Grupy dyskusyjne   »   Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samoch odem

Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samoch odem



1 Data: Wrzesien 08 2008 19:32:38
Temat: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Andrew 

Witam

Analizując przepisy odnośnie dopuszczalnej masy przyczepki holowanej przez samochód osobowy (mam kat B + E) wnioskuję, że gdybym posiadał przyczepę z hamulcem np hydraulicznym połączonym z hamulcami w samochodzie mogła by ona być nawet o masie własnej równej masie samochodu a nawet większej! Czy ktoś widział może gdzieś takie przyczepy z takim hamulcem? W grę wchodziła by lekka przeróbka instalacji hamulcowej w samochodzie (założenie odpowiedniego siłownika w gnieździe) + odpowiednia przyczepka z takim systemem hamulcowym.



2 Data: Wrzesien 08 2008 19:50:49
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: ponowny 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

Witam

Analizując przepisy odnośnie dopuszczalnej masy przyczepki holowanej przez
samochód osobowy (mam kat B + E) wnioskuję, że gdybym posiadał przyczepę z
hamulcem np hydraulicznym połączonym z hamulcami w samochodzie mogła by
ona być nawet o masie własnej równej masie samochodu a nawet większej! Czy
ktoś widział może gdzieś takie przyczepy z takim hamulcem? W grę wchodziła
by lekka przeróbka instalacji hamulcowej w samochodzie (założenie
odpowiedniego siłownika w gnieździe) + odpowiednia przyczepka z takim
systemem hamulcowym.

A do której sekcji pompy hamulcowej i systemu ABS to dołączysz.
Są przyczepy z tzw. hamulcem najazdowym - to siłownik w haku przyczepy,
który w momenie gdy hamujesz samochodem powoduje że energia kinetyczna
przyczepy działa na ten siłownik i hamulce w przyczepie zaczynają działać.

3 Data: Wrzesien 08 2008 20:17:28
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Andrew 

A do której sekcji pompy hamulcowej i systemu ABS to dołączysz.
Są przyczepy z tzw. hamulcem najazdowym - to siłownik w haku przyczepy, który w momenie gdy hamujesz samochodem powoduje że energia kinetyczna przyczepy działa na ten siłownik i hamulce w przyczepie zaczynają działać.

Nie wiem do której - wydawało mi się to logiczne. Np w samochodach ciężarowych jest system pneumatyczny. Jeśli to niemożliwe no to trudno...

4 Data: Wrzesien 08 2008 21:12:51
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: kml 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

A do której sekcji pompy hamulcowej i systemu ABS to dołączysz.
Są przyczepy z tzw. hamulcem najazdowym - to siłownik w haku przyczepy, który w momenie gdy hamujesz samochodem powoduje że energia kinetyczna przyczepy działa na ten siłownik i hamulce w przyczepie zaczynają działać.

Nie wiem do której - wydawało mi się to logiczne. Np w samochodach ciężarowych jest system pneumatyczny. Jeśli to niemożliwe no to trudno...

Znajdź na obrazku dziesięć różnić pomiędzy osobówką a ciągnikiem siodłowym - masz na to 2 minuty.


--
pozdrawiam
kml

5 Data: Wrzesien 09 2008 09:06:11
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

A do której sekcji pompy hamulcowej i systemu ABS to dołączysz.
Są przyczepy z tzw. hamulcem najazdowym - to siłownik w haku przyczepy,
który w momenie gdy hamujesz samochodem powoduje że energia kinetyczna
przyczepy działa na ten siłownik i hamulce w przyczepie zaczynają
działać.

Nie wiem do której - wydawało mi się to logiczne. Np w samochodach
ciężarowych jest system pneumatyczny. Jeśli to niemożliwe no to trudno...

Bo łatwo się uzupełnia czynnik roboczy przy rozłączaniu i dołączaniu
przyczepy/naczepy.
Dodatkowa cecha to trudno zagotować powietrze.
Nie wiem tylko czy spełniona jest zasada westinghouse'a tak jak np w
pociągach.

6 Data: Wrzesien 09 2008 09:20:41
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Andrew 

Bo łatwo się uzupełnia czynnik roboczy przy rozłączaniu i dołączaniu przyczepy/naczepy.
Dodatkowa cecha to trudno zagotować powietrze.
Nie wiem tylko czy spełniona jest zasada westinghouse'a tak jak np w pociągach.
Ale siłowniki są przecież całkowicie szczelne - jakby ciekły to byś miał straty np w hamulcach tarczowych/bębnowych...

7 Data: Wrzesien 09 2008 10:34:08
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

Bo łatwo się uzupełnia czynnik roboczy przy rozłączaniu i dołączaniu
przyczepy/naczepy.
Dodatkowa cecha to trudno zagotować powietrze.
Nie wiem tylko czy spełniona jest zasada westinghouse'a tak jak np w
pociągach.
Ale siłowniki są przecież całkowicie szczelne - jakby ciekły to byś miał
straty np w hamulcach tarczowych/bębnowych...

Chodzi o utrzymanie szczelnosci na laczeniu przyczepy z ciagnikiem, nawet
szybkozlacza z obustronnym stopem  nie gwarantuja 100% szczelnosci a przy
hamulcach nie ma zartow - pomysl co by sie stalo jesli podlaczysz przyczepe
w ktorej uklad hamulcowy jest pusty czy jesli maly bombel powietrza dostanie
sie do ukladu samchodu. Hamulce pneumnatyczne w naczepach dzialaja tak, ze
przy braku i przy wysokim cisnieniu hamulce sa zacisniete. Tez kiedys
szukalem przyczepy z niezaleznymi hamulcami i nie znalazlem czegos takiego.
Z innej strony - bardzo czesto widuje takie przyczepy:
http://allegro.pl/item431408930_laweta_na_2_auta_z_obrotnica_gwarancja_2_lata.html
ciagniete nawet przez mercedesa vito czy dostawczaki typu sprinter, co
oznacza, ze raczej nie przejmuja sie ta tabelka. Sprinter ma te 3,5 t na
haku ale po zaladowaniu 2 srednich samochodow caly misterny plan z DMC, RMC
i ta tabelka szlag trafia. Miewalem kontrole ciagnac lawete 2,5 t dmc za
voyagerem czy innym autem ktore mialo dmc "na haku" znacznie mniejsza niz
dmc lawety i jedyne co interesowalo policjantow to to, czy mam E do B.

Picasso

8 Data: Wrzesien 09 2008 13:33:55
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem
Autor: Andrew 

Chodzi o utrzymanie szczelnosci na laczeniu przyczepy z ciagnikiem, nawet szybkozlacza z obustronnym stopem  nie gwarantuja 100% szczelnosci a przy hamulcach nie ma zartow - pomysl co by sie stalo jesli podlaczysz przyczepe w ktorej uklad hamulcowy jest pusty czy jesli maly bombel powietrza dostanie sie do ukladu samchodu. Hamulce pneumnatyczne w naczepach dzialaja tak, ze przy braku i przy wysokim cisnieniu hamulce sa zacisniete. Tez kiedys szukalem przyczepy z niezaleznymi hamulcami i nie znalazlem czegos takiego.

No ale mi chodziło o połączenie na zasadzie siłowników - bez wymiany płynów samochód - laweta. Czyli jeśli w przyczepie nie będzie płynu czy też hamulce będą niesprawne nie będzie to miało żadnego znaczenia na hamulce w samochodzie (a te w moim explorerze w połaczeniu z ogumieniem które mam zatrzymają chyba nawet czołg!:).

Z innej strony - bardzo czesto widuje takie przyczepy:
http://allegro.pl/item431408930_laweta_na_2_auta_z_obrotnica_gwarancja_2_lata.html
ciagniete nawet przez mercedesa vito czy dostawczaki typu sprinter, co oznacza, ze raczej nie przejmuja sie ta tabelka. Sprinter ma te 3,5 t na haku ale po zaladowaniu 2 srednich samochodow caly misterny plan z DMC, RMC i ta tabelka szlag trafia. Miewalem kontrole ciagnac lawete 2,5 t dmc za voyagerem czy innym autem ktore mialo dmc "na haku" znacznie mniejsza niz dmc lawety i jedyne co interesowalo policjantow to to, czy mam E do B.

No właśnie - ale wg przepisów nie ma możliwości podłączenia takiej lawety do auta na kategorię B! DMC lawety z hamulcem najazdowym nie może przekroczyć 2631KG żeby mogło ją ciągnąć auto o DMC 3500KG. A ja nie mam ani kategorii C ani ciężarówki.

9 Data: Wrzesien 08 2008 19:53:42
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: J.F. 

On Mon, 8 Sep 2008 19:32:38 +0200,  Andrew wrote:

Analizując przepisy odnośnie dopuszczalnej masy przyczepki holowanej przez
samochód osobowy (mam kat B + E) wnioskuję, że gdybym posiadał przyczepę z
hamulcem np hydraulicznym połączonym z hamulcami w samochodzie mogła by ona być
nawet o masie własnej równej masie samochodu a nawet większej! Czy ktoś widział
może gdzieś takie przyczepy z takim hamulcem? W grę wchodziła by lekka przeróbka
instalacji hamulcowej w samochodzie (założenie odpowiedniego siłownika w
gnieździe) + odpowiednia przyczepka z takim systemem hamulcowym.

Ale przeciez nie zrobisz ukladu z homologacja :-)

J.

10 Data: Wrzesien 08 2008 20:16:47
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Mon, 8 Sep 2008 19:32:38 +0200,  Andrew wrote:
Analizując przepisy odnośnie dopuszczalnej masy przyczepki holowanej przez
samochód osobowy (mam kat B + E) wnioskuję, że gdybym posiadał przyczepę z
hamulcem np hydraulicznym połączonym z hamulcami w samochodzie mogła by ona być
nawet o masie własnej równej masie samochodu a nawet większej! Czy ktoś widział
może gdzieś takie przyczepy z takim hamulcem? W grę wchodziła by lekka przeróbka
instalacji hamulcowej w samochodzie (założenie odpowiedniego siłownika w
gnieździe) + odpowiednia przyczepka z takim systemem hamulcowym.

Ale przeciez nie zrobisz ukladu z homologacja :-)

A może są gotowe układy z homologacją?:)

11 Data: Wrzesien 08 2008 21:13:36
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Jacek "Plumpi" 


Ale przeciez nie zrobisz ukladu z homologacja :-)

A może są gotowe układy z homologacją?:)

Są z hamulcem najazdowym :)
Po co chcesz kombinować, skoro istnieją sprawdzone i dobre rozwiązania ?

12 Data: Wrzesien 08 2008 21:20:36
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 

Są z hamulcem najazdowym :)
Po co chcesz kombinować, skoro istnieją sprawdzone i dobre rozwiązania ?
Chodzi o przepisy - z hamulcem najazdowym masa samochodu DMC ma być większa o 1,33 niż masa DMC przyczepy - gdyby to był hydrauliczny to by nie było tego ograniczenia...

13 Data: Wrzesien 08 2008 21:54:24
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Karolek 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

Są z hamulcem najazdowym :)
Po co chcesz kombinować, skoro istnieją sprawdzone i dobre rozwiązania ?
Chodzi o przepisy - z hamulcem najazdowym masa samochodu DMC ma być większa o 1,33 niż masa DMC przyczepy - gdyby to był hydrauliczny to by nie było tego ograniczenia...

No ale po co ci to, jak masz auto powiedzmy z DMC 2,2t (przyklad z mojego DR) i wezmiesz przyczepke 1t to masz juz 3,2t.
A kat. B pozwala tylko na kierowanie do 3,5t, wiec gdzie sens?
Tylko nie pisz, ze chcesz kaszlakiem 2t ciagnac :P






Karolek

14 Data: Wrzesien 08 2008 22:50:37
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 

No ale po co ci to, jak masz auto powiedzmy z DMC 2,2t (przyklad z mojego DR) i wezmiesz przyczepke 1t to masz juz 3,2t.
A kat. B pozwala tylko na kierowanie do 3,5t, wiec gdzie sens?
Tylko nie pisz, ze chcesz kaszlakiem 2t ciagnac :P

Mam kat B+E kolego

15 Data: Wrzesien 08 2008 23:05:28
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Karolek 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

No ale po co ci to, jak masz auto powiedzmy z DMC 2,2t (przyklad z mojego DR) i wezmiesz przyczepke 1t to masz juz 3,2t.
A kat. B pozwala tylko na kierowanie do 3,5t, wiec gdzie sens?
Tylko nie pisz, ze chcesz kaszlakiem 2t ciagnac :P

Mam kat B+E kolego

Sorry, przeoczylem ten fragment.
W takim przypadku musialbys szukac pojazdu posiadajacego pneumatyczny uklad hamulcowy...
Albo cus takiego http://moto.allegro.pl/item397575438_siodlo_zestaw_do_zabudowy_na_mini_ciagnik.html
I do tego jakas naczepa z pneumatycznym ukladem hamulcowym.





Karolek

16 Data: Wrzesien 08 2008 23:24:17
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 

Sorry, przeoczylem ten fragment.
W takim przypadku musialbys szukac pojazdu posiadajacego pneumatyczny uklad hamulcowy...
Albo cus takiego http://moto.allegro.pl/item397575438_siodlo_zestaw_do_zabudowy_na_mini_ciagnik.html
I do tego jakas naczepa z pneumatycznym ukladem hamulcowym.

Hmm - ale ja chcę ciągnąć coś ciężkiego. Mam forda explorera z "upgradowanym transmission" o uciągu nawet 8 ton masy całkowitej zestawu i przeróbka tego typu odpada (nie rozwalę sobie nadwozia - chcę tylko podczepic przyczepkę). Hak mam Class IV wg nomenklatury USA czyli wystarczający - tylko te cholerne przepisy mnie ograniczają (jeśli idzie o przyczepki z hamulcem najazdowym)...

17 Data: Wrzesien 09 2008 09:07:49
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Karolek 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości

Sorry, przeoczylem ten fragment.
W takim przypadku musialbys szukac pojazdu posiadajacego pneumatyczny uklad hamulcowy...
Albo cus takiego http://moto.allegro.pl/item397575438_siodlo_zestaw_do_zabudowy_na_mini_ciagnik.html
I do tego jakas naczepa z pneumatycznym ukladem hamulcowym.

Hmm - ale ja chcę ciągnąć coś ciężkiego. Mam forda explorera z "upgradowanym transmission" o uciągu nawet 8 ton masy całkowitej zestawu i przeróbka tego typu odpada (nie rozwalę sobie nadwozia - chcę tylko podczepic przyczepkę). Hak mam Class IV wg nomenklatury USA czyli wystarczający - tylko te cholerne przepisy mnie ograniczają (jeśli idzie o przyczepki z hamulcem najazdowym)...

No to musisz zrobic jak Pa_blo napisal.... wielka kara chyba w razie czego nie grozi :>





Karolek

18 Data: Wrzesien 09 2008 00:20:31
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Andrew"  napisał w wiadomości


Mam kat B+E kolego

Przepisy przepisami ale jesli masz "na haku" tyle co ma DMC przyczepy to nie
dostaniesz mandatu...
"nasi" policjanci sa ciency z matematyki i trzymaja sie tego co maja w
dokumentach...

Jesli patrol ma 3,5 t na haku to tyle moze ciagnac i basta!
Tabelkami sie nie przejmuj!

Picasso

19 Data: Wrzesien 09 2008 13:35:16
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 

Jesli patrol ma 3,5 t na haku to tyle moze ciagnac i basta!
Tabelkami sie nie przejmuj!

A jak mnie policja w Niemczech zatrzyma lub inspekcja transportu drogowego? Ci są lepiej wyszkoleni i nawet mają miniaturowe wagi najazdowe!

20 Data: Wrzesien 09 2008 13:40:58
Temat: Re: Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połšczonym z samochodem
Autor: Andrew 

A jak mnie policja w Niemczech zatrzyma lub inspekcja transportu drogowego? Ci są lepiej wyszkoleni i nawet mają miniaturowe wagi najazdowe!

Wg taryfikatora przeładowanie pojazdu z przyczepką ponad DMC do 10t włącznie kosztuje 600PLN! W sumie można by się z nimi kłócić bo ten pkt brzmi:
6 Za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

.....

2) członowego lub zespołu pojazdów składajacego się z pojazdu silnikowego

i przyczepy:

a) do 10 t włacznie                        600zł



Jeśli mam wpisane w pojeździe DMC 3500 oraz przyczepka DMC 2630 - to masa całkowita zespołu wyniesie 6130KG. Natomiast w pojeździe silnikowym będę siedział np tylko ja i masa rzeczywista wyniesie załóżmy tylko 2400KG + przeładowana przyczepka np 2900KG co łącznie jest mniejsze niż 6130KG - czyli nie przekraczam dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:)

Przyczepa z hamulcem hydraulicznym połączonym z samochodem



Grupy dyskusyjne