Przepisy F1
1 | Data: Wrzesien 28 2008 15:39:09 |
Temat: Przepisy F1 | |
Autor: Tomasz Pyra | Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC. 2 |
Data: Wrzesien 28 2008 16:40:18 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: jerzu | On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu A co to zmieni? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu 3 |
Data: Wrzesien 28 2008 16:52:27 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "jerzu" : Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd na tankowanie przy zamknietym pit lane. Popieram, moze w koncu ktos tamna to wpadnie. 4 |
Data: Wrzesien 28 2008 16:55:30 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "adym" : A co to zmieni? Moze byc tylko jeden problem, na prostej startowej musi byc wystarczjaco szeroko, zeby bolidy dublowane mogly ominac ustawionych kierowcow przed nimi.. 5 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:03:29 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | adym pisze: Użytkownik "adym" : To chyba jest wymóg, żeby w razie gdy obu kierowców obok siebie nie da rady ruszyć, to żeby ci za nimi jednak pojechali :) 6 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:52:41 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: jerzu | On Sun, 28 Sep 2008 16:52:27 +0200, "adym" To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd Ale dlaczego? Chociaż coś się dzieje. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu 7 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:43:38 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 18:52:41 +0200, jerzu To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd Dzieje się tak, że równie dobrze mogli puścić kierowców na piwo, a następnie uruchomić maszynę losującą. F1 ma co raz mniej wspólnego z wyścigami. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 8 |
Data: Wrzesien 29 2008 19:10:16 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | jerzu pisze: On Sun, 28 Sep 2008 16:52:27 +0200, "adym" wrote: No jeszcze więcej by się działo gdyby ich puścić z niepodokręcanymi kołami ;) Ale chyba nie o to chodzi. 9 |
Data: Wrzesien 28 2008 16:58:51 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra wrote: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne Nic by to nie zmienilo poza wychlodzeniem opon i hamulcow. I moze przegrzaniem silnikow. No chyba zeby ich wypuszczac z takim odstepem czasowym jaki mieli. A niektorzy i tak by musieli zjechac na tankowanie. Ot mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku, bo wyjdziesz na tym jak Kubica w Singapurze :-) A swoja droga to Trulli nie pierwszy raz kogos blokuje :-) No i Heidfeldowi znow dopisalo szczescie :-) A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem sie ze dluzej im zajmie wymiana weza .. J. 10 |
Data: Wrzesien 28 2008 17:04:01 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "J.F." napisał :> Nic by to nie zmienilo poza wychlodzeniem opon i hamulcow. Myslisz ,ze na biegu jalowym bolid pali tyle ile podczas spokojnej jazdy? 11 |
Data: Wrzesien 28 2008 15:37:42 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem tez sie zdziwiłem ale potem przyjrzałem sie innym zespolom i chyba wszystkie maja dwa weze. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stanęliśmy na skraju przepaści, ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!" 12 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:10:05 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra wrote: Wyeliminowało by kwestie szczęścia/nieszczęścia zależności chwili tankowania od momentu kiedy wyjeżdża SC na tor. I to nie tylko w takiej kwestii jak Kubica który dostał karę, a również bez kary diametralnie inna jest sytuacja kogoś kto zatankował okrążenie przed SC, a kogoś kto swój okres jazdy na prawie pustym baku przekulał się za SC. A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem Chyba wszyscy mają - głupio by było żeby cały team zakończył wyścig, bo w jednej coś się popsuło. Swoją drogą to szybciutko w Ferrari znalazł się klasyczny lizak na kolejne stopy :) 13 |
Data: Wrzesien 28 2008 19:06:06 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Sun, 28 Sep 2008 16:58:51 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem Każdy zespół ma dwie ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Cały twój. (Totus tuus.) Św. Ludwik Maria Grignon de Montfort (1673 - 1716)" 14 |
Data: Wrzesien 29 2008 15:24:51 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 28 Sep 2008 16:58:51 +0200, w Ot mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku, Wystarczyło zjechać jak Rosbert i byłby 2., a nie kombinować z jazdą na kropelce :) 15 |
Data: Wrzesien 29 2008 14:37:55 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak małoOt mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku, paliwa? -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) 16 |
Data: Wrzesien 29 2008 15:11:50 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 14:37:55 +0000 (UTC), Budzik tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak mało Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Wrzesien 29 2008 17:15:37 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Cavallino |
On Mon, 29 Sep 2008 14:37:55 +0000 (UTC), Budzik Prędzej na szybszy zjazd SC. 18 |
Data: Wrzesien 29 2008 16:22:06 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: go! | Cavallino wrote: No czyli jedno i to samoMoże liczyli na szybkie otwarcie pitlane. 19 |
Data: Wrzesien 29 2008 17:23:05 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: No czyli jedno i to samoMoże liczyli na szybkie otwarcie pitlane. raczej nie to samo. Otwarcie pit-lane ma miejsce po uformowaniu szyku za SC a nie po zjezdzie SC. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Początek i koniec zawsze są jednością." Frank Herbert 20 |
Data: Wrzesien 29 2008 17:28:08 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 29 Sep 2008 17:15:37 +0200, w "Cavallino"
Nie -- liczyli na uformowanie się szyku za SC za pozwala na otwarcie pitlane. 21 |
Data: Wrzesien 28 2008 17:03:22 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "Tomasz Pyra" : Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, to umożliwić sędziom monitorowanie stanu paliwa w bolidach i niekarac tych, ktorzy tankują z przymusu. Wtedy los bedzie dzialal na korzysc, a nie na niekorzysc kierowcow ale korzysc ta nie bedzie tak wielka jak strata po karnym postoju. 22 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:50:11 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 17:03:22 +0200, adym Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, to umożliwić sędziom monitorowanie A nie lepiej po prostu wycofać ten idiotyczny i sztuczny przepis? Przez wiele lat można było swobodnie zjeżdżąć do boksów podczas neutralizacji i jakoś wielkich problemów z tym nie było. A biorąc pod uwagę ostatnie problemy z wężami wręcz zaryzykowałbym twierdzenie, że może jednak czas na powrót do idei jazdy przez cały wyścig na jednym baku? Co prawda w latach osiemdziesiątych kierowcy zaczęli narzekać, że będą musieli jeździć jak taksówkarze, ale teraz chyba jest inne nastawienie kierowców do węża z paliwem. IMHO róznież powrót do starych kwalikacji nikomu by nie zaszkodził. Ta cała szopka tankowaniem taką ilością, by wykręcić najlepszy czas ale jednocześnie nie skracać za mocno pierwszego stintu to kolejny mechanizm zamieniający wyścigi w szachy motorowe. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 23 |
Data: Wrzesien 29 2008 22:44:42 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Sun, 28 Sep 2008 21:50:11 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): A nie lepiej po prostu wycofać ten idiotyczny i sztuczny Właśnie że były. Kierowcy nr 1 w zespole zapylali ile fabryka dała na tankowanie, a nr 2 zwalniali do 60, czekając na zwolnienie miejsca przy pompie - w efekcie dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza, że gdzieś w połowie toru był wrak i śmieci. Alonso w ten sposób zaliczył pobyt w szpitalu po spotkaniu z kołem od rozbitka. Ale faktem jest, że obecny przepis jest do bani - powinni wprowadzić minimalne czasy w sektorach i byłoby OK. T. 24 |
Data: Wrzesien 28 2008 15:37:40 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne Od siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie objazdowy cyrk. Po co robic GP na torze, na którym auto majace na okrazeniu 3 sekundy przwagi nie moze wyprzedzic tego słabszego? -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy? Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy. 25 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:18:21 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 15:37:40 +0000 (UTC), Budzik wrote: Od siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie objazdowy Ale na innych jest niewiele lepiej - ten z przodu jedzie optymalnym torem i wyprzedzic go jest trudno. A proste za krotkie. Musialby sie tor rozdzielac w pewnym miejscu na dwa blizniacze dluzsze kawalki .. J. 26 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:40:57 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Czabu |
Musialby sie tor rozdzielac w pewnym miejscu na dwa blizniacze dluzsze Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać podobne zadanie, ale jakoś chyba nie wychodzi zespołom jego stosowanie... Pozdrawiam Czabu 27 |
Data: Wrzesien 28 2008 20:56:10 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 18:40:57 +0200, Czabu wrote: Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli. Ale to nitro to ciekawy pomysl .. tylko zamiast wyscigow wyjda szachy :-) J. 28 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:35:28 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Czabu |
KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli. Zależy jak będzie działał. Jeżeli na zasadzie gromadzenia energii w akumulatorze i wyzwalaniu co jakiś czas przez kierowcę, to będzie prawie jak nitro. Jeżeli automatycznie przy przyspieszaniu to faktycznie niewiele zmieni. Ale to nitro to ciekawy pomysl .. tylko zamiast wyscigow wyjda szachy Eeee... tam. Zmniejszą jeszcze wpływ pakietów areodynamicznych i kierowcy dobrzy technicznie jak np. RK, będą mogli pokazać swoje umiejętności. Pozdrawiam Czabu 29 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:37:17 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: gacek | Czabu wrote:
to ma byc wlasnie takie nitro. + iles koni przez iles czasu na okrazeniu. gacek 30 |
Data: Wrzesien 28 2008 22:26:49 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 21:37:17 +0200, gacek wrote: Czabu wrote: Z tym ze prawdziwe nitro ma ograniczony czas i to beda szachy - zuzyc teraz czy odlozyc na pozniejsza godzine, raz dlugo czy trzy razy krotko .. KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila .. J. 31 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:55:12 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 22:26:49 +0200, J.F KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila .. Nie, bo najpierw trzeba tę energię zmagazynować (naładowac akumulator/rozpędzić koło zamachowe). Ale idę o zakład, że na początku bitwa na KERS będzie pojedynkiem między tymi co działają, a tymi co nie działają :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Wrzesien 29 2008 00:04:32 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "Robert Rędziak" : KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila .. Sugerujesz, ze niektorzy beda wozic go tylko jako balast? Skoro beda wozic te dodatkowe dziesiąt kilogramow (25?) to marnotrastwem byloby nie wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie takich zdarzen jak dzis mial Robert. W ogole by na baku wykrecic jak najwiecej kółek. Dlatego uwazam, ze FIA nie zrezygnuje z tankowania na pitstopach. 33 |
Data: Wrzesien 28 2008 22:19:30 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 00:04:32 +0200, adym Sugerujesz, ze niektorzy beda wozic go tylko jako balast? Skoro beda wozic Nie. Sugeruję, że na początku może to być całkiem zawodny element bolidu. wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie Moim zdaniem to nie zadziała, chyba że zabronią użycia KERS-u w obronie. Trzeba popsuć aero i zmniejszyć zależność bolidów od docisku (co ma nastąpić w przyszłym sezonie). Dlatego uwazam, ze FIA nie zrezygnuje z tankowania na Jeśli FOTA się postawi, FIA może nie mieć wyjścia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 34 |
Data: Wrzesien 29 2008 20:18:03 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 22:19:30 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie Jest ten przepis o energii na okrazenie, to moze byc ciekawe - sprowokowac, a na nastepnym zakrecie wyprzedzic :-) J. 35 |
Data: Wrzesien 29 2008 08:37:21 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 21:55:12 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sun, 28 Sep 2008 22:26:49 +0200, J.F Praktycznie co zakret mozna by ladowawac, no ale jest to regulaminowe ograniczenie.. Ale idę o zakład, że na Zapewne dokladnie tak. Co gorsza te co nie dzialaja moga zatrzymywac pojazdy :-) J. 36 |
Data: Wrzesien 29 2008 07:53:04 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: gacek | J.F. wrote: On Sun, 28 Sep 2008 21:37:17 +0200, gacek wrote: afair to ma byc doslownie kilka sekund (i raczej mniej niz 5 niz wiecej) raz na okrazenie. http://www.f1network.net/boards/read/s491.htm?936,9079119 KERS Rules for 2009: The use of any device, other than the 2.4 litre, four stroke engine and one KERS, to power the car, is not permitted. With the exception of one fully charged KERS, the total amount of recoverable energy stored on the car must not exceed 300kJ. Any which may be recovered at a rate greater than 2kW must not exceed 20kJ. The maximum power, in or out, of any KERS must not exceed 60kW (81bhp). Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap. Measurements will be taken at the connection to the rear wheel drive train. [gacek: czyli 400/60 ~ 6.5s po +81 koni. albo 13s po 42koni] Any KERS may only be capable of increasing the stored energy whilst the car is moving on the track. Release of power from any such system must remain under the complete control of the driver at all times the car is on the track. [gacek: to tez daje mozliwosci - wlasnie sterowania jak duza moc przekazywac] Cars must be fitted with homologated sensors which provide all necessary signals to the SDR in order to verify the requirements above are being respected. Any components required as part of a KERS will be controled by the SECU gacek 37 |
Data: Wrzesien 29 2008 08:26:41 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Mon, 29 Sep 2008 07:53:04 +0200, gacek wrote: J.F. wrote: No to jest jakies ograniczenie, no coz - zobaczymy jak sie sprawdzi. J. 38 |
Data: Wrzesien 29 2008 07:03:43 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 08:26:41 +0200, J.F Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap. Ono było zapisane w przepisach od początku. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 39 |
Data: Wrzesien 29 2008 20:08:46 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Mon, 29 Sep 2008 07:53:04 +0200, gacek wrote: IMO słabo - bÄdzie jedno jedyne, najlepsze miejsce na uruchomienie dopału i zapewne na wiÄkszoĹci torów bÄdzie to poczÄ tek prostej start-meta. Tam nastÄpuje najdłuższy czas jazdy z gazem do dechy i dlatego tam KERS najkorzystniej wpłynie na skrócenie czasu okrÄ żenia. Jak ktoĹ nie odpali w tym momencie dopalacza, to ten przed nim mu odjedzie na tyle, że w czasie jednego okrÄ żenia go i tak nie dogoni. 40 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:53:22 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 18:40:57 +0200, Czabu Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać A jak mają stosować coś, co będzie w użyciu dopiero od przyszłego sezonu? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 41 |
Data: Wrzesien 29 2008 01:07:00 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Czabu |
A jak mają stosować coś, co będzie w użyciu dopiero od Dobrze wiesz co miałem na myśli. Stosować mogą w testach. Jeszcze żaden zespół się nie pochwalił, że ma działający system. Pojawiają się tylko informacje o porażkach (a to się zapalił, albo prąd kopnął ;-). Pozdrawiam Czabu 42 |
Data: Wrzesien 28 2008 17:22:41 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: tez trudno ale przy przewagach rzedu 3 sekund zdecydowanie łatwo. No mozeOd siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie poza Monaco. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace. Andrzej J. Turowicz 43 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:52:46 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 18:18:21 +0200, J.F Ale na innych jest niewiele lepiej - ten z przodu jedzie optymalnym Problem jest w aerodynamice. Dziś jazda za poprzednikiem powoduje zakłócenia opływu, spadek docisku i wolniejszą jazdę. A kilkanaście lat temu podstawową techniką wyprzedzania była jazda w cieniu poprzednika i wyskoczenie zza niego pod koniec prostej. No i ten tor, IMHO nie nadający do F1 -- właściwie tylko jedno miejsce do wyprzedzania i bardzo nierówna nawierzchnia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 44 |
Data: Wrzesien 28 2008 15:37:41 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie innea ja proponuje jeszcze cos innego- mysle ze przy dzisiejszej technice do zrealizowania bez zadnego problemu. W momencie ogłoszenia SC do aut idzie sygnał i wszystkie auta staja w miejscu gdzie akurat sa (powiedzmy ze kierowca otrzymuje sygnał 5 saekund wczesniej zeby nie był zdziwiony, ze auto nagle staje. Ja rozumiem ze jak beda sprzatali 10 minut to opony sie ochlodza i wogóle, ale z drugiej strony od nowego roku i tak dogrzewania opon nie bedzie wiec i tak beda z tego tytulu ciekawostki na torze. Dzieki temu SC nie bedzie wplywał na przewagi miedzy zawodnikami, bo dzisiejsza wygrana Alonso wjezdzajacego do Pit stopu dokładnie w momencie kiedy kolega z zespolu rozbija auto moglaby nawet zasugerowac jakas ukartowana zagrywke... -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "TPSA - to ludzka rzecz okradać" 45 |
Data: Wrzesien 28 2008 17:45:23 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: MarcinJM | Budzik pisze: Dzieki temu SC nie bedzie wplywał na przewagi miedzy zawodnikami, bo dzisiejsza wygrana Alonso wjezdzajacego do Pit stopu dokładnie w momencie kiedy kolega z zespolu rozbija auto moglaby nawet zasugerowac jakas ukartowana zagrywke... Ale sc jest jednym z elementow wyscigow torowych. Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia? Moze w ogole wyscig losowac monetami? Dzisiejszy wyscig byl jednym z ciekawszych wg. mnie. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 46 |
Data: Wrzesien 28 2008 17:22:41 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia? dlaczego? W takim razie inny pomysł - po ogloszeniu sc auta nie moga jechac z wieksza predkoscia niz 80km/h (czyli pit-stopowa z treningów). -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka" Francois La Rochefoucauld 47 |
Data: Wrzesien 28 2008 20:21:51 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: MarcinJM | Budzik pisze: Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Dlatego, ze te pojazdy nie maja przewidzianego chlodzenia postojowego silnika. W garazu sa we wloty powietrza wkladane wentylatory, zeby zapewnic chlodzenie. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 48 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:37:40 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: rozumiem, sadziłem ze skoro moga stac np. czekajac na start to czemu nie wAuta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do czasie SC. W takim razie pozostaje zmniejszenie predkosci np. do 80km.h w czasie usuwania jakiegos wraku z toru. Wszystko lepsze niz te neutralizacje ktore sprawiaja ze najlepsi znajdujasie nagle na koncu, najgorsi na poczatku a Piquet zalatwia Alonso wygrana... :) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec." La Rochefoucauld 49 |
Data: Wrzesien 29 2008 10:13:52 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Jakub Witkowski | MarcinJM pisze: Budzik pisze: Dołożenie wentylatora biegu jałowego to problem techniczny o jakieś 2 rzędy wielkości mniejszy niż np. dołożenie KERS-a... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 50 |
Data: Wrzesien 28 2008 22:00:25 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 17:45:23 +0200, MarcinJM Moze w ogole wyscig losowac monetami? Dziś równie dobrze mogliby tak wyłonić zwycięzcę. Dzisiejszy wyscig byl jednym z ciekawszych wg. mnie. Ciekawe to jest WTCC, gdzie walczy się do ostatnich okrążeń, a na kilku okrążeniach może dojść nawet do kilkunastu wyprzedzeń w całej stawce. Dzisiejszy ,,wyścig''? Działo się, ale wyścigi powinny polegać przede wszystkim na walce na torze, a nie na wyciąganiu losów z pudełka. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 51 |
Data: Wrzesien 28 2008 18:04:21 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: BartekK | Budzik pisze: Ja rozumiem ze jak beda sprzatali 10 minut to opony sie ochlodza i wogóle, ale z drugiej strony od nowego roku i tak dogrzewania opon nie bedzie wiec i tak beda z tego tytulu ciekawostki na torze.Swoją drogą mówi się też o zlikwidowaniu w ogóle zjazdów do pitstopu, nie teraz zaraz, bo trzeba będzie przekonstruować pojazdy, by paliwa starczyło i opon, ale wg. mnie będzie ciekawiej... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 52 |
Data: Wrzesien 28 2008 19:45:43 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Marcin Narzynski | Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC. Mnie zawsze dziwi, że SC nie potrafi znaleźć "peletonu". Zbiera ich przez 2 okrążenia. PRzecież powinien taki SC wyjechać, zatrzymać się i poczekać na prowadzącego, Potem jechać powoli i pozostali bo dołączyli. Pół okrążenie - i wszyscy byliby w kupie. A nie - dwa. Rosberg zjechał na jednym, Kubica wytrzymał jeszcze jedno i co? I dupa. SC ciągle nie umiał zebrać peletonu do kupy. MN 53 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:07:39 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Marcin Jan | Marcin Narzynski pisze: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC. Dlatego wolę Małysza ;) -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" 54 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:04:19 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC. I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech? Pozdrawiam Pawel 55 |
Data: Wrzesien 28 2008 19:52:40 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci.Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania" H. Jackson Brown, Jr. 56 |
Data: Wrzesien 28 2008 22:06:43 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: DoQ | Budzik pisze: I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci. Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW... Troche tak jak z Malyszem. Mimo ze wszyscy skacza 10 metrow dalej, to jemu zawsze wiatr nie w te strone wieje, a na skoczni snieg zbyt rozjezdzony. Pozdrawiam Pawel 57 |
Data: Wrzesien 28 2008 20:37:40 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech? ale czy ja cos mowie o Kubicy? Przeciez to nie był pierwszy taki przypadek,raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci. ze zawodnik musiał zjechac do boksu zatankowac, pomimo tego ze ze wzlegu na SC nie bylo mu wolno tego zrobic. Akurat Kubica miał nie tyle pecha ile moim zdaniem zawalili stratedzy BMW. Przeciez wiedzieli na ile ma paliwa, zamiast mowic mu ze ma je oszczedzac, trzeba było wpuscic go do boksu tak jak zrobił Rosberg. Kara ta sama ale jakze inny efekt. No chyba, ze liczyli na to, ze rozbite ING posprzataja w 2 minuty. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej." Molier 58 |
Data: Wrzesien 29 2008 08:22:05 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Noel | Użytkownik DoQ napisał: I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech? raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci. Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW... Jeden renault się rozbija w dogodnym momencie tak żeby drugi wygrał wyścig. Mimo wszystko powinni coś zrobić z tym SC, najlepiej chyba zapamiątać różnice czasowe (jak dojeżdżają do linii startu) i potem puszczać zielonym światłem kolejno z linii startu. -- Tomek "Noel" B. 59 |
Data: Wrzesien 29 2008 18:00:36 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: DoQ | Noel pisze: Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW...Jeden renault się rozbija w dogodnym momencie tak żeby drugi wygrał wyścig. Mimo wszystko powinni coś zrobić z tym SC, najlepiej chyba zapamiątać różnice czasowe (jak dojeżdżają do linii startu) i potem puszczać zielonym światłem kolejno z linii startu. Ba, jak widac to juz nie tylko BMW a i Renault knuje jak tu udupic Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;) Pozdrawiam Pawel 60 |
Data: Wrzesien 29 2008 16:22:10 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 18:00:36 +0200, DoQ Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;) Ciekawe, że ten ,,antypolski'' przepis stoi ością w gardle prawie wszystkim teamom: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080929155527.shtml r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 61 |
Data: Wrzesien 29 2008 19:31:09 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: DoQ | Robert Rędziak pisze: On Mon, 29 Sep 2008 18:00:36 +0200, DoQ wrote: No ciekawe... Stawial dolary przeciw orzechom, ze gdyby Kubica stanal na podium a jego miejsce zajal Alonso to nie byloby tego posta na PMS. Pozdrawiam Pawel 62 |
Data: Wrzesien 29 2008 20:22:38 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: moze i by w tym momencie sie nie pojawił, bo kazdy by sie cieszył z dobregoKubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;)Ciekawe, że ten ,,antypolski'' przepis stoi ością w gardle wyniku. Jezeli jednak umielibysmy zapomniec o Kubicy to chyba nikt nie powie ze przepis jest sensowny. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl, że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy" 63 |
Data: Wrzesien 28 2008 22:10:25 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 21:04:19 +0200, DoQ I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech? Po to, żeby wynik *wyścigu* nie był z dupy, tylko był pochodną walki na torze. A, przepraszam, przecie F1 to nie sport motorowy, tylko szachy motorowe. W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg (gdyby nie te 10 sekund, myślę że miałby swoje pierwsze P1), oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i tak wyjechał praktycznie na koniec stawki? Wystarczyłaby kara finansowa dla zespołu za wypuszczenie Massy Sutilowi przed nos). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 64 |
Data: Wrzesien 29 2008 07:23:34 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: DoQ | Robert Rędziak pisze: Po to, żeby wynik *wyścigu* nie był z dupy, tylko był pochodną Bywa, taki to jest sport. Oprocz umiejetnosci kierowcy liczy sie takze praca calego teamu za co jest punktowany. Pozdrawiam Pawel 65 |
Data: Wrzesien 29 2008 06:53:50 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 07:23:34 +0200, DoQ Bywa, taki to jest sport. Oprocz umiejetnosci kierowcy liczy sie takze Praca zespołu ma polegać przede wszystkim na prawidłowym przygotowaniu pojazdu, a potem jego właściwej obsłudze, a nie na kombinowaniu: wyjedzie SC, nie wyjedzie? Uda się uniknąć zatankowania w trakcie zamknięcia pit-lane, czy nie? Za dużo tych przypadków, to ma być sport, a nie gry hazardowe. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 66 |
Data: Wrzesien 29 2008 08:35:02 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: J.F. | On Sun, 28 Sep 2008 22:10:25 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sun, 28 Sep 2008 21:04:19 +0200, DoQ gdyby nie przepisy, to bylby 10-ty a nie pierwszy :-) oberwał Massa Ale to glownie przez swoich mechanikow/awarie maszyny. Przez nia wyjechal ostatni. (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i Zeby byc w zgodzie z regulaminem i dla przepuszczenia Sutila ? :-) Ale to tez wina mechanikow.. J. 67 |
Data: Wrzesien 29 2008 06:57:57 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 08:35:02 +0200, J.F W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg Niekoniecznie. Wypadki się zdarzają i na takim torze neutralizacja jest konieczna. Ale szopka z zamykaniem pit-lane zamienia rywalizację w tępy hazard. (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i Jak można przepuścić kogoś, kogo już się ma przed sobą? Wystarczyłaby kara finansowa dla zespołu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 68 |
Data: Wrzesien 29 2008 07:22:39 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, spowodował duze niebezpieczenstwo. Kara jak najbardziej słuszna - mysle ze powinna byc nawet wyzsza ale moze wlasnie dlatego nie była, ze jechał ostatni. Chyba przznasz ze w temacie niebezpieczenstwa nie ma porównania pomiedzy tym co zrobil Rosberg i Kubica a tym co zrobił Massa z zespolem. A kare dostali wieksza ci pierwsi. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell 69 |
Data: Wrzesien 29 2008 09:30:37 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Noel | Użytkownik Budzik napisał: oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, spowodował duze niebezpieczenstwo. Po raz któryś z kolei w pogoni za ułamkami sekundy nie zdążono wyjąć węża z baku, czy trzeba czekać na pierwszy śmiertelny wypadek żeby się opamiętali? -- Tomek "Noel" B. 70 |
Data: Wrzesien 29 2008 11:28:11 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 07:22:39 +0000 (UTC), Budzik Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, Bo tak został wypuszczony. Kara powinna być dla zespołu, nie dla konkretnego kierowcy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 71 |
Data: Wrzesien 29 2008 14:37:53 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: zgodziłbym sie pod warunkiem, ze zawodnik widzac bład zespolu natychmiastNie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, by sie zatrzymał, przepuscił tego komu wyjechał i awaryjkami ładnie przeprosił. Dopóki jednak czerpał z bledu zespolu korzysc - kara powinna byc równiez dla niego. BTW nie uznaje zatrzymania za skuteczne bo nie byo podziekowania awaryjkami! -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach" 72 |
Data: Wrzesien 30 2008 07:48:01 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Noel | Użytkownik Budzik napisał: Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, zgodziłbym sie pod warunkiem, ze zawodnik widzac bład zespolu natychmiast by sie zatrzymał, przepuscił tego komu wyjechał i awaryjkami ładnie przeprosił. Dopóki jednak czerpał z bledu zespolu korzysc - kara powinna byc równiez dla niego. To go powinien na torze wyprzedzić, zajechać drogę, zatrzymać się, wyjść z bolidu i dać w łeb, z tekstem "Jak k...a jeździsz baranie!". -- Tomek "Noel" B. 73 |
Data: Wrzesien 28 2008 21:42:21 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu No to dopiero miałbyś krwi koryto, jakby wszystkim opony wystygły. Idiotyzmem natomiast jest zamykanie boksów na czas uporządkowania stawki podczas neutralizacji. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 74 |
Data: Wrzesien 29 2008 10:44:23 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: szwagier | Tomasz Pyra pisze: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.A jesli do wypadku dojdzie na prostej startowej? Rozumiem ze marudzenie o przepisy wynika z faktu ze Kubice przez to wykopalo daleko, ale przepisy sa takie same dla wszystkich i wg mnie maja sens, gdyby nie zamknieto pitstopu to zrobilby sie w nim taki tlok ze pewnie doszloby tam do kolejnej kolizji. Poza tym wez pod uwage ze silniki bolidow pracuja caly czas na wysokich obrotach,. latwo gasna, a zgasniecie silnika na torze eliminuje z wyscigu. I kierowca ktoremu silnik zgasnie bedzie tez sie awanturowal ze to nie sprawiedliwe. szwagier 75 |
Data: Wrzesien 29 2008 12:47:08 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: adym | Użytkownik "szwagier" :
Rozumiem ze marudzenie o przepisy wynika z faktu ze Kubice przez to Tylko, ze jak otwieraja pit lane to i tak wszyscy masowo tam wjezdzaja. Wiec co za roznica. Dzwon juz byl w tym sezonie jak Haimlton staranowal Raikkonena przeciez. Co prawda te dyskusje sprowokowalo to, ze tym razem to wlasnie Robert padl ofiara tego przepisu. Nie zmienia to faktu, ze przepis jest krzywdzacy i zły z punktu widzenia rywalizacji sportowej. Poza tym wez pod uwage ze silniki bolidow pracuja caly czas na wysokich Nie sądze zeby trudnoscia bylo utrzymanie silnika na odpowiedniej predkosci obrotowej. Problem raczej moglby lezec w jego chlodzeniu jak ktos juz zauwazyl. 76 |
Data: Wrzesien 29 2008 14:05:01 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: szwagier |
i tak, i nie - we wczorajszym wyscigu po otwarciu pitlane wjechalo tam chyba 4 czy 5 kierowcow, a najwiekszy problem mial i tak Massa z rura od tankowania..i w ogole zespolem. Co prawda te dyskusje sprowokowalo to, ze tym razem to wlasnie Robert padl ofiara tego przepisu. Nie zmienia to faktu, ze przepis jest krzywdzacy i zły z punktu widzenia rywalizacji sportowej. Z punktu widzenia rywalizacji sportowej tak, ale ze krzywdzacy sie nie zgodze, bo dziala dokladnie tak samo dla wszystkich i kazdego moze dotknac. Wcozraj ucierpial na tym Kubica ale skorzystal Alonso - i nie sadze zeby on uwazal to za krzywdzace/
Masz racje, problem techniczny a i w sumie tez cos co zwraca uwage na umiejhetnosc kierowcy. Wg mnie tankowanie powinni wywalic ale zostawic zmiane opon, to jest akurat element tak bardzo wazny z punktu widzenia bezpieczenstwa ze nie ma sensu wprowadzac ryzyka zwiazanego z jazda na wykonczonych oponach w imie zyskania kilkunastu sekund. szwagier 77 |
Data: Wrzesien 29 2008 12:15:51 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 14:05:01 +0200, szwagier Z punktu widzenia rywalizacji sportowej tak, ale ze krzywdzacy sie nie Jest krzywdzący, bo jak przychodzi chwila zawodnika X, to ma on do wyboru: odpaść z wyścigu lub zainkasować karę, która zepchnie go na koniec stawki, zaś losowość zdarzenia będącego przyczyną powoduje, że nie można przewidzieć takiego obrotu sprawy i się nań odpowiednio przygotować. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 78 |
Data: Wrzesien 29 2008 14:40:01 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: szwagier |
Jest krzywdzący, bo jak przychodzi chwila zawodnika X, to ma onLosowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka kilku bolidow ktora tych z konca stawki wroci na poczatek. Podkreslam - przepisy sa takie same dla wszystkich wiec nikt nie jest faworyzowany. No moze z wyjatkiem ferrari :( Pamietam jak w jednej ze starszych serii Michael Schumacher startowal z konca i przebil sie przez cala procesje do czolowki. Wystarczy zmienic przepisy tak, zeby w trakcie wyscigu mogli sie normalnie wyprzedzac i nie bedzie placzu o pitstopy a i calosc zyska na atrakcyjnosci. szwagier 79 |
Data: Wrzesien 29 2008 14:37:56 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: osowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka to ja proponuje grajdoły na torze - byleby je losowo odsłaniac przez zawodnikami. Wtedy to jest uczciwe. Przeciez to ma byc wyscig a nie losowanie ruletki. Bo jak losowanie ruletki, to po co samochody? -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho 80 |
Data: Wrzesien 29 2008 15:06:16 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 14:40:01 +0200, szwagier Losowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka Ale nie zostaniesz za to zrządzenie losu ukaranym relegcją na koniec stawki. Pamietam jak w jednej ze starszych serii Michael Schumacher startowal z Ale to były trochę inne czasy, inne auta i prawdopodobnie inny tor. Wystarczy zmienic przepisy tak, zeby w trakcie wyscigu mogli sie Do tego trzeba zmienić samochody (owszem, przez przepisy). I nie chodzi o protezy typu KERS, ale o gruntowne popsucie aerodynamiki, zmniejszenie zależności aut od docisku, albo wrażliwości na zakłócenia strugi wywoływane przez poprzednika. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 81 |
Data: Wrzesien 30 2008 00:00:11 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: Do tego trzeba zmienić samochody (owszem, przez przepisy). I nie Ale w sumie kiedyś pod tym względem było teoretycznie jeszcze gorzej, a jednak na torze działo się chyba więcej. Mówię o jakiś zamierzchłych czasach kiedy korzystano z takich wynalazków jak ruchome powierzchnie aerodynamiczne, wielkie spoilery i 2x mocniejsze silniki niż obecnie. 82 |
Data: Wrzesien 30 2008 10:26:28 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 30 Sep 2008 00:00:11 +0200, Tomasz Pyra aerodynamiki, zmniejszenie zależności aut od docisku, albo No niekoniecznie. Zauważ ile było manewrów wyprzedzania na długich prostych, gdzie atakujący długo jechał w cieniu atakowanego i na końcu wychodził zza niego. Teraz już tyle ich nie ma. Może czas na powrot do ground-effects? :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 83 |
Data: Wrzesien 30 2008 21:42:02 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: Może czas na powrot do ground-effects? :) No z tym to był ból taki że mała nierówność i odlatujesz 84 |
Data: Wrzesien 29 2008 12:54:44 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.Powinno byc tak jak bylo dawniej - auto jest tankowane przed startem i ma na tym paliwie dojechac do mety. Odpada problem zamykania pi-line/pit-stopu gdy pojawi sie SC oraz unika sie niebezpieczenstawa z wyrwaniem weza (co ostatnio jest nagminne + poturbowanie mechanika)od urzadzenia tankujacego oraz niebezpieczenstwa powsatania pozaru. Dodatkowo nie ma burdelu jak wszyscy zjezdzaja na raz do pit-stopu aby sie dotankowac. pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 85 |
Data: Wrzesien 29 2008 19:01:04 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: jerzu | On Mon, 29 Sep 2008 12:54:44 +0200, Gabriel'Varius' Powinno byc tak jak bylo dawniej(...) Proponuję powrót do staru z dobiegu, tak jak było kiedyś. Po co się ograniczać? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu 86 |
Data: Wrzesien 30 2008 10:17:32 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 29 Sep 2008 19:01:04 +0200, jerzu Proponuję powrót do staru z dobiegu, tak jak było kiedyś. Po co się Start LeMans miał swój urok. Zwłaszcza gdy Jacky Ickx podszedł do auta spokojnie, usadził się, odpalił, wystartował ostatni i... wygrał :) Ale start LeMans był niebezpieczny i tankowanie, jak widać, też jest niebezpieczne. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 87 |
Data: Wrzesien 30 2008 12:28:20 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Adam Kowalski | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne Kilka mniej lub bardziej sensowych pomysłów zmiany przepisów: - złagodzić karę za zabronione tankowanie np. tylko przejazd przez aleję serwisową - bez postoju 10 sekund, możliwość odbycia kary w dowolnie wybranym momencie (chociażby na ostatnim okrążeniu), - pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na ostatnich powiedzmy 20 okrążeniach, - pozwalać na zatankowanie tylko tym kierowcom, którym się kończy paliwo (monitorowanie stanu paliwa w baku albo i bez monitorowania, przecież po wyścigu da się określić ile faktycznie było paliwa w momencie dotankowania), - pozwalać na zatankowanie tylko jednemu kierowcy z zespołu, - jeśli kierowca zatankuje w zabronionym momencie to odbywa od razu karę, np. postój na stanowisku serwisowym musi trwać minimum 15 sekund (łącznie z tankowaniem), jeśli postój będzie krótszy - kara orzekana przez sędziów jak dotychczas. 88 |
Data: Wrzesien 30 2008 20:38:54 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Marcin Narzynski | - pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na ostatnich powiedzmy 20 okrążeniach, Wystarczy, żeby zespoły przed wyścigiem w zalakowanych kopertach w sejfie umieściły okrążenia, na których skończy im się paliwo. Jeśli neutralizacja wystąpi na tym okrążeniu - można zatankować bezkarnie. MN 89 |
Data: Wrzesien 30 2008 20:37:36 | Temat: Re: Przepisy F1 | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: no tak, ale to tez wprowadza jakas losowosc w ostatecznym wyniku. Bo teraz- pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na jest tak, ze ten kto musi zatankowac traci szanse, bo dostaje kare. W przypadku gdyby mógł zatankowac bo akurat jedzie SC a on ma planowane tankowanie - zyskiwałby w druga strone. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Demokracja prowadzi do dyktatury" Platon |