokiem .. nie, takie swiece odradzam :-)

J.

37 Data: Styczen 12 2008 18:27:15
Temat: Re: Przeowdy WN, a spalanie.
Autor: Piotrek 

I pytanie drugie, powiedzieli, abym kupił przewody Motorcrafta lub Bosha i
żadnych innych, bo ponoć Fordy są dość czułe na jakoś przewodów WN. Które
lepsze? Mowa o Mondeo GHIA 1.8 16V ZETEC 115KM.

Motorcraft - OK
Bosch - dziadostwo jakich malo, po 2 tys km mialem piekne przebicia:)
NGK - ja bym jeszcze te kable polecil:)

--
pzdr
piotrek

Przeowdy WN, a spalanie.



Grupy dyskusyjne