Grupy dyskusyjne   »   Przepisy F1

Przepisy F1



1 Data: Wrzesien 28 2008 15:39:09
Temat: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.



2 Data: Wrzesien 28 2008 16:40:18
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: jerzu 

On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach
w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

A co to zmieni?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

3 Data: Wrzesien 28 2008 16:52:27
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "jerzu" :

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach
w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

A co to zmieni?

To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd
na tankowanie przy zamknietym pit lane. Popieram, moze w koncu ktos tamna to
wpadnie.

4 Data: Wrzesien 28 2008 16:55:30
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "adym" :

A co to zmieni?

To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony
wjazd na tankowanie przy zamknietym pit lane. Popieram, moze w koncu ktos
tamna to wpadnie.

Moze byc tylko jeden problem, na prostej startowej musi byc wystarczjaco
szeroko, zeby bolidy dublowane mogly ominac ustawionych kierowcow przed
nimi..

5 Data: Wrzesien 28 2008 18:03:29
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

adym pisze:

Użytkownik "adym" :
A co to zmieni?
To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd na tankowanie przy zamknietym pit lane. Popieram, moze w koncu ktos tamna to wpadnie.

Moze byc tylko jeden problem, na prostej startowej musi byc wystarczjaco szeroko, zeby bolidy dublowane mogly ominac ustawionych kierowcow przed nimi..

To chyba jest wymóg, żeby w razie gdy obu kierowców obok siebie nie da rady ruszyć, to żeby ci za nimi jednak pojechali :)

6 Data: Wrzesien 28 2008 18:52:41
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: jerzu 

On Sun, 28 Sep 2008 16:52:27 +0200, "adym"
wrote:

To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd
na tankowanie przy zamknietym pit lane.

Ale dlaczego? Chociaż coś się dzieje.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

7 Data: Wrzesien 28 2008 21:43:38
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 18:52:41 +0200, jerzu
 wrote:

To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd
na tankowanie przy zamknietym pit lane.

Ale dlaczego? Chociaż coś się dzieje.

 Dzieje się tak, że równie dobrze mogli puścić kierowców na piwo,
 a następnie uruchomić maszynę losującą. F1 ma co raz mniej
 wspólnego z wyścigami.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

8 Data: Wrzesien 29 2008 19:10:16
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

jerzu pisze:

On Sun, 28 Sep 2008 16:52:27 +0200, "adym" wrote:

To, ze ci ktorym konczy sie paliwo nie narażą się na karę za wymuszony wjazd na tankowanie przy zamknietym pit lane.

Ale dlaczego? Chociaż coś się dzieje.

No jeszcze więcej by się działo gdyby ich puścić z niepodokręcanymi kołami ;)
Ale chyba nie o to chodzi.

9 Data: Wrzesien 28 2008 16:58:51
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne
przepisy dotyczące SC.
Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach
w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

Nic by to nie zmienilo poza wychlodzeniem opon i hamulcow.
I moze przegrzaniem silnikow.

No chyba zeby ich wypuszczac z takim odstepem czasowym jaki mieli.

A niektorzy i tak by musieli zjechac na tankowanie.


Ot mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku,
bo wyjdziesz na tym jak Kubica w Singapurze :-)

A swoja droga to Trulli nie pierwszy raz kogos blokuje :-)

No i Heidfeldowi znow dopisalo szczescie :-)

A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem
sie ze dluzej im zajmie wymiana weza ..

J.

10 Data: Wrzesien 28 2008 17:04:01
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "J.F."  napisał :>

Nic by to nie zmienilo poza wychlodzeniem opon i hamulcow.
I moze przegrzaniem silnikow.

Myslisz ,ze na biegu jalowym bolid pali tyle ile podczas spokojnej jazdy?

11 Data: Wrzesien 28 2008 15:37:42
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem
sie ze dluzej im zajmie wymiana weza ..

tez sie zdziwiłem ale potem przyjrzałem sie innym zespolom i chyba
wszystkie maja dwa weze.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

12 Data: Wrzesien 28 2008 18:10:05
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.
Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.

Nic by to nie zmienilo poza wychlodzeniem opon i hamulcow. I moze przegrzaniem silnikow.

Wyeliminowało by kwestie szczęścia/nieszczęścia zależności chwili tankowania od momentu kiedy wyjeżdża SC na tor.
I to nie tylko w takiej kwestii jak Kubica który dostał karę, a również bez kary diametralnie inna jest sytuacja kogoś kto zatankował okrążenie przed SC, a kogoś kto swój okres jazdy na prawie pustym baku przekulał się za SC.

A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem
sie ze dluzej im zajmie wymiana weza ..

Chyba wszyscy mają - głupio by było żeby cały team zakończył wyścig, bo w jednej coś się popsuło.

Swoją drogą to szybciutko w Ferrari znalazł się klasyczny lizak na kolejne stopy :)

13 Data: Wrzesien 28 2008 19:06:06
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Sun, 28 Sep 2008 16:58:51 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

A propos - Ferrari ma dwie maszynki do tankowania ? Bo spodziewalem
sie ze dluzej im zajmie wymiana weza ..

Każdy zespół ma dwie ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Cały twój. (Totus tuus.) Św. Ludwik Maria Grignon de Montfort (1673 -
1716)"

14 Data: Wrzesien 29 2008 15:24:51
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: radekp@konto.pl 

Sun, 28 Sep 2008 16:58:51 +0200, w
 J.F.
 napisał(-a):

Ot mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku,
bo wyjdziesz na tym jak Kubica w Singapurze :-)

Wystarczyło zjechać jak Rosbert i byłby 2., a nie kombinować z jazdą na
kropelce :)

15 Data: Wrzesien 29 2008 14:37:55
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ot mamy nowe przyslowie: Nie jedz do ostatniej kropli paliwa w baku,
bo wyjdziesz na tym jak Kubica w Singapurze :-)

Wystarczyło zjechać jak Rosbert i byłby 2., a nie kombinować z jazdą na
kropelce :)

tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak mało
paliwa?


--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)

16 Data: Wrzesien 29 2008 15:11:50
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 14:37:55 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak mało
paliwa?

 Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

17 Data: Wrzesien 29 2008 17:15:37
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Mon, 29 Sep 2008 14:37:55 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak mało
paliwa?

Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane.

Prędzej na szybszy zjazd SC.

18 Data: Wrzesien 29 2008 16:22:06
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: go! 

Cavallino wrote:
-

Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane.

Prędzej na szybszy zjazd SC.

No czyli jedno i to samo

19 Data: Wrzesien 29 2008 17:23:05
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane.

Prędzej na szybszy zjazd SC.

No czyli jedno i to samo

raczej nie to samo. Otwarcie pit-lane ma miejsce po uformowaniu szyku za SC
a nie po zjezdzie SC.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert

20 Data: Wrzesien 29 2008 17:28:08
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 29 Sep 2008 17:15:37 +0200, w  "Cavallino"
 napisał(-a):


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

> On Mon, 29 Sep 2008 14:37:55 +0000 (UTC), Budzik
>  wrote:
>
>> tego tez nie rozumiem, po co czekali. Nie wiedzieli ze ma az tak mało
>> paliwa?
>
> Może liczyli na szybkie otwarcie pitlane.

Prędzej na szybszy zjazd SC.

Nie -- liczyli na uformowanie się szyku za SC za pozwala na otwarcie pitlane.

21 Data: Wrzesien 28 2008 17:03:22
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "Tomasz Pyra" :

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w
kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, to umożliwić sędziom monitorowanie
stanu paliwa w bolidach i niekarac tych, ktorzy tankują z przymusu.  Wtedy
los bedzie dzialal na korzysc, a nie na niekorzysc kierowcow ale korzysc ta
nie bedzie tak wielka jak strata po karnym postoju.

22 Data: Wrzesien 28 2008 21:50:11
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 17:03:22 +0200, adym
wrote:

Inny sposób jaki przychodzi mi do głowy, to umożliwić sędziom monitorowanie
stanu paliwa w bolidach i niekarac tych, ktorzy tankują z przymusu.  Wtedy
los bedzie dzialal na korzysc, a nie na niekorzysc kierowcow ale korzysc ta
nie bedzie tak wielka jak strata po karnym postoju.

 A nie lepiej po prostu wycofać ten idiotyczny i sztuczny
 przepis? Przez wiele lat można było swobodnie zjeżdżąć do boksów
 podczas neutralizacji i jakoś wielkich problemów z tym nie było.

 A biorąc pod uwagę ostatnie problemy z wężami wręcz
 zaryzykowałbym twierdzenie, że może jednak czas na powrót do
 idei jazdy przez cały wyścig na jednym baku? Co prawda w latach
 osiemdziesiątych kierowcy zaczęli narzekać, że będą musieli
 jeździć jak taksówkarze, ale teraz chyba jest inne nastawienie
 kierowców do węża z paliwem.

 IMHO róznież powrót do starych kwalikacji nikomu by nie
 zaszkodził. Ta cała szopka tankowaniem taką ilością, by wykręcić
 najlepszy czas ale jednocześnie nie skracać za mocno pierwszego
 stintu to kolejny mechanizm zamieniający wyścigi w szachy
 motorowe.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

23 Data: Wrzesien 29 2008 22:44:42
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Sun, 28 Sep 2008 21:50:11 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 A nie lepiej po prostu wycofać ten idiotyczny i sztuczny
 przepis? Przez wiele lat można było swobodnie zjeżdżąć do boksów
 podczas neutralizacji i jakoś wielkich problemów z tym nie było.

Właśnie że były. Kierowcy nr 1 w zespole zapylali ile fabryka dała na
tankowanie, a nr 2 zwalniali do 60, czekając na zwolnienie miejsca przy
pompie - w efekcie dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza, że
gdzieś w połowie toru był wrak i śmieci. Alonso w ten sposób zaliczył pobyt
w szpitalu po spotkaniu z kołem od rozbitka. Ale faktem jest, że obecny
przepis jest do bani - powinni wprowadzić minimalne czasy w sektorach i
byłoby OK.

T.

24 Data: Wrzesien 28 2008 15:37:40
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne
przepisy dotyczące SC.

Od siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie objazdowy
cyrk. Po co robic GP na torze, na którym auto majace na okrazeniu 3 sekundy
przwagi nie moze wyprzedzic tego słabszego?

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

25 Data: Wrzesien 28 2008 18:18:21
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 15:37:40 +0000 (UTC),  Budzik wrote:

Od siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie objazdowy
cyrk. Po co robic GP na torze, na którym auto majace na okrazeniu 3 sekundy
przwagi nie moze wyprzedzic tego słabszego?

Ale na innych jest niewiele lepiej - ten z przodu jedzie optymalnym
torem i wyprzedzic go jest trudno. A proste za krotkie.

Musialby sie tor rozdzielac w pewnym miejscu na dwa blizniacze dluzsze
kawalki ..

J.

26 Data: Wrzesien 28 2008 18:40:57
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Czabu 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Musialby sie tor rozdzielac w pewnym miejscu na dwa blizniacze dluzsze
kawalki ..

Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać podobne zadanie, ale jakoś chyba nie wychodzi zespołom jego stosowanie...

Pozdrawiam
Czabu

27 Data: Wrzesien 28 2008 20:56:10
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 18:40:57 +0200,  Czabu wrote:

Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać
podobne zadanie, ale jakoś chyba nie wychodzi zespołom jego stosowanie...

KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli.

Ale to nitro to ciekawy pomysl .. tylko zamiast wyscigow wyjda szachy
:-)

J.

28 Data: Wrzesien 28 2008 21:35:28
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Czabu 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli.

Zależy jak będzie działał. Jeżeli na zasadzie gromadzenia energii w akumulatorze i wyzwalaniu co jakiś czas przez kierowcę, to będzie prawie jak nitro. Jeżeli automatycznie przy przyspieszaniu to faktycznie niewiele zmieni.

Ale to nitro to ciekawy pomysl .. tylko zamiast wyscigow wyjda szachy
:-)

Eeee... tam. Zmniejszą jeszcze wpływ pakietów areodynamicznych i kierowcy dobrzy technicznie jak np. RK, będą mogli pokazać swoje umiejętności.

Pozdrawiam
Czabu

29 Data: Wrzesien 28 2008 21:37:17
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: gacek 

Czabu wrote:


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli.

Zależy jak będzie działał. Jeżeli na zasadzie gromadzenia energii w akumulatorze i wyzwalaniu co jakiś czas przez kierowcę, to będzie prawie jak nitro. Jeżeli automatycznie przy przyspieszaniu to faktycznie niewiele zmieni.

to ma byc wlasnie takie nitro.  + iles koni przez iles czasu na okrazeniu.

gacek

30 Data: Wrzesien 28 2008 22:26:49
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 21:37:17 +0200,  gacek wrote:

Czabu wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli.

Zależy jak będzie działał. Jeżeli na zasadzie gromadzenia energii w
akumulatorze i wyzwalaniu co jakiś czas przez kierowcę, to będzie prawie
jak nitro. Jeżeli automatycznie przy przyspieszaniu to faktycznie
niewiele zmieni.

to ma byc wlasnie takie nitro.  + iles koni przez iles czasu na okrazeniu.

Z tym ze prawdziwe nitro ma ograniczony czas i to beda szachy - zuzyc
teraz czy odlozyc na pozniejsza godzine, raz dlugo czy trzy razy
krotko ..

KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila ..

J.

31 Data: Wrzesien 28 2008 21:55:12
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 22:26:49 +0200, J.F
 wrote:

KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila ..

 Nie, bo najpierw trzeba tę energię zmagazynować (naładowac
 akumulator/rozpędzić koło zamachowe). Ale idę o zakład, że na
 początku bitwa na KERS będzie pojedynkiem między tymi co
 działają, a tymi co nie działają :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Wrzesien 29 2008 00:04:32
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "Robert Rędziak" :

KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila ..

Nie, bo najpierw trzeba tę energię zmagazynować (naładowac
akumulator/rozpędzić koło zamachowe). Ale idę o zakład, że na
początku bitwa na KERS będzie pojedynkiem między tymi co
działają, a tymi co nie działają :)

Sugerujesz, ze niektorzy beda wozic go tylko jako balast? Skoro beda wozic
te dodatkowe dziesiąt kilogramow (25?) to marnotrastwem byloby nie
wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie
takich zdarzen jak dzis mial Robert. W ogole by na baku wykrecic jak
najwiecej kółek. Dlatego uwazam, ze FIA nie zrezygnuje z tankowania na
pitstopach.

33 Data: Wrzesien 28 2008 22:19:30
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 00:04:32 +0200, adym
wrote:

Sugerujesz, ze niektorzy beda wozic go tylko jako balast? Skoro beda wozic
te dodatkowe dziesiąt kilogramow (25?) to marnotrastwem byloby nie

 Nie. Sugeruję, że na początku może to być całkiem zawodny
 element bolidu.

wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie
takich zdarzen jak dzis mial Robert.

 Moim zdaniem to nie zadziała, chyba że zabronią użycia KERS-u w
 obronie. Trzeba popsuć aero i zmniejszyć zależność bolidów od
 docisku (co ma nastąpić w przyszłym sezonie).

Dlatego uwazam, ze FIA nie zrezygnuje z tankowania na
pitstopach.

 Jeśli FOTA się postawi, FIA może nie mieć wyjścia.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

34 Data: Wrzesien 29 2008 20:18:03
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 22:19:30 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

wykorzystac zbieranej energii chocby po to zeby ja wykorzystac w razie
takich zdarzen jak dzis mial Robert.

Moim zdaniem to nie zadziała, chyba że zabronią użycia KERS-u w
obronie.

Jest ten przepis o energii na okrazenie, to moze byc ciekawe -
sprowokowac, a na nastepnym zakrecie wyprzedzic :-)

J.

35 Data: Wrzesien 29 2008 08:37:21
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 21:55:12 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Sun, 28 Sep 2008 22:26:49 +0200, J.F
KERS bedzie mogl byc uzyty co chwila ..

Nie, bo najpierw trzeba tę energię zmagazynować (naładowac
akumulator/rozpędzić koło zamachowe).

Praktycznie co zakret mozna by ladowawac, no ale jest to regulaminowe
ograniczenie..

Ale idę o zakład, że na
początku bitwa na KERS będzie pojedynkiem między tymi co
działają, a tymi co nie działają :)

Zapewne dokladnie tak.
Co gorsza te co nie dzialaja moga zatrzymywac pojazdy :-)

J.

36 Data: Wrzesien 29 2008 07:53:04
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: gacek 

J.F. wrote:

On Sun, 28 Sep 2008 21:37:17 +0200,  gacek wrote:
Czabu wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
KERS chyba nic nie pomoze, skoro wszyscy beda go mieli.
Zależy jak będzie działał. Jeżeli na zasadzie gromadzenia energii w akumulatorze i wyzwalaniu co jakiś czas przez kierowcę, to będzie prawie jak nitro. Jeżeli automatycznie przy przyspieszaniu to faktycznie niewiele zmieni.
to ma byc wlasnie takie nitro.  + iles koni przez iles czasu na okrazeniu.

Z tym ze prawdziwe nitro ma ograniczony czas i to beda szachy - zuzyc
teraz czy odlozyc na pozniejsza godzine, raz dlugo czy trzy razy
krotko ..

afair to ma byc doslownie kilka sekund (i raczej mniej niz 5 niz wiecej) raz na okrazenie.

http://www.f1network.net/boards/read/s491.htm?936,9079119

KERS Rules for 2009:


The use of any device, other than the 2.4 litre, four stroke engine and one KERS, to power the car, is not permitted.

With the exception of one fully charged KERS, the total amount of recoverable energy stored on the car must not exceed 300kJ. Any which may be recovered at a rate greater than 2kW must not exceed 20kJ.

The maximum power, in or out, of any KERS must not exceed 60kW (81bhp). Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap. Measurements will be taken at the connection to the rear wheel drive train.

[gacek: czyli 400/60 ~ 6.5s po +81 koni. albo 13s po 42koni]

Any KERS may only be capable of increasing the stored energy whilst the car is moving on the track. Release of power from any such system must remain under the complete control of the driver at all times the car is on the track.

[gacek: to tez daje mozliwosci - wlasnie sterowania jak duza moc przekazywac]

Cars must be fitted with homologated sensors which provide all necessary signals to the SDR in order to verify the requirements above are being respected.

Any components required as part of a KERS will be controled by the SECU



gacek

37 Data: Wrzesien 29 2008 08:26:41
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Sep 2008 07:53:04 +0200,  gacek wrote:

J.F. wrote:
Z tym ze prawdziwe nitro ma ograniczony czas i to beda szachy - zuzyc
teraz czy odlozyc na pozniejsza godzine, raz dlugo czy trzy razy
krotko ..

afair to ma byc doslownie kilka sekund (i raczej mniej niz 5 niz wiecej)
raz na okrazenie.
Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap.

No to jest jakies ograniczenie, no coz - zobaczymy jak sie sprawdzi.

J.

38 Data: Wrzesien 29 2008 07:03:43
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 08:26:41 +0200, J.F
 wrote:

Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap.

No to jest jakies ograniczenie, no coz - zobaczymy jak sie sprawdzi.

 Ono było zapisane w przepisach od początku.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

39 Data: Wrzesien 29 2008 20:08:46
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

On Mon, 29 Sep 2008 07:53:04 +0200,  gacek wrote:
J.F. wrote:
Z tym ze prawdziwe nitro ma ograniczony czas i to beda szachy - zuzyc
teraz czy odlozyc na pozniejsza godzine, raz dlugo czy trzy razy
krotko ..
afair to ma byc doslownie kilka sekund (i raczej mniej niz 5 niz wiecej) raz na okrazenie.
Energy released from the KERS may not exceed 400kJ in any one lap.

No to jest jakies ograniczenie, no coz - zobaczymy jak sie sprawdzi.

IMO słabo - będzie jedno jedyne, najlepsze miejsce na uruchomienie dopału i zapewne na większości torów będzie to początek prostej start-meta.
Tam następuje najdłuższy czas jazdy z gazem do dechy i dlatego tam KERS najkorzystniej wpłynie na skrócenie czasu okrążenia.

Jak ktoś nie odpali w tym momencie dopalacza, to ten przed nim mu odjedzie na tyle, że w czasie jednego okrążenia go i tak nie dogoni.

40 Data: Wrzesien 28 2008 21:53:22
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 18:40:57 +0200, Czabu
 wrote:

Albo zezwolić na nitro ;-) Np. 2-3 strzały na wyścig. Niby KERS ma spełniać
podobne zadanie, ale jakoś chyba nie wychodzi zespołom jego stosowanie...

 A jak mają stosować coś, co będzie w użyciu dopiero od
 przyszłego sezonu?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

41 Data: Wrzesien 29 2008 01:07:00
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Czabu 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

A jak mają stosować coś, co będzie w użyciu dopiero od
przyszłego sezonu?

Dobrze wiesz co miałem na myśli. Stosować mogą w testach. Jeszcze żaden zespół się nie pochwalił, że ma działający system. Pojawiają się tylko informacje o porażkach (a to się zapalił, albo prąd kopnął ;-).

Pozdrawiam
Czabu

42 Data: Wrzesien 28 2008 17:22:41
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Od siebie dodam tylko, ze nie podoba mi sie to, iz z f1 robi sie
objazdowy cyrk. Po co robic GP na torze, na którym auto majace na
okrazeniu 3 sekundy przwagi nie moze wyprzedzic tego słabszego?

Ale na innych jest niewiele lepiej - ten z przodu jedzie optymalnym
torem i wyprzedzic go jest trudno. A proste za krotkie.

tez trudno ale przy przewagach rzedu 3 sekund zdecydowanie łatwo. No moze
poza Monaco.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

43 Data: Wrzesien 28 2008 21:52:46
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 18:18:21 +0200, J.F
 wrote:

Ale na innych jest niewiele lepiej - ten z przodu jedzie optymalnym
torem i wyprzedzic go jest trudno. A proste za krotkie.

 Problem jest w aerodynamice. Dziś jazda za poprzednikiem
 powoduje zakłócenia opływu, spadek docisku i wolniejszą jazdę. A
 kilkanaście lat temu podstawową techniką wyprzedzania była jazda
 w cieniu poprzednika i wyskoczenie zza niego pod koniec prostej.

 No i ten tor, IMHO nie nadający do F1 -- właściwie tylko jedno
 miejsce do wyprzedzania i bardzo nierówna nawierzchnia.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

44 Data: Wrzesien 28 2008 15:37:41
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne
przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach
w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

a ja proponuje jeszcze cos innego- mysle ze przy dzisiejszej technice do
zrealizowania bez zadnego problemu. W momencie ogłoszenia SC do aut idzie
sygnał i wszystkie auta staja w miejscu gdzie akurat sa (powiedzmy ze
kierowca otrzymuje sygnał 5 saekund wczesniej zeby nie był zdziwiony, ze
auto nagle staje. Ja rozumiem ze jak beda sprzatali 10 minut to opony sie
ochlodza i wogóle, ale z drugiej strony od nowego roku i tak dogrzewania
opon nie bedzie wiec i tak beda z tego tytulu ciekawostki na torze.
Dzieki temu SC nie bedzie wplywał na przewagi miedzy zawodnikami, bo
dzisiejsza wygrana Alonso wjezdzajacego do Pit stopu dokładnie w momencie
kiedy kolega z zespolu rozbija auto moglaby nawet zasugerowac jakas
ukartowana zagrywke...

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

45 Data: Wrzesien 28 2008 17:45:23
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: MarcinJM 

Budzik pisze:

Dzieki temu SC nie bedzie wplywał na przewagi miedzy zawodnikami, bo dzisiejsza wygrana Alonso wjezdzajacego do Pit stopu dokładnie w momencie kiedy kolega z zespolu rozbija auto moglaby nawet zasugerowac jakas ukartowana zagrywke...

Ale sc jest jednym z elementow wyscigow torowych.
Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia?
Moze w ogole wyscig losowac monetami?
Dzisiejszy wyscig byl jednym z ciekawszych wg. mnie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

46 Data: Wrzesien 28 2008 17:22:41
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia?

dlaczego?

W takim razie inny pomysł - po ogloszeniu sc auta nie moga jechac z wieksza
predkoscia niz 80km/h (czyli pit-stopowa z treningów).

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld

47 Data: Wrzesien 28 2008 20:21:51
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: MarcinJM 

Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia?

dlaczego?

Dlatego, ze te pojazdy nie maja przewidzianego chlodzenia postojowego silnika.
W garazu sa we wloty powietrza wkladane wentylatory, zeby zapewnic chlodzenie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

48 Data: Wrzesien 28 2008 18:37:40
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do
zrozumienia?

dlaczego?

Dlatego, ze te pojazdy nie maja przewidzianego chlodzenia postojowego
silnika.
W garazu sa we wloty powietrza wkladane wentylatory, zeby zapewnic
chlodzenie.

rozumiem, sadziłem ze skoro moga stac np. czekajac na start to czemu nie w
czasie SC.
W takim razie pozostaje zmniejszenie predkosci np. do 80km.h w czasie
usuwania jakiegos wraku z toru. Wszystko lepsze niz te neutralizacje ktore
sprawiaja ze najlepsi znajdujasie nagle na koncu, najgorsi na poczatku a
Piquet zalatwia Alonso wygrana... :)

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld

49 Data: Wrzesien 29 2008 10:13:52
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Jakub Witkowski 

MarcinJM pisze:

Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Auta F1 NIE MOGA STAC W MIEJSCU, czy to jest takie trudne do zrozumienia?

dlaczego?

Dlatego, ze te pojazdy nie maja przewidzianego chlodzenia postojowego silnika.

Dołożenie wentylatora biegu jałowego to problem techniczny
o jakieś 2 rzędy wielkości mniejszy niż np. dołożenie KERS-a...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

50 Data: Wrzesien 28 2008 22:00:25
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 17:45:23 +0200, MarcinJM
wrote:

Moze w ogole wyscig losowac monetami?

 Dziś równie dobrze mogliby tak wyłonić zwycięzcę.

Dzisiejszy wyscig byl jednym z ciekawszych wg. mnie.

 Ciekawe to jest WTCC, gdzie walczy się do ostatnich okrążeń, a
 na kilku okrążeniach może dojść nawet do kilkunastu wyprzedzeń w
 całej stawce. Dzisiejszy ,,wyścig''? Działo się, ale wyścigi
 powinny polegać przede wszystkim na walce na torze, a nie na
 wyciąganiu losów z pudełka.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

51 Data: Wrzesien 28 2008 18:04:21
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: BartekK 

Budzik pisze:

Ja rozumiem ze jak beda sprzatali 10 minut to opony sie ochlodza i wogóle, ale z drugiej strony od nowego roku i tak dogrzewania opon nie bedzie wiec i tak beda z tego tytulu ciekawostki na torze.
Swoją drogą mówi się też o zlikwidowaniu w ogóle zjazdów do pitstopu, nie teraz zaraz, bo trzeba będzie przekonstruować pojazdy, by paliwa starczyło i opon, ale wg. mnie będzie ciekawiej...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

52 Data: Wrzesien 28 2008 19:45:43
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Marcin Narzynski 

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.

Mnie zawsze dziwi, że SC nie potrafi znaleźć "peletonu". Zbiera ich przez 2 okrążenia. PRzecież powinien taki SC wyjechać, zatrzymać się i poczekać na prowadzącego, Potem jechać powoli i pozostali bo dołączyli. Pół okrążenie - i wszyscy byliby w kupie. A nie - dwa. Rosberg zjechał na jednym, Kubica wytrzymał jeszcze jedno i co? I dupa. SC ciągle nie umiał zebrać peletonu do kupy.

MN

53 Data: Wrzesien 28 2008 21:07:39
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Marcin Jan 

Marcin Narzynski pisze:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.

Mnie zawsze dziwi, że SC nie potrafi znaleźć "peletonu". Zbiera ich przez 2 okrążenia. PRzecież powinien taki SC wyjechać, zatrzymać się i poczekać na prowadzącego, Potem jechać powoli i pozostali bo dołączyli. Pół okrążenie - i wszyscy byliby w kupie. A nie - dwa. Rosberg zjechał na jednym, Kubica wytrzymał jeszcze jedno i co? I dupa. SC ciągle nie umiał zebrać peletonu do kupy.


Dlatego wolę Małysza ;)

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

54 Data: Wrzesien 28 2008 21:04:19
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?



Pozdrawiam
Pawel

55 Data: Wrzesien 28 2008 19:52:40
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne
przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w
blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i
po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich
normalnie zielonym światłem.

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?

raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania"
H. Jackson Brown, Jr.

56 Data: Wrzesien 28 2008 22:06:43
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: DoQ 

Budzik pisze:

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?
raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci.


Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW...
Troche tak jak z Malyszem. Mimo ze wszyscy skacza 10 metrow dalej, to jemu zawsze wiatr nie w te strone wieje, a na skoczni snieg zbyt rozjezdzony.

Pozdrawiam
Pawel

57 Data: Wrzesien 28 2008 20:37:40
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?

raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci.

Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW...
Troche tak jak z Malyszem. Mimo ze wszyscy skacza 10 metrow dalej, to
jemu zawsze wiatr nie w te strone wieje, a na skoczni snieg zbyt
rozjezdzony.

ale czy ja cos mowie o Kubicy? Przeciez to nie był pierwszy taki przypadek,
ze zawodnik musiał zjechac do boksu zatankowac, pomimo tego ze ze wzlegu na
SC nie bylo mu wolno tego zrobic. Akurat Kubica miał nie tyle pecha ile
moim zdaniem zawalili stratedzy BMW. Przeciez wiedzieli na ile ma paliwa,
zamiast mowic mu ze ma je oszczedzac, trzeba było wpuscic go do boksu tak
jak zrobił Rosberg. Kara ta sama ale jakze inny efekt. No chyba, ze liczyli
na to, ze rozbite ING posprzataja w 2 minuty.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

58 Data: Wrzesien 29 2008 08:22:05
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Noel 

Użytkownik DoQ napisał:

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?

raczej po to, zeby mniej decydowało szczescie, a wiecej umiejetnosci.

Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW...

Jeden renault się rozbija w dogodnym momencie tak żeby drugi wygrał wyścig.

Mimo wszystko powinni coś zrobić z tym SC, najlepiej chyba zapamiątać różnice czasowe (jak dojeżdżają do linii startu) i potem puszczać zielonym światłem kolejno z linii startu.


--
Tomek "Noel" B.

59 Data: Wrzesien 29 2008 18:00:36
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: DoQ 

Noel pisze:

Strasznie pechowi ci nasi sportowcy...i jeszcze ten spisek BMW...
Jeden renault się rozbija w dogodnym momencie tak żeby drugi wygrał wyścig. Mimo wszystko powinni coś zrobić z tym SC, najlepiej chyba zapamiątać różnice czasowe (jak dojeżdżają do linii startu) i potem puszczać zielonym światłem kolejno z linii startu.

Ba, jak widac to juz nie tylko BMW a i Renault knuje jak tu udupic Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;)


Pozdrawiam
Pawel

60 Data: Wrzesien 29 2008 16:22:10
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 18:00:36 +0200, DoQ
wrote:

Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;)

 Ciekawe, że ten ,,antypolski'' przepis stoi ością w gardle
 prawie wszystkim teamom:

 http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080929155527.shtml

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

61 Data: Wrzesien 29 2008 19:31:09
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: DoQ 

Robert Rędziak pisze:

On Mon, 29 Sep 2008 18:00:36 +0200, DoQ wrote:

Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;)
 Ciekawe, że ten ,,antypolski'' przepis stoi ością w gardle
 prawie wszystkim teamom:
 http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080929155527.shtml

No ciekawe... Stawial dolary przeciw orzechom, ze gdyby Kubica stanal na podium a jego miejsce zajal Alonso to nie byloby tego posta na PMS.


Pozdrawiam
Pawel

62 Data: Wrzesien 29 2008 20:22:38
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kubice ;) I te durne antypolskie przepisy ;)
 Ciekawe, że ten ,,antypolski'' przepis stoi ością w gardle
 prawie wszystkim teamom:
 http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080929155527.shtml

No ciekawe... Stawial dolary przeciw orzechom, ze gdyby Kubica stanal na
podium a jego miejsce zajal Alonso to nie byloby tego posta na PMS.

moze i by w tym momencie sie nie pojawił, bo kazdy by sie cieszył z dobrego
wyniku. Jezeli jednak umielibysmy zapomniec o Kubicy to chyba nikt nie
powie ze przepis jest sensowny.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
 że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

63 Data: Wrzesien 28 2008 22:10:25
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 21:04:19 +0200, DoQ
wrote:

I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?

 Po to, żeby wynik *wyścigu* nie był z dupy, tylko był pochodną
 walki na torze. A, przepraszam, przecie F1 to nie sport
 motorowy, tylko szachy motorowe.

 W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg
 (gdyby nie te 10 sekund, myślę że miałby swoje pierwsze P1),
 oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
 tak wyjechał praktycznie na koniec stawki? Wystarczyłaby kara
 finansowa dla zespołu za wypuszczenie Massy Sutilowi przed nos).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

64 Data: Wrzesien 29 2008 07:23:34
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: DoQ 

Robert Rędziak pisze:

 Po to, żeby wynik *wyścigu* nie był z dupy, tylko był pochodną
 walki na torze. A, przepraszam, przecie F1 to nie sport
 motorowy, tylko szachy motorowe.
 W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg
 (gdyby nie te 10 sekund, myślę że miałby swoje pierwsze P1),
 oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
 tak wyjechał praktycznie na koniec stawki? Wystarczyłaby kara
 finansowa dla zespołu za wypuszczenie Massy Sutilowi przed nos).

Bywa, taki to jest sport. Oprocz umiejetnosci kierowcy liczy sie takze praca calego teamu za co jest punktowany.



Pozdrawiam
Pawel

65 Data: Wrzesien 29 2008 06:53:50
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 07:23:34 +0200, DoQ
wrote:

Bywa, taki to jest sport. Oprocz umiejetnosci kierowcy liczy sie takze
praca calego teamu za co jest punktowany.

 Praca zespołu ma polegać przede wszystkim na prawidłowym
 przygotowaniu pojazdu, a potem jego właściwej obsłudze, a nie na
 kombinowaniu: wyjedzie SC, nie wyjedzie? Uda się uniknąć
 zatankowania w trakcie zamknięcia pit-lane, czy nie? Za dużo
 tych przypadków, to ma być sport, a nie gry hazardowe.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

66 Data: Wrzesien 29 2008 08:35:02
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Sep 2008 22:10:25 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Sun, 28 Sep 2008 21:04:19 +0200, DoQ
I to wszystko po to, zeby Kubicy znowu nie przesladowal pech?

Po to, żeby wynik *wyścigu* nie był z dupy, tylko był pochodną
walki na torze. A, przepraszam, przecie F1 to nie sport
motorowy, tylko szachy motorowe.

W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg
(gdyby nie te 10 sekund, myślę że miałby swoje pierwsze P1),

gdyby nie przepisy, to bylby 10-ty a nie pierwszy :-)

oberwał Massa

Ale to glownie przez swoich mechanikow/awarie maszyny.
Przez nia wyjechal ostatni.

(po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
tak wyjechał praktycznie na koniec stawki? Wystarczyłaby kara
finansowa dla zespołu za wypuszczenie Massy Sutilowi przed nos).

Zeby byc w zgodzie z regulaminem i dla przepuszczenia Sutila ? :-)

Ale to tez wina mechanikow..

J.

67 Data: Wrzesien 29 2008 06:57:57
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 08:35:02 +0200, J.F
 wrote:

W dzisiejszym wyścigu nie tylko Kubica oberwał. Oberwał Rosberg
(gdyby nie te 10 sekund, myślę że miałby swoje pierwsze P1),

gdyby nie przepisy, to bylby 10-ty a nie pierwszy :-)

 Niekoniecznie. Wypadki się zdarzają i na takim torze
 neutralizacja jest konieczna. Ale szopka z zamykaniem pit-lane
 zamienia rywalizację w tępy hazard.

(po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
tak wyjechał praktycznie na koniec stawki? Wystarczyłaby kara
finansowa dla zespołu za wypuszczenie Massy Sutilowi przed nos).

Zeby byc w zgodzie z regulaminem i dla przepuszczenia Sutila ? :-)

 Jak można przepuścić kogoś, kogo już się ma przed sobą?
 Wystarczyłaby kara finansowa dla zespołu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

68 Data: Wrzesien 29 2008 07:22:39
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

 oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
 tak wyjechał praktycznie na koniec stawki?

Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, spowodował duze
niebezpieczenstwo. Kara jak najbardziej słuszna - mysle ze powinna byc
nawet wyzsza ale moze wlasnie dlatego nie była, ze jechał ostatni. Chyba
przznasz ze w temacie niebezpieczenstwa nie ma porównania pomiedzy tym co
zrobil Rosberg i Kubica a tym co zrobił Massa z zespolem. A kare dostali
wieksza ci pierwsi.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W demokracji wolno głupcom głosować,
w dyktaturze wolno głupcom rządzić."  Bertrand Russell

69 Data: Wrzesien 29 2008 09:30:37
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Noel 

Użytkownik Budzik napisał:

oberwał Massa (po co jeszcze zasądzili mu drive-through, skoro i
tak wyjechał praktycznie na koniec stawki?

Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos, spowodował duze niebezpieczenstwo.

Po raz któryś z kolei w pogoni za ułamkami sekundy nie zdążono wyjąć węża z baku, czy trzeba czekać na pierwszy śmiertelny wypadek żeby się opamiętali?


--
Tomek "Noel" B.

70 Data: Wrzesien 29 2008 11:28:11
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 07:22:39 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos,

 Bo tak został wypuszczony. Kara powinna być dla zespołu, nie dla
 konkretnego kierowcy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

71 Data: Wrzesien 29 2008 14:37:53
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos,

 Bo tak został wypuszczony. Kara powinna być dla zespołu, nie dla
 konkretnego kierowcy.

zgodziłbym sie pod warunkiem, ze zawodnik widzac bład zespolu natychmiast
by sie zatrzymał, przepuscił tego komu wyjechał i awaryjkami ładnie
przeprosił. Dopóki jednak czerpał z bledu zespolu korzysc - kara powinna
byc równiez dla niego.
BTW nie uznaje zatrzymania za skuteczne bo nie byo podziekowania
awaryjkami!

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

72 Data: Wrzesien 30 2008 07:48:01
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Noel 

Użytkownik Budzik napisał:

Nie po co tylko z jakiego powodu. Wyjechał przed nos,

Bo tak został wypuszczony. Kara powinna być dla zespołu, nie dla
konkretnego kierowcy.

zgodziłbym sie pod warunkiem, ze zawodnik widzac bład zespolu natychmiast by sie zatrzymał, przepuscił tego komu wyjechał i awaryjkami ładnie przeprosił. Dopóki jednak czerpał z bledu zespolu korzysc - kara powinna byc równiez dla niego.
BTW nie uznaje zatrzymania za skuteczne bo nie byo podziekowania awaryjkami!

To go powinien na torze wyprzedzić, zajechać drogę, zatrzymać się, wyjść z bolidu i dać w łeb, z tekstem "Jak k...a jeździsz baranie!".


--
Tomek "Noel" B.

73 Data: Wrzesien 28 2008 21:42:21
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 28 Sep 2008 15:39:09 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu
wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach
w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu
niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie
zielonym światłem.

 No to dopiero miałbyś krwi koryto, jakby wszystkim opony
 wystygły. Idiotyzmem natomiast jest zamykanie boksów na czas
 uporządkowania stawki podczas neutralizacji.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

74 Data: Wrzesien 29 2008 10:44:23
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: szwagier 

Tomasz Pyra pisze:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.

A jesli do wypadku dojdzie na prostej startowej?

Rozumiem ze marudzenie o przepisy wynika z faktu ze Kubice przez to wykopalo daleko, ale przepisy sa takie same dla wszystkich i wg mnie maja sens, gdyby nie zamknieto pitstopu to zrobilby sie w nim taki tlok ze pewnie doszloby tam do kolejnej kolizji.

Poza tym wez pod uwage ze silniki bolidow pracuja caly czas na wysokich obrotach,. latwo gasna, a zgasniecie silnika na torze eliminuje z wyscigu. I kierowca ktoremu silnik zgasnie bedzie tez sie awanturowal ze to nie sprawiedliwe.

szwagier

75 Data: Wrzesien 29 2008 12:47:08
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: adym 

Użytkownik "szwagier" :

Rozumiem ze marudzenie o przepisy wynika z faktu ze Kubice przez to
wykopalo daleko, ale przepisy sa takie same dla wszystkich i wg mnie
maja sens, gdyby nie zamknieto pitstopu to zrobilby sie w nim taki tlok
ze pewnie doszloby tam do kolejnej kolizji.

Tylko, ze jak otwieraja pit lane to i tak wszyscy masowo tam wjezdzaja. Wiec co za roznica. Dzwon juz byl w tym sezonie jak Haimlton staranowal Raikkonena przeciez.

Co prawda te dyskusje sprowokowalo to, ze tym razem to wlasnie Robert padl ofiara tego przepisu. Nie zmienia to faktu, ze przepis jest krzywdzacy i zły z punktu widzenia rywalizacji sportowej.

Poza tym wez pod uwage ze silniki bolidow pracuja caly czas na wysokich
obrotach,. latwo gasna, a zgasniecie silnika na torze eliminuje z
wyscigu. I kierowca ktoremu silnik zgasnie bedzie tez sie awanturowal ze
to nie sprawiedliwe.

Nie sądze zeby trudnoscia bylo utrzymanie silnika na odpowiedniej predkosci obrotowej. Problem raczej moglby lezec w jego chlodzeniu jak ktos juz zauwazyl.

76 Data: Wrzesien 29 2008 14:05:01
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: szwagier 



Tylko, ze jak otwieraja pit lane to i tak wszyscy masowo tam wjezdzaja. Wiec co za roznica. Dzwon juz byl w tym sezonie jak Haimlton staranowal Raikkonena przeciez.

i tak, i nie - we wczorajszym wyscigu po otwarciu pitlane wjechalo tam chyba 4 czy 5 kierowcow, a najwiekszy problem mial i tak Massa z rura od   tankowania..i w ogole zespolem.

Co prawda te dyskusje sprowokowalo to, ze tym razem to wlasnie Robert padl ofiara tego przepisu. Nie zmienia to faktu, ze przepis jest krzywdzacy i zły z punktu widzenia rywalizacji sportowej.

Z punktu widzenia rywalizacji sportowej tak, ale ze krzywdzacy sie nie zgodze, bo dziala dokladnie tak samo dla wszystkich i kazdego moze dotknac. Wcozraj ucierpial na tym Kubica ale skorzystal Alonso - i nie sadze zeby on uwazal to za krzywdzace/


Nie sądze zeby trudnoscia bylo utrzymanie silnika na odpowiedniej predkosci obrotowej. Problem raczej moglby lezec w jego chlodzeniu jak ktos juz zauwazyl.

Masz racje, problem techniczny a i w sumie tez cos co zwraca uwage na umiejhetnosc kierowcy.

Wg mnie tankowanie powinni wywalic ale zostawic zmiane opon, to jest akurat element tak bardzo wazny z punktu widzenia bezpieczenstwa ze nie ma sensu wprowadzac ryzyka zwiazanego z jazda na wykonczonych oponach w imie zyskania kilkunastu sekund.

szwagier

77 Data: Wrzesien 29 2008 12:15:51
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 14:05:01 +0200, szwagier
 wrote:

Z punktu widzenia rywalizacji sportowej tak, ale ze krzywdzacy sie nie
zgodze, bo dziala dokladnie tak samo dla wszystkich i kazdego moze
dotknac. Wcozraj ucierpial na tym Kubica ale skorzystal Alonso - i nie
sadze zeby on uwazal to za krzywdzace/

 Jest krzywdzący, bo jak przychodzi chwila zawodnika X, to ma on
 do wyboru: odpaść z wyścigu lub zainkasować karę, która zepchnie
 go na koniec stawki, zaś losowość zdarzenia będącego przyczyną
 powoduje, że nie można przewidzieć takiego obrotu sprawy i się
 nań odpowiednio przygotować.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

78 Data: Wrzesien 29 2008 14:40:01
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: szwagier 


 Jest krzywdzący, bo jak przychodzi chwila zawodnika X, to ma on
 do wyboru: odpaść z wyścigu lub zainkasować karę, która zepchnie
 go na koniec stawki, zaś losowość zdarzenia będącego przyczyną
 powoduje, że nie można przewidzieć takiego obrotu sprawy i się
 nań odpowiednio przygotować.

Losowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka kilku bolidow ktora tych z konca stawki wroci na poczatek.
Podkreslam - przepisy sa takie same dla wszystkich wiec nikt nie jest faworyzowany.
No moze z wyjatkiem ferrari :(

Pamietam jak w jednej ze starszych serii Michael Schumacher startowal z konca i przebil sie przez cala procesje do czolowki.
Wystarczy zmienic przepisy tak, zeby w trakcie wyscigu mogli sie normalnie wyprzedzac i nie bedzie placzu o pitstopy a i calosc zyska na atrakcyjnosci.

szwagier

79 Data: Wrzesien 29 2008 14:37:56
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

osowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka
kilku bolidow ktora tych z konca stawki wroci na poczatek.
Podkreslam - przepisy sa takie same dla wszystkich wiec nikt nie jest
faworyzowany.

to ja proponuje grajdoły na torze - byleby je losowo odsłaniac przez
zawodnikami. Wtedy to jest uczciwe.
Przeciez to ma byc wyscig a nie losowanie ruletki. Bo jak losowanie
ruletki, to po co samochody?

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

80 Data: Wrzesien 29 2008 15:06:16
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 14:40:01 +0200, szwagier
 wrote:

Losowo to dwa okrazenia pozniej moze sie trafic kolejny SC albo zbitka
kilku bolidow ktora tych z konca stawki wroci na poczatek.

 Ale nie zostaniesz za to zrządzenie losu ukaranym relegcją na
 koniec stawki.

Pamietam jak w jednej ze starszych serii Michael Schumacher startowal z
konca i przebil sie przez cala procesje do czolowki.

 Ale to były trochę inne czasy, inne auta i prawdopodobnie inny
 tor.

Wystarczy zmienic przepisy tak, zeby w trakcie wyscigu mogli sie
normalnie wyprzedzac i nie bedzie placzu o pitstopy a i calosc zyska na
atrakcyjnosci.

 Do tego trzeba zmienić samochody (owszem, przez przepisy). I nie
 chodzi o protezy typu KERS, ale o gruntowne popsucie
 aerodynamiki, zmniejszenie zależności aut od docisku, albo
 wrażliwości na zakłócenia strugi wywoływane przez poprzednika.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

81 Data: Wrzesien 30 2008 00:00:11
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

 Do tego trzeba zmienić samochody (owszem, przez przepisy). I nie
 chodzi o protezy typu KERS, ale o gruntowne popsucie
 aerodynamiki, zmniejszenie zależności aut od docisku, albo
 wrażliwości na zakłócenia strugi wywoływane przez poprzednika.

Ale w sumie kiedyś pod tym względem było teoretycznie jeszcze gorzej, a jednak na torze działo się chyba więcej.
Mówię o jakiś zamierzchłych czasach kiedy korzystano z takich wynalazków jak ruchome powierzchnie aerodynamiczne, wielkie spoilery i 2x mocniejsze silniki niż obecnie.

82 Data: Wrzesien 30 2008 10:26:28
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 30 Sep 2008 00:00:11 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

 aerodynamiki, zmniejszenie zależności aut od docisku, albo
 wrażliwości na zakłócenia strugi wywoływane przez poprzednika.

Ale w sumie kiedyś pod tym względem było teoretycznie jeszcze gorzej, a
jednak na torze działo się chyba więcej.

 No niekoniecznie. Zauważ ile było manewrów wyprzedzania na
 długich prostych, gdzie atakujący długo jechał w cieniu
 atakowanego i na końcu wychodził zza niego. Teraz już tyle ich
 nie ma.

 Może czas na powrot do ground-effects? :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

83 Data: Wrzesien 30 2008 21:42:02
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

 Może czas na powrot do ground-effects? :)

No z tym to był ból taki że mała nierówność i odlatujesz

84 Data: Wrzesien 29 2008 12:54:44
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne przepisy dotyczące SC.

Moim zdaniem lepiej w sytuacji niebezpieczeństwa na torze po porostu wszystkich zawodników zatrzymać, ustawić na prostej startowej w blokach w kolejności zajmowanej w chwili ogłoszenia neutralizacji i po usunięciu niebezpieczeństwa po prostu wznowić wyścig startując ich normalnie zielonym światłem.
Powinno byc tak jak bylo dawniej - auto jest tankowane przed startem i ma na tym paliwie dojechac do mety. Odpada problem zamykania pi-line/pit-stopu gdy pojawi sie SC oraz unika sie niebezpieczenstawa z wyrwaniem weza (co ostatnio jest nagminne + poturbowanie mechanika)od urzadzenia tankujacego oraz niebezpieczenstwa powsatania pozaru. Dodatkowo nie ma burdelu jak wszyscy zjezdzaja na raz do pit-stopu aby sie dotankowac.
pozdrawiam

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

85 Data: Wrzesien 29 2008 19:01:04
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: jerzu 

On Mon, 29 Sep 2008 12:54:44 +0200, Gabriel'Varius'
 wrote:

Powinno byc tak jak bylo dawniej
(...)

Proponuję powrót do staru z dobiegu, tak jak było kiedyś. Po co się
ograniczać?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

86 Data: Wrzesien 30 2008 10:17:32
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 29 Sep 2008 19:01:04 +0200, jerzu
 wrote:

Proponuję powrót do staru z dobiegu, tak jak było kiedyś. Po co się
ograniczać?

 Start LeMans miał swój urok. Zwłaszcza gdy Jacky Ickx podszedł
 do auta spokojnie, usadził się, odpalił, wystartował ostatni
 i...  wygrał :)

 Ale start LeMans był niebezpieczny i tankowanie, jak widać, też
 jest niebezpieczne.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

87 Data: Wrzesien 30 2008 12:28:20
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Adam Kowalski 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Nie pierwszy wyścig wywalony do góry nogami przez takie a nie inne
przepisy dotyczące SC.

Kilka mniej lub bardziej sensowych pomysłów zmiany przepisów:
- złagodzić karę za zabronione tankowanie np. tylko przejazd przez aleję
serwisową - bez postoju 10 sekund, możliwość odbycia kary w dowolnie
wybranym momencie (chociażby na ostatnim okrążeniu),
- pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na ostatnich
powiedzmy 20 okrążeniach,
- pozwalać na zatankowanie tylko tym kierowcom, którym się kończy paliwo
(monitorowanie stanu paliwa w baku albo i bez monitorowania, przecież po
wyścigu da się określić ile faktycznie było paliwa w momencie dotankowania),
- pozwalać na zatankowanie tylko jednemu kierowcy z zespołu,
- jeśli kierowca zatankuje w zabronionym momencie to odbywa od razu karę,
np. postój na stanowisku serwisowym musi trwać minimum 15 sekund (łącznie z
tankowaniem), jeśli postój będzie krótszy - kara orzekana przez sędziów jak
dotychczas.

88 Data: Wrzesien 30 2008 20:38:54
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Marcin Narzynski 

- pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na ostatnich powiedzmy 20 okrążeniach,
- pozwalać na zatankowanie tylko tym kierowcom, którym się kończy paliwo (monitorowanie stanu paliwa w baku albo i bez monitorowania, przecież po wyścigu da się określić ile faktycznie było paliwa w momencie dotankowania),

Wystarczy, żeby zespoły przed wyścigiem w zalakowanych kopertach w sejfie umieściły okrążenia, na których skończy im się paliwo. Jeśli neutralizacja wystąpi na tym okrążeniu - można zatankować bezkarnie.

MN

89 Data: Wrzesien 30 2008 20:37:36
Temat: Re: Przepisy F1
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

- pozwalać na zatankowanie tym kierowcom, którzy nie tankowali na
ostatnich powiedzmy 20 okrążeniach,
- pozwalać na zatankowanie tylko tym kierowcom, którym się kończy
paliwo (monitorowanie stanu paliwa w baku albo i bez monitorowania,
przecież po wyścigu da się określić ile faktycznie było paliwa w
momencie dotankowania),

Wystarczy, żeby zespoły przed wyścigiem w zalakowanych kopertach w
sejfie umieściły okrążenia, na których skończy im się paliwo. Jeśli
neutralizacja wystąpi na tym okrążeniu - można zatankować bezkarnie.

no tak, ale to tez wprowadza jakas losowosc w ostatecznym wyniku. Bo teraz
jest tak, ze ten kto musi zatankowac traci szanse, bo dostaje kare. W
przypadku gdyby mógł zatankowac bo akurat jedzie SC a on ma planowane
tankowanie - zyskiwałby w druga strone.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Przepisy F1



Grupy dyskusyjne