Dnia Sun, 15 Mar 2009 11:04:55 +0100, Jacek Sowiński napisał(a):
coś ściemnia
możesz zaciemnić a nawet zasłonić blachą wszystkie szyby które są za
środkowym słupkiem bez zadnych konsekwencji ani certyfikatów.
Na szybe przednią i w drzwiach kierowcy/pasażera musisz mieć certyfikat.
bzdura
1. w zasadzie wszystko co jest w pojeździe powinno być dopuszczone do
ruchu. Jeżeli blacha jest fabrycznie - ma dopuszczenie z całym pojazdem.
Jezeli została założona później, to teoretycznie powinno się załatwić
homologacje na przeróbkę.
2. żaden certyfikat nie upoważni do posiadania folii na przednich szybach
jeżeli przyciemnienie przekracza dozwolony poziom
3. jezeli szyby są fabryczne to mają stosowne certyfikaty nadrukowane na
sobie, i jezeli to jest prawdziwy diagnosta a nie tandetna podróbka, to
powinien o tym doskonale wiedzieć
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
4 |
Data: Marzec 15 2009 11:07:35 |
Temat: Re: Przyciemnine szyby, a przeglad rejestracyjny. |
Autor: B.Z. |
Facet na przegladzie rejestratcyjnym zarzadal od moje dziewczyny
certyfikatu na przysciomniene szyby. Auto ma przyciemnione szyby w
tylnych drzwiach i w tylnej klapie. To wersja Almery hetchback, ktora
ma fabrycznie przciomnione szyby. Ale kiedy sciaga sie auto z zagranicy
to nikt nie daje jakiegos ceryfikatu na szyby razem z innymi
dokumentami tzn brifem itd. Dla mnie to kompletna paranoja bo szyby
maja miec tylko odpowiednia przepuszczalnosc swiatla i to tylko powinno
interesowac diagnoste. Ktos wie moze czy to ja sie myle czy facet ze
stracji diagnostyczniej??
Facet się myli. Przednia szyba i przednie boczne maja mieć odpowiednia przepuszczalność/certyfikat. Tylne szyby (czyli klapa i boczne za kierowcą) możesz sobie nawet zamalować farbą.
B.Z.
--
http://bolivar.cal.pl
5 |
Data: Marzec 15 2009 11:42:29 | Temat: Re: Przyciemnine szyby, a przeglad rejestracyjny. | Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Sun, 15 Mar 2009 10:33:01 +0100, szmergiel napisał(a):
ceryfikatu na szyby razem z innymi dokumentami tzn brifem itd. Dla mnie to
kompletna paranoja bo szyby maja miec tylko odpowiednia przepuszczalnosc
swiatla i to tylko powinno interesowac diagnoste. Ktos wie moze czy to ja
sie myle czy facet ze stracji diagnostyczniej??
Facet się myli. Atesty są potrzebne, jesli przyciemniane są szyby przednie
i boczne w przednich drzwiach (dokładniej - +-90 stopni pola widzenia
kierowcy liczac od kierunku na wprost).
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
6 |
Data: Marzec 15 2009 11:55:54 | Temat: Dla pełnej jasności : | Autor: Zbyszek |
Szyby boczne tylne i tylna mogą być zupełnie nieprzezroczyste
pod jednym warunkiem :
boczne lusterka z obu stron samochodu .
7 |
Data: Marzec 15 2009 15:03:31 | Temat: Re: Dla pełnej jasności : | Autor: Tomasz Pyra |
Zbyszek pisze:
Szyby boczne tylne i tylna mogą być zupełnie nieprzezroczyste
pod jednym warunkiem :
boczne lusterka z obu stron samochodu .
Pytanie tylko jest takie czy sam sobie możesz dokonać takiej przeróbki.
Rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych to jedno, a zgodność z homologacją danego modelu to drugie.
Inna sprawa że praktyka jest taka, że tylne szyby okleja się różnymi reklamami, często fabrycznie przyciemnia (bez żadnych dodatkowych dokumentów) i nikt nie robi z tego powodu problemów.
| | | |