Ja gdybym był takim pasjonatem wsadziłbym do tego silnik V8 4.0 M60 z BMW
oczywiście :) Lub - tańszy wariant - V12 M70... tylko taki silnik "troche"
wazy...
V12 to już raczej centralnie by trzeba było ;)
Rozważałem M60 ale 3.0, bo wg moich znajomych jeżdżących BMW jest
to silnik łatwiej dostępny ...no ale to zawsze się może zmienić
;-] Póki co najistotniejszym problemem jest wzmocnienie podwozia i
wykonanie mocowań ram pomocniczych zawieszenia - bo zrobić dobre
wsporniki pod silnik nie jest trudno (jedna z moich Wołg ma silnik i
skrzynię Mercedesa W123 2,4D), ale już zawieszenie powinno być
geometrycznie OK, a ponadto punkty mocowania muszą wytrzymać spore
siły - hamowanie, zakręty itp...
Rudolf
4 |
Data: Styczen 13 2007 20:40:12 |
Temat: Re: Przeróbka... GAZa M24 Wołga |
Autor: Qba |
Użytkownik "SkyRudolf" napisał w wiadomości
...ciach...
streetracing.pl popytaj tam, jest m.in. koles ktory ma syrenke z zawiecha i
silnikiem od vectry/calibry
5 |
Data: Styczen 13 2007 20:51:52 | Temat: Re: Przeróbka... GAZa M24 Wołga | Autor: wowa |
Użytkownik "SkyRudolf" napisał w wiadomości Przymierzam się do przeszczepu silnika w Wołdze. Założenia są
Tutaj masz inspirację :) http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/news/news_64/volga.htm
Pozdrawiam
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!
6 |
Data: Styczen 14 2007 10:50:25 | Temat: Re: Przeróbka... GAZa M24 Wołga | Autor: SkyRudolf |
Tutaj masz inspirację :)
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/news/news_64/volga.htm
A, da, ja znaju etot maszynu. Mienia oczeń nravitsa ;) No, ale
została zrobiona przez profesjonalną firmę i dość dużym kosztem.
Znamiennym jest fakt, że użyto podzespołów z Bayerische Motoren
Werke ;)
Inna rzecz, że po dzwonie nadwozie trzeba znów robić od podstaw, a
we Wołdze stockowej (przynajmniej z nadwozia) po prostu wymieniam
fabryczne części i "włala". Jak kiedyś będę obrzydliwie bogaty,
to obiecuję zrobić M24 w takim stylu jak ta 21-ka ;-D
Rudolf
7 |
Data: Styczen 22 2007 20:17:59 | Temat: Re: Przeróbka... GAZa M24 Wołga | Autor: |
SkyRudolf napisał(a):
Przymierzam się do przeszczepu silnika w Wołdze. Założenia są
takie, żeby fabryczna z wyglądu Wołga miała więcej niż swoje
fabryczne 110KM SAE tak, aby 130km/h nie było dla niej wysiłkiem.
Miło byłoby móc bujnąć się do 160 lub wyżej, pojeździć po
winklach tudzież zerwać przyczepność na suchym asfalcie przy 50km/h
;-]
Fabryczna Wołga ma R4 2,45l i z tego 190Nm, waży 1400kg, rozpędza
się do 145km/h. Miejsca pod maską dużo, więc poszukałem wśród
tylnonapędowców i znalazłem BMW E34. Wersja z motorem 2.5 ma 250 Nm
i 192KM.
Zastanawia mnie natomiast taki wariant: przeszczepić całe zawieszenie
z przeniesieniem napędu, układem kierowniczym i oczywiście
silnikiem.
Wstępne rozpoznanie:
+ podobne rozstawy kół: przód 1470 w obu, tył 1420 (Wołga) 1490
(BMW)
+ podobny rozstaw osi: 2800 (Wołga) 2761 (BMW)
+ zawieszenia w BMW mają ramy pomocnicze - mniej punktów mocowania to
mniejszy problem
- Wołga nie ma kielichów zawieszeń
Jestem pasjonatem i chcę utopić w tym kilka-kilkanaście tys. więc
proszę mi nie odradzać ;) Potrzebuję wskazówek, na co zwrócić
uwagę przy negocjacjach z warsztatami, co mogę zrobić sam,
dysponując garażem i sporym zestawem narzędzi i ogólnie - jakie
jeszcze trudności mogę napotkać.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
witam
ja też mam Wołgę gaz24 i też włożyłem do niej silnik BMW tyle
że 2.0 l i 150KM (silnik niecomniejszy jaki ty chcesz włożyć)
silnik włożyłem w lato i powiem miałem dużo problemów ale też
byłem na niego "napalony"
Jak chcesz więcej informacji na ten temat to daj znać na mój e-mail
pozdrawiam
8 |
Data: Marzec 02 2007 10:53:41 | Temat: Re: Przeróbka... GAZa M24 Wołga | Autor: SkyRudolf |
witam
ja też mam Wołgę gaz24 i też włożyłem do niej silnik BMW tyle
że 2.0 l i 150KM (silnik niecomniejszy jaki ty chcesz włożyć)
silnik włożyłem w lato i powiem miałem dużo problemów ale też
byłem na niego "napalony"
Jak chcesz więcej informacji na ten temat to daj znać na mój e-mail
dzięki za odpowiedź :) Trochę mnie nie było, ale efekty już są:
kupiłem BMW 535i (silnik M30 B35M - 211KM@5700, 305Nm@4000). Do Wołgi
jak znalazł :-] Póki co jednak jeżdzę BMW - blacharz powiedział, że
przespawanie całej komory silnika i mocowań zawieszenia + osprzętu
zajmie parę miesięcy.
Rudolf
| | | | |