Przepustnica - zasada działania.
1 | Data: Kwiecien 08 2008 16:03:33 |
Temat: Przepustnica - zasada działania. | |
Autor: M... | Witam wszystkich 2 |
Data: Kwiecien 08 2008 16:05:23 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: BartekK | M... pisze: Witam wszystkichNiezbyt, bo praktycznie zawsze jeszcze na ośce przepustnicy jest potencjometr/enkoder który informuje komputer od wtrysku "od razu" ile jest otwarcia. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 3 |
Data: Kwiecien 08 2008 16:22:17 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: M... | Niezbyt, bo praktycznie zawsze jeszcze na ośce przepustnicy jest Chyba rozumię. Czyli ilość wtryskiwanego paliwa jest zależna od wychylenia przepustnicy (potencjonetr), a dopiero potem korygowana przez pomiar z sondy lambda? Pozdrawiam 4 |
Data: Kwiecien 08 2008 17:04:40 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Jakub Witkowski | M... pisze: Niezbyt, bo praktycznie zawsze jeszcze na ośce przepustnicy jest Przede wszystkim jest ustalana w oparciu o przepływomierz, dodatkowo potencjometr, a na końcu - s. lambda :) /kąt, rozumiem/ -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 5 |
Data: Kwiecien 08 2008 19:11:01 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: adamo |
Przede wszystkim jest ustalana w oparciu o przepływomierz, dodatkowo W autach gdzie nie ma przeplywomierza montowany jest czujnik cisnienia w kolektorze ssacym, ktory podaje wartosc do sterownika silnika, calosc dopelnia czujnik temp. powietrza zasysanego, gdyz gestosc powietrza zalezy rowniez od temp. 6 |
Data: Kwiecien 08 2008 19:24:12 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: M... | W autach gdzie nie ma przeplywomierza montowany jest czujnik cisnienia w kolektorze ssacym, ktory podaje wartosc do sterownika silnika, calosc dopelnia czujnik temp. powietrza zasysanego, gdyz gestosc powietrza zalezy > rowniez od temp. No włanie, ubiegłe mnie, bo o to chciałem włanie zapytać. U mnie (Fiat Bravo 1.6 16V) nie ma przepływomierza. Jest natomiast czujnik cinienia bezwzględnego. Bardzo dziękuję wszystkim za informację. Co do "konta" z pierwszego postu to faktycznie przesadziłem. :/ Pozdrawiam serdecznie. 7 |
Data: Kwiecien 09 2008 10:34:28 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Jakub Witkowski | adamo pisze: Przede wszystkim jest ustalana w oparciu o przepływomierz, dodatkowo Tak czy siak chodzi o określenie ilości pobieranego powietrza. Przepływomierz (klapka czy drucik) tez nie mierzy w zasadzie przepływu, tylko pewne wartości pośrednie z których przepływ jest wyliczany... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 8 |
Data: Kwiecien 08 2008 17:18:34 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Lewis |
Pedał gazu reguluje kont otwarcia przepustnicy. Czym większy kont otwarcia,^^^^ ^^^^^^ A w jakim banku? Dają karte? ;) -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 9 |
Data: Kwiecien 08 2008 20:06:04 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: J.F. | On Tue, 8 Apr 2008 16:03:33 +0200, M... wrote: Pedał gazu reguluje kont otwarcia przepustnicy. Nowsze pojazdy miewaja juz system "by wire". Czyli pedal gazu porusza potencjometr, przepustnice porusza komputer. Czym większy kont otwarcia, I tym wiecej trzeba paliwa wtrysnac. Sonda lambda sprawdza zawartość tlenu w spalinach i w zależności od jego Ale to bardzo z grubsza. Sonda jest raczej trzecia instancja, jest zbyt wolna zeby ustalac dawki. Sluzy raczej do korekcji dawek obliczonych z ... druga instancja jest przeplywomierz powietrza/czujnik cisnienia MAP. A pierwsza to wewnetrzne tablice komputera na podstawie obrotow i uchylenia przepustnicy [mierzonej TPS lub komputer sam wie na ile otworzyl]. J. 10 |
Data: Kwiecien 08 2008 20:42:38 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Tue, 8 Apr 2008 16:03:33 +0200, M... wrote: Generalnie są dwa tryby pracy ECU. W warunkach w miarę stałych (jazda ze stałym obciążeniem lub na biegu jałowym) komputer dawkuje paliwo w oparciu o wskazania sondy lambda (pętla zamknięta). Natomiast przy dynamicznych zmianach obciążenia (czyli jak położenie przepustnicy się zmienia), komputer korzysta z pomiaru ilości powietrza (czyli MAP+IAT/przepływomierz) i na podstawie map paliwa dawkuje paliwo (pętla otwarta). W tym trybie silnik pracuje też po starcie jak wydech się jeszcze nie rozgrzał (sonda lambda działa dopiero po osiągnięciu wysokiej temperatury) TPS służy chyba w zasadzie tylko do podejmowania decyzji w którym z powyższych trybów ma pracować ECU. Jeszcze jest tryb awaryjny na którym większość silników potrafi jakoś pracować nawet w przypadku awarii czujników - możliwe że wtedy korzysta z TPS. 11 |
Data: Kwiecien 08 2008 21:22:21 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Wiesiaczek |
Witam wszystkich[...] Ja tam Ciebie wcale nie rozumiem :(((((((( Może jakiś kurs języka polskiego? -- Pozdrawiam (dziś z Karlovych Varów - CZ) - Wiesiaczek "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" 14 |
Data: Kwiecien 09 2008 01:06:02 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: j | Tak zupelnie na marginesie: Czy dobrze *rozumie*? *rozumiem*? Pedał gazu reguluje *kont* otwarcia *kąt* Sorry za offtopic ale niech czlowiek wie dlaczego polowa z odpowiedzi to jakies glupie nabijanie sie :/ j. 15 |
Data: Kwiecien 09 2008 08:58:16 | Temat: Re: Przepustnica - zasada działania. | Autor: Jurand | "j" wrote in message Tak zupelnie na marginesie: W dodatku przez debili, którzy też często popełniają błędy językowe ;) |