Shreek pisze:
Witam
Potrzebuję kupić przyczepkę lekką.
Mam określone preferencje - oś hamowana, długość około 2,5m. Czyli taki standard produkowany przez wiele firm.
Przyczepy lekkie (tzn. do 750kg DMC) z Niewiadowa chyba nie mają hamulca. Innych producentów widzę że są hamowane.
Tyle że moje doświadczenia z przyczepami są takie, że jeżeli jedna oś to lepiej bez hamulca. Jeżeli z hamulcem, to jedna hamowana a druga nie.
Oś hamowana lubi się przyblokować przy jakiś bardziej nagłych manewrach, a wtedy robi się problem jeżeli to jest jedyna oś w przyczepie.
Kolejne pytanie - czy na pewno chcesz lekką? Bo jeżeli DMC zestawu nie przekracza 3.5t, to możesz ciągnąc na B cięższą przyczepę niż lekka.
Ponieważ wybór jest spory mam więc pytanie, którego producenta z dostępnych na polskim rynku byście polecili?
Niewiadów, Viola czy co tam jeszcze jest.
Jakiegoś dużego porównania nie mam, bo z firmowych to chyba tylko jeździłem tymi z Niewiadowa (zarówno prawie nową jak i taką już zmęczoną życiem), ale tak to bez zastrzeżeń - wszystko w miarę działało, bez upierdliwości znanych z różnych "SAM"-ów.
Pytanie jeszcze ile masz zamiar lat tego używać, jak często i w jakich warunkach.
Bo tak do codziennego, ostrego używania, to jeżeli masz możliwość, to szukałbym czegoś większego, bo to jednak zawsze jakieś takie solidniej wykonane i pewnie dłużej posłuży.
Jak do okazjonalnego prywatnego użytku, to pewnie czego byś nie kupił to nie powinno rozpaść się zbyt szybko.
3 |
Data: Marzec 17 2010 17:19:27 |
Temat: Re: Przyczepka lekka - która |
Autor: Shreek |
Tomasz Pyra napisał(a):
Przyczepy lekkie (tzn. do 750kg DMC) z Niewiadowa chyba nie mają hamulca. Innych producentów widzę że są hamowane.
Byłem u przedstawiciela Niewiadowa i mają tam przyczepki z hamulcem.
Tyle że moje doświadczenia z przyczepami są takie, że jeżeli jedna oś to lepiej bez hamulca. Jeżeli z hamulcem, to jedna hamowana a druga nie.
Oś hamowana lubi się przyblokować przy jakiś bardziej nagłych manewrach, a wtedy robi się problem jeżeli to jest jedyna oś w przyczepie.
O tym nie pomyślałem. Tyle, że większość przyczep lekkich "dwuosiowych" nie ma hamowanej żadnej osi.
Co do zwiększenia masy - to nie bardzo mam ochotę na dorabianie E do B.
W dowodzie DMC przyczepy mam wpisane 1200kg.
Pytanie jeszcze ile masz zamiar lat tego używać, jak często i w jakich warunkach.
Jak do okazjonalnego prywatnego użytku, to pewnie czego byś nie kupił to nie powinno rozpaść się zbyt szybko.
Potrzebuję do okazjonalnego użytku - dowóz materiałów na budowę. Chcę dokupić rynnę aby móc przewozić motocykl.
Nie zakładam jej zamęczania więc zależałoby mi na trwałości typu - odporność na korozję, budowa zapewniająca zminimalizowanie uszkodzeń.
--
M.
4 |
Data: Marzec 17 2010 18:49:07 | Temat: Re: Przyczepka lekka - która | Autor: RadekNet |
Shreek pisze:
Co do zwiększenia masy - to nie bardzo mam ochotę na dorabianie E do B.
W dowodzie DMC przyczepy mam wpisane 1200kg.
To mniej wiecej tak jak u mnie. Czyli 1200kg lawety + 1500 kg samochodu daje 2700kg - masz 800 kg zapasu, zeby spokojnie jechac na prawie jazdy B bez E.
Jak Cie stac to bierz z hamulcem a jak Cie stac jeszcze bardziej to dwuosiowa z obiema osiami hamowanymi, wtedy nawet jak przeladujesz to nie poczujesz na aucie.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
5 |
Data: Marzec 17 2010 08:23:52 | Temat: Re: Przyczepka lekka - która | Autor: glang |
Potrzebuję kupić przyczepkę lekką.
Mam określone preferencje - oś hamowana, długość około 2,5m. Czyli taki standard produkowany przez wiele firm.
Ponieważ wybór jest spory mam więc pytanie, którego producenta z dostępnych na polskim rynku byście polecili?
Niewiadów, Viola czy co tam jeszcze jest.
Zależy mi na solidnym wykonaniu i ogólnej trwałosci.
zerknij co mają w wypożyczalniach. to na pewno duży atut
ja osobiście mam przyczepkę RYDWAN i w mojej okolicy w wypożyczalniach mają tylko takie
polecam. jak się zdecydujesz na zakup daj znać mam tam drobny rabat :))
pzdr
GL
| | |